Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2013

Τεκμηρίωση για τις ευθύνες Βενιζέλου σε σχέση με τη λίστα Λαγκάρντ

Ο κ. Βενιζέλος προσπαθεί όλο το τελευταίο διάστημα αναποδογυρίζοντας την πραγματικότητα να αποποιηθεί τις ευθύνες του σε σχέση με την υπόθεση της λίστας Λαγκαρντ και να συγκαλύψει τις κύριες πτυχές της υπόθεσης που τον αφήνουν έκθετο αποτελώντας ενδείξεις για την τέλεση εκ μέρους του σειρά αξιόποινων πράξεων. Κύριος σύμμαχος του σε αυτή την επιχείρηση συγκάλυψης είναι ο κ. Σαμαράς ο οποίος θα φέρει και την κύρια ευθύνη για το θάψιμο της υπόθεσης. Πρέπει να γίνει σαφές ότι η μεθόδευση που οδηγεί στη συγκάλυψη αφορά τον περιορισμό της πρότασης για προκαταρκτική εξέταση στο ζήτημα της αλλοίωσης του εγγράφου και την αποσιώπηση των υπόλοιπων και σημαντικότερων πτυχών της(παρακράτηση και εξωθεσμική διαχείριση της λίστας, παρεμπόδιση προσδιορισμού φόρων).

Ακολουθεί η τεκμηριωμένη αντίκρουση των επιχειρημάτων και της αφήγησης του κ. Βενιζέλου.

Σύμφωνα με τις καταθέσεις του κ. Βενιζέλου αλλά και τα υπόλοιπα στοιχεία που προκύπτουν από τη δικογραφία και τις καταθέσεις στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας το φλασάκι φτάνει στα χέρια του μέσω του κ. Διώτη τον Αύγουστο του 2011. Ο κ. Βενιζέλος δεν προβαίνει σε καμία ενέργεια που θα οδηγούσε στην Υπηρεσιακή Διαχείριση του συγκεκριμένου στοιχείου, δεν πρωτοκολλά, δεν ενημερώνει τον Πρωθυπουργό, δεν δίνει εντολή για αξιοποίηση του στοιχείου θεωρώντας ότι αυτό έχει παράνομη προέλευση. Η συμπεριφορά αυτή είναι απολύτως επιλήψιμη για τους παρακάτω λόγους:

1. Ο κύριος Βενιζέλος δεν έχει καμία αρμοδιότητα να προβεί μόνος του σε αυτή την εκτίμηση. Η ενδεδειγμένη πορεία θα ήταν να υποβάλει ερώτημα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

2. Ο ισχυρισμός ότι το στοιχείο αυτό έχει παράνομη προέλευση είναι απολύτως έωλος. Είναι πλέον δεδομένο ότι το πρωτότυπο CD έφτασε στην Ελλάδα με πρωτοβουλία της Γαλλικής Κυβέρνησης και του Υπουργείου Οικονομικών της Γαλλίας και μάλιστα έχει κρατηθεί από τη μεριά των Γαλλικών αρχών πρωτόκολλο παράδοσης. Είναι από εκείνο το σημείο και μετά που ξεκινά η παραθεσμική διαχείριση του στοιχείου. Ακόμα και αν ο ισχυρισμός αυτός είχε την παραμικρή βάση προ της ελεύσεως του πρώτου CD, μετά την διαχείριση που επιφυλάχθηκε στο δεύτερο πρωτότυπο που έφθασε στην Ελλάδα, μετά από πρωτοβουλία των οικονομικών εισαγγελέων, δεν χωρεί πλέον οποιαδήποτε αμφιβολία ότι ήταν δυνατή η θεσμική διαχείριση του.

3. Η άποψη ότι οι πληροφορίες δεν μπορούν να αξιοποιηθούν εξ αιτίας της παράνομης προέλευσης τους είναι έωλη και για έναν παραπάνω λόγο. Συγκεκριμένα είναι σαφές ότι οι πληροφορίες αυτές δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως αποδεικτικό μέσο στο πλαίσιο ποινικής δίκης αλλά τίποτα δεν εμποδίζει τις αρμόδιες αρχές να εκκινήσουν έρευνα με βάσεις αυτές τις πληροφορίες ώστε να θεμελιώσουν με άλλα αποδεικτικά μέσα ενδεχόμενες φορολογικές παραβάσεις ή άλλες αξιόποινες πράξεις των εμπλεκόμενων προσώπων.

4. Ο κύριος Βενιζέλος διατηρεί το φλασάκι στην κατοχή του ακόμα και μετά την αποχώρηση του από το Υπουργείο Οικονομικών ενεργώντας εντελώς παραθεσμικά και σε ευθεία σύγκρουση με το υπηρεσιακό του καθήκον αφού το φλασάκι του παραδόθηκε εξαιτίας της κυβερνητικής του θέσης και όχι για οποιονδήποτε άλλο λόγο. Με ποιο δικαίωμα και με ποιο νομικό έρεισμα ο κ. Βενιζέλος διατηρεί λοιπόν το φλασάκι στην κατοχή του μετά την αποχώρηση του από το Υπουργείο Οικονομικών; Εξάλλου ο κ. Βενιζέλος αποστέλλει το φλασάκι στον σημερινό Πρωθυπουργό μόνο μετά την παραγγελία προκαταρκτικής εξέτασης απο τους οικονομικούς εισαγγελείς για τον εντοπισμό του.

5. Το γεγονός ότι καθόλη την διάρκεια της θητείας του στο Υπουργείο Οικονομικών δεν δίνει καμία εντολή για έλεγχο, όπως προκύπτει από την κατάθεση του, οδηγεί σε ζημία του Ελληνικού Δημοσίου που το ύψος της μένει να προσδιοριστεί, σύμφωνα όμως με τις αρχικές εκτιμήσεις των οικονομικών εισαγγελέων υπερβαίνει τα 150.000 Ε.


Από τα παραπάνω συνάγεται ότι για τον κύριο Βενιζέλο προκύπτουν ενδείξεις για την τέλεση των παρακάτω αδικημάτων:

1. Υπεξαγωγή εγγράφου

Το κείμενο του άρθρου 222 του Ποινικού Κώδικα στο οποίο προβλέπεται το συγκεκριμένο αδίκημα έχει ως εξής:

“Όποιος με σκοπό να βλάψει άλλον αποκρύπτει, βλάπτει ή καταστρέφει έγγραφο του οποίου δεν είναι κύριος, ή δεν είναι αποκλειστικά κύριος ή που άλλος έχει δικαίωμα, κατά τις διατάξεις του αστικού δικαίου, να ζητήσει την παράδοση ή την επίδειξη του τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι δύο ετών.”

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία της δικογραφίας υπάρχουν σαφείς ενδείξεις για την τέλεση από τον Κ. Βενιζέλου του παραπάνω αδικήματος εφ' όσον εκείνος φέρεται να απέκρυψε με σκοπό να βλάψει το ελληνικό δημόσιο την ύπαρξη εγγράφου (το στικάκι είναι έγγραφο κατά την έννοια του νόμου) του οποίου δεν ήταν κύριος. Κύριος του εγγράφου δεν μπορεί να είναι άλλος από το Ελληνικό Δημόσιο το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση εκπροσωπούνταν από τον κ. Βενιζέλο με την ιδιότητα του ως Υπουργού Οικονομικών. Η απόκρυψη έγκειται στην παράλειψη του κ. Βενιζέλου να πρωτοκολλήσει το έγγραφο αλλά και στο γεγονός ότι δεν το παρέδωσε στον διάδοχο του στο Υπουργείο Οικονομικών κ. Σαχινίδη κατά την αποχώρηση του.

2. Απιστία στην Υπηρεσία.

Το κείμενο του άρθρου 256 του Ποινικού Κώδικα στο οποίο προβλέπεται το συγκεκριμένο αδίκημα έχει ως εξής:

“Υπάλληλος που κατά τον προδιορισμό, την είσπραξη ή την διαχείριση φόρων, δασμών, τελών ή άλλων φοροολογημάτων ή οποιωνδήποτε εσόδων ελαττώνει εν γνώσει του, και για να ωφεληθεί ο ίδιος ή άλλος, τη δημόσια, τη δημοτική ή την κοινοτική περιουσία ή την περιουσία νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, της οποίας η διαχείριση του είναι εμπιστευμένη, τιμωρείται:

α) με φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών

β) αν η ελάττωση είναι ιδιαίτερα μεγάλης αξίας με φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών

γ) με κάθειρξη μέχρι δέκα ετών, αν:

γα) ο υπαίτιος μεταχειρίστηκε ιδιαίτερα τεχνάσματα και η ελάττωση της περιουσίας είναι ιδιαίτερα μεγάλης αξίας ανώτερης συνολικά των 30.000Ε,

ή
γβ) το αντικείμενο της πράξης έχει συνολική αξία μεγαλύτερη των 120.000Ε.”

Για τον κ. Βενιζέλο, επομένως, ο οποίος δεν πρωτοκόλλησε το στικάκι κατά την παραλαβή του από τον κ. Διώτη, δεν έδωσε καμία εντολή ώστε να προχωρήσει ο ο φορολογικός έλεγχος από τις αρμόδιες υπηρεσίες προφασιζόμενος την παράνομη προέλευση του στοιχείου, δεν ενημέρωσε τον Πρωθυπουργό και πολύ περισσότερο δεν παρέδωσε το στικάκι στον διάδοχο του στο Υπουργείο Οικονομικών, προκύπτουν σαφείς ενδείξεις ότι έχει τελέσει το αδίκημα της απιστίας στην υπηρεσία εφόσον με τις παραλείψεις του αυτές παρεμπόδισε τον προσδιορισμό φόρου και επομένως ελάττωσε εν γνώσει του, και για να ωφεληθεί άλλος την δημόσια περιουσία η οποία του ήταν εμπιστευμένη ως Υπουργού Οικονομικών. Το ύψος δε τη ζημίας που προκλήθηκε στο ελληνικό δημόσιο και από το οποίο θα προκύψει και η βαρύτητα του εγκλήματος μένει να προσδιοριστεί αρμοδίως αλλά υπενθυμίζουμε ότι με βάση τις αρχικές εκτιμήσεις των οικονομικών εισαγγελέων υπερβαίνει τις 150.000Ε.

3.Παράβαση καθήκοντος

Το κείμενο του άρθρου 259 του Ποινικού Κώδικα και στο οποίο προβλέπεται το συγκεκριμένο αδικήμα έχει ως εξής:

“Υπάλληλος που με πρόθεση παραβαίνει τα καθήκοντα της υπηρεσίας του με σκοπό να προσπορίσει στον εαυτό του ή σε άλλον παράνομο όφελος ή για να βλάψει το κράτος ή για ή κάποιον άλλο τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι αν η πράξη αυτή δεν τιμωρείται με άλλη ποινική διάταξη”.

Η διάταξη αυτή είναι επικουρική, δηλαδή χρήση της γίνεται μόνο εφόσον η συγκεκριμένη πράξη ή παράλειψη δεν τιμωρείται με άλλη ποινική διάταξη. Αν για οποιοδήποτε λόγο λοιπόν δεν βρουν εφαρμογή οι παραπάνω διατάξεις σε κάθε περίπτωση προκύπτουν ενδείξεις ότι ο κ. Βενιζέλος έχει τελέσει την αξιόποινη πράξη της παράβασης καθήκοντος εφόσον δεν έδωσε καμία εντολή για φορολογικό έλεγχο στις αρμόδιες υπηρεσίες, δεν έλεγξε την πορεία του ελέγχου που πιθανόν οι αρμόδιες υπηρεσίες να είχαν εκκινήσει με δική τους πρωτοβουλία, δεν ενημέρωσε τον Πρωθυπουργό και τον διάδοχο του στο Υπουργείο Οικονομικών για την ύπαρξη του στοιχείου και όλα αυτά με προφανή σκοπό να ωφεληθεί άλλος ή να προξενηθεί βλάβη στο κράτος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου