Πέμπτη 13 Απριλίου 2017

Το ποίημα του Γκίντερ Γκρας για την Ελλάδα

Ο Γκ. Γκρας είχε γράψει ποίημα για την Ελλάδα. Προειδοποιούσε την Ευρώπη για πνευματική πενία αν αποπέμψει από τις αγκάλες τις, τη χώρα μας.
Στις 26 Μαϊου του 2012 δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» το ποίημα με τίτλο «Η ντροπή της Ευρώπης», αφιερωμένο στην Ελλάδα των μνημονίων.

«Η Ντροπή της Ευρώπης»

Στο χάος κοντά, γιατί δεν συμμορφώθηκε στις αγορές· κι Εσύ μακριά από τη Χώρα, που Σου χάρισε

Τετάρτη 12 Απριλίου 2017

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ: «Εαρινή Συμφωνία»

«Ακου τα σήμαντρα
των εξοχικών εκκλησιών.
Φτάνουν από πολύ μακριά
από πολύ βαθιά.
Απ’ τα χείλη των παιδιών
απ’ την άγνοια των χελιδονιών
απ’ τις άσπρες αυλές της Κυριακής
απ’ τ’ αγιοκλήματα και τους περιστεριώνες
των ταπεινών σπιτιών.



Ακου τα σήμαντρα
των εαρινών εκκλησιών.
Είναι οι εκκλησίες
που δε γνώρισαν τη σταύρωση
και την ανάσταση.

Η κυβέρνηση ιδιωτικοποιεί πλήρως και τα ΕΛΠΕ

ΘΑΝΑΣΗ ΠΕΤΡΑΚΟΥ ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ Π.Γ. ΤΗΣ «ΛΑ.Ε.» & ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Η μνημονιακή κυβέρνηση Τσίπρα – Καμμένου συνεχίζοντας το κρεσέντο των ιδιωτικοποιήσεων στις ενεργειακές επιχειρήσεις του Δημοσίου, μετά τη ΔΕΗ προχωρά στο μηδενισμό της κρατικής συμμετοχής στα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛ.ΠΕ.). Επιβεβαιώνονται περίτρανα όλα αυτά που είπε προ ημερών ο φίλος του κ. Τσίπρα ο κ. Μοσχοβισί ότι δηλαδή «η κυβέρνηση αυτή έχει υλοποιήσει με μεγάλη ταχύτητα πάνω από διακόσιες μεταρρυθμίσεις»!!!

Πολιτική Κρίση στη FYROM: Ανταπόκριση – Συνέντευξη -


Συνέντευξη – Μετάφραση: Ιωάννα Μαραβελίδη

Η γειτονική χώρα βρίσκεται τους τελευταίους μήνες σε μία κρίσιμη πολιτική συγκυρία και σε μία κρίση που φαίνεται να είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων ετών. Τις επιπτώσεις αυτής της κρίσης προσπαθούν να αξιοποιήσουν εθνικιστικές ρητορικές στο εσωτερικό της χώρας αλλά και στον ευρύτερο χώρο των Βαλκανίων ενώ τα ελληνικά μέσα έχουν «θάψει» την οποιαδήποτε πληροφόρηση. Αποφασίσαμε ως Βαβυλωνία να πάρουμε την ακόλουθη συνέντευξη σε μία προσπάθεια ενημέρωσής μας αλλά και μεγαλύτερης

Τρίκερι: Το νησί της πολιτικής εξορίας 5.000 γυναικών

της Βικτωρίας Θεοδώρου
Η Βικτωρία Θεοδώρου, ποιήτρια της Α’ Μεταπολεμικής Γενιάς, γεννήθηκε το 1926 στα Χανιά. Δεκαέξι χρονών εντάχθηκε στην ΕΠΟΝ. Το 1947, φοιτήτρια στη Φιλοσοφική Σχολή της Αθήνας, την συνέλαβαν και μετά από τρίμηνη κράτηση στην Ασφάλεια την εξόρισαν αρχικά στη Χίο, μετά στο Τρίκερι και στη Μακρόνησο. Οι εμπειρίες της από την εξορία έχουν αποδοθεί ποιητικά. Υπάρχουν όμως και οι γραπτές της μαρτυρίες από το Στρατόπεδο Γυναικών του Τρίκερι.
Οι μαρτυρίες αυτές μαζί με εκείνες από τη Χίο και τη Μακρόνησο που έγραψαν άλλες γυναίκες βρέθηκαν στα «θαμμένα τετράδια»,

Τρίτη 11 Απριλίου 2017

Ένα κείμενο του Κώστα Βάρναλη για την Μεγάλη Εβδομάδα του Παπαδιαμάντη

Τις Κυριακές και τις μεγάλες γιορτάδες ο Παπαδιαμάντης πήγαινε πρωί-πρωί στον Άγιο Ελισσαίο, κοντά στον Παλαιό Στρατώνα και έψελνε ανάμεσα στους απλοϊκούς πιστούς της συνοικίας. Εκεί πήγαινε και ο Μωραϊτίδης για τον ίδιο σκοπό. Έτσι ξαλαφρώνανε κι οι δυο την ψυχή τους από τις πίκρες της ζωής και παίρνανε ένα λουτρό καρτερίας, που τους δυνάμωνε τη δημιουργική τους ορμή. Τη Μεγάλη βδομάδα τον χάναμε. Εκτελούσε στην εντέλεια όλα τα χριστιανικά του χρέη σαν πειθαρχημένος καλόγηρος. Μα την Κυριακή του Πάσχα, κατά το μεσημέρι ο κυρ Στέφανος ερχότανε στο καφενείο και τον έπαιρνε στο σπίτι του να φάνε το πασχαλινό αρνί. Κατηφορίζανε κι οι δύο το λόφο, ο ένας με σκυμμένο το κεφάλι κι ο άλλος με την αλύγιστη περπατησιά του, γιατί τα γόνατά του ήτανε ξυλιασμένα από την αρθρίτιδα.
Στο τραπέζι μοσχοβολούσε κι άχνιζε το αρνί μέσα στο ταψί· μοσχοβολούσε το τυρί του Παρνασσού, η μαρουλοσαλάτα με τον άνηθο και το κρεμμυδάκι· μοσκοβολούσανε τα

Όταν παίρνω φόρα, φόρα κατηφόρα κι ο Θεός ο ίδιος δε με σταματά

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Των οργανώσεων της ΛΑΕ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ-ΑΡΚΑΔΙΑΣ - ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ - ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

«Όταν παίρνω φόρα, φόρα κατηφόρα κι ο Θεός ο ίδιος δε με σταματά»

Το γνωστό αυτό άσμα αφιερώνουμε εξαιρετικά οι οργανώσεις της ΛΑΕ στη Πελοπόννησο στον κ .Τσίπρα μετά τα όσα είπε σήμερα στον κ. Τατούλη.
Τσίπρας σε Τατούλη σήμερα : « Πέτρο, πώς πάμε με τα σκουπίδια; Τελειώνουμε; προτεραιότητα μας είναι να ολοκληρωθεί το έργο της Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Αποβλήτων στην Πελοπόννησο ως ένα από τα μεγαλύτερα έργα της χώρας»
Είχε βέβαια προηγηθεί το «πράσινο φως» στη συνεδρίαση της Διυπουργικής Σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε με συμμετοχή της Περιφέρειας και του ΦΟΔΣΑ

«ΣΤΑΜΑΤΩ να πληρώνω την ΔΕΗ και θα τους κάνω μήνυση...»


TO ΡΕΥΜΑ ΕΙΝΑΙ «ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ» Ή «ΠΩΛΗΣΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΣ» ?
"ΠΩΛΗΣΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ" κι όχι "ΠΑΡΟΧΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ", είναι το σωστό.
ΚΛΟΠΗ Η ΔΙΑΚΟΠΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ. Μηνύστε αυτούς που το κόβουν. "Πώληση Ρεύματος" είναι το σωστό κι όχι "Παροχή Ρεύματος"
Στην Γεμάτη! Πλατεία Κοραή την 23-06-2014 (Ευρωεκλογές)
Η διάκριση έχει μεγάλη σημασία για την τρόπο και την δυνατότητα διακοπής του ρεύματος από την ΔΕΗ λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών του χρήση (καταναλωτή) του Δημ. Αντωνίου, των Άδειων

Το παραμύθι των πρωτογενών πλεονασμάτων 3,5%, της «ανάκαμψης» και των «αντί»-μέτρων

Του Κ . Παπουλή
Κυβέρνηση και δανειστές, παίζουν το θέατρο του παραλόγου. Ισχυρίζονται ότι η Ελλάδα θα έχει πρωτογενή πλεονάσματα 3.5% και πλέον, από το 2018 (για τρία έως πέντε χρόνια!!!). Μάλιστα, -ιδιαίτερα- η ελληνική κυβέρνηση ισχυρίζεται (το και πλέον), ότι θα υπάρχει και περίσσευμα δημοσιονομικού χώρου, ώστε να γεννηθούν τα περίφημα αντισταθμιστικά μέτρα…. Προβλέπουν συγχρόνως, ότι παρά την ύπαρξη μιας συντριπτικής

Δευτέρα 10 Απριλίου 2017

Ο Ζαπάτα, οι Ρετζαίοι και ο Χομπσμπάουμ

Γιώργος X. Παπασωτηρίου
Στις 10 Απριλίου του 1919 ο Εμιλιάνο Ζαπάτα (ή Σαπάτα) έπεσε θύμα ενέδρας και εκτελέστηκε από τις κυβερνητικές δυνάμεις του Μεξικού, κατά τη συνάντησή του με έναν στρατηγό που υποτίθεται ότι ήθελε να προσχωρήσει στην επανάσταση.
Ο Ζαπάτα γεννήθηκε στις 8 Αυγούστου του 1879 στο χωριό Ανενκουίλκο της πολιτείας Μορέλος. Γόνος ευκατάστατου κτηνοτρόφου, έμεινε ορφανός στα 16 του χρόνια και εργάστηκε ως εκπαιδευτής αλόγων. Σε ηλικία 18 ετών φυλακίστηκε για μικρό διάστημα στην προσπάθειά του να υπερασπίσει τους φτωχούς χωρικούς της πατρίδας του.

Οδυσσέα Ελύτη «Ημερολόγιο ενός αθέατου Απριλίου»

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΟΣ ΑΘΕΑΤΟΥ ΑΠΡΙΛΙΟΥ (1984)
ή η Μεγάλη Εβδομάδα του Οδυσσέα Ελύτη

ΤΕΤΑΡΤΗ, 1

Ολοένα τ' άλογα μασούν λευκά σεντόνια κι ολοένα εισχωρούν
θριαμβευτικά μέσα στην Απειλή.

Δρυς, οξιές, βαλανιδιές, ακούω να σέρνονται στη σκεπή της παλιάς
καρότσας όπου ρίχθηκα όπως όπως να φύγω. Ξαναπαίζοντας ένα
έργο που γυρίστηκε κάποτε στα κρυφά και πάλιωσε χωρίς να το
έχει δει κανένας.

Γρήγορα. Προτού ξεθωριάσουν οι εικόνες. Ή σταματήσουνε
άξαφνα - κι η ταινία η φθαρμένη κοπεί.

ΤΕΤΑΡΤΗ, 1 β

Οικονομική πολιτική για την Ελλάδα. Άρθρο των Θεοδοσίου, Λαπαβίτσα, Μαριόλη, Σπαμπέρδα

Γ. Θεοδοσίου, Κ. Λαπαβίτσας, Θ. Μαριόλης, Σ. Σκαπέρδας
Δημοσιεύθηκε στην Καθημερινή, 9 Απριλίου 2017
Τρεις πανεπιστημιακοί οικονομολόγοι στην Καθημερινή της 26ης Μαρτίου απάντησαν σε άρθρο μας της 26ης Φεβρουαρίου χαρακτηρίζοντάς το «επικίνδυνες δραχμικές φαντασιώσεις». Δυστυχώς δεν είχαν τίποτε καινούργιο να πουν, ούτε πρόσφεραν κάποια πρόταση διεξόδου από τη βαθιά κρίση.
Ο καίριος ρόλος της ΟΝΕ

Τι μου έμαθε η δίκη του βιασμού μου

Ιωάννα Εξάρχου

*Το πρόσωπο που μιλάει μπορεί να είναι πραγματικό ή φανταστικό

Σήμερα που εξετάστηκε η δίκη του βιασμού μου έμαθα πολλά που δεν ήξερα.

Έμαθα πολλά που ούτε καν μου είχαν περάσει από το μυαλό.

Δεν τα είχα ζήσει ούτε στους πιο τρομακτικούς μου εφιάλτες.

Έμαθα καταρχήν πως δεν βιάστηκα.

Έμαθα πως όλα όσα συνέβησαν ήταν με τη συναίνεσή μου.

Έμαθα πως δεν έπρεπε να είχα βγει εκείνο το βράδυ, αλλά έπρεπε να είχα καθίσει σπίτι να διαβάσω, όπως κάνουν οι άλλες συμφοιτήτριές μου.
Έμαθα πως το να λέω σέναν άντρα «θα τα πούμε αργότερα» σημαίνει πως θέλω να κάνω σεξ μαζί

ΝΙΝΟ ΡΟΤΑ (1911-1979) - ΦΕΝΤΕΡΙΚΟ ΦΕΛΙΝΙ (1920-1993) Μια ιστορική συνεργασία σκηνοθέτη-συνθέτη

Η μουσική ως «τέχνη των ήχων» είναι ένα από τα ουσιαστικότερα ηχητικά εκφραστικά μέσα του κινηματογραφιστή και συμβάλει αποφασιστικά στην αισθητική διαμόρφωση μιας ταινίας, αν χρησιμοποιηθεί σωστά και με τον κατάλληλο, ανάλογα με την περίπτωση, τρόπο. Όπως άλλωστε και όλα τ’ άλλα δομικά στοιχεία της ταινίας, πρέπει ισότιμα να συντάσσεται στο φιλμικό της χώρο, έχοντας, στην κάθε περίπτωση το μερίδιο που της ανήκει. Είναι ευνόητο, βεβαία, ότι αυτό δεν ισχύει για ορισμένες κατηγορίες ταινιών, όπως, για παράδειγμα τα μιούζικαλ ή τα ντοκιμαντέρ, όπου το μερίδιο της μουσικής είναι σαφώς μεγαλύτερο. Είναι κατανοητό, όμως, ότι τα παραπάνω δεν συνιστούν ένα

Κυριακή 9 Απριλίου 2017

Η κατοχή είναι εδώ, κουπόνια αντί μισθού πληρώνονται οι Ελληνες

Του Γιάννη Περάκη
Τα αποτελέσματα των μνημονίων στην Ελλάδα, μετά από 7 χρόνια, είναι να εμφανίζονται στην αγορά εργασίας, φαινόμενα υπό κατοχή χώρας.
Η στυγνή πραγματικότητα στην σημερινή αγορά εργασίας:
Όπως καταγγέλλει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων, εταιρείες logistics, συμβούλων, πωλήσεων διαδικτυακών υπηρεσιών και γενικότερα δραστηριοτήτων που απαιτούν εργασία εκτός γραφείου ιδρύουν εταιρείες στη Βουλγαρία,

Η πολιτική των ΗΠΑ είναι να επιμηκύνουν τον πόλεμο στη Συρία

Του Σαμ Χουσεΐνι
Πολλοί λένε ότι ο Τραμπ είναι ασυνεπής με τις θέσεις του, επειδή επιτέθηκε παράνομα στο καθεστώς της Συρίας με πυραύλους «Τόμαχοκ». Είχε δηλώσει ότι οι ΗΠΑ θα εστίαζαν στην ήττα του Ισλαμικού Κράτους και τώρα χτυπάει τον Άσαντ. Όμως, οι αντιφάσεις του Τραμπείναι αμέτρητες.
Μια πιο ενδελεχής εξέταση δείχνει ένα βαθύτερο πρότυπο αξιοσημείωτης συνέχειας και σταθερότητας στην αμερικανική πολιτική έναντι της Συρίας , κάτι που είναι πολύ πιο κρίσιμο από τις

Σάββατο 8 Απριλίου 2017

Πάμπλο Πικάσο, ο εκπατρισμένος ζωγράφος


Ο εκπατρισμένος Ισπανός ζωγράφος, γλύπτης, χαράκτης, κεραμίστας και σκηνογράφος Πάμπλο Πικάσο (Pablo Picasso) γεννήθηκε στην Μάλαγα της Ισπανίας στις 25 Οκτωβρίου του 1881 και πέθανε στο Μουζέν της Γαλλίας στις 8 Απριλίου του 1973. Υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα και δημιουργός (μαζί με τον Ζωρζ Μπράκ) του Κυβισμού. Το τεράστιο σε όγκο έργο του παραμένει ολοζώντανο και ο θρύλος επιζεί –φόρος τιμής στη ζωτικότητα του «ανήσυχου» Ισπανού με τα «σκοτεινά... διαπεραστικά» μάτια που πίστευε στην πρόληψη ότι η δουλειά θα τον κρατούσε ζωντανό. Για 80 περίπου, από τα 91 χρόνια του, ο Πικάσο αφοσιώθηκε σε μια καλλιτεχνική παραγωγή που υπήρξε παράλληλη και συνέβαλε σημαντικά στην όλη ανάπτυξη της μοντέρνας τέχνης κατά τον 20ο αιώνα.
Ζωή και σταδιοδρομία
Πρώιμα χρόνια
Ο Πάμπλο Πικάσο ήταν γιός του Χοσέ Ρουίθ Μπλάσκο, καθηγητή του σχεδίου, και της Μαρίας Πικάσο Λόπεθ. Η εξαιρετική επιδεξιότητά του στο

Αντι-ιμπεριαλισμός στη Θεωρία ή στη Πράξη;

Ανδρέας Ζαφείρης
Όταν η αριστερά αγωνιζόταν ενάντια στο ΝΑΤΟ…
Ριζοσπάστης , 25 Μάρτη 1999: «Κοινή διαδήλωση για τη καταδίκη της επίθεσης. Συναντήθηκαν χτες βράδυ, οι πολιτικές νεολαίες και εξέδωσαν ψήφισαν κατά «της δολοφονικής επίθεσης των ιμπεριαλιστών εναντίον της Γιουγκοσλαβίας», στο οποίο τονίζουν ότι θα «αντισταθούν με όλους τους τρόπους στα σχέδια του ΝΑΤΟ και των Αμερικανών και Ευρωπαίων Ιμπεριαλιστών».
Καλούν τα μέλη τους, αλλά και κάθε νέο σε συγκέντρωση και διαδήλωση για την καταδίκη της επίθεσης στην Γιουγκοσλαβία και για να

Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ δεν τσάκισε τη Χρυσή Αυγή;

Ανδρέας Ζαφείρης
Δύο χρόνια «αριστερής» κυβέρνησης και θα περίμενε κανείς η οργανωμένη πολιτεία να έχει πάρει δραστικά μέτρα κατά της νεοναζιστικής εγκληματικής συμμορίας.
Το περιστατικό με τη δολοφονική επίθεση στον 20χρονο φοιτητή ήρθε να υπενθυμίσει ότι όχι απλά δε έχει γίνει κάτι τέτοιο (και το ότι η Χρυσή Αυγή παραμένει ασύδοτη και ατιμώρητη), αλλά και το ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει δημιουργήσει συνθήκες «επανένταξης» της Χ. Α. στο πολιτικό σκηνικό.

ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ εναντίον ΦΟΙΤΗΤΗ

Αντιρατσιστική-Αντιφασιστική Πρωτοβουλία Κορίνθου
Δεν είναι αλλοδαπός, είναι Έλληνας. Δεν είναι μαύρος, είναι λευκός. Δεν «πήρε την δουλειά» κανενός, είναι φοιτητής της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών στην Αθήνα. Κι όμως λίγο έλειψε να χάσει την ζωή του από την δολοφονική επίθεση μελών της εγκληματικής φασιστικής οργάνωσης Χρυσής Αυγής, ένας εκ των οποίων ήταν μετακλητός υπάλληλος στο γραφείο του Νίκου Μιχαλολιάκου στη Βουλή. Το λάθος του φοιτητή ήταν ότι η εμφάνιση του δεν άρεσε στο τάγμα

Παρασκευή 7 Απριλίου 2017

Η εκρηκτική δεκαετία του ’60 στις ΗΠΑ

Έναν περίπου αιώνα μετά τη 13η τροποποίηση του Συντάγματος και το τέλος του εμφυλίου στις ΗΠΑ, η φυλετική καταπίεση αποτελούσε το μεγαλύτερο κοινωνικό ζήτημα και το σημαντικότερο αγκάθι του «αμερικάνικου εξαιρετισμού»i για την παγκόσμια εξαγωγή του αμερικάνικου ονείρου. Πίσω από την πλαστή εικόνα της καλο-κουρδισμένης καπιταλιστικής κοινωνίας των ΗΠΑ στις δεκαετίες της κορύφωσης του ψυχροπολεμικού κλίματος, η φτώχεια στα γκέτο των μαύρων κοινοτήτων, οι φυλετικές διακρίσεις στην εργασία, οι κρατικές δολοφονίες μαύρων πολιτών και ακτιβιστών, οι επιθέσεις της Κου Κλουξ Κλαν, ο δομικός ρατσισμός του αμερικάνικου πολιτικού και νομικού συστήματος,ii ο ωμός έλεγχος και η καταστολή αποτελούσαν τη σκοτεινή όψη μιας κοινωνίας, που ένα τμήμα της έβρισκε τις ιστορικές του μνήμες στις καλύβες της ντροπής του

Πέμπτη 6 Απριλίου 2017

To ΙΓΜΕ στην κρισιμότερη φάση του!

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ Θ. ΠΕΤΡΑΚΟΥ – πρώην Βουλευτή – Υπεύθυνου Ενεργειακής Πολιτικής της Π.Γ. της ΛΑ.Ε στην Ημερίδα του συνδικάτου του ΙΓΜΕ με θέμα: “Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΙΓΜΕ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΟΡΥΚΤΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ”
Από την αναγέννηση του ΙΓΜΕ επί Λαφαζάνη στην καταστροφή σήμερα! 

Kύριες και Κύριοι ,

LΕΧΙΤ

Lexit είναι η συντομογραφία του Left Exit, Αριστερή Έξοδος, κατά το πρότυπο του Grexit ή του Βrexit. Ο όρος αυτός χρησιμοποιείται ιδιαίτερα στον αγγλόφωνο χώρο. Οι αριστεροί υποστηρικτές της εξόδου από την Ευρωπαϊκή Ένωση στον τύπο ονομάζονται Lexiteers. Η εμφάνιση ενός ειδικού όρου για τους αριστερούς οπαδούς του Brexit έχει την σημασία της, γιατί ήδη γίνεται ένας διαχωρισμός τους από την λαϊκίστικη δεξιά. Μια αξιόλογη συζήτηση έχει ξεκινήσει μέσα σε προοδευτικούς κύκλους για μια άλλη ριζοσπαστική αντίληψη διαζυγίου με τους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο Perry Anderson, γνωστός ανθρωπολόγος και για πολλά χρόνια εκδότης της «New Left Review» γράφει : « Η Ευρωπαϊκή Ένωση αντικρίζεται από εμάς όπως ακριβώς έχει γίνει : μια ολιγαρχική δομή, γεμάτη από διαφθορά, οικοδομημένη πάνω στην άρνηση κάθε είδους λαϊκής κυριαρχίας,

Τετάρτη 5 Απριλίου 2017

Σημίτης και Πάγκαλος: Οι εκσυγχρονιστές ελάλησαν

Του Γιάννη Ανδρουλιδάκη*
Ο πολυδιασπασμένος και αυτοαποκαλούμενος κεντροαριστερός χώρος αναζητά νέα έκφραση. Έχοντας ως δεδομένο την κατάρρευση του ΣΥΡΙΖΑ στις δημοσκοπήσεις επιχειρεί να ξανακερδίσει το χώρο που του αφαίρεσε το κυβερνητικό κόμμα. Μέχρι τώρα ούτε η «Δημοκρατική Συμπαράταξη», ούτε το «Ποτάμι» το έχουν πετύχει. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο παλιά κορυφαία στελέχη του ΠΑΣΟΚ ψάχνουν να βρουν το ρόλο τους και να κάνουν αισθητή την παρουσία τους στην καινούρια και ρευστή κατάσταση που διαμορφώνεται. Ανάμεσα τους οι κ.κ. Σημίτης και Πάγκαλος.

Για τους δασικούς χάρτες...ελαιόδεντρα εμφανίζονται ως δασικές εκτάσεις και ιδιοκτησία του Δημοσίου...

2η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΠΕΤΡΑΚΟΥ ΠΡΩΗΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ Π.Γ. ΤΗΣ ΛΑ.Ε.
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝ. ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ κ. ΣΩΚΡΑΤΗ ΦΑΜΕΛΛΟ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ κ. ΓΙΩΡΓΟ ΣΤΑΘΑΚΗ - ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ κ. ΕΥΑΓΓΕΛΟ

ΛΑ.Ε Ξυλόκαστρο Κορινθίας: Μετάβαση στο Εθνικό Νόμισμα, Γ.Τόλιος-Γ.Τριανταφυλλόπουλος, 5/4-19:30. Κέντρο Νεότητας Ξυλ/στρου

ΛΑ.Ε Ξυλόκαστρο Κορινθίας: 
Μετάβαση στο Εθνικό Νόμισμα, 
Γ.Τόλιος-Γ.Τριανταφυλλόπουλος, 
5/4-19:30. 
Κέντρο Νεότητας Ξυλ/στρου

Τρίτη 4 Απριλίου 2017

Σαν σήμερα το 2012 αυτοκτόνησε ο Δημήτρης Χριστούλας...στη μνήμη ενός μάρτυρα αξιοπρέπειας

Πέρασαν πέντε χρόνια απ’ την ημέρα που ένας συνάνθρωπος μας, ο Δ. Χριστούλας, ο οποίος «πάλεψε μια ζωή ενάντια στην τυραννία και για την κοινωνική απελευθέρωση», επέλεξε να θέσει τέρμα στην ζωή του, καταγγέλλοντας την «κατοχική κυβέρνηση Τσολάκογλου» που «εκμηδένισε τη δυνατότητα επιβίωσής του».
Αυτή «η έσχατη πράξη του ήταν μια πράξη βαθιά πολιτική, όπως βαθιά πολιτικό είναι και το μήνυμά του», τόνιζαν σε κείμενο τους συμπολίτες του που τον γνώριζαν.
Κι ενώ η θυσία του 77χρονου συνταξιούχου φαρμακοποιού ξεπερνά τα σύνορα της χώρας μας (παρακολουθήσαμε, μεταξύ άλλων, Ισπανούς τραγουδιστές να ηχογραφούν τραγούδι για να τιμήσουν τον αυτόχειρα, η ημερήσια Τουρκική εφημερίδα Evrensel να

Αντρέι Ταρκόφσκι, πίστη, παράδοσή

Ο Αντρέι Ταρκόφσκι (Andrei Tarkovsky) (1932‐1986) υπήρξε ο σημαντικότερος, ίσως, σκηνοθέτης που ανέδειξε το σοβιετικό σινεμά, μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν. Γεννήθηκε στις 4 Απριλίου 1932 στην πόλη Ζαβράγιε της Ρωσίας και ή.ταν γιος του σημαντικού ποιητή Αρσένι Ταρκόφσκι.
Σ ̓ όλη τη ζωή του αναζητούσε την αλήθεια, ήταν προσηλωμένος στον στόχο του και δεν έκανε συμβιβασμούς. Οπως γράφει, «κάθε εποχή τη σημαδεύει η αναζήτηση της αλήθειας. Οσο φοβερή κι αν είναι η αλήθεια, συμβάλλει στην ηθική υγεία ενός έθνους. Η αναγνώρισή της αποτελεί ένδειξη υγιούς εποχής και ποτέ δεν έρχεται σε

Δευτέρα 3 Απριλίου 2017

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΝΑ ΞΕΠΟΥΛΗΣΕΙ ΤΗ Δ.Ε.Η.

του Θανάση Πετράκου*
Η ΔΕΗ πωλείται. Για την ακρίβεια ξεπουλιέται. . Πωλείται το «εργαλείο» για την ηλεκτροδότηση του λαού και την οικονομική ανάπτυξη του τόπου.
Η επιλογή της κυβέρνησης να υπερβεί ακόμα και αυτές τις απαράδεκτες δεσμεύσεις του τρίτου μνημονίου για τη Δ.Ε.Η. και να συμφωνήσει με την καταστροφική και παράνομη απαίτηση της Κομισιόν να προχωρήσει σε ξεπούλημα του 40% των λιγνινιτικών μονάδων παραγωγής της Δ.Ε.Η.

Η βαριά ασθένεια που μολύνουν οι Ευρωπαίοι τους πρόσφυγες

γράφει ο φίλος από το Λένινγκραντ
Ο Γκίοργκι ήρθε πρόσφυγας το 2007 στη Σουηδία 5 ετών μαζί με τον μικρό του αδελφό , τη μητέρα του και τον πατέρα του που ανήκε σε μια ειρηνιστική θρησκευτική αίρεση στη Βόρεια Οσσετία, μία ρωσική επαρχία, μετά την άρνησή του να αποκηρύξει το θρησκευτικό του πιστεύω. Ο Γκιόργκι παρακολούθησε για χρόνια το σχολείο στη Σουηδία, είχε εξαιρετικές επιδόσεις, διακρινόταν στο ποδόσφαιρο, ήταν ενεργητικός και χαρούμενος. Ήταν σχεδόν

Ρώσικη Πρωτοπορία

Ο όρος «Ρώσικη Πρωτοπορία» δόθηκε από τους ιστορικούς της τέχνης μεταγενέστερα και αφορά το σύνολο των καλλιτεχνικών κινημάτων και ρευμάτων που εμφανίστηκαν στη Ρωσία την εικοσαετία 1910-1930 και τα οποία -παρά τις μεταξύ τους διαφοροποιήσεις και τις έντονες συχνά διαμάχες- είχαν ένα κοινό χαρακτηριστικό: την απόρριψη του καλλιτεχνικού παρελθόντος και την αναζήτηση καινοτόμων μορφών και μέσων έκφρασης στα διάφορα είδη της τέχνης και τη μεταξύ τους σύνδεση, στο φως των συνταρακτικών κοινωνικο-οικονομικών εξελίξεων εκείνης της περιόδου.

Α. Αλαβάνος, «Η Ελλάδα της αξιολόγησης : δειλή, κομπλεξική, καθυστερημένη, ψοφοδεής»

Στην σημερινή ομιλία σε εκδήλωση της ΛΑΕ στην Άμφισσα ο Α. Αλαβάνος ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Ο 21ος αιώνας, πέρα από τους κινδύνους που εμπεριέχει και ήδη έχουμε πάρει πικρή γεύση, ανοίγει τεράστιες δυνατότητες. Κάθε χώρα και λαός επιδιώκει να κατακτήσει μια προωθημένη θέση στο νέο κόσμο που προκύπτει και που θα είναι ολοκληρωτικά διαφορετικός από αυτόν που βιώνουμε σήμερα.

Κυριακή 2 Απριλίου 2017

Ο Κ.Π.Καβάφης του David Hockney

Ο Καβάφης είναι, ως γνωστόν, ο μόνος πραγματικά αναγνωρίσιμος ποιητής μας στον αγγλοσαξονικό κόσμο. Ακόμη και η Τζάκυ Κέννεντυ-Ωνάση είχε αφήσει παραγγελιά να διαβαστεί η “Ιθάκη” στην κηδεία, πάνω από τον τάφο της. Το γιατί οι αγγλόφωνοι βρίσκουν στον Καβάφη ό,τι δε βρίσκουν στον Ελύτη και τον Σεφέρη, τους κατά τεκμήριον, λόγω Νόμπελ, πιο αναγνωρίσιμους και αναγνωρισμένους ποιητές μας, δεν είναι δύσκολο να το καταλάβουμε, αν έχουμε στοιχειώδη επαφή με τη ζωή και τα διαβάσματα του Καβάφη, ή μάλλον τα διαβάσματα του Καβάφη μέσα στη ζωή του.
Ο υπερήφανος-ταπεινός Αλεξανδρινός, κατά ευτυχή συγκυρία, δεν βίωσε μόνο την αγγλική γλώσσα, την αγγλική λογοτεχνία και ποίηση, αλλά έζησε την αγγλική κουλτούρα στον τρόπο που ανέπνεε, στον τρόπο που ειρωνευόταν, στον τρόπο που (δε) γελούσε. Και ο Σεφέρης, θα μου πείτε προερχόταν από ένα κοσμοπολίτικο περιβάλλον και είχε βαθιά γνώση της σύγχρονής του (και όχι μόνο) αγγλικής ποίησης. Σωστά, αλλά αυτός ήρθε νωρίς στην Ελλάδα και μπήκε άμεσα στη μίζερη αναζήτηση μιας καριέρας διπλωμάτη μέσα από τα δούναι και λαβείν του νεοελληνικού μορφώματος, του κράτους, ούτως ειπείν. Από μόνο του αυτό προσδιορίζει και την αποστασιοποίηση από την αριστοκρατική ανεμελιά

Οι «ανάγκες», οι «επιθυμίες» και ο Στουρνάρας

Παναγιώτης Μαυροειδής
Κατά τα φαινόμενα, θα πρέπει να συνηθίσουμε στην ιδέα ότι το Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας Γ. Στουρνάρα, θα τον βλέπουμε συχνά πυκνά σε άμεσες πολιτικές παρεμβάσεις στα κοινωνικά και πολιτικά πράγματα.
Για να μην παραμυθιαζόμαστε με τα περί «θεσμικού ρόλου κρίσιμων για την πατρίδα οργανισμών και προσωπικοτήτων», ας το θυμίσουμε: Η Τράπεζα της Ελλάδας, είναι μια Ανώνυμη Εταιρεία οργανικό τμήμα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και ο Διοικητής της υπόκειται στον έλεγχο και δίνει λογαριασμό μόνο στην τελευταία, δηλαδή στην ευρωπαϊκή

Έφυγε από τη ζωή ο Γεβγκένι Γεφτουσένκο

(Aκολουθεί το πεζό, του Ρώσου ποιητή Γεβγκένι Γεφτουσένκο, για τον Τσε)
Ο Ρώσος ποιητής Γεβγκέν Γεφτουσένκο, εμβληματική φυσιογνωμία της μετάβασης από την αποσταλινοποίηση, έφυγε σήμερα από τη...ζωή σε ηλικία 84 ετών στις ΗΠΑ, ανακοίνωσε η χήρα του Μαρία Ναβικόβα στο ρωσικό πρακτορείο ΡΙΑ Νόβαστι. «Απεβίωσε προ ολίγων λεπτών, περιστοιχισμένος από τους δικούς του ανθρώπους, ειρηνικά», δήλωσε η Ναβικόβα από τις ΗΠΑ.
Ο Γεφτουσένκο υπήρξε το σύμβολο του αντισυμβατικού τρόπου ζωής στην ΕΣΣΔ κατά τη διάρκεια

Να σπάσουμε τον φαύλο κύκλο του αθέμιτου ιδιωτικού χρέους

5.000 χρόνια χρέους ως όπλο αποστέρησης περιουσίας

του Eric Toussaint

Μέρος 1ο
Από την αρχή της Ιστορίας, εδώ και 5000 χρόνια, το ιδιωτικό χρέος υπήρξε εργαλείο υποδούλωσης, λεηλασίας, κυριαρχίας, αποστέρησης περιουσίας των λαϊκών τάξεων (μέσα στις οποίες, οι γυναίκες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των θυμάτων), των εργατικών τάξεων: μικροί καλλιεργητές, τεχνίτες, ψαράδες, έως τους σύγχρονους μισθωτούς και τα μέλη των οικογενειών τους

Σάββατο 1 Απριλίου 2017

Αυτά που έλεγες ξέχασες... και αυτά που χλεύαζες έγινες…

Του Γιάννη Περάκη
«O Διαφωτισμός είναι η διέξοδος του ανθρώπου από την αυτόεπιβαλλόμενη ανωριμότητα του». (Κάντ). Ως εκ τούτου όλες οι οικονομικές και άλλες θεωρίες, όπως του Smith, του Kant του Rousseau, του Ricardo, του Mill του Marx ή του Keynes, παρά τις μεγάλες διαφορές μεταξύ τους είχαν έναν κοινό σκοπό: τη χειραφέτηση των ανθρώπων από τις «υψηλότερες οντότητες» (βασιλείς, δικτάτορες προέδρους) και από τους «γήινους εκπροσώπους τους». Εν τούτοις, τις τελευταίες δεκαετίες υποχρεωνόμαστε όλοι μας να σκύβουμε το κεφάλι σε ένα νέο «υψηλότερο ον»: στις παντοδύναμες αγορές. Οι αγορές αυτές απαιτούν «διαρθρωτικές αλλαγές» εννοώντας μειώσεις μισθών, συντάξεων, κοινωνικού κράτους κλπ, επιβάλλουν αποκρατικοποιήσεις. Οι αγορές με έδρα τις Η.Π.Α., κατάφεραν

Παρασκευή 31 Μαρτίου 2017

Οι μάρτυρες του Σικάγο, Χοσέ Μαρτί

Η επαναστατική του ποίηση ,η διεθνιστική του σκέψη και οι ιδέες του Χοσέ Μαρτί (1850-1895), τον κατατάσσουν στους απελευθερωτές της Λ. Αμερικής και είναι ο κατά κύριο λόγο διοργανωτής του Επαναστατικού Κόμματος της Κούβας και του τελευταίου πολέμου για την απελευθέρωση της Κούβας από την ισπανική κυριαρχία. Ένα μεγάλο κομμάτι της ζωης του έζησε στις ΗΠΑ, προετοιμάζοντας τον αγώνα της ανεξαρτησίας της πατρίδας του Κούβας, και ήταν παρών στην Πρωτομαγιά του 1886, στο Σικάγο. Ο εθνικός ήρωας συγγραφέας, δημοσιογράφος και ποιητής, τιμώντας την παγκόσμια εργατική Πρωτομαγιά, δημοσίευσε ένα χρονικό, για τα γεγονότα του ματωμένου Μάη του 1886, στο Σικάγο στην εφημερίδα «Nαcion» της Αργεντινής το οποίο δημοσιεύτηκε την 1η Γενάρη του 1888.

Νέα Υόρκη, 13 Νοέμβρη, 1887

Κύριε Διευθυντή της «Nαcion»,
Η κριτική σκέψη των λαών και του εκάστοτε ανθρώπου που αφηγείται τα γεγονότα, δεν πρέπει να οδηγείται ούτε από φόβο προς την κρατική δικαιοσύνη, ούτε και από τυφλή συμπάθεια προς αυτούς που την απορρίπτουν. Την ελευθερία την υπηρετεί άξια μόνο αυτός που την προφυλάσσει με ρίσκο, από εκείνους που την καταστρέφουν με τα λάθη τους. Δεν αξίζει τον τίτλο

Όχι στην πώληση λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ»

Πρόταση ένταξης θέματος στην Η.Δ. της συνεδρίασης της 3-4-2017 του ΠΕ.ΣΥ. ως κατεπείγον
Θέμα: «Όχι στην πώληση λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ»
Κύριε Πρόεδρε, κύριε Περιφερειάρχη,

Είναι πλέον βέβαιο ότι η κυβέρνηση απεδέχθη την απαράδεκτη και παράνομη πρόταση της Κομισιόν να δρομολογήσει την πώληση του 40% των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ.
Η κυβέρνηση βγάζει στο σφυρί περιουσιακά στοιχεία της ΔΕΗ που χτίστηκαν με τα λεφτά του Ελληνικού λαού. Η Κομισιόν ισχυρίζεται ότι η πώληση λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ αποτελεί

Τα "αριστερά" διαλείμματα του κ. Τσίπρα

Του Γιάννη Ανδρουλιδάκη*
Το κόμμα του κ. Αλέξη Τσίπρα κέρδισε τις εκλογές με τη σημαία της αριστεράς και διαβεβαίωνε ότι θα ανακουφιστούν τα κοινωνικά στρώματα, τα οποία πλήττονταν περισσότερο από την οικονομική πολιτική. Αντί γι αυτό τους προσέθεσε νέα βάρη. Διαλαλούσε δεξιά και αριστερά ότι θα σκίσει τα μνημόνια και υπέγραψε ένα νέο. Τόνιζε πως θα αποκαταστήσει την αξιοπρέπεια και την ανεξαρτησία της χώρας και την ταπείνωσε και την υποδούλωσε ακόμη

Ο ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ''ΓΟΡΔΙΟΣ ΔΕΣΜΟΣ'' σας προσκαλεί στο ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΡΙΓΙΑΛΙΟΥ

ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΡΙΓΙΑΛΙΟΥ Ο ΓΟΡΔΙΟΣ ΔΕΣΜΟΣ στον πρώτο του δίσκο ''Φως από τα μάτια σου ''Κυριακή 2 Απριλίου 2017, ώρα 20:30
Η ενορχήστρωση είναι του Θοδωρή Νικολάου και τραγουδούν η Νανά Νικολάου, η Ευγενία Γαβριηλίδη, ο Θοδωρής Νικολάου και ο Δημήτρης Νικολάου.
H πρώτη παρουσίαση του δίσκου έγινε για τους Αθηναίους φίλους μας στο Θέατρο ΠΟΡΤΑ (Ξένια Καλογεροπούλου) την Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2017 με ιδιαίτερη επιτυχία αλλά δεδομένου ότι ο δίσκος έχει αυτοβιογραφικές αναφορές σε κορινθιακά βιώματα, τοπία και εικόνες (Ακροκόρινθος, Γεράνεια, Στυμφαλία, Ηραίο κ.ά.) αποτελεί για εμάς ιδιαίτερη

Πέμπτη 30 Μαρτίου 2017

Η Ουκρανία αποθρασύνεται και ρέπει διαρκώς προς τον φασισμό και την τρομοκρατία. Η Δύση κάνει απλώς «τα στραβά μάτια»

του Βασίλη Μακρίδη*
Τρεις ειδήσεις που σχετίζονται με τη Ρωσία, το Ντονμπάς και την Ουκρανία πέρασαν σχεδόν «στα ψιλά» των συστημικών ΜΜΕ σε Ελλάδα και Δύση, ως είθισται βέβαια, αφού η ειδησεογραφία από τις συγκεκριμένες περιοχές δεν εξυπηρετεί το κυρίαρχο «αφήγημα» του συστήματος γύρω από τα γεγονότα στην συγκεκριμένη περιοχή και, το κυριότερο, είναι αδύνατο το «αφήγημα» αυτό να τεκμηριωθεί με στοιχεία.

30 Μάρτη 1952... Εκτελούνται οι Μπελογιάννης, Μπάτσης, Καλούμενος, Αργυριάδης...

Ποιος σκότωσε τον Νίκο Μπελογιάννη
Του Νίκου Λακόπουλου
Η εκτέλεση του Νίκου Μπελογιάννη την 30η Μαρτίου του 1952 εξήντα χρόνια είναι ακόμα τυλιγμένη με αναπάντητα ερωτηματικά- στα οποία η σύντροφός του Έλλη Παππά αλλά κι ο γιος τους Νίκος έδωσαν μια απάντηση που σοκάρει: ο Νίκος Ζαχαριάδης ήθελε έναν ήρωα- τον Μπελογιάννη- κι έναν πράκτορα- τον Πλουμπίδη που χαρακτήρισε «χαφιέ»- αν και εκτελέστηκε κι αυτός μετά, φωνάζοντας «Ζήτω το ΚΚΕ». «Ο Ζαχαριάδης ήταν ένας δικτάτορας» είπε στον 105,5 FM o Nίκος Μπελογιάννης- υιός.

Τετάρτη 29 Μαρτίου 2017

Το Κλαμπ των Κανιβάλων, η Ανθρωπολογική Εταιρία και η σημερινή Ελλάδα

Πριν λίγες εβδομάδες κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις του Πανεπιστημίου του Σικάγο το βιβλίο «Ανθρωπολόγοι στο χρηματιστήριο – Μια χρηματοοικονομική ιστορία της βικτωριανής επιστήμης» του ΜarcFlantreau, ενός ακαδημαϊκού ειδικευμένου στο εξωτερικό χρέος. Τι σχέση όμως μπορούν να έχουν οι ανθρωπολόγοι με το χρηματιστήριο; Και τι σχέση μπορεί να έχει η βικτωριανή εποχή της Μεγ. Βρετανίας, δηλαδή 1850 με 1900, με την Ελλάδα του 2016;

Μίλτος Σαχτούρης: Ο ποιητής του πάθους και της οργής

Ο Μίλτος Σαχτούρης στο δωμάτιό του κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της τηλεοπτικής παραγωγής εμπνευσμένης από το ποίημά του «Ποιος είναι ο τρελός λαγός» που προβλήθηκε στο «Παρασκήνιο» της ΕΡΤ

Ο βρετανός ποιητής Αλφρεντ Εντουαρντ Χάουσμαν έλεγε στον Ρόμπερτ Γκρέιβς πως αληθινή ποίηση είναι εκείνη που κάνει τις τρίχες της κεφαλής σου να σηκωθούν όρθιες. Αν δεχτούμε την υπερβολή, τότε θα λέγαμε πως σε κανέναν Έλληνα ποιητή δεν ταιριάζει όσο στον Μίλτο Σαχτούρη.
Η έκδοση των Απάντων του από τον Κέδρο προσφέρει  στους νεότερους αναγνώστες την ευκαιρία