Τα μαθήματα Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο αποτελούν βάση και προϋπόθεση εισαγωγής σε ένα ευρύ φάσμα Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας (Τμήματα Πανεπιστημίων, Σχολές Καλών Τεχνών, ΤΕΙ Καλλιτεχνικών Σπουδών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, Σχολές Αρχιτεκτονικής κ. ά.), καθώς προαπαιτείται η εξέτασή τους σε πανελλήνιο επίπεδο ως «ειδικά μαθήματα» ή σε επίπεδο σχολής για τις Σχολές Καλών Τεχνών. Ωστόσο, ο ν. 4186/2013 για την «αναδιάρθρωση» της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν προβλέπει τη συνέχιση της διδασκαλίας – ως ίσχυε - των μαθημάτων αυτών ως μαθήματα επιλογής στη Β΄ Λυκείου, ούτε τη διατήρηση του μαθήματος επιλογής του Αρχιτεκτονικού Σχεδίου ή την πρόβλεψη για διδασκαλία Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου στην Γ΄ Λυκείου.
Κατόπιν των προαναφερθέντων, η μη διδασκαλία των εν λόγω μαθημάτων στο Λύκειο σημαίνει υποχρεωτική προσφυγή και εξώθηση των μαθητών εκείνων που προσβλέπουν σε καλλιτεχνικές σπουδές, στα φροντιστήρια και στα «ιδιαίτερα».
Συνολικότερα, η καλλιτεχνική εκπαίδευση δέχτηκε ισχυρό πλήγμα από την «αναδιάρθρωση» του ν. 4186/2013, καθώς
Κατόπιν των προαναφερθέντων, η μη διδασκαλία των εν λόγω μαθημάτων στο Λύκειο σημαίνει υποχρεωτική προσφυγή και εξώθηση των μαθητών εκείνων που προσβλέπουν σε καλλιτεχνικές σπουδές, στα φροντιστήρια και στα «ιδιαίτερα».
Συνολικότερα, η καλλιτεχνική εκπαίδευση δέχτηκε ισχυρό πλήγμα από την «αναδιάρθρωση» του ν. 4186/2013, καθώς