Ν. Χουντής: Ερώτηση προς την Κομισιόν
Με αφορμή την αυριανή παλαιοκομματική φιέστα που ετοιμάζει ο πρωθυπουργός για τα εγκαίνια τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου-Πατρών, ο ευρωβουλευτής της ΛΑΕ Νίκος Χουντής, δίνει στη δημοσιότητα ερώτηση που έχει καταθέσει στην Κομισιόν, με την οποία ζητά το Δημόσιο να πάρει πίσω την εκμετάλλευση των αυτοκινητοδρόμων, αφού οι ιδιώτες δεν έβαλαν καθόλου χρήματα και για τα δάνεια τα οποία έλαβαν, δεν έχουν αναλάβει κανένα ρίσκο, καθώς τα έχει εγγυηθεί το Ελληνικό Δημόσιο. Πιο συγκεκριμένα, στην ερώτησή του ο Νίκος Χουντής επισημαίνει:
α) «Οι 5 υπό κατασκευή οδικοί άξονες στην Ελλάδα έχουν χρηματοδοτηθεί σχεδόν αποκλειστικά από εθνικούς πόρους, χρήματα της ΕΕ και από τα διόδια που επί 9 έτη εισπράττουν οι κατασκευάστριες κοινοπραξίες, υπερκαλύπτοντας το αρχικό προϋπολογισθέν κόστος κατασκευής τους», και ότι,
β) «Εγγυητής των δανείων που έλαβαν οι παραχωρησιούχοι ήταν τελικά το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο, ως εκ τούτου, ανάλαβε και το ρίσκο της χρηματοδότησης των έργων»
«Κατά συνέπεια, συνεχίζει ο Έλληνας ευρωβουλευτής, απωλέσθηκε βασικός όρος των αρχικών συμβάσεων (άρθρο 7.3.1), αλλά και του άρθρου 18 του ν.3389/2005 περί Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), σύμφωνα με τα οποία, η ευθύνη εύρεσης χρηματοδότησης ανήκει αποκλειστικά στον παραχωρησιούχο. Τονίζει μάλιστα ότι, σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο περί «ανάθεσης συμβάσεων παραχώρησης», ο παραχωρησιούχος «αναλαμβάνει ευθύνες και κινδύνους», τους οποίους οι 5 κοινοπραξίες ουδέποτε ανέλαβαν.
Καταλήγοντας στην ερώτησή του, ο Νίκος Χουντής, ζητά από την Κομισιόν λεπτομερείς πίνακες, «όπου, για κάθε έναν από τους 5 οδικούς άξονες, να παρουσιάζεται ο αρχικός προϋπολογισμός, η κατανομή της χρηματοδότησης (ΕΕ, Εθνικοί Πόροι, Ιδιώτες), τα δάνεια, οι απορροφήσεις, οι ρήτρες που ενεργοποιήθηκαν σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου για οποιαδήποτε αιτία, καθώς και το ανεκτέλεστο καθενός από αυτά» και καλεί την Κομισιόν, να πάρει θέση σχετικά με την ανάκληση του απαράδεκτου όρου της σύμβασης για εκμετάλλευση των οδικών αξόνων για 30 χρόνια από τους παραχωρησιούχους, αφού ουσιαστικοί χρηματοδότες των έργων ήταν τελικά η ΕΕ και το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο επιπλέον εγγυήθηκε και τα δάνεια των παραχωρησιούχων.
Με αφορμή τα ανωτέρω, ο Νίκος Χουντής έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Εκτός από το μεγάλο σκάνδαλο που έχει ήδη αποκαλυφθεί για τη σύσταση καρτέλ στις αναλήψεις έργων από τις κατασκευαστικές εταιρίες, έχουμε και το σκάνδαλο, που, ήδη είναι προφανές ότι, ενώ το Ελληνικό Δημόσιο για την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων έχει πληρώσει σχεδόν το 100% της χρηματοδότησης και έχει αναλάβει όλα τα ρίσκα, οι κατασκευαστικές εταιρίες θα εισπράττουν για 30 χρόνια τα διόδια που θα πληρώνει ο ελληνικός λαός.
Καλούμε τον πρωθυπουργό να δεσμευτεί αύριο, στα εγκαίνια, ότι θα διερευνήσει το μεγάλο αυτό σκάνδαλο και θα απαιτήσει την ανάκληση του απαράδεκτου όρου της παραχώρησης των διοδίων για 30 χρόνια στους ιδιώτες».
Με αφορμή την αυριανή παλαιοκομματική φιέστα που ετοιμάζει ο πρωθυπουργός για τα εγκαίνια τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου-Πατρών, ο ευρωβουλευτής της ΛΑΕ Νίκος Χουντής, δίνει στη δημοσιότητα ερώτηση που έχει καταθέσει στην Κομισιόν, με την οποία ζητά το Δημόσιο να πάρει πίσω την εκμετάλλευση των αυτοκινητοδρόμων, αφού οι ιδιώτες δεν έβαλαν καθόλου χρήματα και για τα δάνεια τα οποία έλαβαν, δεν έχουν αναλάβει κανένα ρίσκο, καθώς τα έχει εγγυηθεί το Ελληνικό Δημόσιο. Πιο συγκεκριμένα, στην ερώτησή του ο Νίκος Χουντής επισημαίνει:
α) «Οι 5 υπό κατασκευή οδικοί άξονες στην Ελλάδα έχουν χρηματοδοτηθεί σχεδόν αποκλειστικά από εθνικούς πόρους, χρήματα της ΕΕ και από τα διόδια που επί 9 έτη εισπράττουν οι κατασκευάστριες κοινοπραξίες, υπερκαλύπτοντας το αρχικό προϋπολογισθέν κόστος κατασκευής τους», και ότι,
β) «Εγγυητής των δανείων που έλαβαν οι παραχωρησιούχοι ήταν τελικά το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο, ως εκ τούτου, ανάλαβε και το ρίσκο της χρηματοδότησης των έργων»
«Κατά συνέπεια, συνεχίζει ο Έλληνας ευρωβουλευτής, απωλέσθηκε βασικός όρος των αρχικών συμβάσεων (άρθρο 7.3.1), αλλά και του άρθρου 18 του ν.3389/2005 περί Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), σύμφωνα με τα οποία, η ευθύνη εύρεσης χρηματοδότησης ανήκει αποκλειστικά στον παραχωρησιούχο. Τονίζει μάλιστα ότι, σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο περί «ανάθεσης συμβάσεων παραχώρησης», ο παραχωρησιούχος «αναλαμβάνει ευθύνες και κινδύνους», τους οποίους οι 5 κοινοπραξίες ουδέποτε ανέλαβαν.
Καταλήγοντας στην ερώτησή του, ο Νίκος Χουντής, ζητά από την Κομισιόν λεπτομερείς πίνακες, «όπου, για κάθε έναν από τους 5 οδικούς άξονες, να παρουσιάζεται ο αρχικός προϋπολογισμός, η κατανομή της χρηματοδότησης (ΕΕ, Εθνικοί Πόροι, Ιδιώτες), τα δάνεια, οι απορροφήσεις, οι ρήτρες που ενεργοποιήθηκαν σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου για οποιαδήποτε αιτία, καθώς και το ανεκτέλεστο καθενός από αυτά» και καλεί την Κομισιόν, να πάρει θέση σχετικά με την ανάκληση του απαράδεκτου όρου της σύμβασης για εκμετάλλευση των οδικών αξόνων για 30 χρόνια από τους παραχωρησιούχους, αφού ουσιαστικοί χρηματοδότες των έργων ήταν τελικά η ΕΕ και το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο επιπλέον εγγυήθηκε και τα δάνεια των παραχωρησιούχων.
Με αφορμή τα ανωτέρω, ο Νίκος Χουντής έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Εκτός από το μεγάλο σκάνδαλο που έχει ήδη αποκαλυφθεί για τη σύσταση καρτέλ στις αναλήψεις έργων από τις κατασκευαστικές εταιρίες, έχουμε και το σκάνδαλο, που, ήδη είναι προφανές ότι, ενώ το Ελληνικό Δημόσιο για την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων έχει πληρώσει σχεδόν το 100% της χρηματοδότησης και έχει αναλάβει όλα τα ρίσκα, οι κατασκευαστικές εταιρίες θα εισπράττουν για 30 χρόνια τα διόδια που θα πληρώνει ο ελληνικός λαός.
Καλούμε τον πρωθυπουργό να δεσμευτεί αύριο, στα εγκαίνια, ότι θα διερευνήσει το μεγάλο αυτό σκάνδαλο και θα απαιτήσει την ανάκληση του απαράδεκτου όρου της παραχώρησης των διοδίων για 30 χρόνια στους ιδιώτες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου