Η πώληση της ΕΥΔΑΠ δεν είναι μόνο απώλεια ελέγχου του βασικότερου πόρου της χώρας. Τα χρέη που εκκρεμούν προς την ΕΥΔΑΠ απο το δημόσιο και τους δήμους είναι πολλά περισσότερα από την χρηματιστηριακή αξία στην οποία θα πωληθεί στην καλύτερη των περιπτώσεων. Διαβάζοντας λοιπόν τα οικονομικά στοιχεία του πρώτου τριμήνου 2012 σε συνδυασμό με την επιβεβαίωση από πλευράς Šemeta ότι αυτά τα χρέη μπορούν να γίνουν απαιτητά από τον καινούργιο ιδιοκτήτη, μιλάμε για μια καθαρή αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση παραχώρησης ενός φυσικού μονοπωλίου με μπόνους μερικά εκατομμύρια ευρώπου ουδεμία σχέση έχει με την «ελεύθερη οικονομία» Η σημερινή κεφαλαιοποίηση της εταιρίας σε σχέση με το πάγιο ενεργητικό της είναι (473/1207 εκ. ευρώ )είναι στο 39% ,σε σχέση δε με τα ίδια κεφάλαια της εταιρίας (473/857 εκ ευρώ)είναι στο 55% η εικόνα αυτή υποδηλώνει ότι η αξία της μετοχής της και η συνολική κεφαλαιοποίηση της δεν ανταποκρίνεται στην πραγματική αξία της εταιρίας. Από τις οικονομικές καταστάσεις του πρώτου τριμήνου του 2012 προκύπτει η καθαρή κερδοφορία της εταιρίας 5εκ ευρώ μετά την αφαίρεση φόρων 2 εκ ευρώ περίπου. Η εταιρία μέσω της πολιτικής απαιτήσεων της δανειοδοτεί έμμεσα οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και το ελληνικό δημόσιο με αξίες περίπου 388 εκ ευρώ. Από τις επενδύσεις της εταιρίας την οκταετία 2000-2008 εκκρεμούν οφειλόμενες επιχορηγήσεις του Ελληνικού δημοσίου αξίας 322 εκ ευρώ. Στην ΕΥΔΑΠ το Δημόσιο κατέχει το 61,33% και η κεφαλαιοποίηση αγγίζει τα 473 εκατ. ευρώ, που σημαίνει ότι η αξία της συμμετοχής του Δημοσίου διαμορφώνεται στα 290 εκατ. Ευρώ. Χωρίς μεγαλύτερη ανάλυση προκύπτει η τεράστια υποτίμηση της σημερινής αξίας της εταιρίας. Εάν κάποιος την αγοράσει στην σημερινή της αξία την έχει αγοράσει δωρεάν και με επιδότηση 32 εκ ευρώ(διαφορά αξίας κεφαλαιοποίησης και οφειλόμενων επιχορηγήσεων). Υ.Γ Το 10% του μετοχικού της κεφαλαίου ανήκε στην ΑΤΕ και ήδη χαρίστηκε στην τράπεζα ΠΕΙΡΑΙΩΣ.
υποσημείωση – πηγή: τα παραπάνω οικονομικά στοιχεία βασίζονται στις συνοπτικές δημοσιευμένες οικ. καταστάσεις της αναφοράς του ομίλου και της ΕΥΔΑΠ Α.Ε. την 31 Μαρτίου 2012
Το παρακάτω είναι αναδημοσίευση του από
alterthess
«Αν πωληθεί η ΕΥΔΑΠ, ο αγοραστής πρέπει να λάβει μέσα σε 90 μέρες τις τεράστιες μη αμφισβητούμενες οφειλές του Δημοσίου και των Δήμων που έχουν δημιουργηθεί εδώ και δεκαετίες. Αυτό θα συμβεί εφόσον ο νέος ιδιοκτήτης απλά «κινήσει νομικές διαδικασίες κατά του οφειλέτη», σύμφωνα με την Κοινοτική νομοθεσία», επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ.
«Αυτά προκύπτουν από την απάντηση του αρμόδιου Επιτρόπου για την φορολογία και την καταπολέμηση απάτης, κ. Α. Šemeta, στην ερώτησή του Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντή σχετικά με τα χρέη του Δημοσίου και των Δήμων προς την ΕΥΔΑΠ», σημειώνεται, ενώ όπως προστίθεται στη συνέχεια: «Η απάντηση αυτή, είναι βόμβα για τα οικονομικά της κυβέρνησης αλλά και των Δήμων που μαζί χρωστάνε 522 εκ ευρώ (χωρίς προσαυξήσεις) στην ΕΥΔΑΠ. Ταυτόχρονα αναδεικνύεται η τραγελαφική κατάσταση που δημιουργείται με την πώληση της ΕΥΔΑΠ που ενώ ετοιμάζονται να την πουλήσουν περίπου στα 250 εκατομμύρια ευρώ, ο νέος αγοραστής, με το καλημέρα σας, θα απαιτήσει 522 εκατομμύρια και προσαυξήσεις που είναι βεβαιωμένες οφειλές».
Στην ερώτησή του, ο Ν. Χουντής, αφού σημείωνε ότι «το Ελληνικό Δημόσιο και Δήμοι, οφείλουν στην ΕΥΔΑΠ Α.Ε. εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από απλήρωτα τιμολόγια… και ακόμα υπάρχουν τεράστιες οφειλές του κράτους προς την εταιρεία από επιχορηγήσεις για κεφαλαιουχικές δαπάνες», ζητούσε από την Επιτροπή να διευκρινίσει αν γι αυτά τα χρέη, μπορούν να εφαρμοστούν οι οδηγίες 2000/35/ΕΚ και 2011/7/ΕΕ που προβλέπουν ότι σε περίπτωση καθυστερήσεων πληρωμών στις εμπορικές συναλλαγές και μεταξύ επιχειρήσεων και δημοσίων αρχών, οι οφειλές είναι άμεσα απαιτητές από την εταιρεία και τους μετόχους της.
Στην απάντησή του ο κ. Šemeta, με πλήρη σαφήνεια τονίζει ότι «Η οδηγία 2000/35/ΕΚ καταργείται με ισχύ από την 16η Μαρτίου 2013, από την οδηγία 2011/7/ΕΕ. Και οι δύο οδηγίες προβλέπουν τη διαδικασία έκδοσης εκτελεστού τίτλου για τον πιστωτή για την είσπραξη μη αμφισβητούμενων οφειλών, στην περίπτωση που ο πιστωτής έχει κινήσει νομικές διαδικασίες κατά του οφειλέτη».
Ακολουθεί η πλήρης ερώτηση και απάντηση:
Ερώτηση Ν. Χουντή
Χρέη του Δημοσίου προς την ΕΥΔΑΠ Α.Ε.
Σύμφωνα με πληροφορίες το Ελληνικό Δημόσιο και Δήμοι, οφείλουν στην ΕΥΔΑΠ Α.Ε. εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από απλήρωτα τιμολόγια.
Επιπλέον, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, τεράστιες είναι οι οφειλές του κράτους προς την εταιρεία από επιχορηγήσεις για κεφαλαιουχικές δαπάνες της περιόδου 2000-2010 και από την συμβατική δέσμευση του κράτους να καταβάλει το 60% των κεφαλαιακών δαπανών που αφορούν τη συντήρηση, λειτουργία και επέκταση του συστήματος ύδρευσης και αποχέτευσης.
Δεδομένου ότι στην ερώτησή μου 008870/2011 η Επιτροπή έχει απαντήσει ότι είχε πραγματοποιηθεί «λεπτομερής ανάλυση των θεσμικών χαρακτηριστικών και των χρηματοοικονομικών λογαριασμών των δημόσιων επιχειρήσεων, όπως προβλέπεται από τους σχετικούς κανόνες που ορίζονται στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών (ΕΣΛ-95)» και με δεδομένη την οδηγία 2000/35/ΕΚ που αναδιατυπώθηκε με την οδηγία 2011/7/EE για την καταπολέμηση των καθυστερήσεων πληρωμών στις εμπορικές συναλλαγές.
Ερωτάται η Επιτροπή:
Μπορεί να ενημερώσει για το ύψος των οφειλών του Κράτους και των Δήμων που αφορούν για ανεξόφλητα τιμολόγια προς την ΕΥΔΑΠ, για το ύψος των οφειλόμενων επιχορηγήσεων και το ύψος των υποχρεώσεων για κεφαλαιακές δαπάνες που αφορούν το σύστημα ύδρευσης και αποχέτευσης;
Σχετικά με τις οφειλές για τις απλήρωτες υπηρεσίες, προβλέπει το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, με βάση την οδηγία 2000/35/EK και την αναδιατυπωμένη οδηγία 2011/7/EE για την καταπολέμηση των καθυστερήσεων πληρωμών στις εμπορικές συναλλαγές, εάν είναι οι οφειλές άμεσα απαιτητές από την εταιρεία και τους μετόχους της;
Απάντηση του κ. Šemeta
Τα στοιχεία για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του ελληνικού κράτους και των δήμων έχουν υποβληθεί στην Επιτροπή (Eurostat) από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.) σε συνολικό επίπεδο. Τα εν λόγω στοιχεία έχουν υποβληθεί στην ΕΛ.ΣΤΑΤ. από τις ελληνικές αρχές και συνεπώς, θα πρέπει να περιλαμβάνουν τις όποιες ληξιπρόθεσμες οφειλές του κράτους και των δήμων στην ΕΥΔΑΠ (Εταιρεία Ύδρευσης και Αποχέτευσης Πρωτεύουσας). Η Επιτροπή (Eurostat) δεν συγκεντρώνει στοιχεία για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές σε μεμονωμένες εταιρείες.
Η οδηγία 2000/35/ΕΚ καταργείται με ισχύ από την 16η Μαρτίου 2013, από την οδηγία 2011/7/ΕΕ . Και οι δύο οδηγίες προβλέπουν τη διαδικασία έκδοσης εκτελεστού τίτλου για τον πιστωτή για την είσπραξη μη αμφισβητούμενων οφειλών, στην περίπτωση που ο πιστωτής έχει κινήσει νομικές διαδικασίες κατά του οφειλέτη.
υποσημείωση – πηγή: τα παραπάνω οικονομικά στοιχεία βασίζονται στις συνοπτικές δημοσιευμένες οικ. καταστάσεις της αναφοράς του ομίλου και της ΕΥΔΑΠ Α.Ε. την 31 Μαρτίου 2012
Το παρακάτω είναι αναδημοσίευση του από
alterthess
«Αν πωληθεί η ΕΥΔΑΠ, ο αγοραστής πρέπει να λάβει μέσα σε 90 μέρες τις τεράστιες μη αμφισβητούμενες οφειλές του Δημοσίου και των Δήμων που έχουν δημιουργηθεί εδώ και δεκαετίες. Αυτό θα συμβεί εφόσον ο νέος ιδιοκτήτης απλά «κινήσει νομικές διαδικασίες κατά του οφειλέτη», σύμφωνα με την Κοινοτική νομοθεσία», επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ.
«Αυτά προκύπτουν από την απάντηση του αρμόδιου Επιτρόπου για την φορολογία και την καταπολέμηση απάτης, κ. Α. Šemeta, στην ερώτησή του Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντή σχετικά με τα χρέη του Δημοσίου και των Δήμων προς την ΕΥΔΑΠ», σημειώνεται, ενώ όπως προστίθεται στη συνέχεια: «Η απάντηση αυτή, είναι βόμβα για τα οικονομικά της κυβέρνησης αλλά και των Δήμων που μαζί χρωστάνε 522 εκ ευρώ (χωρίς προσαυξήσεις) στην ΕΥΔΑΠ. Ταυτόχρονα αναδεικνύεται η τραγελαφική κατάσταση που δημιουργείται με την πώληση της ΕΥΔΑΠ που ενώ ετοιμάζονται να την πουλήσουν περίπου στα 250 εκατομμύρια ευρώ, ο νέος αγοραστής, με το καλημέρα σας, θα απαιτήσει 522 εκατομμύρια και προσαυξήσεις που είναι βεβαιωμένες οφειλές».
Στην ερώτησή του, ο Ν. Χουντής, αφού σημείωνε ότι «το Ελληνικό Δημόσιο και Δήμοι, οφείλουν στην ΕΥΔΑΠ Α.Ε. εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από απλήρωτα τιμολόγια… και ακόμα υπάρχουν τεράστιες οφειλές του κράτους προς την εταιρεία από επιχορηγήσεις για κεφαλαιουχικές δαπάνες», ζητούσε από την Επιτροπή να διευκρινίσει αν γι αυτά τα χρέη, μπορούν να εφαρμοστούν οι οδηγίες 2000/35/ΕΚ και 2011/7/ΕΕ που προβλέπουν ότι σε περίπτωση καθυστερήσεων πληρωμών στις εμπορικές συναλλαγές και μεταξύ επιχειρήσεων και δημοσίων αρχών, οι οφειλές είναι άμεσα απαιτητές από την εταιρεία και τους μετόχους της.
Στην απάντησή του ο κ. Šemeta, με πλήρη σαφήνεια τονίζει ότι «Η οδηγία 2000/35/ΕΚ καταργείται με ισχύ από την 16η Μαρτίου 2013, από την οδηγία 2011/7/ΕΕ. Και οι δύο οδηγίες προβλέπουν τη διαδικασία έκδοσης εκτελεστού τίτλου για τον πιστωτή για την είσπραξη μη αμφισβητούμενων οφειλών, στην περίπτωση που ο πιστωτής έχει κινήσει νομικές διαδικασίες κατά του οφειλέτη».
Ακολουθεί η πλήρης ερώτηση και απάντηση:
Ερώτηση Ν. Χουντή
Χρέη του Δημοσίου προς την ΕΥΔΑΠ Α.Ε.
Σύμφωνα με πληροφορίες το Ελληνικό Δημόσιο και Δήμοι, οφείλουν στην ΕΥΔΑΠ Α.Ε. εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από απλήρωτα τιμολόγια.
Επιπλέον, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, τεράστιες είναι οι οφειλές του κράτους προς την εταιρεία από επιχορηγήσεις για κεφαλαιουχικές δαπάνες της περιόδου 2000-2010 και από την συμβατική δέσμευση του κράτους να καταβάλει το 60% των κεφαλαιακών δαπανών που αφορούν τη συντήρηση, λειτουργία και επέκταση του συστήματος ύδρευσης και αποχέτευσης.
Δεδομένου ότι στην ερώτησή μου 008870/2011 η Επιτροπή έχει απαντήσει ότι είχε πραγματοποιηθεί «λεπτομερής ανάλυση των θεσμικών χαρακτηριστικών και των χρηματοοικονομικών λογαριασμών των δημόσιων επιχειρήσεων, όπως προβλέπεται από τους σχετικούς κανόνες που ορίζονται στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών (ΕΣΛ-95)» και με δεδομένη την οδηγία 2000/35/ΕΚ που αναδιατυπώθηκε με την οδηγία 2011/7/EE για την καταπολέμηση των καθυστερήσεων πληρωμών στις εμπορικές συναλλαγές.
Ερωτάται η Επιτροπή:
Μπορεί να ενημερώσει για το ύψος των οφειλών του Κράτους και των Δήμων που αφορούν για ανεξόφλητα τιμολόγια προς την ΕΥΔΑΠ, για το ύψος των οφειλόμενων επιχορηγήσεων και το ύψος των υποχρεώσεων για κεφαλαιακές δαπάνες που αφορούν το σύστημα ύδρευσης και αποχέτευσης;
Σχετικά με τις οφειλές για τις απλήρωτες υπηρεσίες, προβλέπει το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, με βάση την οδηγία 2000/35/EK και την αναδιατυπωμένη οδηγία 2011/7/EE για την καταπολέμηση των καθυστερήσεων πληρωμών στις εμπορικές συναλλαγές, εάν είναι οι οφειλές άμεσα απαιτητές από την εταιρεία και τους μετόχους της;
Απάντηση του κ. Šemeta
Τα στοιχεία για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του ελληνικού κράτους και των δήμων έχουν υποβληθεί στην Επιτροπή (Eurostat) από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.) σε συνολικό επίπεδο. Τα εν λόγω στοιχεία έχουν υποβληθεί στην ΕΛ.ΣΤΑΤ. από τις ελληνικές αρχές και συνεπώς, θα πρέπει να περιλαμβάνουν τις όποιες ληξιπρόθεσμες οφειλές του κράτους και των δήμων στην ΕΥΔΑΠ (Εταιρεία Ύδρευσης και Αποχέτευσης Πρωτεύουσας). Η Επιτροπή (Eurostat) δεν συγκεντρώνει στοιχεία για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές σε μεμονωμένες εταιρείες.
Η οδηγία 2000/35/ΕΚ καταργείται με ισχύ από την 16η Μαρτίου 2013, από την οδηγία 2011/7/ΕΕ . Και οι δύο οδηγίες προβλέπουν τη διαδικασία έκδοσης εκτελεστού τίτλου για τον πιστωτή για την είσπραξη μη αμφισβητούμενων οφειλών, στην περίπτωση που ο πιστωτής έχει κινήσει νομικές διαδικασίες κατά του οφειλέτη.
savegreekwater Greece
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου