Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2012

ΑΙΣΧΟΣ! ΜΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΚΤΡΟΠΗΣ ΨΗΦΙΖΟΥΝ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ – ΤΕΡΑΣ!

ΠΑΡΑΔΙΔΟΥΝ ΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΣΕ ΚΑΡΤΕΛ! ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ ΟΙ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΟΦΕΙΛΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ!ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΔΩ:ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΕΔΩ:
Ο Λ. Παπαδήμος και ο Ευ. Βενιζέλος, με τις ευλογίες και των τριών κομματικών συνεταίρων της συγκυβέρνησης, προωθούν «άρον – άρον», μεπραξικοπηματικές διαδικασίες – «εξπρές», που εξευτελίζουν τη Βουλή,πολυνομοσχέδιο - σκούπα, προκειμένου να συμμορφωθούν με τις θεσμικές δεσμεύσεις προς την τρόικα, που απορρέουν από το μεσοπρόθεσμομνημονιακό πρόγραμμα.
Συγκεκριμένα, το πολυνομοσχέδιο θα περάσει από την επιτροπή της Βουλής την Τετάρτη και θα ψηφιστεί από την Ολομέλεια της Βουλής την Πέμπτη, με τις πρωτοφανείς διαδικασίες του κατεπείγοντος!
Το πολυνομοσχέδιο - τέρας περιέχει αμέτρητες διατάξεις, οι οποίες χρειάζονται επεξεργασία, μεταξύ των οποίων, οι κυριότερες, ίσως, είναι οι εξής:

• Την κατάργηση της μεταβατικής περιόδου, έως τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2013, για τηναπελευθέρωση του κλάδου των φορτηγών, η οποία θα ισχύσει αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου του 2012! Θα επιτρέπεται η είσοδος στο επάγγελμα και σε φυσικά πρόσωπα και όχι μόνο σε εταιρίες όπως προέβλεπε ο νόμος Ρέππα.

• Ευνοϊκή ρύθμιση για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο σε έως και 60 μήνες με ελάχιστο ποσό δόσης τα 100 ευρώ!

• Δυνατότητα ανάθεσης της είσπραξης των ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία και τους οργανισμούς σε ιδιωτικές εισπρακτικές εταιρίες!

• Καθεστώς συνοπτικών ελέγχων με αντικειμενικά κριτήρια κατά τον έλεγχο των ελευθέρων επαγγελματιών!



Με δύο λόγια και στην ουσία, το πολυνομοσχέδιο, μεταξύ άλλων, επισπεύδει την πλήρη παράδοση, στο όνομα της απελευθέρωσης, των οδικών μεταφορών σε ιδιωτικά καρτέλ.

Ταυτόχρονα, προσφέρει τις εισπράξεις κάθε μορφής ληξιπρόθεσμων οφειλών στο Δημόσιο σε εταιρείες, ιδιωτικοποιώντας την καρδιά του κράτους και παραδίδοντας τους πολίτες σε ανελέητους εκβιασμούς και προσβολές.

Την ίδια ώρα, προωθείται νέα χαριστική ρύθμιση στους φορο-οφειλέτες, προς κοροϊδίαν των συνεπών, ενώ ανοίγει το δρόμο για την επιβολή ισοπεδωτικών αντικειμενικών κριτηρίων στους ελεύθερους επαγγελματίες.

Δεν είναι τυχαίο που στη Συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, το οποίο ενέκρινε το πολυνομοσχέδιο – τέρας, ο Λ. Παπαδήμος είπε ότι δεν υπάρχουν «κόκκινες γραμμές» στο κυβερνητικό έργο, εννοώντας σαφώς ότι τα πάντα είναι υπό αμφισβήτηση και κατεδάφιση, αρκεί η χώρα να παραμείνει στην (φυλακή) ευρωζώνη!!!

Προς πληρέστερη ενημέρωση των αναγνωστών της, η Iskra παραθέτει σχετικό δημοσίευμα του "Ριζοσπάστη" (7/1/2012).

ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΛΑ.Ο.Σ.: ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ - ΓΕΦΥΡΑ ΣΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ «ΠΑΚΕΤΑ»

Με γέφυρα το νέο πολυνομοσχέδιο που εγκρίθηκε την Πέμπτη από το Υπουργικό Συμβούλιο, το μαύρο μέτωπο συγκυβέρνησης τρόικας - πλουτοκρατίας ετοιμάζει το πέρασμα στην επόμενη φάση της βαρβαρότητας για τη δανειακή σύμβαση και το μνημόνιο, για το αλυσοδέσιμο του λαού στο άρμα των μονοπωλίων.

Προσφορές στους ισχυρούς επιχειρηματικούς ομίλους, χαριστικές ρυθμίσεις και για τις μερίδες της πλουτοκρατίας που έχουν φεσώσει την Εφορία με δεκάδες δισ. ευρώ, νέας κοπής εξουθενωτικά λεγόμενα «αντικειμενικά κριτήρια» απέναντι στους αυτοαπασχολούμενους και μικρούς ΕΒΕ, παραπέρα «απελευθερώσεις» στα λεγόμενα «κλειστά επαγγέλματα» έχουν περιλάβει στις νέες κρατικομονοπωλιακού χαρακτήρα ρυθμίσεις. Βγαλμένο μέσα από το γενικότερο πλαίσιο των καπιταλιστικών ολοκληρώσεων, με πατρόν τις τωρινές ανάγκες των μονοπωλίων, είναι και το νέο μοντέλο λειτουργίας του φοροελεγκτικού μηχανισμού, όπου και αποκτούν καλύτερη πρόσβασηισχυρές ιδιωτικές «ελεγκτικές» εταιρείες, οι βιομήχανοι του ΣΕΒ, άλλα μονοπώλια.

Στις ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου, που κατατίθεται αυτή τη βδομάδα για ψήφιση από τη Βουλή, περιλαμβάνονται:

ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΗΝ ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑ: Μερίσματα από κέρδη εταιρειών, πρόσθετα μπόνους είτε σε μετρητά είτε σε μορφή δωρεάν διανομής μετοχών κ.λπ. φορολογούνται αυτοτελώς με συντελεστή 25%, με τον οποίο οι εμπλεκόμενοι πλουτοκράτες εξαντλούν κάθε φορολογική υποχρέωση. Στους προκλητικά ευνοημένους είναι οι ξένες μητρικές εταιρείες, τα μονοπώλια και οι μεγαλομέτοχοι, φυσικά πρόσωπα ντόπιοι και ξένοι. Με τη ρύθμιση έρχονται να τους ξαλαφρώσουν από φόρους για τα «αναμενόμενα μερίσματα ή κέρδη οικονομικού έτους 2011 (διαχειριστικής περιόδου 2010) και μετά». Είναι φανερό ότι η ρύθμιση αποτελεί κάλεσμα για κάθε είδους εξαγορές, για «επενδύσεις» και για την αποκόμιση αφορολόγητων κερδών, την ίδια ώρα που γονατίζουν το λαό με τα κάθε είδους χαράτσια και τους φόρους.

Σε επόμενη φάση, ετοιμάζουν νέα ρύθμιση για την απαλλαγή του τραπεζικού κεφαλαίου από κάθε φόρο - με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον 10 χρόνια - προκειμένου να συμψηφίσουν τις «απώλειες» από το «κούρεμα» του κρατικού χρέους.

«ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ»: Είναι απόλυτα φανερές οι στοχεύσεις τους για τη μεγαλύτερη συγκέντρωση κλάδων της οικονομίας και δραστηριοτήτων. Φέρνουν την «αρχή της αναλογικότητας», δηλαδή προσδιορίζουν το ύψος του εισοδήματος με βάση τα γενικά κριτήρια που ισχύουν συνολικά σε κάθε κλάδο ή δραστηριότητα, ανεξάρτητα δηλαδή αν πρόκειται για μικρομάγαζο της γωνίας ή για εμπορικό κέντρο. Ακόμη, με τα ενιαία κριτήρια που τους προκύπτουν από τη «σχέση της τιμής πώλησης στο συνολικό όγκο κύκλου εργασιών», φέρνουν νέα φοροαφαίμαξη, δείχνοντας στις μικρές επιχειρήσεις, την πόρτα της εξόδου, προκειμένου να δώσουν την προσφερόμενη πίτα στους επιχειρηματικούς κολοσσούς. Στα «αντικειμενικά κριτήρια», περιλαμβάνουν και τις τραπεζικές καταθέσεις. Πρόκειται για μια ακόμη βάναυση πρόκληση και για εμπαιγμό. Ετσι κι αλλιώς, οι καταθέσεις της πλουτοκρατίας, όπως αυτές στις τράπεζες της Ελβετίας, ήταν και θα τις αφήσουν στο απυρόβλητο. Στα αντικειμενικά κριτήρια απέναντι στους μικροεπαγγελματίες εντάσσουν και τις δαπάνες τους σε μετρητά, προκειμένου να προσδιορίσουν «ακαθάριστα έσοδα, τα φορολογητέα κέρδη, τον οφειλόμενο ΦΠΑ βάσει των γενικά παραδεκτών αρχών και τεχνικών της Ελεγκτικής»...Για τα παραπάνω, θα ακολουθήσουν υπουργικές αποφάσεις που θα προσδιορίζουν «αναλυτικά τα δεδομένα και τις τεχνικές».

ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΑ ΧΡΕΗ: Τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς την Εφορία φτάνουν στα 41 δισ. ευρώ και από αυτά τα 37 δισ. ευρώ (πάνω από το 90%) είναι τα φέσια μιας μικρής δράκας πλουτοκρατών με ποσάπάνω από 150.000 ευρώ ο καθένας από αυτούς που ήταν και που παραμένουν στο απυρόβλητο. Με προηγούμενο νομοσχέδιο επιχείρησαν να διαγράψουν μονοκονδυλιά φέσια ύψους 24 δισ. ευρώ. Μετά τον κουρνιαχτό που ξεσήκωσαν απέσυραν τελικά τη ρύθμιση, δίνοντας καιρό πάνω από 1 χρόνο στους διάφορους επιτήδειους να «ξεγλιστρίσουν» από κάθε τυχόν εμπόδιο. Πρόκειται για ποσά που προέρχονταιαπό φόρους, από κρατικές επιδοτήσεις λεγόμενων «αναπτυξιακών νόμων», που έγιναν καταθέσεις στους φορολογικούς παραδείσους τους. Είναι φέσια που και οι ίδιοι χαρακτηρίζουν «ανεπίδεκτα είσπραξης». Η συγκυβέρνηση του μαύρου μετώπου έρχεται τώρα να δώσει απαλλαγές από προσαυξήσεις (εφάπαξ, με απαλλαγή από το σύνολο των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής, σε 2- 12 μηνιαίες δόσεις με απαλλαγή του 90%, 13-24 δόσεις με απαλλαγή του 75%, 25- 36 δόσεις με απαλλαγή του 60%, 37-48 δόσεις με απαλλαγή του 45% , 49 - 60 μηνιαίες δόσεις με απαλλαγή του 25%). Προκειμένου να πιάσουν τη «μαρίδα», κατεβάζουν την ελάχιστη μηνιάτικη δόση στα 100 ευρώ. Στη ρύθμιση υπάγονται όλες οι «βεβαιωμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές» ακόμη και οι πολύ πρόσφατες, ακόμη και αυτές που θα χαρακτηριστούν τέτοιες μέχρι τις 31 Γενάρη 2012.

ΦΟΡΟ-ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ

Το «δημόσιο και ο ευρύτερος δημόσιος τομέας καθώς και τα ασφαλιστικά ταμεία και οργανισμοί», μπορούν να αναθέτουν σε ιδιωτικές εταιρείες την «ενημέρωση» των οφειλετών τους. Πρόκειται για τη νέα ρύθμιση που αφορά, πρώτα και κύρια, στο κυνήγι της «μαρίδας», με πρότυπο τις μεθόδους των τραπεζών. Επίσης, ικανοποιούν πλήρως το σύνολο των «αιτημάτων» που τους υπέβαλαν οι βιομήχανοι του ΣΕΒ.

Συγκεκριμένα:
Αναθέτουν ρόλο φορο-ελεγκτή σε ιδιωτικές εταιρείες. Με τη συγκεκριμένη διάταξη επεκτείνουν την υποχρεωτική καθιέρωση του λεγόμενου «φορολογικού πιστοποιητικού» σε όλες τις επιχειρήσεις. Με αυτό τον τρόπο, οι μεγάλες εταιρείες (ΑΕ κ.ά.) δεν θα ελέγχονται από το φοροελεγκτικό μηχανισμό, αλλά από ιδιωτικές εταιρείες - «ελεγκτές», από τους συνεργάτες τους στην κατάρτιση των ισολογισμών τους. Οι εν λόγω εταιρείες εφόσον δε διαπιστώσουν κάτι το «μεμπτό», θα εκδίδουν «ετήσιο φορολογικό πιστοποιητικό» με το οποίο τους εξασφαλίζουν τη φορολογική ασυλία! Πρόκειται για μια ακόμη καραμπινάτη κρατικομονοπωλιακού χαρακτήρα ρύθμιση. Η πληρωμή των...«ελεγκτών» θα γίνεται από τις ίδιες τις εταιρείες με βάση τις ταρίφες που υπάρχουν στην επιχειρηματική πιάτσα. Στη σχετική ρύθμιση προβλέπουν «οι αμοιβές των φοροελεγκτικών εταιρειών καταβάλλονται από τις ελεγχόμενες εταιρείες, είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης με βάση τα δεδομένα της αγοράς, ανακοινώνονται στο Υπουργείο Οικονομικών και εκπίπτουν φορολογικά από τα έσοδα των ελεγχόμενων επιχειρήσεων».
Επίσης, στη «Γενική Διεύθυνση Φορολογικών Ελέγχων και Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων»του υπουργείου Οικονομικών συγκροτούν 5μελή Επιτροπή στην οποία μετέχει και ο εκπρόσωπος του ΣΕΒ! Ετσι για να έχουν άμεση πρόσβαση στα όποια τεκταινόμενα.
Με άλλη διάταξη, προβλέπουν την έκδοση υπουργικών αποφάσεων με τις οποίες να καταργούν «περιφερειακές οργανικές μονάδες του υπουργείου Οικονομικών οποιουδήποτε επιπέδου».

Σύννεφο πηγαίνουν οι συμφύσεις κράτους και μονοπωλίων και στο πλαίσιο του φοροελεκτικού μηχανισμού. Ηδη σε νευραλγικές θέσεις του οικονομικού επιτελείου τους, έχει πιάσει πόστα το λεγόμενο«big 5», οι 5 ισχυροί επιχειρηματικοί όμιλοι (Ernst & Younk, Price Water House Coopers, Delloite & Touche, Grand Thornton και KPMG). Οι συγκεκριμένοι έχουν αναπτύξει δεσμούς αίματος με τους μεγαλοπελάτες τους, άλλα μονοπώλια και ισχυρούς ομίλους (τραπεζίτες, βιομηχάνους κ.ά.) στους οποίους παρέχουν λογιστικές και άλλες υπηρεσίες.
ΤΑ ΦΟΡΤΗΓΑ
Το Υπουργικό Συμβούλιο στη συνεδρίαση της προηγούμενης Πέμπτης υιοθέτησε και τροπολογία για την«απελευθέρωση» της αγοράς φορτηγών και βυτιοφόρων, σύμφωνα με την οποία το επάγγελμα «ανοίγει» ένα χρόνο νωρίτερα απ' ό,τι προέβλεπε ο προηγούμενος νόμος. Σύμφωνα με πληροφορίες το διοικητικό τέλος για την απόκτηση άδειας φορτηγού και βυτιοφόρου Δ.Χ. θα είναι μεγαλύτερο από τις 9.000 ευρώ που ίσχυε μέχρι τώρα, ενώ για τη χορήγηση νέας άδειας σε εταιρείες ή και σε φυσικά πρόσωπα, τα οχήματα του αιτούντος θα πρέπει να διαθέτουν αποκλειστικά τους σύγχρονους - και ακριβότερους - κινητήρες Euro5. Επίσης, εταιρείες χωρών εκτός ΕΕ δε θα μπορούν να αποκτούν άδεια οδικών εμπορευματικών μεταφορών.
Με την παραπάνω τροπολογία ολοκληρώνεται η πορεία παράδοσης του επαγγέλματος σε λίγες μεγάλες μεταφορικές εταιρείες και η εκδίωξη των αυτοαπασχολούμενων του κλάδου που έτσι κι αλλιώς τα τελευταία δύο χρόνια «έπνεαν τα λοίσθια».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου