Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2016

Οδηγός για τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών - Ωράριο, Σύλλογοι Διδασκόντων, τμήματα, αποχώρηση κ.λπ.

Ο Σύλλογος εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης "η Αθηνά" έστειλε στο alfavita.gr το πλαίσιο των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Ένας πλήρης οδηγός για τις εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών όσον αφορά το ωράριό τους, (εργασιακό και διδακτικό), τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, τις υποχρεώσεις τους, τη δημιουργία τμημάτων στο σχολείο και άλλα.
Διαβάστε την ανακοίνωση του Συλλόγου ΠΕ "η Αθηνά":

Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2016

Η πολυπολιτισμική Βαβέλ: Αλλοτρίωση και Ιδιώτευση


του Λεωνίδα Χ. Αποσκίτη
Τα καταστροφολογικά σενάρια στην λογοτεχνία και τον κινηματογράφο περιλαμβάνουν, συνήθως, μια σαρωτική έκρηξη ως αποτέλεσμα πυρηνικού πολέμου, μια φυσική καταστροφή, από πτώση μεγάλου αστεροειδούς στην Γη, π.χ., ή μια θανατηφόρα πανδημία.
Αρκετοί, όμως, ερευνητές αναρωτιούνται τα τελευταία χρόνια για μια άλλη, τρομακτική πιθανότητα: αν μέσα στην ίδια την φύση του σημερινού πολιτισμού ενυπάρχει το πεπρωμένο να καταρρεύσει αργά ή γρήγορα; Αν η απώλεια της αλληλεγγύης και της αίσθησης του “ανήκειν” σε μια κοινότητα, δηλαδή ο

Οφειλόμενη απάντηση του Θανάση Πετράκου στον Πρόεδρο του ΕΛΓΑ Με τους παραγωγούς η με το μνημόνιο κ. Κουρεμπέ?

Κύριε Κουρεμπέ
Παραβλέπω τις προσβλητικές κατηγορίες περί «λαϊκισμού» και ότι «με τον τρόπο αυτό δεν βοηθώ τους αγρότες» και σας απαντώ επί της ουσίας .

1.Δεν δίνεται καμία απάντηση στα θέματα που είχα θέσει με την πρώτη επιστολή μου. Εκτός αν θεωρείται σοβαρή απάντηση την πρόταση σας να προσφύγουν στα δικαστήρια οι παραγωγοί ,που έπαθαν ζημιές και φυσικά δεν έχουν χρήματα να ζήσουν, και οι οποίοι δεν πήραν αποζημίωση παρότι είναι προφανής η ευθύνη για την μη

Χρυσός Λέοντας στο «The Woman who left»

Με τον Χρυσό Λέοντα καλύτερης ταινίας βραβεύτηκε η ταινία του Φιλιππινέζου Λαβ Ντιάζ «The Woman Who left» (Η γυναίκα που έφυγε) στο 73ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.
Το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής έλαβε το θρίλερ του Τομ Φορντ «Nocturnal Animals»
Μοιράστηκαν...το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας το μοιράστηκαν ο Ρώσος Αντρέι Κοντσαλόφσκι για το «Paradise» και ο Μεξικανός Αμάτ Εσκαλάντε για το «La Region Salvaje».
Ο Όσκαρ Μαρτίνεζ από την Αργεντινή τιμήθηκε με το βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού για την ερμηνεία του στην ταινία «El

''ΜΠΟΥΡΔΑ'' Η ''ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ''!

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΕΛΑΣΤΙΚ*
Ούτε που τόλμησαν να ψελλίσουν κάτι για το ευρώ ή κατά της Γερμανίας οι ηγέτες του ''ευρωπαϊκού Νότου'' που μάζεψε ο Έλληνας πρωθυπουργόςΑλέξης Τσίπρας στην Αθήνα! Αυτό όμως δεν εμπόδισε του Γερμανούς να γίνουν έξαλλοι εναντίον του Γάλλιου προέδρου Φρανσουά Ολάντ και του Ιταλού πρωθυπουργού Ματέο Ρέντσι. Όσο για τον Τσίπρα, το Βερολίνο τον ''τιμώρησε'' καλώντας τον να πάει στην γερμανική πρωτεύουσα για να συναντηθεί με τη Μέρκελ, ακριβώς την ημέρα που έλαβε χώρα η

Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2016

Συνέντευξη του Μάο Τσε Τουνγκ

Η συνέντευξη, που ο Μάο Τσε Τουνγκ έδωσε τον Φεβρουάριο του 1965, αποδεικνύει ότι ο «Μεγάλος Τιμονιέρης» κοιτούσε το μέλλον με καθαρή ματιά, όσο κι αν τότε η μισαλλοδοξία του δημοσιογράφου που την πήρε, δεν του επέτρεπε να το καταλάβει. Άλλωστε, ο δημοσιογράφος περίπου προανάγγελλε τον θάνατο του Μάο ως επικείμενο, ενώ η ζωή απέδειξε ότι ο ηγέτης της Κίνας είχε μπροστά του ακόμα 11,5 παραγωγικά χρόνια, ώσπου να εγκαταλείψει τον μάταιο τούτο κόσμο. Πέθανε στις 9 Σεπτεμβρίου 1976, περίπου ενάμιση χρόνο μετά τον θάνατο του

Αφιέρωμα των Financial Times στον Μανώλη Γλέζο


Αποκαλώντας τον «ήρωα της Αντίστασης» θέλησαν να τιμήσουν τον Μανώλη Γλέζο οι Financial Times μέσα από ένα αφιέρωμα που του έκαναν. Η γνωστή εφημερίδα, κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν του ιστορικού στελέχους της αριστεράς ανέφερε άγνωστες πτυχές της ζωής του.

Το πλήρες κείμενο του αφιερώματος:
«Στο ορεινό χωριό Απεράθου της Νάξου δεν υπάρχει τίποτα το τόσο επίσημο όπως ονόματα στους δρόμους. “Ρώτα απλώς πού είναι το σπίτι μου” με συμβουλεύει ο αγωνιστής της Εθνικής Αντίστασης κατά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο

«Άσεμνη» η βραβευμένη με Πούλιτζερ φωτογραφία από τον πόλεμο του Βιεντάμ, σύμφωνα με το Facebook

Nα εξοργίσει κατάφερε για μια ακόμη φορά την παγκόσμια κοινή γνώμη ο διεθνής κολοσσός κοινωνικής δικτύωσης του Μαρκ Ζούκεμπεργκ μετά την απόφασή του να διαγράψει από ανάρτηση Νορβηγού συγγραφέα και δημοσιογράφου το γνωστό φωτογραφικό ντοκουμέντο ιστορικής τεκμηρίωσης που το 1972 συγκλόνισε την υφήλιο για την ωμότητα των πρακτικών των αμερικανών στον πόλεμο του Βιετνάμ.

RAMBO-ΜΑΪΜΟΥ, ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ-ΔΕΛΦΙΝΑΡΙΟ; ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ

Του ΑΝΔΡΕΑ ΖΑΦΕΙΡΗ
Τον Ιούνιο του 1985, ο εικοσάχρονος Πάνος, νεαρός ΟΝΝΕΔίτης,γυρνώντας στη πατρίδα από τη Λυών που σπούδαζε, πηγαίνει με τη παρέα του στο κινηματογράφο. Στην αίθουσα, προβάλλεται το αριστούργημα του Τζωρτζ Κοσμάτος, «Ράμπο ΙΙ: Η Αποστολή». Ένας αριστουργηματικός Σιλβέστερ Σταλόνε, εισέρχεται στο έδαφος του Βιετνάμ για να απελευθερώσει αμερικανούς στρατιώτες, με τη βοήθεια της γοητευτικής Κο Μπάο. Απέναντί τους ο σαδιστής βιετναμέζος λοχαγός Βιν και ο ρώσος

ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ: ΣΤΟ EUROGROUP ΤΟΥ ΜΑΪΟΥ ΧΑΣΑΜΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 6 ΔΙΣ ΕΥΡΩ!!!

Απάντηση Μοσκοβισί σε Νίκο Χουντή
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κατάφερε να κρατήσει κρυφό από τον ελληνικό λαό ότι στο Eurogroup του Μαΐου 2016 για την εκταμίευση της πρώτης υποδόσης, έχασε τουλάχιστον 6 δισ. ευρώ!!!
Αυτό προκύπτει με σαφήνεια από απάντηση του Επιτρόπου Οικονομικών της ΕΕ, Πιέρ Μοσκοβισί, στον ευρωβουλευτή της Λαϊκής Ενότητας, Νίκο Χουντή.
Ο Νίκος Χουντής, σε ερώτηση που είχε καταθέσει προς την Κομισιόν, ζητούσε διευκρινίσεις για την

Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2016

ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ: ΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΤΗΣ ΔΙΑΠΛΟΚΗΣ

Του ΓΙΑΝΝΗ ΑΝΔΡΟΥΛΙΔΑΚΗ*
Το σήριαλ με τις τηλεοπτικές άδειες καλά κρατεί. Δεν τελείωσε με την ανακοίνωση των αγοραστών. Τα επόμενα επεισόδια αναμένονται με ενδιαφέρον. Το όλο σκηνικό, όπως στήθηκε από την κυβέρνηση και όπως προβλήθηκε, δε θύμιζε απλώς πόκερ, αλλά σκληρό τζόγο στα χειρότερα καταγώγια με την κρατική, μάλιστα, βούλα . Όλα έγιναν στο όνομα της πλουραλιστικής ενημέρωσης της ελληνικής κοινωνίας. Αυτό το δικαίωμα των πολιτών οριοθετήθηκε με καθαρά οικονομικά κριτήρια και μετατράπηκε σε

Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2016

Το Κράτος δεν είναι Πατρίδα

Μιχαήλ Μπακούνιν

«Το Κράτος δεν είναι Πατρίδα….Η Πατρίδα αντιπροσωπεύει το ιερό και αδιαφιλονίκητο δικαίωμα κάθε ανθρώπου, κάθε ομάδας ανθρώπων, ενώσεων, κοινοτήτων, περιοχών, εθνών να αισθάνονται, να σκέπτονται, να θέλουν και να δρουν με τον δικό τους τρόπο, και ο τρόπος αυτός είναι πάντα το αναμφισβήτητο αποτέλεσμα μιας μακροχρόνιας ιστορικής εξέλιξης.
Υποκλινόμαστε, λοιπόν, στην παράδοση, στην ιστορία. Ή, καλύτερα, τις αναγνωρίζουμε όχι γιατί μας παρουσιάζονται σαν αφηρημένα εμπόδια

Αφιέρωμα στη μνήμη της Λέλας Καραγιάννη: 72 χρόνια μετά

8 Σεπτέμβρη 1944 - 8 Σεπτέμβρη 2016 | Θεατρική παράσταση στη Λίμνη της Εύβοιας: "Λέλα Καραγιάννη - Η μάννα της Αντίστασης"

Του Θανάση Τοτόμη

Στις 8 Σεπτέμβρη του 1944, εκτελέστηκε απ’ τους γερμανούς κατακτητές στο Άλσος Χαϊδαρίου, μαζί με άλλους 27 αγωνιστές, για την εθνική της δράση, η Μπουμπουλίνα της αντίστασης, Λέλα Καραγιάννη.
Η ηρωίδα Λέλα Καραγιάννη
Η Λέλα Μηνοπούλου, όπως ήταν το όνομά της, γεννήθηκε το 1898 στη Λίμνη της Εύβοιας. Ήταν πρωτότοκη κόρη, του Αθανάσιου Μηνόπουλου, και της Σοφίας

Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2016

Οι αγκυλώσεις είναι οι μεγαλύτεροι εχθροί


του Προκόπη Μπίχτα

Η άλυτη εσωτερική αντίφαση του συστήματος της μισθωτής εργασίας, δηλαδή η ύπαρξη της κοινωνικοποίησης της παραγωγής με την ταυτόχρονη ατομική ιδιοποίηση του αποτελέσματός της, έχει εκδηλωθεί πλήρως.
Η παγκόσμια πτώση του μέσου ποσοστού κέρδους έχει οδηγήσει μεγάλες μάζες κεφαλαίων να μεταφερθούν από την παραγωγική δραστηριότητα, την αποκαλούμενη «πραγματική οικονομία», στον τραπεζικό κλάδο γιγαντώνοντάς τον και καθιστώντας τον κυρίαρχη δύναμη του καπιταλιστικού συστήματος. Η τέτοια γιγάντωση του τοκοφόρου κεφαλαίου (του

Με 225 ταινίες ξεκινάει το 39ο Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

Με ρεκόρ αιτήσεων συμμετοχής αλλά και το πλουσιότερο διαγωνιστικό μικρού μήκους στην ιστορία του, το 39ο Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας θα διεξαχθεί από τις 19 έως τις 24 Σεπτεμβρίου στα «Ολύμπια» και το Δημοτικό Ωδείο, δίνοντας το καθιερωμένο του ραντεβού με το πιο ζωντανό κομμάτι της ελληνικής κινηματογραφίας: Τους νέους Έλληνες μικρομηκάδες.
Στη φετινή διοργάνωση θα προβληθούν συνολικά 225 ταινίες από 58 χώρες (σε όλα τα προγράμματά της). Όπως σημειώνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Δράμας, Αντώνης Παπαδόπουλος, «φέτος θα παρουσιάσουμε την πιο πλούσια αλλά και καλύτερη κινηματογραφική παραγωγή των τελευταίων ετών -κι αυτό χωρίς τη συμμετοχή των μέχρι πρότινος μεγάλων πυλώνων της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής (ΕΡΤ, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου), που όμως, όπως φαίνεται επανακάμπτουν. Το μέλλον προδιαγράφεται πιο αισιόδοξο, ενώ δημιουργείται πια μία νέα γενιά νέων και ικανότατων παραγωγών».
H μεγάλη γιορτή των μικρομηκάδων στην Δράμα κλείνει τα 39 χρόνια της και συμπληρώνει 22 χρόνια από τη θέσπιση του διεθνούς τμήματός της, έχοντας για δεύτερη χρονιά στο πλευρό της τη Fipresci (Διεθνή Ομοσπονδία Κριτικών Κινηματογράφου),

Με την πρώτη σταγόνα της βροχής, Οδυσσέας Ελύτης / Μάνος Χατζιδάκις

Ο μεγάλος ερωτικός
Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
Πρώτη εκτέλεση: Δημήτρης Ψαρριανός 
(Το έργο: Παρίσι, μια βροχερή μέρα Gustave Caillebotte 1877)

Με την πρώτη σταγόνα της βροχής σκοτώθηκε το καλοκαίρι
Μουσκέψανε τα λόγια που είχανε γεννήσει αστροφεγγιές
Όλα τα λόγια που είχανε μοναδικό τους προορισμόν Εσένα!

Πριν απ’ τα μάτια μου ήσουν φως
Πριν απ’ τον Έρωτα έρωτας
Κι όταν σε πήρε το φιλί
Γυναίκα
Κατά πού θ’ απλώσουμε τα χέρια μας

Η Αίγινα του Γιάννη Μόραλη: 100 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου ζωγράφου

Στις 9 Σεπτεμβρίου ανοίγει τις πύλες της η έκθεση με έργα του Γιάννη Μόραλη, η οποία πραγματοποιείται στην Αίγινα, στο πλαίσιο του αφιερώματος «Η Αίγινα του Γιάννη Μόραλη», που διοργανώνει ο Δήμος Αίγινας, με την ευκαιρία της ανακήρυξης της φετινής χρονιάς ως «Έτους Γιάννη Μόραλη» από το Υπουργείο Πολιτισμού.
Η έκθεση περιλαμβάνει 40 περίπου έργα του ζωγράφου που προέρχονται από την Πινακοθήκη Χατζηκυριάκου Γκίκα του Μουσείου Μπενάκη, την Συλλογή Σωτήρη Φέλιου, την Συλλογή Έργων Τέχνης της Alpha Bank, την συλλογή της Πέγκυς Ζουμπουλάκη και άλλες ιδιωτικές συλλογές, ορισμένες από τις οποίες βρίσκονται στην Αίγινα.
Περιλαμβάνει επίσης 10 φωτογραφίες του διακεκριμένου Γάλλου φωτογράφου Jean-Francois Bonhomme από τα εργαστήρια του καλλιτέχνη στην Αθήνα και την Αίγινα. Την επιμέλεια της έκθεσης έχει τριμελής ομάδα που αποτελείται από τον Γιώργο Καλόφωνο, την Δάφνη Ζουμπουλάκη και την Βάσω Καλουδιώτη.
Τα εκθέματα θα στεγαστούν σε δύο χώρους. Στο Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο του νησιού, όπου θα εκτεθεί μικρός αριθμός έργων μεγάλων διαστάσεων, όπως η εμβληματική «Πανσέληνος Μ´» (1977–79) ή η «Χαραυγή» (1988) και στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αίγινας, όπου μικρότερα έργα, προσχέδια, σπουδές, σχέδια και σπάνια χαρακτικά του Γιάννη

Το Υπουργείο Ανάπτυξης πριν υπογραφεί η ΤΤΙΡ νομοθετεί τις απαιτήσεις των ΗΠΑ

Άρθρο του Θανάση Πετράκου, μέλους της Π.Γ. της ΛΑ.Ε .
Ο πρωθυπουργός και όλα τα κυβερνητικά στελέχη μιλούν διαρκώς για τη «δίκαιη ανάπτυξη» η οποία έρχεται οσονούπω. Για το σκοπό αυτό κατέθεσε το υπουργείο Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού το «Νέο Θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και άλλες διατάξεις» Όμως οι προθέσεις της κυβέρνησης φαίνονται όχι από τα λόγια αλλά από το νέο νόμο που προτείνει. Με πρόσχημα το υπαρκτό πρόβλημα της γραφειοκρατίας, «μαζί με τα ξερά καίει και τα

Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2016

Ανακαλύπτοντας τον Μαύρο Σεπτέμβρη

Προτείνω αυτό το κείμενο, που μεταφράζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, όχι για την αισθητική του αξία, όσο την φιλολογική. Διότι αφορά ως μαρτυρία μια προσωπικότητα της λογοτεχνίας, κατά τη γνώμη μου, ιδιαίτερη: τον Χούλιο Κορτάσαρ, τον αργεντίνο μοντερνιστή συγγραφέα που έζησε και εργάσθηκε εξόριστος στην Γαλλία.
Όσοι δεν έχουν διαβάσει το ευρηματικό του μυθιστόρημα Το κουτσό (1963) ας σπεύσουν να το προμηθευτούν γιατί είναι μοναδικό όχι μόνον ως ευφυές λογοτεχνικό τέχνασμα (διαβάζεται από οποιοδήποτε σημείο του σαν να το διαβάζεις από την αρχή), που θυμίζει

Το Καταστασιακό Ιδεώδες

του Υβ Λε Μανάκ 
Στο ξεκίνημα της, η Καταστασιακή Διεθνής απαρτιζόταν από καλλιτέχνες που προέρχονταν από την μεταπολεμική ευρωπαική πρωτοπορία: την ομάδα Cobra, τους Λετριστές, που κι αυτοί είχαν επηρεαστεί από παλαιότερα ρεύματα των αρχών του 20ού αιώνα (Νταντά, υπερρεαλιστές, φουτουριστές κλπ). Εκείνα τα διαφορετικά παλαιότερα κινήματα δεν είχαν μείνει ανεπηρέαστα από πολιτικά και κοινωνικά γεγονότα της εποχής τους (τον μαρξισμό, τη ρωσική επανάσταση κτλ.) και συχνά επαναφομοιώνονταν από αυτά. Όσοι γλίτωναν από την πολιτική επαναφομοίωση, επέστρεφαν και πάλι σε μια τέχνη, στην απαξίωση της οποίας είχαν και οι ίδιοι

Λορέντζος Μαβίλης: «Χυδαία γλώσσα δεν υπάρχει· υπάρχουσι χυδαίοι άνθρωποι»

Γράφει ο Ηρακλής Κακαβάνης //

«Ωραίος κι επιβλητικός άντρας με τα ξανθά του γένια, τα γαλανά του μάτια και τη στέρεη κορμοστασιά. Όμως παρ’ όλο τον όγκο των εξωτερικών του στοιχείων και τον περή­φανο αέρα του αριστοκράτη, που είχε, είταν άνθρωπος πολύ σεμνός και προσεχτικός στο φέρσιμο και στην...
κουβέντα του, σα ντροπαλό κορίτσι».

Πιέρ Πάολο Παζολίνι: Ο καταναλωτισμός είναι φασισμός χειρότερος από τον κλασικό

Στις 30 Οκτωβρίου του 1975, τρεις μέρες πριν την δολοφονία του, ο Πιέρ Πάολο Παζολίνι παραχώρησε συνέντευξη τύπου στη Στοκχόλμη, όπου είχε μεταβεί για να παρουσιάσει τη νέα του ταινία Σαλό ή οι 120 ημέρες στα Σόδομα. Το αιφνίδιο γεγονός του θανάτου του ματαίωσε τη ραδιοφωνική αναμετάδοσή της, με αποτέλεσμα το αρχείο να παραπέσει για χρόνια. Τελικά η συνέντευξη –εκτενή αποσπάσματα της οποίας παραθέτουμε εδώ– ήρθε στο φως της δημοσιότητας το 2011. Επανεμφανίστηκε τότε, για άλλη μια φορά, η ρηξικέλευθη, ανυποχώρητα κριτική και στοχαστική, ενίοτε απελπισμένη, αλλά

ΚΩΣΤΑΣ ΛΑΠΑΒΙΤΣΑΣ: Η ΜΑΤΑΙΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Η ανάπτυξη βρίσκεται ήδη στο πολιτικό προσκήνιο, με έντονη την παρουσία όσων αναζητούν ένα «δικό μας» εθνικό σχέδιο, ώστε να μην πάει χαμένη η επιτυχία της παραμονής μας στην ΟΝΕ. Η κυβέρνηση μάλιστα επιμένει ότι η ανάπτυξη πρέπει να είναι και δίκαιη. Η μέχρι τώρα ανυπαρξία εθνικού σχεδίου υποτίθεται ότι οφείλεται στην ανικανότητα των πολιτικών, τη γραφειοκρατία, την προχειρότητα και τα παρόμοια.
Δεν θα ξάφνιαζε αν η άποψη αυτή ακουγόταν από τις συνηθισμένες φωνές κατανάλωσης στα ΜΜΕ. Είναι εντυπωσιακό, όμως, ότι προβάλλεται και από τους μηχανισμούς κοινωνικής και πολιτικής ισχύος της χώρας μας. Η πραγματικότητα είναι απλή και

Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2016

Ο αποχαιρετισμός του Αλέξανδρου Βέλιου μπροστά στην κάμερα...

To μπλογκ θεωρώντας σημαντική την ενέργεια του μακαρίτη Αλέξανδρου Βέλιου η οποία λειτουργεί και σαν αφύπνιση, τόσο στην πολιτεία, όσο και στην κοινωνία και έχοντας χάσει από την επάρατη νόσο έναν σημαντικό συνεργάτη και σύντροφο προβάλoυμε την ακτιβιστική του πράξη που μάλιστα δικαιώνει και την στάση του στη ζωή!
«Αγάπη μου, καλό σου ταξίδι», το μήνυμα της συζύγου του...
Συγκλονίζει το τελευταίο «αντίο» του Αλέξανδρου Βέλιου μπροστά στην τηλεοπτική κάμερα λίγες

Η νέα μαχητική μειοψηφία

Παρά τις σημαντικές αλλαγές στην οικονομία, η μαζική οργάνωση των εργαζομένων είναι εφικτή.

του Charlie Post

Μετάφραση από το Jacobinmag: Φάνης Δαγκλής, Ολύβια Τζιουβάρα

Από την έκδοση του False Promises: The Shaping of American Working Class Consciousness το 1973, ο Stanley Aronowitz είναι ένας από τους πιο σημαντικούς αριστερούς κριτικούς του επίσημου αμερικάνικου εργατικού κινήματος. Το τελευταίο του βιβλίο, The Death and

ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΛΑΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ

ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΛΑΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ, ΤΗΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ, ΤΟ ΜΕΤΩΠΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ

1. Ανατροπές στην περιοχή μας και στην Ευρώπη

-Το αποτυχημένο πραξικόπημα στην Τουρκία πυροδότησε σημαντικές ανακατατάξεις, που δεν έχουν ακόμη αποκρυσταλλωθεί. Η Τουρκία, χωρίς να αμφισβητεί τις παραδοσιακές, στρατηγικού

Νέα παρέμβαση Μίκη Θεοδωράκη στον απόηχο των αδειών...

Μια ακόμα παρέμβαση έκανε ο Μίκης Θεοδωράκης, στον απόηχο του διαγωνισμού για τις άδειες. «Όλα δείχνουν ότι με το φάσμα του Τσαουσέσκου να... υπερίπταται της χώρας μας και τα φαντάσματα των 'επιφανών' μνηστήρων της ηγεμονίας της Ευρώπης (δηλ. Ναπολέων, Μέτερνιχ, Χίτλερ) μπαίνουμε σε μια νέα αποφασιστική φάση τόσο της ελληνικής όσο και της ευρωπαϊκής ιστορίας που έχει τη μορφή φαρσοκωμωδίας».
Και συνεχίζει: «Για τον λόγο αυτό, θέλοντας να προσφέρω στους συμπατριώτες μου μια νότα αισιοδοξίας που παράλληλα να περιέχει

Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2016

Το αποτύπωμα της κυριαρχίας στην κουλτούρα


Από τα πρώτα βήματα του ανθρώπου στον πλανήτη Γη και στην συγκρότησή του σε ομάδες, η κουλτούρα αποτέλεσε ένα βασικό στοιχείο συνεννόησης, ταυτότητας αλλά και έκφρασης της διαφορετικότητας σε σχέση με κάποια άλλη ομάδα. Ένα σήμα κατατεθέν, σημαίνον και σημαινόμενο, ενταγμένο και αφομοιωμένο πλήρες στις ανάγκες και στα χαρακτηριστικά κάθε ομάδας. Η κουλτούρα δεν ήταν ποτέ γέννημα της ομάδας, αλλά το άυλο σώμα της. Στον όρο κουλτούρα μπορούμε να προσδώσουμε μια άυλη υπόσταση που περιλαμβάνει την καλλιέργεια του πνεύματος, την πνευματική παράδοση και γενικά την

ΔΕΘ 2016: Μονόδρομος οι κινητοποιήσεις ενάντια στη λιτότητα

Η φετινή συγκέντρωση της ΔΕΘ γίνεται σε ένα σκηνικό που έχει άλλες προσεγγίσεις, αλλά την ίδια αναγκαιότητα με τις συγκεντρώσεις των προηγούμενων ετών.
Χρειά­ζε­ται να εκ­φρα­στεί η διά­θε­ση για μα­χη­τι­κή αντί­στα­ση των 
ερ­γα­ζο­μέ­νων στη λι­τό­τη­τα, στις μνη­μο­νια­κές πο­λι­τι­κές που 
ακο­λου­θεί η κυ­βέρ­νη­ση ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ-ΑΝΕΛ, αντί­στοι­χα με τους 
προ­κα­τό­χους της.
Είναι σαφές ότι μετά το με­γά­λο 
ερ­γα­τι­κό ξέ­σπα­σμα του 2010-13, έχει δη­μιουρ­γη­θεί στους ερ­γα­ζό­με­νους ένα κλίμα ανά­θε­σης και

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΕΝΦΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΕΞΑΠΑΤΗΣΗ

ΔΕΥΤΕΡΑ (5/9) 11 πμ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ (ΦΙΛΕΛΛΗΝΩΝ)
Όπου και να βρεθούμε όπου και να σταθούμε εισπράττουμε την δυσαρέσκεια, την οργή και την αγανάκτηση του κόσμου πρώτα απ' όλα για την κυβέρνηση Τσίπρα και γενικότερα για τις μνημονιακές δυνάμεις.
Το μόνιμο μοτίβο που ακούμε είναι: κάντε κάτι!
Τους απαντάμε ότι αυτό το κάτι πρέπει να το κάνουμε όλοι μαζί και να κινητοποιηθούμε.

ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ: ΜΕ ΤΑ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΣΤΗ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ

ΔΗΜΟΣ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ - Ν. ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ
ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ
7- 23 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2016

ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ

Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ
Τετάρτη 7/9, ώρα 7.00 μ.μ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ (ΕΓΚΑΙΝΙΑ) ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ
(διάρκεια 7 - 23/9/2016)
Με τα εντελώς απαραίτητα
With the absolutely necessary
Μουσείο Μικρασιατικού Ελληνισμού «ΦΙΛΙΩ ΧΑΙΔΕΜΕΝΟΥ»
Παγκόσμιο Πολιτιστικό Ίδρυμα Ελληνισμού της Διασποράς, ισόγειο
Δεκελείας 152, Ν. Φιλαδέλφεια
Η έκθεση παραπέμπει στο ταξίδι των προσφύγων και τις αέναες μετακινήσεις των ανθρώπων όταν εξορίζονται από αγαπημένες πατρίδες. Εστιάζει

Βραβείο στον Έλληνα φωτογράφο του AFP Άρη Μεσσήνη

Οι φωτογραφίες με τους πρόσφυγες που δεν άφησαν κανέναν ασυγκίνητο...
Ο Έλληνας φωτογράφος του Γαλλικού Πρακτορείου (AFP) Άρης Μεσσήνης κέρδισε χθες Σάββατο το βράδυ το βραβείο Visa d' or «News» του διεθνούς φεστιβάλ φωτοειδησεογραφίας Visa pour Image στο Περπινιάν της νότιας Γαλλίας για τη δουλειά του με θέμα τη μαζική άφιξη μεταναστών το 2015 στη Λέσβο.
Αυτό το...χρυσό βραβείο στην κατηγορία των ειδήσεων ανακοινώθηκε κατά το κλείσιμο της εβδομάδας του φεστιβάλ που είναι

Χο Τσι Μινχ, ο «φωτισμένος» Βιετναμέζος

Ήταν 19 Μαϊου του 1890 όταν γεννήθηκε ο άνθρωπος που έμελλε να ηγηθεί των δυνάμεων του Βιετνάμ για την οριστική ανεξαρτησία της χώρας. Το πραγματικό όνομά του ήταν Nguyen Tat Thanh, όμως στην παγκόσμια ιστορία θα μείνει γνωστός ως Χο Τσι Μινχ, ο «φωτισμένος».
Ο Χο Τσι Μινχ γεννήθηκε σε ένα μικρό χωριό του Βιετνάμ, το οποίο αποτελούσε μέρος της Γαλλικής αποικίας στην Ινδοκίνα. Ο πατέρας του είχε ενταχθεί στον αγώνα κατά των αποικιοκρατών,

Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2016

Αλ.Αλαβάνος: «Η διαδικασία για τους τηλεοπτικούς σταθμούς ήταν σαν να ενορχήστρωνε μια σατανική τελετή κάποιος μαφιόζος»

Mετά την αντίληψη για την οικονομική και κοινωνική πολιτική, με τους εξοντωτικούς φόρους, τη διαιώνιση της ανεργίας, την εκτεταμένη φτώχεια, πήραμε την πικρή γεύση και της αντίληψης για τον πολιτισμό και την ενημέρωση από μια κυβέρνηση που επιμένει να φέρει την ετικέτα «αριστερή», χυδαιοποιώντας, γελοιοποιώντας και απαξιώνοντας απ’άκρη σε άκρη αυτή την έννοια. Αντί για την αναζήτηση κάποιων όρων ποιότητας, παιδείας, πολιτισμού, το μόνο που εναγώνια ζητούνταν ήταν το

ΗΠΑ: Ιθαγενείς λαοί και Αφροαμερικανοί στη πρώτη γραμμή του λαϊκού ξεσηκωμού!

Του Γιώργου Μητραλιά
Πυροδότης αλλά συνάμα και γνήσιο τέκνο μιας κρίσης που κλονίζει τα θεμέλια της αμερικανικής κοινωνίας, το μαζικό κίνημα που γεννήθηκε και γιγαντώθηκε υποστηρίζοντας την υποψηφιότητα του Μπέρνι Σάντερς γίνεται τώρα το πλαίσιο μέσα από το οποίο ξεπηδούν, το ένα μετά το άλλο, τα κινήματα που όχι μόνο αμφισβητούν αλλά και έρχονται σε σύγκρουση με το ίδιο το βορειοαμερικανικό σύστημα! Και φυσικά, δεν είναι διόλου τυχαίο ότι σε αυτό τον –ιστορικών διαστάσεων- ξεσηκωμό είναι περίπου αναπόφευκτο να πρωταγωνιστούν οι πιο καταπιεσμένοι από τους καταπιεσμένους: Οι λαοί των ιθαγενών εθνών που μας έμαθαν να αποκαλούμε «ερυθρόδερμους», η κοινότητα των Αφροαμερικανών απογόνων των πρώην σκλάβων, και οι κατ’εξοχήν μισθωτοί σκλάβοι που είναι οι κάθε λογής επισφαλώς εργαζόμενοι.
Στις λίγες αράδες που ακολουθούν δεν θα αναφερθούμε στο τεράστιο και τόσο ριζοσπαστικό κίνημα της «Πάλης για τα 15 $» που διεκδικεί το διπλασιασμό (!) της ελάχιστης ωριαίας αμοιβής, καθώς και στις μαζικές του -

Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2016

ΒΑΡΟΝΟΙ ΤΩΝ MEDIA, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ

Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΟΛΙΟΥ*
Τις τελευταίες μέρες παρακολουθούμε το «σίριαλ» της δημοπράτησης των τεσσάρων αδειών τηλεοπτικών σταθμών πανελλαδικής εμβέλειας. Είναι η πρώτη φορά που πραγματοποιείται και χωρίς αμφιβολία παρουσιάζει ενδιαφέρον από πολιτική, κοινωνική και οικονομική άποψη. Το γεγονός ότι οι «μνηστήρες» είναι περισσότεροι από τις άδειες, δίνει ιδιαίτερο τόνο στον ανταγωνισμό, ενώ αποκαλύπτονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της «ποιότητα» των σχέσεων μεταξύ «βαρόνων των media» και μελών της οικονομικής και πολιτικής ελίτ.
1.Από την «ασυδοσία της αταξίας» στην «τάξη των ισχυρών»
Είναι γεγονός ότι στο χώρο των ραδιοτηλεοπτικών συχνοτήτων την τελευταία εικοσαετία βασίλευε η

Το …επίδομα εργοδοσίας (ή μικρές και μεγάλες εικόνες για μια μεγάλη κυβερνητική απάτη)

Παναγιώτης Μαυροειδής
Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι (πιλοτικά), αντί για επίδομα ανεργίας στον άνεργο θα δίνεται το αντίστοιχο ποσό ως επιδότηση στην επιχείρηση για να τον προσλάβει. Με τον τρόπο αυτό η τελευταία θα καταβάλει μόνο τη διαφορά. Για παράδειγμα, για επιδοτούμενο από τον ΟΑΕΔ άνεργο με επίδομα ανεργίας 360 ευρώ που θα προσληφθεί σε θέση πλήρους απασχόλησης με μισθό 586 ευρώ (ή 511 ευρώ για τους νέους), ο εργοδότης θα καταβάλλει κάθε μήνα 226 (ή 151 ευρώ για τους νέους), ευρώ συν τις αναλογούσες στο ποσό αυτό εισφορές. Κατ’ αρχήν ας δούμε πόσους και ποιους αφορά

Προσφυγικό: Θα υψωθούν και εσωτερικοί φράχτες;

Του Γιάννη Ανδρουλιδάκη*
Το προσφυγικό, ζήτημα διεθνές και εσωτερικό, θα συνεχίσει να προκαλεί συζητήσεις για πολύ καιρό ακόμη. Ένα μείζον θέμα το οποίο αιφνιδίασε την κυβέρνηση, αφού δεν εκτίμησε από την αρχή σωστά το μέγεθος του προβλήματος και δεν υπολόγισε όλες τις παραμέτρους. Βεβαίως για να είμαστε δίκαιοι σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του έπαιξε η γεωγραφική θέση της Ελλάδας, η πολιτική που ακολούθησε η Τουρκία και η απάνθρωπη συμπεριφορά πολλών βαλκανικών και ευρωπαϊκών κρατών, τα οποία ύψωσαν φράχτες και τείχη δείχνοντας έτσι το πιο απάνθρωπο και ρατσιστικό τους

Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2016

Θ. Πετράκου: Όχι στη συρίκνωση και εκποίηση της ΔΕΗ

Οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης στα πλαίσια του 3ου μνημονίου και οι συνολικές μνημονιακές πολιτικές επιταχύνουν την πλήρη ιδιωτικοποίηση της ενέργειας ,συρρικνώνουν και εκποιούν τη ΔΕΗ και μειώνουν συνεχώς το ρόλο του δημοσίου και της ΔΕΗ στον τομέα της ενέργειας.
Μετά τον πλήρη διαχωρισμό του ΑΔΜΗΕ από τη ΔΕΗ και την αναμενόμενη πώληση του 24% των μετοχών του ΑΔΜΗΕ σε στρατηγικό επενδυτή, καθώς και την μνημονιακή δέσμευση της κυβέρνησης για εκχώρηση του 50% των πελατών της ΔΕΗ σε ιδιωτικές εταιρείες η κυβέρνηση και η διοίκηση της ΔΕΗ προχωρούν σε νέα συρρίκνωση και εκποίηση της

Ανοιχτή επιστολή για αποζημιώσεις ΕΛΓΑ Θανάση Πετράκου: Να δοθούν σε όλους τους πληγέντες παραγωγούς οι αποζημιώσεις

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
του Θανάση Πετράκου, μέλους της Π.Γ. της ΛΑΕ και υπεύθυνου του Τομέα Αγροτικής Πολιτικής
Να δοθούν σε όλους τους πληγέντες παραγωγούς οι αποζημιώσεις

Είναι κατά τη γνώμη μας αδιανόητο, απαράδεκτο και δείχνει κοινωνική αναλγησία να μην πληρώνονται από τον ΕΛΓΑ οι παραγωγοί για ζημιές που έχουν υποστεί το 2014 και το 2015 επειδή δεν είχαν πληρώσει εμπρόθεσμα τον ΕΛΓΑ και είναι δυο φορές απαράδεκτο, όταν γνωρίζει και ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και ο πρόεδρος του ΕΛΓΑ

Το Δημόσιο να πάρει πίσω την εκμετάλλευση των αυτοκινητοδρόμων αφού οι ιδιώτες δεν έβαλαν καθόλου χρήματα. Ο πρωθυπουργός να πάρει αύριο θέση

Ν. Χουντής: Ερώτηση προς την Κομισιόν
Με αφορμή την αυριανή παλαιοκομματική φιέστα που ετοιμάζει ο πρωθυπουργός για τα εγκαίνια τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου-Πατρών, ο ευρωβουλευτής της ΛΑΕ Νίκος Χουντής, δίνει στη δημοσιότητα ερώτηση που έχει καταθέσει στην Κομισιόν, με την οποία ζητά το Δημόσιο να πάρει πίσω την εκμετάλλευση των αυτοκινητοδρόμων, αφού οι ιδιώτες δεν έβαλαν καθόλου χρήματα και για τα δάνεια τα οποία έλαβαν, δεν έχουν αναλάβει κανένα ρίσκο, καθώς τα έχει εγγυηθεί το Ελληνικό Δημόσιο. Πιο συγκεκριμένα, στην ερώτησή του ο Νίκος Χουντής επισημαίνει:

Ο νέος δικομματισμός και η «διαπαιδαγώγηση» της κοινωνίας στην πολιτική αφασία

«Χωρίς περίσκεψιν, χωρίς λύπην, χωρίς αιδώ μεγάλα κ’ υψηλά τριγύρω μου έκτισαν τείχη (…) Ανεπαισθήτως με έκλεισαν από τον κόσμον έξω» Κ.Π. Καβάφης

Πάνος Κοσμάς
«Ανε­παι­σθή­τως», αλλά με τον πλέον συ­στη­μα­τι­κό τρόπο δια­μορ­φώ­νε­ται ένα νέο πο­λι­τι­κό «σκη­νι­κό». Με­γά­λοι χο­ρη­γοί και πρω­τα­γω­νι­στές συ­νά­μα ο ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ και η ΝΔ, το 
πο­λι­τι­κό «δί­δυ­μο» του νέου 
μνη­μο­νια­κού δι­κομ­μα­τι­σμού, μαζί φυ­σι­κά με τους μι­ντια­κούς μη­χα­νι­σμούς του αστι­κού-μνη­μο­νια­κού κα­θε­στώ­τος. Ένα σκη­νι­κό όπου

Κατά το Rogers είναι αναπόφευκτο το κραχ στις αγορές!

JIM ROGERS: ΔΕΝ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ ΑΛΛΑ ΧΑΟΣ ΣΤΟΝ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟ
Ο Jim Rogers, ο θρυλικός επενδυτής που αναγνωρίζουν ακόμη και τα πιο ισχυρά hedge fundsστις ΗΠΑ, προειδοποιεί "δεν είμαι ο μόνος που ξέρει ότι έρχεται μεγάλη αναταραχή".
Στον ορίζοντα φαίνεται ότι έρχεται όχι απλά καταιγίδα αλλά χάος και το χειρότερο δεν υπάρχει ασφαλές καταφύγιο, λέει ο θρυλικός επενδυτής.
"Οι άνθρωποι αναζητούν τρόπους για να προστατεύσουν τον εαυτό τους και τις περιουσίες τους"

Τετάρτη 31 Αυγούστου 2016

Γαλλία: Νέα Γενική Απεργία, 15 Σεπτέμβρη-Σύνθημα «Ακύρωση του Νόμου για την Εργασία»

Κατερίνα Γιαννούλια
Η 15 Σεπτέμβρη θα είναι η μέρα συγκέντρωσης των αγωνιστικών δυνάμεων, καθώς οι διάφοροι κλάδοι ανακοίνωσαν κι άλλες μέρες ξεχωριστών κινητοποιήσεων, από τις 6 Σεπτέμβρη έως και τον Οκτώβρη.
Εφτά συν­δι­κά­τα στη Γαλ­λία, με­τα­ξύ αυτών οι CGT, FO, SOLIDAIRES, έχουν προ­κη­ρύ­ξει από καιρό τη νέα, εθνι­κή απερ­για­κή μέρα, στις 15 
Σε­πτέμ­βρη, για να συ­νε­χί­σουν τις 
κι­νη­το­ποι­ή­σεις ενά­ντια στο νόμο για την ερ­γα­σία (στα­μά­τη­σαν λόγω κα­λο­και­ριού). Θα προ­σπα­θή­σουν να μην εφαρ­μο­στεί ο νόμος και να

Ποιος θυμάται την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ;

Παναγιώτης Μαυροειδής
O ΕΝΦΙΑ λοιπόν έμεινε απείραχτος.
Όπως έμεινε ακέραιο και το δημόσιο χρέος και πειθήνια η εξυπηρέτησή του. Υποσχέσεις για κατάργηση και διαγραφή αντίστοιχα που έγιναν καπνός όπως και αυτές για αύξηση του κατώτατου μισθού, αφορολόγητο στα 12.000 και άλλες πολλές.
Δε χρειάζεται μεγαλύτερη συζήτηση πάνω σε αυτά. Λένε ότι σε ένα περιβάλλον που λένε ψέματα σχεδόν όλοι, το πρόβλημα δεν είναι ότι αυτά γίνονται πιστευτά, αλλά αντίθετα, ότι κανείς ή σχεδόν κανείς δεν έχει πλέον όρεξη να ακούσει ή