Κυριακή 16 Απριλίου 2017

Κώστα Βάρναλη «Το πέρασμά σου»

Στη ζήση αυτή που τη μισούμε,
στη γης αυτή που μας μισεί,
κι όσο να πιούμε δε σε σβηούμε,
πόνε πικρέ και πόνε αψύ,
που μας κρατάς και σε κρατούμε·

σ’ αυτήν τη μαύρη γης και ζήση,
που περπατούσαμε τυφλά
κι ανθός για μας δεν είχε ανθίσει
κι ούτε σε δέντρον αψηλά
κρυμμένο αηδόνι κελαηδήσει,

ήρθες Εσύ μιαν άγιαν ώρα,
όραμα θείο και ξαφνικό,
και γέμισε ήλιο, ανθόν, οπώρα,
κελαηδισμόν παθητικό
όλ’ η καρδιά μας, όλ’ η χώρα.
Αχ! τόσο λίγο να βαστάξει

Σάββατο 15 Απριλίου 2017

Βυζαντινή και Ρωσική Αγιογραφία

Του Κώστα Παπαϊωάννου

Το κλασικό πλέον κείμενο του Κώστα Παπαϊωάννου για τη βυζαντινή και ρωσική ζωγραφική δημοσιεύτηκε στα γαλλικά περισσότερο από πενήντα χρόνια πριν, το 1965. Αποτέλεσε ένα βιβλίο σταθμό προς τη σταδιακή αναθεώρηση της βαθιά ριζωμένης υποτίμησης της Δύσης για το Βυζάντιο και τον βυζαντινό πολιτισμό. Και όμως, μόλις πρόσφατα εκδόθηκε στα ελληνικά, από τις Εναλλακτικές Εκδόσεις, καταδεικνύοντας πως, από πολλές απόψεις, αυτή η υποτίμηση είναι βαθύτερα ριζωμένη στην Ελλάδα απ’ ό,τι στη δυτική Ευρώπη! Παραθέτουμε εδώ ορισμένα εκτενή αποσπάσματα από το βιβλίο αυτό, το οποίο, κατά κάποιο τρόπο, συνιστά μια παρακαταθήκη και μια υπεράσπιση της συνολικής αντίληψης του Παπαϊωάννου έναντι των –συστηματικών πια– παραναγνώσεων και στρεβλώσεών της.
Τη μετάφραση από τα γαλλικά έχει πραγματοποιήσει η Ελένη Νάκου και την επιμέλεια η Χρηστίνα Σταματοπούλου.

Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΣΥΝΘΕΣΗ

Πάσχα...από το Δημοτικό τραγούδι στον Ν. Καζαντζάκη

(Εικόνα: Τα Άγια Πάθη
δια χειρός Θεοφάνους του Κρητός)

Δημοτικό τραγούδι

«Με γέλασαν τα πουλιά, της άνοιξης τ’ αηδόνια
Με γέλασαν κι μου ‘πανε, πως φέτος δεν πεθαίνω.
Φκιάχνω το σπίτι μου, ψηλά-ψηλά κι ανωγιασμένο
Κι ακόμα δεν το πόφκιαξα, βγαίνω στο παραθύρι
Βλέπω τον χάρο να ‘ρχεται, στους κάμπους καβαλάρης.
Μαύρος είν’ μαύρα φορά, μαύρο κι τ’ άλογο του.
Ζυγώνω κι τον αρωτώ, γλυκά τον κουβεντιάζω:
- Ασε με χάρε μ’ άσε με, ακόμα για να ζήσω

Ζαν Πωλ Σαρτρ: ‘Ο Υπαρξισμός είναι ένας ανθρωπισμός’

“Είμαι καταδικασμένος να είμαι ελεύθερος”.

(Je suis condamné à être libre)

από το βιβλίο το ‘Είναι και το Μηδέν’ (L‘ être et le néant)

Jean-Paul SARTRE

Ένας από τους σπουδαιότερους Γάλλους φιλοσόφους του 20ου αιώνα, με σημαντική απήχηση στη διεθνή διανόηση ήταν ο Ζαν-Πωλ Σαρτρ. Δεν ήταν μόνο νομπελίστας και θεατρικός συγγραφέας αλλά και υπέρμαχος του κινήματος του Υπαρξισμού στη Γαλλία. Το 1964, του απονεμήθηκε το Νόμπελ Λογοτεχνίας για το έργο του ‘Οι Λέξεις’ (Les mots), το οποίο και

Προτεσταντισμός – Καπιταλισμός και κρίση…

Πέτρος ΜηλιαράκηςΜ.ΕΒΔΟΜΑΔΑ 2017. Συνεορτάζουν το Χριστιανικό Πάσχα Ορθόδοξοι, Καθολικοί καιΠροτεστάντες. Και μιας και πολλοί ομιλούν αλλά και ερωτούν για τη σχέση του «Προτεσταντισμού με τον Καπιταλισμό» και την τιμωρητική αντίληψη των Προτεσταντών που αφορά στην κρίση της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας υπ’ όψιν τα εξής:
Στη παγκόσμια ιστορία της κοινωνίας και της οικονομίας είναι κοινός τόπος ότι η παραγωγή σε οποιαδήποτε βαθμίδα ανάπτυξης και εάν βρίσκεται έχει πάντοτε δύο (2) πλευρές: τιςπαραγωγικές δυνάμεις και τις παραγωγικές σχέσεις.
Παραγωγικές δυνάμεις είναι τα μέσα παραγωγής που δημιούργησε η κοινωνία και αφορούν τα εργαλεία εργασίας, αλλά και τους ανθρώπους που παράγουν τα υλικά αγαθά. Οι άνθρωποι με βάση τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει και τις δεξιότητες τους, την εν γένει πείρα, την εργασιακή πρακτική και την επιμόρφωσή τους στα αντικείμενά τους, θέτουν σε κίνηση την παραγωγική διαδικασία. Ταυτοχρόνως εξασφαλίζεται η

Παρασκευή 14 Απριλίου 2017

Γιατί έριξε την “μητέρα όλων των βομβών” ο Trump στο Αφγανιστάν

Οι ΗΠΑ χρησιμοποίησαν την ισχυρότερη μη πυρηνική βόμβα που διαθέτουν στο οπλοστάσιό τους, την επονομαζόμενη «μητέρα όλων των βομβών», σε μια επιχείρηση που πραγματοποίησαν χθες Πέμπτη στο Αφγανιστάν εναντίον του Ισλαμικού Κράτους, προκαλώντας την περηφάνια του Αμερικανού προέδρου Donald Trump.
«Είμαι πραγματικά περήφανος για τους στρατιωτικούς μας. Είναι μια νέα επιτυχία», δήλωσε ο Trump στους δημοσιογράφους. «Τους έχω δώσει λευκή επιταγή (…) Ειλικρινά για αυτό τον λόγο έχουν σημειώσει τόσες επιτυχίες τον τελευταίο καιρό. Αν συγκρίνετε τι συνέβη τις τελευταίες οκτώ εβδομάδες με όσα

«Γιοφύρια της Άρτας» οι «αξιολογήσεις» Φορτωμένες με όλο και περισσότερα αντεργατικά μέτρα

Συμφωνία με νέα ληστρικά αντεργατικά μέτρα!
«Υπάρχουν πράγματα που θα στενοχωρήσουν τον ελληνικό λαό» είπε ο Ευκλείδης Τσακαλώτος για την «κατ’ αρχήν συμφωνία» της 2ης «αξιολόγησης» που αποφασίστηκε στο Eurogroup της Μάλτας (7/4/2017). Η οριστικοποίησή της θα γίνει μετά τους τελευταίους ελέγχους από τα τεχνικά κλιμάκια του «κουαρτέτου» στην Αθήνα και αφού η κυβέρνηση νομοθετήσει τα νέα μέτρα.
Από τις επίσημες ανακοινώσεις, τις δηλώσεις και τα δημοσιεύματα, μαθαίνουμε ότι συμφωνήθηκε:

ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: ΕΝΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΒΡΕΤΤΑΚΟΥ


«Κύριε, περισσεύουν τα πολλά σου αστέρια. Γνοιάστηκες για πολλά λουλούδια κ’ έφτιαξες τον ήλιο και το φεγγάρι. Και μες στο νερό έβαλες, Κύριε, πολύ φως. Δεν χρειάζονταν όλα. Σκέφτηκες ίσως πως ο κόσμος σου, δε θα φωτίζονταν απ’ αλλού και σκόρπισες και ασώτεψες. Δεν υπολόγισες την αγάπη» (Ν. Βρεττάκου, « Από το Παράθυρο»).
Δεν λογάριασε ο Θεός την αγάπη, δεν θέλησε να την μετρήσει ανάλογα με το πόση θα του ανταπέδιδε ο άνθρωπος. Δημιούργησε τον κόσμο και τον άνθρωπο, μας έδωσε με ξέχειλη διάθεση, πάντα περίσσευε από το προζύμι Του. Μόνο ένας πλανήτης με ζωή και πρόσωπα που μπορούν να φτάσουν σ’ Εκείνον. Με τον ήλιο και το φεγγάρι να φωτίζουν

Πέμπτη 13 Απριλίου 2017

Σε… «λαβύρινθο» ο Ερντογάν

Αμφίσημα τα στοιχεία των τουρκικών δημοσκοπήσεων εν όψει του δημοψηφίσματος για τις υπερεξουσίες

Της Ειρήνης Χριστοδουλάκη από το Ποντίκι
Αγώνα «στήθος με στήθος» μεταξύ του «Ναι» και του «Όχι» φαίνεται πως θα έχουμε στο τουρκικό δημοψήφισμα για την προτεινόμενη συνταγματική αναθεώρηση. Καθώς η ημερομηνία της… ανάστασης του σουλτανικού συστήματος στην Τουρκία πλησιάζει, είναι εξαιρετικά χρήσιμο να προσεγγίσουμε συγκεντρωτικά τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων αναφορικά με την πρόθεση ψήφου.

Συνέντευξη Michael Albert: Αναζητώντας διέξοδο από τον καπιταλισμό


Συνέντευξη: Δημήτρης Κωνσταντίνου

Κατά τη διάρκεια της κρίσης του οικονομικού και πολιτικού συστήματος στην Ελλάδα, οι άνθρωποι ψάχνουν διέξοδο από τον καπιταλισμό. Άρχισαν να μιλάνε για Άμεση Δημοκρατία. Ποια οικονομία θαήταν συμβατή με την άμεση δημοκρατία;

Με τον όρο άμεση δημοκρατία, θεωρώ ότι εννοείς πως στο πολιτικό πεδίο οι άνθρωποι καθορίζουν οι ίδιοι τις πολιτικές και τα αποτελέσματα. Ή τουλάχιστον τα καθορίζουν όσο αυτό είναι οργανωτικά δυνατό. Επομένως, δίνεται

Το ποίημα του Γκίντερ Γκρας για την Ελλάδα

Ο Γκ. Γκρας είχε γράψει ποίημα για την Ελλάδα. Προειδοποιούσε την Ευρώπη για πνευματική πενία αν αποπέμψει από τις αγκάλες τις, τη χώρα μας.
Στις 26 Μαϊου του 2012 δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» το ποίημα με τίτλο «Η ντροπή της Ευρώπης», αφιερωμένο στην Ελλάδα των μνημονίων.

«Η Ντροπή της Ευρώπης»

Στο χάος κοντά, γιατί δεν συμμορφώθηκε στις αγορές· κι Εσύ μακριά από τη Χώρα, που Σου χάρισε

Τετάρτη 12 Απριλίου 2017

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ: «Εαρινή Συμφωνία»

«Ακου τα σήμαντρα
των εξοχικών εκκλησιών.
Φτάνουν από πολύ μακριά
από πολύ βαθιά.
Απ’ τα χείλη των παιδιών
απ’ την άγνοια των χελιδονιών
απ’ τις άσπρες αυλές της Κυριακής
απ’ τ’ αγιοκλήματα και τους περιστεριώνες
των ταπεινών σπιτιών.



Ακου τα σήμαντρα
των εαρινών εκκλησιών.
Είναι οι εκκλησίες
που δε γνώρισαν τη σταύρωση
και την ανάσταση.

Η κυβέρνηση ιδιωτικοποιεί πλήρως και τα ΕΛΠΕ

ΘΑΝΑΣΗ ΠΕΤΡΑΚΟΥ ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ Π.Γ. ΤΗΣ «ΛΑ.Ε.» & ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Η μνημονιακή κυβέρνηση Τσίπρα – Καμμένου συνεχίζοντας το κρεσέντο των ιδιωτικοποιήσεων στις ενεργειακές επιχειρήσεις του Δημοσίου, μετά τη ΔΕΗ προχωρά στο μηδενισμό της κρατικής συμμετοχής στα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛ.ΠΕ.). Επιβεβαιώνονται περίτρανα όλα αυτά που είπε προ ημερών ο φίλος του κ. Τσίπρα ο κ. Μοσχοβισί ότι δηλαδή «η κυβέρνηση αυτή έχει υλοποιήσει με μεγάλη ταχύτητα πάνω από διακόσιες μεταρρυθμίσεις»!!!

Πολιτική Κρίση στη FYROM: Ανταπόκριση – Συνέντευξη -


Συνέντευξη – Μετάφραση: Ιωάννα Μαραβελίδη

Η γειτονική χώρα βρίσκεται τους τελευταίους μήνες σε μία κρίσιμη πολιτική συγκυρία και σε μία κρίση που φαίνεται να είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων ετών. Τις επιπτώσεις αυτής της κρίσης προσπαθούν να αξιοποιήσουν εθνικιστικές ρητορικές στο εσωτερικό της χώρας αλλά και στον ευρύτερο χώρο των Βαλκανίων ενώ τα ελληνικά μέσα έχουν «θάψει» την οποιαδήποτε πληροφόρηση. Αποφασίσαμε ως Βαβυλωνία να πάρουμε την ακόλουθη συνέντευξη σε μία προσπάθεια ενημέρωσής μας αλλά και μεγαλύτερης

Τρίκερι: Το νησί της πολιτικής εξορίας 5.000 γυναικών

της Βικτωρίας Θεοδώρου
Η Βικτωρία Θεοδώρου, ποιήτρια της Α’ Μεταπολεμικής Γενιάς, γεννήθηκε το 1926 στα Χανιά. Δεκαέξι χρονών εντάχθηκε στην ΕΠΟΝ. Το 1947, φοιτήτρια στη Φιλοσοφική Σχολή της Αθήνας, την συνέλαβαν και μετά από τρίμηνη κράτηση στην Ασφάλεια την εξόρισαν αρχικά στη Χίο, μετά στο Τρίκερι και στη Μακρόνησο. Οι εμπειρίες της από την εξορία έχουν αποδοθεί ποιητικά. Υπάρχουν όμως και οι γραπτές της μαρτυρίες από το Στρατόπεδο Γυναικών του Τρίκερι.
Οι μαρτυρίες αυτές μαζί με εκείνες από τη Χίο και τη Μακρόνησο που έγραψαν άλλες γυναίκες βρέθηκαν στα «θαμμένα τετράδια»,

Τρίτη 11 Απριλίου 2017

Ένα κείμενο του Κώστα Βάρναλη για την Μεγάλη Εβδομάδα του Παπαδιαμάντη

Τις Κυριακές και τις μεγάλες γιορτάδες ο Παπαδιαμάντης πήγαινε πρωί-πρωί στον Άγιο Ελισσαίο, κοντά στον Παλαιό Στρατώνα και έψελνε ανάμεσα στους απλοϊκούς πιστούς της συνοικίας. Εκεί πήγαινε και ο Μωραϊτίδης για τον ίδιο σκοπό. Έτσι ξαλαφρώνανε κι οι δυο την ψυχή τους από τις πίκρες της ζωής και παίρνανε ένα λουτρό καρτερίας, που τους δυνάμωνε τη δημιουργική τους ορμή. Τη Μεγάλη βδομάδα τον χάναμε. Εκτελούσε στην εντέλεια όλα τα χριστιανικά του χρέη σαν πειθαρχημένος καλόγηρος. Μα την Κυριακή του Πάσχα, κατά το μεσημέρι ο κυρ Στέφανος ερχότανε στο καφενείο και τον έπαιρνε στο σπίτι του να φάνε το πασχαλινό αρνί. Κατηφορίζανε κι οι δύο το λόφο, ο ένας με σκυμμένο το κεφάλι κι ο άλλος με την αλύγιστη περπατησιά του, γιατί τα γόνατά του ήτανε ξυλιασμένα από την αρθρίτιδα.
Στο τραπέζι μοσχοβολούσε κι άχνιζε το αρνί μέσα στο ταψί· μοσχοβολούσε το τυρί του Παρνασσού, η μαρουλοσαλάτα με τον άνηθο και το κρεμμυδάκι· μοσκοβολούσανε τα

Όταν παίρνω φόρα, φόρα κατηφόρα κι ο Θεός ο ίδιος δε με σταματά

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Των οργανώσεων της ΛΑΕ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ-ΑΡΚΑΔΙΑΣ - ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ - ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

«Όταν παίρνω φόρα, φόρα κατηφόρα κι ο Θεός ο ίδιος δε με σταματά»

Το γνωστό αυτό άσμα αφιερώνουμε εξαιρετικά οι οργανώσεις της ΛΑΕ στη Πελοπόννησο στον κ .Τσίπρα μετά τα όσα είπε σήμερα στον κ. Τατούλη.
Τσίπρας σε Τατούλη σήμερα : « Πέτρο, πώς πάμε με τα σκουπίδια; Τελειώνουμε; προτεραιότητα μας είναι να ολοκληρωθεί το έργο της Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Αποβλήτων στην Πελοπόννησο ως ένα από τα μεγαλύτερα έργα της χώρας»
Είχε βέβαια προηγηθεί το «πράσινο φως» στη συνεδρίαση της Διυπουργικής Σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε με συμμετοχή της Περιφέρειας και του ΦΟΔΣΑ

«ΣΤΑΜΑΤΩ να πληρώνω την ΔΕΗ και θα τους κάνω μήνυση...»


TO ΡΕΥΜΑ ΕΙΝΑΙ «ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ» Ή «ΠΩΛΗΣΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΣ» ?
"ΠΩΛΗΣΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ" κι όχι "ΠΑΡΟΧΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ", είναι το σωστό.
ΚΛΟΠΗ Η ΔΙΑΚΟΠΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ. Μηνύστε αυτούς που το κόβουν. "Πώληση Ρεύματος" είναι το σωστό κι όχι "Παροχή Ρεύματος"
Στην Γεμάτη! Πλατεία Κοραή την 23-06-2014 (Ευρωεκλογές)
Η διάκριση έχει μεγάλη σημασία για την τρόπο και την δυνατότητα διακοπής του ρεύματος από την ΔΕΗ λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών του χρήση (καταναλωτή) του Δημ. Αντωνίου, των Άδειων

Το παραμύθι των πρωτογενών πλεονασμάτων 3,5%, της «ανάκαμψης» και των «αντί»-μέτρων

Του Κ . Παπουλή
Κυβέρνηση και δανειστές, παίζουν το θέατρο του παραλόγου. Ισχυρίζονται ότι η Ελλάδα θα έχει πρωτογενή πλεονάσματα 3.5% και πλέον, από το 2018 (για τρία έως πέντε χρόνια!!!). Μάλιστα, -ιδιαίτερα- η ελληνική κυβέρνηση ισχυρίζεται (το και πλέον), ότι θα υπάρχει και περίσσευμα δημοσιονομικού χώρου, ώστε να γεννηθούν τα περίφημα αντισταθμιστικά μέτρα…. Προβλέπουν συγχρόνως, ότι παρά την ύπαρξη μιας συντριπτικής

Δευτέρα 10 Απριλίου 2017

Ο Ζαπάτα, οι Ρετζαίοι και ο Χομπσμπάουμ

Γιώργος X. Παπασωτηρίου
Στις 10 Απριλίου του 1919 ο Εμιλιάνο Ζαπάτα (ή Σαπάτα) έπεσε θύμα ενέδρας και εκτελέστηκε από τις κυβερνητικές δυνάμεις του Μεξικού, κατά τη συνάντησή του με έναν στρατηγό που υποτίθεται ότι ήθελε να προσχωρήσει στην επανάσταση.
Ο Ζαπάτα γεννήθηκε στις 8 Αυγούστου του 1879 στο χωριό Ανενκουίλκο της πολιτείας Μορέλος. Γόνος ευκατάστατου κτηνοτρόφου, έμεινε ορφανός στα 16 του χρόνια και εργάστηκε ως εκπαιδευτής αλόγων. Σε ηλικία 18 ετών φυλακίστηκε για μικρό διάστημα στην προσπάθειά του να υπερασπίσει τους φτωχούς χωρικούς της πατρίδας του.

Οδυσσέα Ελύτη «Ημερολόγιο ενός αθέατου Απριλίου»

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΟΣ ΑΘΕΑΤΟΥ ΑΠΡΙΛΙΟΥ (1984)
ή η Μεγάλη Εβδομάδα του Οδυσσέα Ελύτη

ΤΕΤΑΡΤΗ, 1

Ολοένα τ' άλογα μασούν λευκά σεντόνια κι ολοένα εισχωρούν
θριαμβευτικά μέσα στην Απειλή.

Δρυς, οξιές, βαλανιδιές, ακούω να σέρνονται στη σκεπή της παλιάς
καρότσας όπου ρίχθηκα όπως όπως να φύγω. Ξαναπαίζοντας ένα
έργο που γυρίστηκε κάποτε στα κρυφά και πάλιωσε χωρίς να το
έχει δει κανένας.

Γρήγορα. Προτού ξεθωριάσουν οι εικόνες. Ή σταματήσουνε
άξαφνα - κι η ταινία η φθαρμένη κοπεί.

ΤΕΤΑΡΤΗ, 1 β

Οικονομική πολιτική για την Ελλάδα. Άρθρο των Θεοδοσίου, Λαπαβίτσα, Μαριόλη, Σπαμπέρδα

Γ. Θεοδοσίου, Κ. Λαπαβίτσας, Θ. Μαριόλης, Σ. Σκαπέρδας
Δημοσιεύθηκε στην Καθημερινή, 9 Απριλίου 2017
Τρεις πανεπιστημιακοί οικονομολόγοι στην Καθημερινή της 26ης Μαρτίου απάντησαν σε άρθρο μας της 26ης Φεβρουαρίου χαρακτηρίζοντάς το «επικίνδυνες δραχμικές φαντασιώσεις». Δυστυχώς δεν είχαν τίποτε καινούργιο να πουν, ούτε πρόσφεραν κάποια πρόταση διεξόδου από τη βαθιά κρίση.
Ο καίριος ρόλος της ΟΝΕ

Τι μου έμαθε η δίκη του βιασμού μου

Ιωάννα Εξάρχου

*Το πρόσωπο που μιλάει μπορεί να είναι πραγματικό ή φανταστικό

Σήμερα που εξετάστηκε η δίκη του βιασμού μου έμαθα πολλά που δεν ήξερα.

Έμαθα πολλά που ούτε καν μου είχαν περάσει από το μυαλό.

Δεν τα είχα ζήσει ούτε στους πιο τρομακτικούς μου εφιάλτες.

Έμαθα καταρχήν πως δεν βιάστηκα.

Έμαθα πως όλα όσα συνέβησαν ήταν με τη συναίνεσή μου.

Έμαθα πως δεν έπρεπε να είχα βγει εκείνο το βράδυ, αλλά έπρεπε να είχα καθίσει σπίτι να διαβάσω, όπως κάνουν οι άλλες συμφοιτήτριές μου.
Έμαθα πως το να λέω σέναν άντρα «θα τα πούμε αργότερα» σημαίνει πως θέλω να κάνω σεξ μαζί

ΝΙΝΟ ΡΟΤΑ (1911-1979) - ΦΕΝΤΕΡΙΚΟ ΦΕΛΙΝΙ (1920-1993) Μια ιστορική συνεργασία σκηνοθέτη-συνθέτη

Η μουσική ως «τέχνη των ήχων» είναι ένα από τα ουσιαστικότερα ηχητικά εκφραστικά μέσα του κινηματογραφιστή και συμβάλει αποφασιστικά στην αισθητική διαμόρφωση μιας ταινίας, αν χρησιμοποιηθεί σωστά και με τον κατάλληλο, ανάλογα με την περίπτωση, τρόπο. Όπως άλλωστε και όλα τ’ άλλα δομικά στοιχεία της ταινίας, πρέπει ισότιμα να συντάσσεται στο φιλμικό της χώρο, έχοντας, στην κάθε περίπτωση το μερίδιο που της ανήκει. Είναι ευνόητο, βεβαία, ότι αυτό δεν ισχύει για ορισμένες κατηγορίες ταινιών, όπως, για παράδειγμα τα μιούζικαλ ή τα ντοκιμαντέρ, όπου το μερίδιο της μουσικής είναι σαφώς μεγαλύτερο. Είναι κατανοητό, όμως, ότι τα παραπάνω δεν συνιστούν ένα

Κυριακή 9 Απριλίου 2017

Η κατοχή είναι εδώ, κουπόνια αντί μισθού πληρώνονται οι Ελληνες

Του Γιάννη Περάκη
Τα αποτελέσματα των μνημονίων στην Ελλάδα, μετά από 7 χρόνια, είναι να εμφανίζονται στην αγορά εργασίας, φαινόμενα υπό κατοχή χώρας.
Η στυγνή πραγματικότητα στην σημερινή αγορά εργασίας:
Όπως καταγγέλλει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων, εταιρείες logistics, συμβούλων, πωλήσεων διαδικτυακών υπηρεσιών και γενικότερα δραστηριοτήτων που απαιτούν εργασία εκτός γραφείου ιδρύουν εταιρείες στη Βουλγαρία,

Η πολιτική των ΗΠΑ είναι να επιμηκύνουν τον πόλεμο στη Συρία

Του Σαμ Χουσεΐνι
Πολλοί λένε ότι ο Τραμπ είναι ασυνεπής με τις θέσεις του, επειδή επιτέθηκε παράνομα στο καθεστώς της Συρίας με πυραύλους «Τόμαχοκ». Είχε δηλώσει ότι οι ΗΠΑ θα εστίαζαν στην ήττα του Ισλαμικού Κράτους και τώρα χτυπάει τον Άσαντ. Όμως, οι αντιφάσεις του Τραμπείναι αμέτρητες.
Μια πιο ενδελεχής εξέταση δείχνει ένα βαθύτερο πρότυπο αξιοσημείωτης συνέχειας και σταθερότητας στην αμερικανική πολιτική έναντι της Συρίας , κάτι που είναι πολύ πιο κρίσιμο από τις

Σάββατο 8 Απριλίου 2017

Πάμπλο Πικάσο, ο εκπατρισμένος ζωγράφος


Ο εκπατρισμένος Ισπανός ζωγράφος, γλύπτης, χαράκτης, κεραμίστας και σκηνογράφος Πάμπλο Πικάσο (Pablo Picasso) γεννήθηκε στην Μάλαγα της Ισπανίας στις 25 Οκτωβρίου του 1881 και πέθανε στο Μουζέν της Γαλλίας στις 8 Απριλίου του 1973. Υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα και δημιουργός (μαζί με τον Ζωρζ Μπράκ) του Κυβισμού. Το τεράστιο σε όγκο έργο του παραμένει ολοζώντανο και ο θρύλος επιζεί –φόρος τιμής στη ζωτικότητα του «ανήσυχου» Ισπανού με τα «σκοτεινά... διαπεραστικά» μάτια που πίστευε στην πρόληψη ότι η δουλειά θα τον κρατούσε ζωντανό. Για 80 περίπου, από τα 91 χρόνια του, ο Πικάσο αφοσιώθηκε σε μια καλλιτεχνική παραγωγή που υπήρξε παράλληλη και συνέβαλε σημαντικά στην όλη ανάπτυξη της μοντέρνας τέχνης κατά τον 20ο αιώνα.
Ζωή και σταδιοδρομία
Πρώιμα χρόνια
Ο Πάμπλο Πικάσο ήταν γιός του Χοσέ Ρουίθ Μπλάσκο, καθηγητή του σχεδίου, και της Μαρίας Πικάσο Λόπεθ. Η εξαιρετική επιδεξιότητά του στο

Αντι-ιμπεριαλισμός στη Θεωρία ή στη Πράξη;

Ανδρέας Ζαφείρης
Όταν η αριστερά αγωνιζόταν ενάντια στο ΝΑΤΟ…
Ριζοσπάστης , 25 Μάρτη 1999: «Κοινή διαδήλωση για τη καταδίκη της επίθεσης. Συναντήθηκαν χτες βράδυ, οι πολιτικές νεολαίες και εξέδωσαν ψήφισαν κατά «της δολοφονικής επίθεσης των ιμπεριαλιστών εναντίον της Γιουγκοσλαβίας», στο οποίο τονίζουν ότι θα «αντισταθούν με όλους τους τρόπους στα σχέδια του ΝΑΤΟ και των Αμερικανών και Ευρωπαίων Ιμπεριαλιστών».
Καλούν τα μέλη τους, αλλά και κάθε νέο σε συγκέντρωση και διαδήλωση για την καταδίκη της επίθεσης στην Γιουγκοσλαβία και για να

Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ δεν τσάκισε τη Χρυσή Αυγή;

Ανδρέας Ζαφείρης
Δύο χρόνια «αριστερής» κυβέρνησης και θα περίμενε κανείς η οργανωμένη πολιτεία να έχει πάρει δραστικά μέτρα κατά της νεοναζιστικής εγκληματικής συμμορίας.
Το περιστατικό με τη δολοφονική επίθεση στον 20χρονο φοιτητή ήρθε να υπενθυμίσει ότι όχι απλά δε έχει γίνει κάτι τέτοιο (και το ότι η Χρυσή Αυγή παραμένει ασύδοτη και ατιμώρητη), αλλά και το ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει δημιουργήσει συνθήκες «επανένταξης» της Χ. Α. στο πολιτικό σκηνικό.

ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ εναντίον ΦΟΙΤΗΤΗ

Αντιρατσιστική-Αντιφασιστική Πρωτοβουλία Κορίνθου
Δεν είναι αλλοδαπός, είναι Έλληνας. Δεν είναι μαύρος, είναι λευκός. Δεν «πήρε την δουλειά» κανενός, είναι φοιτητής της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών στην Αθήνα. Κι όμως λίγο έλειψε να χάσει την ζωή του από την δολοφονική επίθεση μελών της εγκληματικής φασιστικής οργάνωσης Χρυσής Αυγής, ένας εκ των οποίων ήταν μετακλητός υπάλληλος στο γραφείο του Νίκου Μιχαλολιάκου στη Βουλή. Το λάθος του φοιτητή ήταν ότι η εμφάνιση του δεν άρεσε στο τάγμα

Παρασκευή 7 Απριλίου 2017

Η εκρηκτική δεκαετία του ’60 στις ΗΠΑ

Έναν περίπου αιώνα μετά τη 13η τροποποίηση του Συντάγματος και το τέλος του εμφυλίου στις ΗΠΑ, η φυλετική καταπίεση αποτελούσε το μεγαλύτερο κοινωνικό ζήτημα και το σημαντικότερο αγκάθι του «αμερικάνικου εξαιρετισμού»i για την παγκόσμια εξαγωγή του αμερικάνικου ονείρου. Πίσω από την πλαστή εικόνα της καλο-κουρδισμένης καπιταλιστικής κοινωνίας των ΗΠΑ στις δεκαετίες της κορύφωσης του ψυχροπολεμικού κλίματος, η φτώχεια στα γκέτο των μαύρων κοινοτήτων, οι φυλετικές διακρίσεις στην εργασία, οι κρατικές δολοφονίες μαύρων πολιτών και ακτιβιστών, οι επιθέσεις της Κου Κλουξ Κλαν, ο δομικός ρατσισμός του αμερικάνικου πολιτικού και νομικού συστήματος,ii ο ωμός έλεγχος και η καταστολή αποτελούσαν τη σκοτεινή όψη μιας κοινωνίας, που ένα τμήμα της έβρισκε τις ιστορικές του μνήμες στις καλύβες της ντροπής του

Πέμπτη 6 Απριλίου 2017

To ΙΓΜΕ στην κρισιμότερη φάση του!

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ Θ. ΠΕΤΡΑΚΟΥ – πρώην Βουλευτή – Υπεύθυνου Ενεργειακής Πολιτικής της Π.Γ. της ΛΑ.Ε στην Ημερίδα του συνδικάτου του ΙΓΜΕ με θέμα: “Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΙΓΜΕ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΟΡΥΚΤΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ”
Από την αναγέννηση του ΙΓΜΕ επί Λαφαζάνη στην καταστροφή σήμερα! 

Kύριες και Κύριοι ,

LΕΧΙΤ

Lexit είναι η συντομογραφία του Left Exit, Αριστερή Έξοδος, κατά το πρότυπο του Grexit ή του Βrexit. Ο όρος αυτός χρησιμοποιείται ιδιαίτερα στον αγγλόφωνο χώρο. Οι αριστεροί υποστηρικτές της εξόδου από την Ευρωπαϊκή Ένωση στον τύπο ονομάζονται Lexiteers. Η εμφάνιση ενός ειδικού όρου για τους αριστερούς οπαδούς του Brexit έχει την σημασία της, γιατί ήδη γίνεται ένας διαχωρισμός τους από την λαϊκίστικη δεξιά. Μια αξιόλογη συζήτηση έχει ξεκινήσει μέσα σε προοδευτικούς κύκλους για μια άλλη ριζοσπαστική αντίληψη διαζυγίου με τους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο Perry Anderson, γνωστός ανθρωπολόγος και για πολλά χρόνια εκδότης της «New Left Review» γράφει : « Η Ευρωπαϊκή Ένωση αντικρίζεται από εμάς όπως ακριβώς έχει γίνει : μια ολιγαρχική δομή, γεμάτη από διαφθορά, οικοδομημένη πάνω στην άρνηση κάθε είδους λαϊκής κυριαρχίας,

Τετάρτη 5 Απριλίου 2017

Σημίτης και Πάγκαλος: Οι εκσυγχρονιστές ελάλησαν

Του Γιάννη Ανδρουλιδάκη*
Ο πολυδιασπασμένος και αυτοαποκαλούμενος κεντροαριστερός χώρος αναζητά νέα έκφραση. Έχοντας ως δεδομένο την κατάρρευση του ΣΥΡΙΖΑ στις δημοσκοπήσεις επιχειρεί να ξανακερδίσει το χώρο που του αφαίρεσε το κυβερνητικό κόμμα. Μέχρι τώρα ούτε η «Δημοκρατική Συμπαράταξη», ούτε το «Ποτάμι» το έχουν πετύχει. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο παλιά κορυφαία στελέχη του ΠΑΣΟΚ ψάχνουν να βρουν το ρόλο τους και να κάνουν αισθητή την παρουσία τους στην καινούρια και ρευστή κατάσταση που διαμορφώνεται. Ανάμεσα τους οι κ.κ. Σημίτης και Πάγκαλος.

Για τους δασικούς χάρτες...ελαιόδεντρα εμφανίζονται ως δασικές εκτάσεις και ιδιοκτησία του Δημοσίου...

2η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΠΕΤΡΑΚΟΥ ΠΡΩΗΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ Π.Γ. ΤΗΣ ΛΑ.Ε.
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝ. ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ κ. ΣΩΚΡΑΤΗ ΦΑΜΕΛΛΟ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ κ. ΓΙΩΡΓΟ ΣΤΑΘΑΚΗ - ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ κ. ΕΥΑΓΓΕΛΟ

ΛΑ.Ε Ξυλόκαστρο Κορινθίας: Μετάβαση στο Εθνικό Νόμισμα, Γ.Τόλιος-Γ.Τριανταφυλλόπουλος, 5/4-19:30. Κέντρο Νεότητας Ξυλ/στρου

ΛΑ.Ε Ξυλόκαστρο Κορινθίας: 
Μετάβαση στο Εθνικό Νόμισμα, 
Γ.Τόλιος-Γ.Τριανταφυλλόπουλος, 
5/4-19:30. 
Κέντρο Νεότητας Ξυλ/στρου

Τρίτη 4 Απριλίου 2017

Σαν σήμερα το 2012 αυτοκτόνησε ο Δημήτρης Χριστούλας...στη μνήμη ενός μάρτυρα αξιοπρέπειας

Πέρασαν πέντε χρόνια απ’ την ημέρα που ένας συνάνθρωπος μας, ο Δ. Χριστούλας, ο οποίος «πάλεψε μια ζωή ενάντια στην τυραννία και για την κοινωνική απελευθέρωση», επέλεξε να θέσει τέρμα στην ζωή του, καταγγέλλοντας την «κατοχική κυβέρνηση Τσολάκογλου» που «εκμηδένισε τη δυνατότητα επιβίωσής του».
Αυτή «η έσχατη πράξη του ήταν μια πράξη βαθιά πολιτική, όπως βαθιά πολιτικό είναι και το μήνυμά του», τόνιζαν σε κείμενο τους συμπολίτες του που τον γνώριζαν.
Κι ενώ η θυσία του 77χρονου συνταξιούχου φαρμακοποιού ξεπερνά τα σύνορα της χώρας μας (παρακολουθήσαμε, μεταξύ άλλων, Ισπανούς τραγουδιστές να ηχογραφούν τραγούδι για να τιμήσουν τον αυτόχειρα, η ημερήσια Τουρκική εφημερίδα Evrensel να

Αντρέι Ταρκόφσκι, πίστη, παράδοσή

Ο Αντρέι Ταρκόφσκι (Andrei Tarkovsky) (1932‐1986) υπήρξε ο σημαντικότερος, ίσως, σκηνοθέτης που ανέδειξε το σοβιετικό σινεμά, μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν. Γεννήθηκε στις 4 Απριλίου 1932 στην πόλη Ζαβράγιε της Ρωσίας και ή.ταν γιος του σημαντικού ποιητή Αρσένι Ταρκόφσκι.
Σ ̓ όλη τη ζωή του αναζητούσε την αλήθεια, ήταν προσηλωμένος στον στόχο του και δεν έκανε συμβιβασμούς. Οπως γράφει, «κάθε εποχή τη σημαδεύει η αναζήτηση της αλήθειας. Οσο φοβερή κι αν είναι η αλήθεια, συμβάλλει στην ηθική υγεία ενός έθνους. Η αναγνώρισή της αποτελεί ένδειξη υγιούς εποχής και ποτέ δεν έρχεται σε

Δευτέρα 3 Απριλίου 2017

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΝΑ ΞΕΠΟΥΛΗΣΕΙ ΤΗ Δ.Ε.Η.

του Θανάση Πετράκου*
Η ΔΕΗ πωλείται. Για την ακρίβεια ξεπουλιέται. . Πωλείται το «εργαλείο» για την ηλεκτροδότηση του λαού και την οικονομική ανάπτυξη του τόπου.
Η επιλογή της κυβέρνησης να υπερβεί ακόμα και αυτές τις απαράδεκτες δεσμεύσεις του τρίτου μνημονίου για τη Δ.Ε.Η. και να συμφωνήσει με την καταστροφική και παράνομη απαίτηση της Κομισιόν να προχωρήσει σε ξεπούλημα του 40% των λιγνινιτικών μονάδων παραγωγής της Δ.Ε.Η.

Η βαριά ασθένεια που μολύνουν οι Ευρωπαίοι τους πρόσφυγες

γράφει ο φίλος από το Λένινγκραντ
Ο Γκίοργκι ήρθε πρόσφυγας το 2007 στη Σουηδία 5 ετών μαζί με τον μικρό του αδελφό , τη μητέρα του και τον πατέρα του που ανήκε σε μια ειρηνιστική θρησκευτική αίρεση στη Βόρεια Οσσετία, μία ρωσική επαρχία, μετά την άρνησή του να αποκηρύξει το θρησκευτικό του πιστεύω. Ο Γκιόργκι παρακολούθησε για χρόνια το σχολείο στη Σουηδία, είχε εξαιρετικές επιδόσεις, διακρινόταν στο ποδόσφαιρο, ήταν ενεργητικός και χαρούμενος. Ήταν σχεδόν

Ρώσικη Πρωτοπορία

Ο όρος «Ρώσικη Πρωτοπορία» δόθηκε από τους ιστορικούς της τέχνης μεταγενέστερα και αφορά το σύνολο των καλλιτεχνικών κινημάτων και ρευμάτων που εμφανίστηκαν στη Ρωσία την εικοσαετία 1910-1930 και τα οποία -παρά τις μεταξύ τους διαφοροποιήσεις και τις έντονες συχνά διαμάχες- είχαν ένα κοινό χαρακτηριστικό: την απόρριψη του καλλιτεχνικού παρελθόντος και την αναζήτηση καινοτόμων μορφών και μέσων έκφρασης στα διάφορα είδη της τέχνης και τη μεταξύ τους σύνδεση, στο φως των συνταρακτικών κοινωνικο-οικονομικών εξελίξεων εκείνης της περιόδου.

Α. Αλαβάνος, «Η Ελλάδα της αξιολόγησης : δειλή, κομπλεξική, καθυστερημένη, ψοφοδεής»

Στην σημερινή ομιλία σε εκδήλωση της ΛΑΕ στην Άμφισσα ο Α. Αλαβάνος ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Ο 21ος αιώνας, πέρα από τους κινδύνους που εμπεριέχει και ήδη έχουμε πάρει πικρή γεύση, ανοίγει τεράστιες δυνατότητες. Κάθε χώρα και λαός επιδιώκει να κατακτήσει μια προωθημένη θέση στο νέο κόσμο που προκύπτει και που θα είναι ολοκληρωτικά διαφορετικός από αυτόν που βιώνουμε σήμερα.

Κυριακή 2 Απριλίου 2017

Ο Κ.Π.Καβάφης του David Hockney

Ο Καβάφης είναι, ως γνωστόν, ο μόνος πραγματικά αναγνωρίσιμος ποιητής μας στον αγγλοσαξονικό κόσμο. Ακόμη και η Τζάκυ Κέννεντυ-Ωνάση είχε αφήσει παραγγελιά να διαβαστεί η “Ιθάκη” στην κηδεία, πάνω από τον τάφο της. Το γιατί οι αγγλόφωνοι βρίσκουν στον Καβάφη ό,τι δε βρίσκουν στον Ελύτη και τον Σεφέρη, τους κατά τεκμήριον, λόγω Νόμπελ, πιο αναγνωρίσιμους και αναγνωρισμένους ποιητές μας, δεν είναι δύσκολο να το καταλάβουμε, αν έχουμε στοιχειώδη επαφή με τη ζωή και τα διαβάσματα του Καβάφη, ή μάλλον τα διαβάσματα του Καβάφη μέσα στη ζωή του.
Ο υπερήφανος-ταπεινός Αλεξανδρινός, κατά ευτυχή συγκυρία, δεν βίωσε μόνο την αγγλική γλώσσα, την αγγλική λογοτεχνία και ποίηση, αλλά έζησε την αγγλική κουλτούρα στον τρόπο που ανέπνεε, στον τρόπο που ειρωνευόταν, στον τρόπο που (δε) γελούσε. Και ο Σεφέρης, θα μου πείτε προερχόταν από ένα κοσμοπολίτικο περιβάλλον και είχε βαθιά γνώση της σύγχρονής του (και όχι μόνο) αγγλικής ποίησης. Σωστά, αλλά αυτός ήρθε νωρίς στην Ελλάδα και μπήκε άμεσα στη μίζερη αναζήτηση μιας καριέρας διπλωμάτη μέσα από τα δούναι και λαβείν του νεοελληνικού μορφώματος, του κράτους, ούτως ειπείν. Από μόνο του αυτό προσδιορίζει και την αποστασιοποίηση από την αριστοκρατική ανεμελιά

Οι «ανάγκες», οι «επιθυμίες» και ο Στουρνάρας

Παναγιώτης Μαυροειδής
Κατά τα φαινόμενα, θα πρέπει να συνηθίσουμε στην ιδέα ότι το Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας Γ. Στουρνάρα, θα τον βλέπουμε συχνά πυκνά σε άμεσες πολιτικές παρεμβάσεις στα κοινωνικά και πολιτικά πράγματα.
Για να μην παραμυθιαζόμαστε με τα περί «θεσμικού ρόλου κρίσιμων για την πατρίδα οργανισμών και προσωπικοτήτων», ας το θυμίσουμε: Η Τράπεζα της Ελλάδας, είναι μια Ανώνυμη Εταιρεία οργανικό τμήμα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και ο Διοικητής της υπόκειται στον έλεγχο και δίνει λογαριασμό μόνο στην τελευταία, δηλαδή στην ευρωπαϊκή

Έφυγε από τη ζωή ο Γεβγκένι Γεφτουσένκο

(Aκολουθεί το πεζό, του Ρώσου ποιητή Γεβγκένι Γεφτουσένκο, για τον Τσε)
Ο Ρώσος ποιητής Γεβγκέν Γεφτουσένκο, εμβληματική φυσιογνωμία της μετάβασης από την αποσταλινοποίηση, έφυγε σήμερα από τη...ζωή σε ηλικία 84 ετών στις ΗΠΑ, ανακοίνωσε η χήρα του Μαρία Ναβικόβα στο ρωσικό πρακτορείο ΡΙΑ Νόβαστι. «Απεβίωσε προ ολίγων λεπτών, περιστοιχισμένος από τους δικούς του ανθρώπους, ειρηνικά», δήλωσε η Ναβικόβα από τις ΗΠΑ.
Ο Γεφτουσένκο υπήρξε το σύμβολο του αντισυμβατικού τρόπου ζωής στην ΕΣΣΔ κατά τη διάρκεια