Με την εξώδικη δήλωση, υπενθυμίζεται στον υπουργό, το σύνολο των φόρων, τελών, δασμών και εισφορών (τακτικών και έκτακτων) που επιβαρύνουν την αγορά και χρήση του αυτοκινήτου, σε σχέση με την άθλια κατάσταση του Εθνικού «Οδικού» Δικτύου και την εκατόμβη των νεκρών που θρηνούμε ετησίως ως Έθνος. Γίνεται
αναφορά, στη σκληρή στατιστική των τροχαίων ατυχημάτων, σύμφωνα με την οποία κάθε χρόνο αφανίζεται ένα ολόκληρο χωριό 1.600 ατόμων, περίπου, από τον χάρτη της ελληνικής επικράτειας. Κάθε βαριά τραυματισμένος κοστίζει στον ετήσιο προϋπολογισμό περίπου 30.000 ευρώ και κάθε ελαφριά τραυματισμένος 3.000 ευρώ. Η ελληνική οικονομία επιβαρύνεται ετησίως με δαπάνες πάνω από 14 εκατ. ευρώ για την πληρωμή συντάξεων ή αποζημιώσεων για νοσήλια, για αποκατάσταση ζημιών και σωματικών βλαβών κ.λπ.
Φόροι, τέλη, δασμοί και εισφορές που επιβαρύνουν τη χρήση του αυτοκινήτου:
1. Διόδια τέλη
Σύμφωνα με δημόσια δήλωση του πρώην υπουργού Υποδομών Δ. Ρέππα το κόστος κατασκευής των υπερφορολογημένων και επικίνδυνων έργων στο Εθνικό «Οδικό» Δίκτυο, πληρώνεται από το Δημόσιο και τους πολίτες, μέσω των διοδίων, οι οποίοι πληρώνουν πάνω από το 50% του κόστους κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων, την ώρα που οι εργολάβοι συνεισφέρουν λιγότερο από το 10% !!! (πηγή: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ 10/02/2011).
2. Φόροι, τέλη και εισφορές στα καύσιμα
Από τον Ιούνιο του 2009 ο ΕΦΚ στις βενζίνες αυξήθηκε από 35,9 λεπτά / λίτρο σε 67,0 λεπτά / λίτρο δηλαδή, είχαμε μια αύξηση του ΕΦΚ 31,1 λεπτά / λίτρο, δηλαδή αύξηση κατά 86,6%!!! Εάν προστεθεί και η αύξηση του ΦΠΑ από 19% σε 23%, τότε η αύξηση των φόρων από 1/1/2009 είναι 93% (εφημερίδα «Αξία» 25/06/2011). Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα οι φόροι αποτελούν το 60% της τιμής της αντλίας…
Περαιτέρω, η Ελλάδα ήταν με βάση τα τελευταία στοιχεία του Δελτίου Τιμών της Κομισιόν (εκδόθηκε στις 21 Φεβρουαρίου), η ακριβότερη χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην τιμή της αμόλυβδης, με μέση τιμή 1,62 ευρώ το λίτρο (πηγή: εφημερίδα «η ΝΙΚΗ» , 02 Μαρτίου 2011).
3. Τέλη Ταξινόμησης, Φ.Π.Α, Εισαγωγικός Δασμός, και Ειδικός Φόρος Πολυτελείας που επιβαρύνουν την αγορά αυτοκινήτου
Για ένα καινούργιο επιβατικό αυτοκίνητο μέσης κατηγορίας με τιμή χονδρικής πώλησης 18.608 ευρώ, κυλινδρισμό κινητήρα 1796 κ.ε., προερχόμενο από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επιβάλλεται Τέλος ταξινόμησης 5.735,40 ευρώ και Ειδικός Φόρος Πολυτελείας 1.911,8 ευρώ….
4. ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΑ Τέλη Κυκλοφορίας
Τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, έχουν χαρακτήρα ανταποδοτικών τελών, δεν είναι φόροι, και επιβάλλονται στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων για τη χρησιμοποίηση από τους τελευταίους του οδικού δικτύου της χώρας και την εξεύρεση των αναγκαίων πόρων για τη συγκάλυψη των δαπανών συντήρησης του δικτύου τούτου (ΑΠ 428/2005).
Προκύπτει επομένως η ανάγκη διερεύνησης του τρόπου διάθεσης των εισπραττόμενων τελών κυκλοφορίας, ώστε να διαπιστωθεί από τους φορολογούμενους αν διασφαλίζεται ο ανταποδοτικός τους χαρακτήρας, αν παρέχεται δηλαδή η ειδική προς στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων δημόσια υπηρεσία, της συγκάλυψης των δαπανών έργων υποδομής, συντήρησης και ανάπτυξης του δικτύου τούτου.
Επίσης, παρατίθενται στοιχεία για τα τέλη κυκλοφορίας που πληρώνουν οι φορολογούμενοι στη Γερμανία, η οποία ως γνωστόν, έχει ένα από τα αρτιότερα και ασφαλέστερα οδικά δίκτυα παγκοσμίως. Τα τέλη που υποχρεώνονται να καταβάλουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που φορολογούνται στη Γερμάνια για ένα αυτοκίνητο 1300 κ.ε, μοντέλο 2001, είναι 95,68 ευρώ…
5. Έκτακτη Εισφορά από την κυριότητα ή κατοχή επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης για επιβατικά αυτοκίνητα άνω των χιλίων εννιακοσίων είκοσι εννέα (1.929) κυβικών εκατοστών.
Τέλος παρατίθενται όλα τα σημεία καρμανιόλες του Εθνικού «Οδικού» Δικτύου στα οποία γίνονται τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα.
Με την εξώδικη αυτή δήλωση καλείται ο υπουργός όπως εντος εξήντα ημερών, γνωστοποιήσει τα στοιχεία από τα έσοδα και τις δαπάνες του προϋπολογισμού του κράτους των τελευταίων δυο ετών, από τα οποία να προκύπτουν αναλυτικά
α) ποια τα συνολικά έσοδα του προϋπολογισμού από τα τέλη κυκλοφορίας,
β) που κατευθύνθηκαν τα εν λόγω κονδύλια και ειδικότερα ποιο το ακριβές ποσό που δαπανήθηκε από αυτά, για τη συντήρηση και ανάπτυξη του Εθνικού «Οδικού» Δικτύου και
γ) σε ποια από τα αναφερόμενα στην εξώδικη δήλωση σημεία καρμανιόλες του οδικού δικτύου κατευθύνθηκαν κονδύλια που προέρχονται από την επιβολή των τελών κυκλοφορίας, με στόχο την συντήρηση και ανάπτυξη των οδών που εντοπίζονται τα επικίνδυνα για τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα των χρηστών σημεία, και ποιο το ακριβές ύψος αυτών.
Το πλήρες κείμενο της εξώδικης δήλωσης με πρόσκληση δημοσιεύεται εδώ
http://alampasis.blogspot.com/
αναφορά, στη σκληρή στατιστική των τροχαίων ατυχημάτων, σύμφωνα με την οποία κάθε χρόνο αφανίζεται ένα ολόκληρο χωριό 1.600 ατόμων, περίπου, από τον χάρτη της ελληνικής επικράτειας. Κάθε βαριά τραυματισμένος κοστίζει στον ετήσιο προϋπολογισμό περίπου 30.000 ευρώ και κάθε ελαφριά τραυματισμένος 3.000 ευρώ. Η ελληνική οικονομία επιβαρύνεται ετησίως με δαπάνες πάνω από 14 εκατ. ευρώ για την πληρωμή συντάξεων ή αποζημιώσεων για νοσήλια, για αποκατάσταση ζημιών και σωματικών βλαβών κ.λπ.
Φόροι, τέλη, δασμοί και εισφορές που επιβαρύνουν τη χρήση του αυτοκινήτου:
1. Διόδια τέλη
Σύμφωνα με δημόσια δήλωση του πρώην υπουργού Υποδομών Δ. Ρέππα το κόστος κατασκευής των υπερφορολογημένων και επικίνδυνων έργων στο Εθνικό «Οδικό» Δίκτυο, πληρώνεται από το Δημόσιο και τους πολίτες, μέσω των διοδίων, οι οποίοι πληρώνουν πάνω από το 50% του κόστους κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων, την ώρα που οι εργολάβοι συνεισφέρουν λιγότερο από το 10% !!! (πηγή: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ 10/02/2011).
2. Φόροι, τέλη και εισφορές στα καύσιμα
Από τον Ιούνιο του 2009 ο ΕΦΚ στις βενζίνες αυξήθηκε από 35,9 λεπτά / λίτρο σε 67,0 λεπτά / λίτρο δηλαδή, είχαμε μια αύξηση του ΕΦΚ 31,1 λεπτά / λίτρο, δηλαδή αύξηση κατά 86,6%!!! Εάν προστεθεί και η αύξηση του ΦΠΑ από 19% σε 23%, τότε η αύξηση των φόρων από 1/1/2009 είναι 93% (εφημερίδα «Αξία» 25/06/2011). Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα οι φόροι αποτελούν το 60% της τιμής της αντλίας…
Περαιτέρω, η Ελλάδα ήταν με βάση τα τελευταία στοιχεία του Δελτίου Τιμών της Κομισιόν (εκδόθηκε στις 21 Φεβρουαρίου), η ακριβότερη χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην τιμή της αμόλυβδης, με μέση τιμή 1,62 ευρώ το λίτρο (πηγή: εφημερίδα «η ΝΙΚΗ» , 02 Μαρτίου 2011).
3. Τέλη Ταξινόμησης, Φ.Π.Α, Εισαγωγικός Δασμός, και Ειδικός Φόρος Πολυτελείας που επιβαρύνουν την αγορά αυτοκινήτου
Για ένα καινούργιο επιβατικό αυτοκίνητο μέσης κατηγορίας με τιμή χονδρικής πώλησης 18.608 ευρώ, κυλινδρισμό κινητήρα 1796 κ.ε., προερχόμενο από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επιβάλλεται Τέλος ταξινόμησης 5.735,40 ευρώ και Ειδικός Φόρος Πολυτελείας 1.911,8 ευρώ….
4. ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΑ Τέλη Κυκλοφορίας
Τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, έχουν χαρακτήρα ανταποδοτικών τελών, δεν είναι φόροι, και επιβάλλονται στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων για τη χρησιμοποίηση από τους τελευταίους του οδικού δικτύου της χώρας και την εξεύρεση των αναγκαίων πόρων για τη συγκάλυψη των δαπανών συντήρησης του δικτύου τούτου (ΑΠ 428/2005).
Προκύπτει επομένως η ανάγκη διερεύνησης του τρόπου διάθεσης των εισπραττόμενων τελών κυκλοφορίας, ώστε να διαπιστωθεί από τους φορολογούμενους αν διασφαλίζεται ο ανταποδοτικός τους χαρακτήρας, αν παρέχεται δηλαδή η ειδική προς στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων δημόσια υπηρεσία, της συγκάλυψης των δαπανών έργων υποδομής, συντήρησης και ανάπτυξης του δικτύου τούτου.
Επίσης, παρατίθενται στοιχεία για τα τέλη κυκλοφορίας που πληρώνουν οι φορολογούμενοι στη Γερμανία, η οποία ως γνωστόν, έχει ένα από τα αρτιότερα και ασφαλέστερα οδικά δίκτυα παγκοσμίως. Τα τέλη που υποχρεώνονται να καταβάλουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που φορολογούνται στη Γερμάνια για ένα αυτοκίνητο 1300 κ.ε, μοντέλο 2001, είναι 95,68 ευρώ…
5. Έκτακτη Εισφορά από την κυριότητα ή κατοχή επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης για επιβατικά αυτοκίνητα άνω των χιλίων εννιακοσίων είκοσι εννέα (1.929) κυβικών εκατοστών.
Τέλος παρατίθενται όλα τα σημεία καρμανιόλες του Εθνικού «Οδικού» Δικτύου στα οποία γίνονται τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα.
Με την εξώδικη αυτή δήλωση καλείται ο υπουργός όπως εντος εξήντα ημερών, γνωστοποιήσει τα στοιχεία από τα έσοδα και τις δαπάνες του προϋπολογισμού του κράτους των τελευταίων δυο ετών, από τα οποία να προκύπτουν αναλυτικά
α) ποια τα συνολικά έσοδα του προϋπολογισμού από τα τέλη κυκλοφορίας,
β) που κατευθύνθηκαν τα εν λόγω κονδύλια και ειδικότερα ποιο το ακριβές ποσό που δαπανήθηκε από αυτά, για τη συντήρηση και ανάπτυξη του Εθνικού «Οδικού» Δικτύου και
γ) σε ποια από τα αναφερόμενα στην εξώδικη δήλωση σημεία καρμανιόλες του οδικού δικτύου κατευθύνθηκαν κονδύλια που προέρχονται από την επιβολή των τελών κυκλοφορίας, με στόχο την συντήρηση και ανάπτυξη των οδών που εντοπίζονται τα επικίνδυνα για τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα των χρηστών σημεία, και ποιο το ακριβές ύψος αυτών.
Το πλήρες κείμενο της εξώδικης δήλωσης με πρόσκληση δημοσιεύεται εδώ
http://alampasis.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου