Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2016

ΟΤΑΝ Η ΑΠΑΙΔΕΥΣΙΑ ΚΑΙ Η ΑΝΑΙΔΕΙΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΙ

Ο εξοστρακισμός της θεατρικής ομάδας ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΕΣ από τον Δήμο Ξυλοκάστρου-Ευρωστίνης
Γρηγόρης Κλαδούχος

  Υπεύθυνοι και Αληθινοί. Έτσι έπρεπε να γίνουν οι πολιτικοί, οι αυτοδιοικητικοί. Αντίθετα, στην τραγωδία που ζούμε γίνονται θρασείς και κυνικοί. Αποστασιοποιούνται περισσότερο από την κοινωνία και τις πρωτογενείς δημιουργικές της πρωτοβουλίες.
Σε αυτό το γενικό πλαίσιο εντάσσεται και η πράξη του ΝΠΔΔ «Ηλίας Κατσούλης», -ουσιαστικά και οργανισμός του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου - να ανακαλέσει την 36/2013 απόφασή του, και να αποπέμψει την εθελοντική

Η αυτοδικία ως όρος ζωής


Η πλειοψηφία των ανθρώπων στη χώρα μας θα μπορούσαν να μην βρίσκονται σε θέση ανημπόριας αν η περίφημη Αριστερά εξέφραζε τις δίκαιες επιθυμίες τους και τους έδειχνε την διέξοδο από την σημερινή κατάσταση. Όμως η συντριπτική πλειοψηφία των κομμάτων, οργανώσεων και ομάδων της αριστεράς έχει άλλα, πιο καυτά και δήθεν οικουμενικά(!) ενδιαφέροντα κι αφήνει την ακροδεξιά να καλύψει το υπάρχον κενό, δίνοντάς της κάθε ευκαιρία να υποκριθεί ότι νοιάζεται για τα προβλήματα των δυστυχισμένων.
Προκόπης Μπίχτας
Όλο και συχνότερα βλέπουν την δημοσιότητα περιστατικά επιθέσεων κατά υπαλλήλων της ΔΕΔΔΗΕ

Σε ένα κόσμο που δεν περιέχει όλους, δεν χωράει κανείς

(με αφορμή το Ωραιόκαστρο)

Παναγιώτης Μαυροειδής

Υπάρχει ένα ανέκδοτο, τυπικό ίσως δείγμα συγκάλυψης του φυλετικού ρατσισμού ή/και αποκάλυψης της υποκρισίας:
«εγώ δεν είμαι ρατσιστής, απλώς οι μαύροι μυρίζουν».
Η αλήθεια είναι πως καμιά αντιδραστική και μισάνθρωπη αντίληψη δε μπορεί να κατανοηθεί χωρίς υποκριτική αποκήρυξη του αποτρόπαιου προσώπου της και χωρίς νομιμοποίησή της με άλλους, παράγοντες, υπαρκτούς ή μη,

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2016

Το ζήτημα της εξουσίας στον Αλτουσέρ και τον Φουκώ

του Χρήστου Σίμου
Στο παρόν κείμενο θα επιχειρήσουμε να διερευνήσουμε τον τρόπο με τον οποίο ο Αλτουσέρ και ο Φουκώ διαπραγματεύονται την έννοια της εξουσίας. Ο λόγος της διερεύνησης αυτής προκύπτει, όπως θα δούμε και εκτενέστερα, από τις ούτως ή άλλως υπαρκτές συγκλίσεις (αλλά και τις αποκλίσεις) των εν λόγω στοχαστών, καθώς και οι δύο μοιράζονται τρόπον τινά την ίδια ιστορική και διανοητική αφετηρία [1]. Βεβαίως, με το πέρασμα του χρόνου τα έργα τους αποκλίνουν σημαντικά, ιδίως σ’ ό,τι αφορά το πολιτικό διακύβευμα που πρεσβεύει το καθένα, σε σημείο που να

Kαληνύχτα κ.Τσίπρα , με το νανούρισμα του Βαρδάρη…

ΣΧΕΔΙΟ Β – ΔΗΛΩΣΗ του Κώστα Παπουλή , υπεύθυνου Οικονομικής Πολιτικής
Ο πρωθυπουργός, χωρίς καμία Τσίπα συνεχίζει την παράδοση των ψεμάτων και της απεγνωσμένης (πιά) προσπάθειας εξαπάτησης του λαού, στα «βήματα» των παραμυθιών που είχε εξαγγείλει με το «περίφημο» και ανερμάτιστο πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης. Και τι δεν είπε εχτές. Ότι πέτυχε στις επικουρικές και ας κλαίνε οι συνταξιούχοι στα ΑΤΜ, ότι έστειλε τους ανασφάλιστους να κάνουν εξετάσεις στα Νοσοκομεία (αν κάποιος το επιχειρήσει, θέλει αναμονή δυο χρόνων, ενώ ακόμη και

Εκπαιδευτικοί: Ξεκινάμε με απεργία στις 15 Σεπτέμβρη

Σωτήρης Μάρταλης*
Η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει με την κυβέρνηση να επαίρεται ότι οι προσλήψεις αναπληρωτών έχουν υπερβεί τις αντίστοιχες των τελευταίων χρόνων. Αυτό που δεν μας λένε όμως είναι ότι και η παιδεία βρίσκεται στην κλίνη του μνημονιακού Προκρούστη.
Έτσι η κυ­βέρ­νη­ση, αντί για τη 
βελ­τί­ω­ση της ποιό­τη­τας του 
σχο­λεί­ου, επέ­λε­ξε τη δη­μιουρ­γία ενός φτη­νού σχο­λεί­ου. Ήδη τα μέτρα για να λει­τουρ­γή­σει αυτό το φτηνό σχο­λείο είναι ορατά: πε­ρι­κο­πές ωρών μα­θη­μά­των στο Γυ­μνά­σιο, κα­τάρ­γη­ση ολο­ή­με­ρου,

Στέλιος Καζαντζίδης: «Θά΄θελα να πεθάνω σε άλλη χώρα»

Ο Στέλιος Καζαντζίδης γεννήθηκε στις 29 Αυγούστου 1931 στη Νέα Ιωνία και έφυγε στις 14 Σεπτεμβρίου 2001, σε ηλικία 70 ετών, έπειτα από πολύχρονη μάχη με τον καρκίνο. Η μητέρα του ήταν πρόσφυγας από τη Μικρά Ασία. Από αυτή άκουγε ως παιδί τα λαϊκά τραγούδια που έφεραν οι πρόσφυγες και από τη γιαγιά του -όπως έλεγε ο ίδιος- πήρε τις τεχνικές, τις αναπνοές, το κλάμα στη φωνή… Ως τη στιγμή που τον ανέλαβε ο μεγάλος δάσκαλος Στέλιος Χρυσίνης.
Ο δημοσιογράφος Δημήτρης Γκιώνης τον Ιούλιο του 1988 συνάντησε τον Στέλιο Καζαντζίδη, για μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη για την εφημερίδα Ελευθεροτυπία.
Η συνάντηση έγινε στο σπίτι του τραγουδιστή στην Άνω Πεύκη. Εκτός από τον ίδιο, παρόντες ήταν η σύζυγός του, Βάσω και ο κουμπάρος του Ν. Τζανιδάκης.

Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2016

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓ. ΛΑΦΑΖΑΝΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΟΥ Π.Σ ΤΗΣ ΛΑ.Ε ΣΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΣΤΗ ΔΕΘ

Να σας καλωσορίσω όλους και όλες σας
Να σας ευχαριστήσω θερμά εκ μέρους της Λαϊκής Ενότητας για την παρουσία σας.
Λυπάμαι που το λέω, αλλά αισθάνομαι λίγο άβολα σήμερα απ' αυτή τη θέση στο χώρο της Διεθνούς Έκθεσης της Θεσσαλονίκης.
Πολύ πιο καλά αισθανόμουν το περασμένο Σάββατο ως διαδηλωτής στην Εγνατία, παρά σήμερα.
Και το λέω αυτό γιατί η ΔΕΘ πάει να καταγραφεί, αν δεν έχει ήδη καταγραφεί, ως ένας χώρος πολιτικού ψεύδους και πολιτικής εξαπάτησης του ελληνικού λαού.

Πως ο Νότος πλήρωσε για τις κρίσεις του Βορρά και για την υποταγή του

Eric Toussaint

Οι κρίσεις του χρέους της περιφέρειας συνδέονται με κρίσεις που συμβαίνουν στις πιο ισχυρές καπιταλιστικές χώρες και χρησιμοποιούνται για την υποταγή των κρατών. Το κείμενο τοποθετεί τις κρίσεις του χρέους των χωρών της «περιφέρειας» από τον 19ο έως τον 21ο αιώνα εντός μιας ιστορικής προοπτικής. Από την Λατινική Αμερική έως την Κίνα, περνώντας από την Ελλάδα, την Τυνησία, την Αίγυπτο και την Οθωμανική Αυτοκρατορία, το χρέος χρησιμοποιήθηκε ως εργαλείο εξουσίας και ως μέσο συσσώρευσης πλούτου προς όφελος των κυρίαρχων τάξεων.

Διατλαντικές Συμφωνίες. Δούρειοι ίπποι του Αμερικανισμού

«Όταν το κεφάλαιο έχει το ανάλογο κέρδος, γίνεται τολμηρό. Με 10% κέρδος αισθάνεται τον εαυτό του σίγουρο και μπορεί να το χρησιμοποιήσει κανείς παντού, με 20% γίνεται ζωηρό, με 50% γίνεται θετικά παράτολμο, με 100% τσαλαπατάει όλους τους ανθρώπινους νόμους, με 300% δεν υπάρχει έγκλημα που να μη ριψοκινδυνεύσει να το διαπράξει, ακόμα και με κίνδυνο να πάει στην κρεμάλα»…
Καρλ Μαρξ

Απεργία στις φυλακές των ΗΠΑ!

Πάνος Πέτρου

Μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, είναι σε εξέλιξη ένα σπουδαίο γεγονός στις ΗΠΑ: Η προσπάθεια πανεθνικής απεργίας στις φυλακές των ΗΠΑ.
Στις 9 Σε­πτέμ­βρη, 45η επέ­τειο της ιστο­ρι­κής εξέ­γερ­σης στη φυ­λα­κή Άτικα, ξε­κί­νη­σαν οι 
κι­νη­το­ποι­ή­σεις σε μια σειρά φυ­λα­κές, με τη φι­λο­δο­ξία να επε­κτα­θούν και να διαρ­κέ­σουν όσο 
πε­ρισ­σό­τε­ρο γί­νε­ται. Η απερ­γία έχει ξε­κι­νή­σει στην Αλα­μπά­μα και τη Βό­ρεια Κα­ρο­λί­να, όπου έχουν ανα­πτύ­ξει δράση διά­φο­ρες 

Ο Φιντέλ Κάστρο για τον αγώνα στη Χιλή, 1970-1973


Με αφορμή την επέτειο του στρατιωτικού πραξικοπήματος της 11 Σεπτέμβρη 1973
Το άρθρο αυτό βασίζεται στο βιβλίο Fidel Castro on Chile [Ο Φιντέλ Κάστρο για τη Χιλή], Pathfinder Press, που περιλαμβάνει ομιλίες του Κάστρο κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στη χώρα αυτή το 1971. O Κάστρο μίλησε σε...
μαζικές συγκεντρώσεις εργαζομένων, αγροτών και φοιτητών.(1)

Περιμένουμε να δώσει εξηγήσεις η κυβέρνηση για την απώλεια των 6 δις ευρώ, στο Eurogroup του Μαΐου

Νίκος Χουντής : · «Περιμένουμε να δώσει εξηγήσεις η κυβέρνηση για την απώλεια των 6 δις ευρώ, στο Eurogroup του Μαΐου».«Περίεργη η σιωπή της Νέας Δημοκρατίας»

Ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας Νίκος Χουντής, μιλώντας στο ρ/σ Κανάλι 1 του Πειραιά (Γ. Κλάδης και Ν. Σηφάκης), σχολιάζοντας την απάντηση του κ. Μοσκοβισί -σε δική του ερώτηση- με την οποία αποκαλύπτεται ότι η ελληνική κυβέρνηση στη διαπραγμάτευση στο Eurogroup του Μαΐου, έχασε τουλάχιστον 6 δισ. από τη μη επιστροφή των κερδών των ελληνικών ομολόγων, δήλωσε μεταξύ άλλων:

Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2016

Ιστορία του συνδικαλιστικού κινήματος των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

H OΛME ιδρύθηκε το 1924 και η έκδοση του δελτίου της (Δελτίον της OΛME) άρχισε το 1926. H ίδρυση της ήταν εν μέρει προϊόν των οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών που επικρατούσαν στην Eλλάδα την ταραγμένη περίοδο μετά τη μικρασιατική καταστροφή. Tο αρχικό οργανωτικό της σχήμα ήταν μια τριμελής διοικούσα επιτροπή.
Πριν από την OΛME, στο χώρο της εκπαίδευσης, είχαν ιδρυθεί και δραστηριοποιηθεί ο Eκπαιδευτικός Σύνδεσμος (1914) με ιδρυτή το Δημήτρη Γληνό, ο οποίος περιέπεσε σε αδράνεια όταν ο ιδρυτής του ανέλαβε τη γραμματεία του Yπουργείου Παιδείας.

Οδηγός για τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών - Ωράριο, Σύλλογοι Διδασκόντων, τμήματα, αποχώρηση κ.λπ.

Ο Σύλλογος εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης "η Αθηνά" έστειλε στο alfavita.gr το πλαίσιο των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Ένας πλήρης οδηγός για τις εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών όσον αφορά το ωράριό τους, (εργασιακό και διδακτικό), τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, τις υποχρεώσεις τους, τη δημιουργία τμημάτων στο σχολείο και άλλα.
Διαβάστε την ανακοίνωση του Συλλόγου ΠΕ "η Αθηνά":

Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2016

Η πολυπολιτισμική Βαβέλ: Αλλοτρίωση και Ιδιώτευση


του Λεωνίδα Χ. Αποσκίτη
Τα καταστροφολογικά σενάρια στην λογοτεχνία και τον κινηματογράφο περιλαμβάνουν, συνήθως, μια σαρωτική έκρηξη ως αποτέλεσμα πυρηνικού πολέμου, μια φυσική καταστροφή, από πτώση μεγάλου αστεροειδούς στην Γη, π.χ., ή μια θανατηφόρα πανδημία.
Αρκετοί, όμως, ερευνητές αναρωτιούνται τα τελευταία χρόνια για μια άλλη, τρομακτική πιθανότητα: αν μέσα στην ίδια την φύση του σημερινού πολιτισμού ενυπάρχει το πεπρωμένο να καταρρεύσει αργά ή γρήγορα; Αν η απώλεια της αλληλεγγύης και της αίσθησης του “ανήκειν” σε μια κοινότητα, δηλαδή ο

Οφειλόμενη απάντηση του Θανάση Πετράκου στον Πρόεδρο του ΕΛΓΑ Με τους παραγωγούς η με το μνημόνιο κ. Κουρεμπέ?

Κύριε Κουρεμπέ
Παραβλέπω τις προσβλητικές κατηγορίες περί «λαϊκισμού» και ότι «με τον τρόπο αυτό δεν βοηθώ τους αγρότες» και σας απαντώ επί της ουσίας .

1.Δεν δίνεται καμία απάντηση στα θέματα που είχα θέσει με την πρώτη επιστολή μου. Εκτός αν θεωρείται σοβαρή απάντηση την πρόταση σας να προσφύγουν στα δικαστήρια οι παραγωγοί ,που έπαθαν ζημιές και φυσικά δεν έχουν χρήματα να ζήσουν, και οι οποίοι δεν πήραν αποζημίωση παρότι είναι προφανής η ευθύνη για την μη

Χρυσός Λέοντας στο «The Woman who left»

Με τον Χρυσό Λέοντα καλύτερης ταινίας βραβεύτηκε η ταινία του Φιλιππινέζου Λαβ Ντιάζ «The Woman Who left» (Η γυναίκα που έφυγε) στο 73ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.
Το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής έλαβε το θρίλερ του Τομ Φορντ «Nocturnal Animals»
Μοιράστηκαν...το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας το μοιράστηκαν ο Ρώσος Αντρέι Κοντσαλόφσκι για το «Paradise» και ο Μεξικανός Αμάτ Εσκαλάντε για το «La Region Salvaje».
Ο Όσκαρ Μαρτίνεζ από την Αργεντινή τιμήθηκε με το βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού για την ερμηνεία του στην ταινία «El

''ΜΠΟΥΡΔΑ'' Η ''ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ''!

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΕΛΑΣΤΙΚ*
Ούτε που τόλμησαν να ψελλίσουν κάτι για το ευρώ ή κατά της Γερμανίας οι ηγέτες του ''ευρωπαϊκού Νότου'' που μάζεψε ο Έλληνας πρωθυπουργόςΑλέξης Τσίπρας στην Αθήνα! Αυτό όμως δεν εμπόδισε του Γερμανούς να γίνουν έξαλλοι εναντίον του Γάλλιου προέδρου Φρανσουά Ολάντ και του Ιταλού πρωθυπουργού Ματέο Ρέντσι. Όσο για τον Τσίπρα, το Βερολίνο τον ''τιμώρησε'' καλώντας τον να πάει στην γερμανική πρωτεύουσα για να συναντηθεί με τη Μέρκελ, ακριβώς την ημέρα που έλαβε χώρα η

Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2016

Συνέντευξη του Μάο Τσε Τουνγκ

Η συνέντευξη, που ο Μάο Τσε Τουνγκ έδωσε τον Φεβρουάριο του 1965, αποδεικνύει ότι ο «Μεγάλος Τιμονιέρης» κοιτούσε το μέλλον με καθαρή ματιά, όσο κι αν τότε η μισαλλοδοξία του δημοσιογράφου που την πήρε, δεν του επέτρεπε να το καταλάβει. Άλλωστε, ο δημοσιογράφος περίπου προανάγγελλε τον θάνατο του Μάο ως επικείμενο, ενώ η ζωή απέδειξε ότι ο ηγέτης της Κίνας είχε μπροστά του ακόμα 11,5 παραγωγικά χρόνια, ώσπου να εγκαταλείψει τον μάταιο τούτο κόσμο. Πέθανε στις 9 Σεπτεμβρίου 1976, περίπου ενάμιση χρόνο μετά τον θάνατο του

Αφιέρωμα των Financial Times στον Μανώλη Γλέζο


Αποκαλώντας τον «ήρωα της Αντίστασης» θέλησαν να τιμήσουν τον Μανώλη Γλέζο οι Financial Times μέσα από ένα αφιέρωμα που του έκαναν. Η γνωστή εφημερίδα, κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν του ιστορικού στελέχους της αριστεράς ανέφερε άγνωστες πτυχές της ζωής του.

Το πλήρες κείμενο του αφιερώματος:
«Στο ορεινό χωριό Απεράθου της Νάξου δεν υπάρχει τίποτα το τόσο επίσημο όπως ονόματα στους δρόμους. “Ρώτα απλώς πού είναι το σπίτι μου” με συμβουλεύει ο αγωνιστής της Εθνικής Αντίστασης κατά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο

«Άσεμνη» η βραβευμένη με Πούλιτζερ φωτογραφία από τον πόλεμο του Βιεντάμ, σύμφωνα με το Facebook

Nα εξοργίσει κατάφερε για μια ακόμη φορά την παγκόσμια κοινή γνώμη ο διεθνής κολοσσός κοινωνικής δικτύωσης του Μαρκ Ζούκεμπεργκ μετά την απόφασή του να διαγράψει από ανάρτηση Νορβηγού συγγραφέα και δημοσιογράφου το γνωστό φωτογραφικό ντοκουμέντο ιστορικής τεκμηρίωσης που το 1972 συγκλόνισε την υφήλιο για την ωμότητα των πρακτικών των αμερικανών στον πόλεμο του Βιετνάμ.

RAMBO-ΜΑΪΜΟΥ, ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ-ΔΕΛΦΙΝΑΡΙΟ; ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ

Του ΑΝΔΡΕΑ ΖΑΦΕΙΡΗ
Τον Ιούνιο του 1985, ο εικοσάχρονος Πάνος, νεαρός ΟΝΝΕΔίτης,γυρνώντας στη πατρίδα από τη Λυών που σπούδαζε, πηγαίνει με τη παρέα του στο κινηματογράφο. Στην αίθουσα, προβάλλεται το αριστούργημα του Τζωρτζ Κοσμάτος, «Ράμπο ΙΙ: Η Αποστολή». Ένας αριστουργηματικός Σιλβέστερ Σταλόνε, εισέρχεται στο έδαφος του Βιετνάμ για να απελευθερώσει αμερικανούς στρατιώτες, με τη βοήθεια της γοητευτικής Κο Μπάο. Απέναντί τους ο σαδιστής βιετναμέζος λοχαγός Βιν και ο ρώσος

ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ: ΣΤΟ EUROGROUP ΤΟΥ ΜΑΪΟΥ ΧΑΣΑΜΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 6 ΔΙΣ ΕΥΡΩ!!!

Απάντηση Μοσκοβισί σε Νίκο Χουντή
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κατάφερε να κρατήσει κρυφό από τον ελληνικό λαό ότι στο Eurogroup του Μαΐου 2016 για την εκταμίευση της πρώτης υποδόσης, έχασε τουλάχιστον 6 δισ. ευρώ!!!
Αυτό προκύπτει με σαφήνεια από απάντηση του Επιτρόπου Οικονομικών της ΕΕ, Πιέρ Μοσκοβισί, στον ευρωβουλευτή της Λαϊκής Ενότητας, Νίκο Χουντή.
Ο Νίκος Χουντής, σε ερώτηση που είχε καταθέσει προς την Κομισιόν, ζητούσε διευκρινίσεις για την

Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2016

ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ: ΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΤΗΣ ΔΙΑΠΛΟΚΗΣ

Του ΓΙΑΝΝΗ ΑΝΔΡΟΥΛΙΔΑΚΗ*
Το σήριαλ με τις τηλεοπτικές άδειες καλά κρατεί. Δεν τελείωσε με την ανακοίνωση των αγοραστών. Τα επόμενα επεισόδια αναμένονται με ενδιαφέρον. Το όλο σκηνικό, όπως στήθηκε από την κυβέρνηση και όπως προβλήθηκε, δε θύμιζε απλώς πόκερ, αλλά σκληρό τζόγο στα χειρότερα καταγώγια με την κρατική, μάλιστα, βούλα . Όλα έγιναν στο όνομα της πλουραλιστικής ενημέρωσης της ελληνικής κοινωνίας. Αυτό το δικαίωμα των πολιτών οριοθετήθηκε με καθαρά οικονομικά κριτήρια και μετατράπηκε σε

Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2016

Το Κράτος δεν είναι Πατρίδα

Μιχαήλ Μπακούνιν

«Το Κράτος δεν είναι Πατρίδα….Η Πατρίδα αντιπροσωπεύει το ιερό και αδιαφιλονίκητο δικαίωμα κάθε ανθρώπου, κάθε ομάδας ανθρώπων, ενώσεων, κοινοτήτων, περιοχών, εθνών να αισθάνονται, να σκέπτονται, να θέλουν και να δρουν με τον δικό τους τρόπο, και ο τρόπος αυτός είναι πάντα το αναμφισβήτητο αποτέλεσμα μιας μακροχρόνιας ιστορικής εξέλιξης.
Υποκλινόμαστε, λοιπόν, στην παράδοση, στην ιστορία. Ή, καλύτερα, τις αναγνωρίζουμε όχι γιατί μας παρουσιάζονται σαν αφηρημένα εμπόδια

Αφιέρωμα στη μνήμη της Λέλας Καραγιάννη: 72 χρόνια μετά

8 Σεπτέμβρη 1944 - 8 Σεπτέμβρη 2016 | Θεατρική παράσταση στη Λίμνη της Εύβοιας: "Λέλα Καραγιάννη - Η μάννα της Αντίστασης"

Του Θανάση Τοτόμη

Στις 8 Σεπτέμβρη του 1944, εκτελέστηκε απ’ τους γερμανούς κατακτητές στο Άλσος Χαϊδαρίου, μαζί με άλλους 27 αγωνιστές, για την εθνική της δράση, η Μπουμπουλίνα της αντίστασης, Λέλα Καραγιάννη.
Η ηρωίδα Λέλα Καραγιάννη
Η Λέλα Μηνοπούλου, όπως ήταν το όνομά της, γεννήθηκε το 1898 στη Λίμνη της Εύβοιας. Ήταν πρωτότοκη κόρη, του Αθανάσιου Μηνόπουλου, και της Σοφίας

Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2016

Οι αγκυλώσεις είναι οι μεγαλύτεροι εχθροί


του Προκόπη Μπίχτα

Η άλυτη εσωτερική αντίφαση του συστήματος της μισθωτής εργασίας, δηλαδή η ύπαρξη της κοινωνικοποίησης της παραγωγής με την ταυτόχρονη ατομική ιδιοποίηση του αποτελέσματός της, έχει εκδηλωθεί πλήρως.
Η παγκόσμια πτώση του μέσου ποσοστού κέρδους έχει οδηγήσει μεγάλες μάζες κεφαλαίων να μεταφερθούν από την παραγωγική δραστηριότητα, την αποκαλούμενη «πραγματική οικονομία», στον τραπεζικό κλάδο γιγαντώνοντάς τον και καθιστώντας τον κυρίαρχη δύναμη του καπιταλιστικού συστήματος. Η τέτοια γιγάντωση του τοκοφόρου κεφαλαίου (του

Με 225 ταινίες ξεκινάει το 39ο Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

Με ρεκόρ αιτήσεων συμμετοχής αλλά και το πλουσιότερο διαγωνιστικό μικρού μήκους στην ιστορία του, το 39ο Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας θα διεξαχθεί από τις 19 έως τις 24 Σεπτεμβρίου στα «Ολύμπια» και το Δημοτικό Ωδείο, δίνοντας το καθιερωμένο του ραντεβού με το πιο ζωντανό κομμάτι της ελληνικής κινηματογραφίας: Τους νέους Έλληνες μικρομηκάδες.
Στη φετινή διοργάνωση θα προβληθούν συνολικά 225 ταινίες από 58 χώρες (σε όλα τα προγράμματά της). Όπως σημειώνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Δράμας, Αντώνης Παπαδόπουλος, «φέτος θα παρουσιάσουμε την πιο πλούσια αλλά και καλύτερη κινηματογραφική παραγωγή των τελευταίων ετών -κι αυτό χωρίς τη συμμετοχή των μέχρι πρότινος μεγάλων πυλώνων της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής (ΕΡΤ, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου), που όμως, όπως φαίνεται επανακάμπτουν. Το μέλλον προδιαγράφεται πιο αισιόδοξο, ενώ δημιουργείται πια μία νέα γενιά νέων και ικανότατων παραγωγών».
H μεγάλη γιορτή των μικρομηκάδων στην Δράμα κλείνει τα 39 χρόνια της και συμπληρώνει 22 χρόνια από τη θέσπιση του διεθνούς τμήματός της, έχοντας για δεύτερη χρονιά στο πλευρό της τη Fipresci (Διεθνή Ομοσπονδία Κριτικών Κινηματογράφου),

Με την πρώτη σταγόνα της βροχής, Οδυσσέας Ελύτης / Μάνος Χατζιδάκις

Ο μεγάλος ερωτικός
Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
Πρώτη εκτέλεση: Δημήτρης Ψαρριανός 
(Το έργο: Παρίσι, μια βροχερή μέρα Gustave Caillebotte 1877)

Με την πρώτη σταγόνα της βροχής σκοτώθηκε το καλοκαίρι
Μουσκέψανε τα λόγια που είχανε γεννήσει αστροφεγγιές
Όλα τα λόγια που είχανε μοναδικό τους προορισμόν Εσένα!

Πριν απ’ τα μάτια μου ήσουν φως
Πριν απ’ τον Έρωτα έρωτας
Κι όταν σε πήρε το φιλί
Γυναίκα
Κατά πού θ’ απλώσουμε τα χέρια μας

Η Αίγινα του Γιάννη Μόραλη: 100 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου ζωγράφου

Στις 9 Σεπτεμβρίου ανοίγει τις πύλες της η έκθεση με έργα του Γιάννη Μόραλη, η οποία πραγματοποιείται στην Αίγινα, στο πλαίσιο του αφιερώματος «Η Αίγινα του Γιάννη Μόραλη», που διοργανώνει ο Δήμος Αίγινας, με την ευκαιρία της ανακήρυξης της φετινής χρονιάς ως «Έτους Γιάννη Μόραλη» από το Υπουργείο Πολιτισμού.
Η έκθεση περιλαμβάνει 40 περίπου έργα του ζωγράφου που προέρχονται από την Πινακοθήκη Χατζηκυριάκου Γκίκα του Μουσείου Μπενάκη, την Συλλογή Σωτήρη Φέλιου, την Συλλογή Έργων Τέχνης της Alpha Bank, την συλλογή της Πέγκυς Ζουμπουλάκη και άλλες ιδιωτικές συλλογές, ορισμένες από τις οποίες βρίσκονται στην Αίγινα.
Περιλαμβάνει επίσης 10 φωτογραφίες του διακεκριμένου Γάλλου φωτογράφου Jean-Francois Bonhomme από τα εργαστήρια του καλλιτέχνη στην Αθήνα και την Αίγινα. Την επιμέλεια της έκθεσης έχει τριμελής ομάδα που αποτελείται από τον Γιώργο Καλόφωνο, την Δάφνη Ζουμπουλάκη και την Βάσω Καλουδιώτη.
Τα εκθέματα θα στεγαστούν σε δύο χώρους. Στο Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο του νησιού, όπου θα εκτεθεί μικρός αριθμός έργων μεγάλων διαστάσεων, όπως η εμβληματική «Πανσέληνος Μ´» (1977–79) ή η «Χαραυγή» (1988) και στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αίγινας, όπου μικρότερα έργα, προσχέδια, σπουδές, σχέδια και σπάνια χαρακτικά του Γιάννη

Το Υπουργείο Ανάπτυξης πριν υπογραφεί η ΤΤΙΡ νομοθετεί τις απαιτήσεις των ΗΠΑ

Άρθρο του Θανάση Πετράκου, μέλους της Π.Γ. της ΛΑ.Ε .
Ο πρωθυπουργός και όλα τα κυβερνητικά στελέχη μιλούν διαρκώς για τη «δίκαιη ανάπτυξη» η οποία έρχεται οσονούπω. Για το σκοπό αυτό κατέθεσε το υπουργείο Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού το «Νέο Θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και άλλες διατάξεις» Όμως οι προθέσεις της κυβέρνησης φαίνονται όχι από τα λόγια αλλά από το νέο νόμο που προτείνει. Με πρόσχημα το υπαρκτό πρόβλημα της γραφειοκρατίας, «μαζί με τα ξερά καίει και τα

Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2016

Ανακαλύπτοντας τον Μαύρο Σεπτέμβρη

Προτείνω αυτό το κείμενο, που μεταφράζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, όχι για την αισθητική του αξία, όσο την φιλολογική. Διότι αφορά ως μαρτυρία μια προσωπικότητα της λογοτεχνίας, κατά τη γνώμη μου, ιδιαίτερη: τον Χούλιο Κορτάσαρ, τον αργεντίνο μοντερνιστή συγγραφέα που έζησε και εργάσθηκε εξόριστος στην Γαλλία.
Όσοι δεν έχουν διαβάσει το ευρηματικό του μυθιστόρημα Το κουτσό (1963) ας σπεύσουν να το προμηθευτούν γιατί είναι μοναδικό όχι μόνον ως ευφυές λογοτεχνικό τέχνασμα (διαβάζεται από οποιοδήποτε σημείο του σαν να το διαβάζεις από την αρχή), που θυμίζει

Το Καταστασιακό Ιδεώδες

του Υβ Λε Μανάκ 
Στο ξεκίνημα της, η Καταστασιακή Διεθνής απαρτιζόταν από καλλιτέχνες που προέρχονταν από την μεταπολεμική ευρωπαική πρωτοπορία: την ομάδα Cobra, τους Λετριστές, που κι αυτοί είχαν επηρεαστεί από παλαιότερα ρεύματα των αρχών του 20ού αιώνα (Νταντά, υπερρεαλιστές, φουτουριστές κλπ). Εκείνα τα διαφορετικά παλαιότερα κινήματα δεν είχαν μείνει ανεπηρέαστα από πολιτικά και κοινωνικά γεγονότα της εποχής τους (τον μαρξισμό, τη ρωσική επανάσταση κτλ.) και συχνά επαναφομοιώνονταν από αυτά. Όσοι γλίτωναν από την πολιτική επαναφομοίωση, επέστρεφαν και πάλι σε μια τέχνη, στην απαξίωση της οποίας είχαν και οι ίδιοι

Λορέντζος Μαβίλης: «Χυδαία γλώσσα δεν υπάρχει· υπάρχουσι χυδαίοι άνθρωποι»

Γράφει ο Ηρακλής Κακαβάνης //

«Ωραίος κι επιβλητικός άντρας με τα ξανθά του γένια, τα γαλανά του μάτια και τη στέρεη κορμοστασιά. Όμως παρ’ όλο τον όγκο των εξωτερικών του στοιχείων και τον περή­φανο αέρα του αριστοκράτη, που είχε, είταν άνθρωπος πολύ σεμνός και προσεχτικός στο φέρσιμο και στην...
κουβέντα του, σα ντροπαλό κορίτσι».

Πιέρ Πάολο Παζολίνι: Ο καταναλωτισμός είναι φασισμός χειρότερος από τον κλασικό

Στις 30 Οκτωβρίου του 1975, τρεις μέρες πριν την δολοφονία του, ο Πιέρ Πάολο Παζολίνι παραχώρησε συνέντευξη τύπου στη Στοκχόλμη, όπου είχε μεταβεί για να παρουσιάσει τη νέα του ταινία Σαλό ή οι 120 ημέρες στα Σόδομα. Το αιφνίδιο γεγονός του θανάτου του ματαίωσε τη ραδιοφωνική αναμετάδοσή της, με αποτέλεσμα το αρχείο να παραπέσει για χρόνια. Τελικά η συνέντευξη –εκτενή αποσπάσματα της οποίας παραθέτουμε εδώ– ήρθε στο φως της δημοσιότητας το 2011. Επανεμφανίστηκε τότε, για άλλη μια φορά, η ρηξικέλευθη, ανυποχώρητα κριτική και στοχαστική, ενίοτε απελπισμένη, αλλά

ΚΩΣΤΑΣ ΛΑΠΑΒΙΤΣΑΣ: Η ΜΑΤΑΙΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Η ανάπτυξη βρίσκεται ήδη στο πολιτικό προσκήνιο, με έντονη την παρουσία όσων αναζητούν ένα «δικό μας» εθνικό σχέδιο, ώστε να μην πάει χαμένη η επιτυχία της παραμονής μας στην ΟΝΕ. Η κυβέρνηση μάλιστα επιμένει ότι η ανάπτυξη πρέπει να είναι και δίκαιη. Η μέχρι τώρα ανυπαρξία εθνικού σχεδίου υποτίθεται ότι οφείλεται στην ανικανότητα των πολιτικών, τη γραφειοκρατία, την προχειρότητα και τα παρόμοια.
Δεν θα ξάφνιαζε αν η άποψη αυτή ακουγόταν από τις συνηθισμένες φωνές κατανάλωσης στα ΜΜΕ. Είναι εντυπωσιακό, όμως, ότι προβάλλεται και από τους μηχανισμούς κοινωνικής και πολιτικής ισχύος της χώρας μας. Η πραγματικότητα είναι απλή και

Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2016

Ο αποχαιρετισμός του Αλέξανδρου Βέλιου μπροστά στην κάμερα...

To μπλογκ θεωρώντας σημαντική την ενέργεια του μακαρίτη Αλέξανδρου Βέλιου η οποία λειτουργεί και σαν αφύπνιση, τόσο στην πολιτεία, όσο και στην κοινωνία και έχοντας χάσει από την επάρατη νόσο έναν σημαντικό συνεργάτη και σύντροφο προβάλoυμε την ακτιβιστική του πράξη που μάλιστα δικαιώνει και την στάση του στη ζωή!
«Αγάπη μου, καλό σου ταξίδι», το μήνυμα της συζύγου του...
Συγκλονίζει το τελευταίο «αντίο» του Αλέξανδρου Βέλιου μπροστά στην τηλεοπτική κάμερα λίγες

Η νέα μαχητική μειοψηφία

Παρά τις σημαντικές αλλαγές στην οικονομία, η μαζική οργάνωση των εργαζομένων είναι εφικτή.

του Charlie Post

Μετάφραση από το Jacobinmag: Φάνης Δαγκλής, Ολύβια Τζιουβάρα

Από την έκδοση του False Promises: The Shaping of American Working Class Consciousness το 1973, ο Stanley Aronowitz είναι ένας από τους πιο σημαντικούς αριστερούς κριτικούς του επίσημου αμερικάνικου εργατικού κινήματος. Το τελευταίο του βιβλίο, The Death and

ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΛΑΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ

ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΛΑΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ, ΤΗΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ, ΤΟ ΜΕΤΩΠΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ

1. Ανατροπές στην περιοχή μας και στην Ευρώπη

-Το αποτυχημένο πραξικόπημα στην Τουρκία πυροδότησε σημαντικές ανακατατάξεις, που δεν έχουν ακόμη αποκρυσταλλωθεί. Η Τουρκία, χωρίς να αμφισβητεί τις παραδοσιακές, στρατηγικού

Νέα παρέμβαση Μίκη Θεοδωράκη στον απόηχο των αδειών...

Μια ακόμα παρέμβαση έκανε ο Μίκης Θεοδωράκης, στον απόηχο του διαγωνισμού για τις άδειες. «Όλα δείχνουν ότι με το φάσμα του Τσαουσέσκου να... υπερίπταται της χώρας μας και τα φαντάσματα των 'επιφανών' μνηστήρων της ηγεμονίας της Ευρώπης (δηλ. Ναπολέων, Μέτερνιχ, Χίτλερ) μπαίνουμε σε μια νέα αποφασιστική φάση τόσο της ελληνικής όσο και της ευρωπαϊκής ιστορίας που έχει τη μορφή φαρσοκωμωδίας».
Και συνεχίζει: «Για τον λόγο αυτό, θέλοντας να προσφέρω στους συμπατριώτες μου μια νότα αισιοδοξίας που παράλληλα να περιέχει

Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2016

Το αποτύπωμα της κυριαρχίας στην κουλτούρα


Από τα πρώτα βήματα του ανθρώπου στον πλανήτη Γη και στην συγκρότησή του σε ομάδες, η κουλτούρα αποτέλεσε ένα βασικό στοιχείο συνεννόησης, ταυτότητας αλλά και έκφρασης της διαφορετικότητας σε σχέση με κάποια άλλη ομάδα. Ένα σήμα κατατεθέν, σημαίνον και σημαινόμενο, ενταγμένο και αφομοιωμένο πλήρες στις ανάγκες και στα χαρακτηριστικά κάθε ομάδας. Η κουλτούρα δεν ήταν ποτέ γέννημα της ομάδας, αλλά το άυλο σώμα της. Στον όρο κουλτούρα μπορούμε να προσδώσουμε μια άυλη υπόσταση που περιλαμβάνει την καλλιέργεια του πνεύματος, την πνευματική παράδοση και γενικά την

ΔΕΘ 2016: Μονόδρομος οι κινητοποιήσεις ενάντια στη λιτότητα

Η φετινή συγκέντρωση της ΔΕΘ γίνεται σε ένα σκηνικό που έχει άλλες προσεγγίσεις, αλλά την ίδια αναγκαιότητα με τις συγκεντρώσεις των προηγούμενων ετών.
Χρειά­ζε­ται να εκ­φρα­στεί η διά­θε­ση για μα­χη­τι­κή αντί­στα­ση των 
ερ­γα­ζο­μέ­νων στη λι­τό­τη­τα, στις μνη­μο­νια­κές πο­λι­τι­κές που 
ακο­λου­θεί η κυ­βέρ­νη­ση ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ-ΑΝΕΛ, αντί­στοι­χα με τους 
προ­κα­τό­χους της.
Είναι σαφές ότι μετά το με­γά­λο 
ερ­γα­τι­κό ξέ­σπα­σμα του 2010-13, έχει δη­μιουρ­γη­θεί στους ερ­γα­ζό­με­νους ένα κλίμα ανά­θε­σης και

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΕΝΦΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΕΞΑΠΑΤΗΣΗ

ΔΕΥΤΕΡΑ (5/9) 11 πμ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ (ΦΙΛΕΛΛΗΝΩΝ)
Όπου και να βρεθούμε όπου και να σταθούμε εισπράττουμε την δυσαρέσκεια, την οργή και την αγανάκτηση του κόσμου πρώτα απ' όλα για την κυβέρνηση Τσίπρα και γενικότερα για τις μνημονιακές δυνάμεις.
Το μόνιμο μοτίβο που ακούμε είναι: κάντε κάτι!
Τους απαντάμε ότι αυτό το κάτι πρέπει να το κάνουμε όλοι μαζί και να κινητοποιηθούμε.

ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ: ΜΕ ΤΑ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΣΤΗ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ

ΔΗΜΟΣ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ - Ν. ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ
ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ
7- 23 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2016

ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ

Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ
Τετάρτη 7/9, ώρα 7.00 μ.μ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ (ΕΓΚΑΙΝΙΑ) ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ
(διάρκεια 7 - 23/9/2016)
Με τα εντελώς απαραίτητα
With the absolutely necessary
Μουσείο Μικρασιατικού Ελληνισμού «ΦΙΛΙΩ ΧΑΙΔΕΜΕΝΟΥ»
Παγκόσμιο Πολιτιστικό Ίδρυμα Ελληνισμού της Διασποράς, ισόγειο
Δεκελείας 152, Ν. Φιλαδέλφεια
Η έκθεση παραπέμπει στο ταξίδι των προσφύγων και τις αέναες μετακινήσεις των ανθρώπων όταν εξορίζονται από αγαπημένες πατρίδες. Εστιάζει