Παρέμβαση του βουλευτή Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ, Θανάση Πετράκου, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, για το σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου και τον προαστιακό της Καλαμάτας. Ο Θανάσης Πετράκος, βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ, έθεσε για μία ακόμη φορά στην χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, στον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, το θέμα της επαναλειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου και την άμεση επαναλειτουργία του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας (Καλαμάτα- Μεσσήνη & Καλαμάτα- ΤΕΙ- Άρις- Μελιγαλάς- Διαβολίτσι Κυπαρισσία).
Πιο συγκεκριμένα, ο Θανάσης Πετράκος ζήτησε την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου (Προαστιακός Καλαμάτας, επαναλειτουργία του δικτύου Πελοποννήσου, με συγκεκριμένα δρομολόγια καθώς και συνεχόμενα & σταθερά τουριστικά δρομολόγια). Επίσης ζήτησε να συζητηθεί άμεσα σε ειδική συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου το ζήτημα της επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου Πελοποννήσου.
Ο Υπουργός κος Μιχάλης Χρυσοχοΐδης δέχθηκε την πρόταση του Θανάση Πετράκου και δεσμεύτηκε ότι θα γίνει άμεσα συζήτηση.
Στην συνέχεια, ο Θανάσης Πετράκος έθεσε το θέμα αυτό στον Πρόεδρο και ΔΣ του ΟΣΕ κ. Θεοφανόπουλο και συμφωνήθηκε τις επόμενες ημέρες να πραγματοποιηθεί συνάντηση, προκειμένου να συζητηθεί το θέμα αναλυτικά.
Ο κος Θεοφανόπουλος τόνισε επίσης στον Βουλευτή Θανάση Πετράκο ότι ο ΟΣΕ εξετάζει το θέμα του προαστιακού, και των συνεχόμενων & σταθερών δρομολόγιων των τουριστικών δρομολόγιων.
Ακολουθεί η ομιλία του Θανάση Πετράκου και η απάντηση του κ. Χρυσοχοΐδη:
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, ήθελα να θέσω θέματα που σχετίζονται με τον προαστιακό της Καλαμάτας, καθώς και με το σιδηροδρομικό δίκτυο συνολικά. Σεβόμενοι τους προσκεκλημένους μας αλλά και τη δική σας έκκληση δεν θα τα θέσω τώρα.
Όμως, θέλω να ζητήσω μια και είναι εδώ ο Υπουργός και από εσάς επειδή το θέμα του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου είναι πάρα πολύ σοβαρό, διότι διετέθησαν 70 εκατομμύρια και όταν εκσυγχρονίστηκε έκλεισε. Για να μην έχουμε θέματα με την Ε.Ε. έχει χαρακτηριστεί ενεργό, αλλά και επειδή υπάρχουν ζητήματα που κατά τη γνώμη μας, μπορούν να δικαιολογήσουν τεκμηριωμένα τη λειτουργία άμεσα του προαστιακού δικτύου της Καλαμάτας και του Πύργου, θα ήθελα να παρακαλέσω και εσάς κ. Πρόεδρε και τον κ. Υπουργό, να μην τα συζητήσουμε σήμερα. Να υπάρξει όμως μια δέσμευση ότι σε ένα διάστημα ορατό, θα γίνει μια συζήτηση στο ζητούμενο.
Θα γίνει μια συζήτηση στην επιτροπή συνολικά για το σιδηροδρομικό δίκτυο. Θα καταθέσω στον κ. Υπουργό μια εμπεριστατωμένη μελέτη από την Πάτρα, που δείχνει ότι αυτό το μοντέλο όπως έγινε στην Πάτρα, μπορεί να γίνει και στην Καλαμάτα, αν πραγματικά υπάρξει αξιοπιστία στους χρόνους και όχι εξυπηρέτηση αλλότριων συμφερόντων, με αποτέλεσμα η ΤΡΕΝΟΣΕ να μπαίνει μέσα. Δεν θέλω να πω περισσότερα, ο κ. Υπουργός καταλαβαίνει γιατί είναι γνώστης και έμπειρος πολιτικός.
….
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και δικτύων): Ευχαριστώ όλους τους συναδέλφους αλλά και τους δημάρχους, τους εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης της Ανατολικής Αττικής για τη συμμετοχή τους στη σημερινή μας συνάντηση.
Θα ήθελα εξαρχής να διευκρινίσω, ότι όπως είπα και σε κάποια αποστροφή του λόγου μου σε μια διακοπή που έκανα, κατ’ αρχήν πρέπει να ληφθούν κ. Πρόεδρε πρώτα οι πολιτικές αποφάσεις που αφορούν την επιλογή και την ένταξη κάποιων έργων στα προγράμματά μας και στη συνέχεια ακολουθούν οι μελέτες των έργων και η υλοποίησή τους.
Το δεύτερο που θέλω να τονίσω ή να επισημάνω , είναι ότι οι δήμαρχοι ξέρουν καλύτερα από εμένα ότι στα συρτάρια και στα ντουλάπια τους, υπάρχουν δεκάδες μελέτες για διάφορα θέματα, αλλά αυτό δεν φτάνει για να χρηματοδοτηθεί και να κατασκευαστεί ένα έργο. Γι’ αυτό λοιπόν θα παρακαλέσω πολύ, απαντώντας στο ερώτημα του κ. Προέδρου, όλη η διαδικασία από εδώ και πέρα σε σχέση με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία για την ένταξη και στη συνέχεια υλοποίηση του έργου θα γίνεται από το υπουργείο και με τους συνεργάτες τους οποίους, εμείς θα έχουμε ορίσει, με πρώτο τον ΟΣΕ φυσικά, έτσι ώστε να απαντηθούν συνολικά όλα τα ερωτήματα τα οποία θα τεθούν.
Το τρίτο που θέλω να πω κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κύριοι δήμαρχοι, είναι ότι προσωπικά είμαι εναντίον αυτής της λογικής που επικράτησε και στην Ευρώπη για πολλές δεκαετίες και στη συνέχεια και στη χώρα μας, όπου δημιουργήσαμε υποδομές οι οποίες στηρίχθηκαν στο τσιμέντο και σε «φαραωνικού» τύπου κατασκευές , οι οποίες αποδεικνύεται ότι δεν χρειάζονται, από την άλλη μεριά, όπως λέει και ο δήμαρχος του Κορωπίου, δεν δημιουργήσαμε στοιχειώδεις υποδομές για να απορροφήσουμε τις δραστηριότητες που δημιουργούν αυτές οι υποδομές.
Δυστυχώς, οφείλουμε να πάρουμε μαθήματα από το παρελθόν για να γίνουμε καλύτεροι, φιλικότεροι στο περιβάλλον. Να γίνουμε για τις επόμενες γενιές πιο χρήσιμοι και τελικά να εξυπηρετήσουμε καλύτερα τους συμπολίτες μας.
Πρέπει να σας πω ότι πριν ένα χρόνο που πήγα στο Υπουργείο, συνάντησα ένα φαινόμενο το οποίο πραγματικά με στενοχώρησε πάρα πολύ. Είδα με το δήμαρχο του Κορωπίου και πολλούς άλλους από εσάς, αυτοδιοικητικούς και πολίτες, ένα δίκτυο το οποίο δυστυχώς είχε τεράστια προβλήματα: λεηλατημένο, παρατημένο, που δεν εξυπηρετούσε τους πολίτες.
Αυτά είναι απαράδεκτα πράγματα και πρέπει να σας πω ότι κάναμε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια και συνεχίζουμε να την κάνουμε, διότι αυτά τα απαράδεκτα φαινόμενα της εγκατάλειψης των υποδομών της χώρας, της μη εξυπηρέτησης των πολιτών, του μη σεβασμού απέναντι σε έναν ανάπηρο, για να μπορεί να ανέβει για να πάρει το τρένο και μια σειρά άλλα τέτοια φαινόμενα, δεν πρέπει να υπάρξουν ξανά.
Πρέπει να σας πω και θέλω να το πω προς κάθε κατεύθυνση, ότι δεν πρόκειται στο ζήτημα αυτό, να υπάρξει από τη δική μου πλευρά καμία υποχώρηση. Τα έργα είναι για να δουλεύουν και να εξυπηρετούν τους πολίτες και όλοι όσοι συμμετέχουν σε αυτά και κυρίως οι κατασκευαστές και οι διαχειριστές τους, οφείλουν να σέβονται αυτά που εισέπραξαν από το δημόσιο, να εξυπηρετούν τους πολίτες μαζί με μας που είμαστε υποχρεωμένοι από το Σύνταγμα και τους νόμους να το κάνουν.
Το τέταρτο θέμα το οποίο θέλω να θέσω είναι ότι μιλάμε για προαστιακό σιδηρόδρομο. Ακούστηκαν εδώ «ταχύτητες», όπως πολύ σωστά είπε ο κ. Χαλβατζής. Ακούστηκαν θέματα για αστρονομικές ταχύτητες, για 200 και 250 χιλιόμετρα. Τι να τα κάνουμε αυτά; Υπάρχει κανένας λόγος να έχουμε τέτοια πράγματα, για να φτάσουμε 3 ή 5 λεπτά νωρίτερα ενδεχομένως στο Λαύριο;
Για ποιο λόγο μιλάμε για προαστιακό, δηλαδή μιλάμε για ένα τρένο φιλικό στο περιβάλλον, απλό , λιτό και γρήγορο, με 120 χιλιόμετρα που περνάει από τις πόλεις μας για να εξυπηρετήσει τους ανθρώπους. Το πιο σημαντικό είναι ότι συνδέει το μητροπολιτικό συγκρότημα με το λιμάνι του Λαυρίου, που είναι ο τελικός προορισμός. Μια σημαντική υποδομή της χώρας, η οποία δεν λειτουργεί όσο πρέπει για πάρα πολλούς λόγους, τεχνικούς λόγους που αφορούν το ίδιο το λιμάνι και λόγους που έχουν σχέση με τη σύνδεσή του.
θέματος της Αττικής οδού και των επεκτάσεων, θέλω να πω ότι είναι ένα θέμα που θέλουμε να δούμε το επόμενο διάστημα. Να δούμε πως θα ολοκληρώσουμε ή θα συμπληρώσουμε τις υποδομές ούτως ώστε η σπουδαία υποδομή της Αττικής οδού να επεκταθεί προς νοτιοανατολικά. Αυτή είναι λοιπόν η φιλοσοφία μας, ένα αστικό τραίνο, φιλικό προς το περιβάλλον, ασφαλές, γρήγορο και αποτελεσματικό που πρέπει να κάνουμε το επόμενο χρονικό διάστημα. Θέλω να σας πω ότι ακούμε χρόνια γι’ αυτό το έργο – κι εγώ το ακούω και το άκουγα πριν πάω στο Υπουργείο – και έγινε απόλυτα προσωπική μου απόφαση μαζί με τις υπηρεσίες του Υπουργείου να αναλάβουμε υπεύθυνα και αυτό, διότι ότι κάνουμε οφείλουμε να το κάνουμε ολοκληρωμένο και να λειτουργεί.
Τα δίκτυα έχουν πολύ μεγάλη αξία για τη χώρα μας, διότι πρόκειται για μια χώρα τουριστική και μια χώρα που έχει συγκεντρώσει δυστυχώς το 40% του πληθυσμού της στο μητροπολιτικό κέντρο Αττικής και μια χώρα που το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα γίνει επίκεντρο της μεταφοράς προϊόντων και από θαλάσσης και μέσω σιδηροδρόμου. Ήδη ξεκίνησε από τον Πειραιά και το Λαύριο θα αποτελέσει ακόμη ένα επίκεντρο δραστηριοτήτων logistics και διαμεταφορικών λειτουργιών. Συνεπώς ο στόχος είναι μεγάλος και μεγάλη είναι και η πρόκληση για την Ανατολική Αττική και για την Ελλάδα συνολικότερα, γιατί τα δίκτυα μας ενώνουν και δικτυώνουν τις δραστηριότητές μας. Αυτή η λογική κυριάρχησε και σε μένα προσωπικά ως αρμόδιο Υπουργό και στις υπηρεσίες και εντάξαμε αυτό το έργο στα εθνικά προγράμματα. Το αναφέρω επειδή με ρώτησε και ο κ. Φιλίππου, πρόκειται για εθνικό πρόγραμμα ενταγμένο στον κεντρικό σχεδιασμό και θα εγκριθεί σε λίγες μέρες από την ΕΕ.
Δεν έχει καμία συμμετοχή η Περιφέρεια, αλλά εάν χρειαστεί κάποια συμπληρωματική συμβολή από την Περιφέρεια με ενδεχόμενα έργα σχετικά με το σιδηρόδρομο, θα το δούμε. Προς το παρόν όμως, δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα σχετικά με την Περιφέρεια. Συνεχίζω με τα επιμέρους ζητήματα, αλλά ξεκαθαρίζω κ. Πρόεδρε ότι δεν θέλω να υπεισέλθω λεπτομερώς στα καθαρά τεχνικά θέματα που αναφέρθηκαν στην αίθουσα και θα προσπαθήσω να απαντήσω γενικότερα μιλώντας με σκοπό στα επιμέρους ζητήματα να προκύψουν ακριβείς απαντήσεις από τις συναντήσεις που θα κάνουμε με τους φορείς.
Επειδή με ρώτησε η κυρία Ουζουνίδου, αλλά αναφέρθηκε και ο κ. Πετράκος ως Πελοποννήσιος που ασχολείται με τα ευρύτερα θέματα της περιοχής, φέτος στο καινούριο πρόγραμμα δίνουμε μεγάλη έμφαση στο να καλύψουμε την υποδομή από την Πάτρα μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Θέλουμε να υπάρξει ένα ενιαίο, ολοκληρωμένο δίκτυο και αυτή τη στιγμή υπάρχουν διάφορες κατασκευές του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα εν εξελίξει και θα υπάρξουν και επιμέρους παρεμβάσεις εντός της πόλης της Πάτρας αλλά και στο Ρίο, ούτως ώστε να ολοκληρωθούν όλες οι υποδομές που έχουν κατάληξη στο λιμάνι της Πάτρας. Στη συνέχεια, θα υπάρχει ο άξονας Πάτρας-Καλαμάτας στον οποίο αναφέρθηκε ειδικότερα και ο κ. Πετράκος, όπως επίσης κι ένα τμήμα του σιδηροδρόμου από την Κόρινθο ως την Τρίπολη και την Καλαμάτα, που ίσως θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για τουριστικούς σκοπούς.
Αυτό που θέλω να τονίσω, είναι ότι το 2020 ουσιαστικά ολοκληρώνεται η σιδηροδρομική υποδομή στη χώρα, μια υποδομή που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια. Δυστυχώς το μοντέλο που είχε επιλεγεί είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα στην Ελλάδα εδώ και δεκαετίες δεν εξυπηρετούσε τέτοιους αναπτυξιακούς στόχους, αλλά ποτέ δεν είναι αργά. …..
….
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ – (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ναι βεβαίως. Όπως επίσης θα συζητηθεί και αυτό που ζήτησε και ο κ. Πετράκος και η κυρία Ουζουνίδου.
Πιο συγκεκριμένα, ο Θανάσης Πετράκος ζήτησε την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου (Προαστιακός Καλαμάτας, επαναλειτουργία του δικτύου Πελοποννήσου, με συγκεκριμένα δρομολόγια καθώς και συνεχόμενα & σταθερά τουριστικά δρομολόγια). Επίσης ζήτησε να συζητηθεί άμεσα σε ειδική συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου το ζήτημα της επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου Πελοποννήσου.
Ο Υπουργός κος Μιχάλης Χρυσοχοΐδης δέχθηκε την πρόταση του Θανάση Πετράκου και δεσμεύτηκε ότι θα γίνει άμεσα συζήτηση.
Στην συνέχεια, ο Θανάσης Πετράκος έθεσε το θέμα αυτό στον Πρόεδρο και ΔΣ του ΟΣΕ κ. Θεοφανόπουλο και συμφωνήθηκε τις επόμενες ημέρες να πραγματοποιηθεί συνάντηση, προκειμένου να συζητηθεί το θέμα αναλυτικά.
Ο κος Θεοφανόπουλος τόνισε επίσης στον Βουλευτή Θανάση Πετράκο ότι ο ΟΣΕ εξετάζει το θέμα του προαστιακού, και των συνεχόμενων & σταθερών δρομολόγιων των τουριστικών δρομολόγιων.
Ακολουθεί η ομιλία του Θανάση Πετράκου και η απάντηση του κ. Χρυσοχοΐδη:
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, ήθελα να θέσω θέματα που σχετίζονται με τον προαστιακό της Καλαμάτας, καθώς και με το σιδηροδρομικό δίκτυο συνολικά. Σεβόμενοι τους προσκεκλημένους μας αλλά και τη δική σας έκκληση δεν θα τα θέσω τώρα.
Όμως, θέλω να ζητήσω μια και είναι εδώ ο Υπουργός και από εσάς επειδή το θέμα του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου είναι πάρα πολύ σοβαρό, διότι διετέθησαν 70 εκατομμύρια και όταν εκσυγχρονίστηκε έκλεισε. Για να μην έχουμε θέματα με την Ε.Ε. έχει χαρακτηριστεί ενεργό, αλλά και επειδή υπάρχουν ζητήματα που κατά τη γνώμη μας, μπορούν να δικαιολογήσουν τεκμηριωμένα τη λειτουργία άμεσα του προαστιακού δικτύου της Καλαμάτας και του Πύργου, θα ήθελα να παρακαλέσω και εσάς κ. Πρόεδρε και τον κ. Υπουργό, να μην τα συζητήσουμε σήμερα. Να υπάρξει όμως μια δέσμευση ότι σε ένα διάστημα ορατό, θα γίνει μια συζήτηση στο ζητούμενο.
Θα γίνει μια συζήτηση στην επιτροπή συνολικά για το σιδηροδρομικό δίκτυο. Θα καταθέσω στον κ. Υπουργό μια εμπεριστατωμένη μελέτη από την Πάτρα, που δείχνει ότι αυτό το μοντέλο όπως έγινε στην Πάτρα, μπορεί να γίνει και στην Καλαμάτα, αν πραγματικά υπάρξει αξιοπιστία στους χρόνους και όχι εξυπηρέτηση αλλότριων συμφερόντων, με αποτέλεσμα η ΤΡΕΝΟΣΕ να μπαίνει μέσα. Δεν θέλω να πω περισσότερα, ο κ. Υπουργός καταλαβαίνει γιατί είναι γνώστης και έμπειρος πολιτικός.
….
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και δικτύων): Ευχαριστώ όλους τους συναδέλφους αλλά και τους δημάρχους, τους εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης της Ανατολικής Αττικής για τη συμμετοχή τους στη σημερινή μας συνάντηση.
Θα ήθελα εξαρχής να διευκρινίσω, ότι όπως είπα και σε κάποια αποστροφή του λόγου μου σε μια διακοπή που έκανα, κατ’ αρχήν πρέπει να ληφθούν κ. Πρόεδρε πρώτα οι πολιτικές αποφάσεις που αφορούν την επιλογή και την ένταξη κάποιων έργων στα προγράμματά μας και στη συνέχεια ακολουθούν οι μελέτες των έργων και η υλοποίησή τους.
Το δεύτερο που θέλω να τονίσω ή να επισημάνω , είναι ότι οι δήμαρχοι ξέρουν καλύτερα από εμένα ότι στα συρτάρια και στα ντουλάπια τους, υπάρχουν δεκάδες μελέτες για διάφορα θέματα, αλλά αυτό δεν φτάνει για να χρηματοδοτηθεί και να κατασκευαστεί ένα έργο. Γι’ αυτό λοιπόν θα παρακαλέσω πολύ, απαντώντας στο ερώτημα του κ. Προέδρου, όλη η διαδικασία από εδώ και πέρα σε σχέση με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία για την ένταξη και στη συνέχεια υλοποίηση του έργου θα γίνεται από το υπουργείο και με τους συνεργάτες τους οποίους, εμείς θα έχουμε ορίσει, με πρώτο τον ΟΣΕ φυσικά, έτσι ώστε να απαντηθούν συνολικά όλα τα ερωτήματα τα οποία θα τεθούν.
Το τρίτο που θέλω να πω κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κύριοι δήμαρχοι, είναι ότι προσωπικά είμαι εναντίον αυτής της λογικής που επικράτησε και στην Ευρώπη για πολλές δεκαετίες και στη συνέχεια και στη χώρα μας, όπου δημιουργήσαμε υποδομές οι οποίες στηρίχθηκαν στο τσιμέντο και σε «φαραωνικού» τύπου κατασκευές , οι οποίες αποδεικνύεται ότι δεν χρειάζονται, από την άλλη μεριά, όπως λέει και ο δήμαρχος του Κορωπίου, δεν δημιουργήσαμε στοιχειώδεις υποδομές για να απορροφήσουμε τις δραστηριότητες που δημιουργούν αυτές οι υποδομές.
Δυστυχώς, οφείλουμε να πάρουμε μαθήματα από το παρελθόν για να γίνουμε καλύτεροι, φιλικότεροι στο περιβάλλον. Να γίνουμε για τις επόμενες γενιές πιο χρήσιμοι και τελικά να εξυπηρετήσουμε καλύτερα τους συμπολίτες μας.
Πρέπει να σας πω ότι πριν ένα χρόνο που πήγα στο Υπουργείο, συνάντησα ένα φαινόμενο το οποίο πραγματικά με στενοχώρησε πάρα πολύ. Είδα με το δήμαρχο του Κορωπίου και πολλούς άλλους από εσάς, αυτοδιοικητικούς και πολίτες, ένα δίκτυο το οποίο δυστυχώς είχε τεράστια προβλήματα: λεηλατημένο, παρατημένο, που δεν εξυπηρετούσε τους πολίτες.
Αυτά είναι απαράδεκτα πράγματα και πρέπει να σας πω ότι κάναμε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια και συνεχίζουμε να την κάνουμε, διότι αυτά τα απαράδεκτα φαινόμενα της εγκατάλειψης των υποδομών της χώρας, της μη εξυπηρέτησης των πολιτών, του μη σεβασμού απέναντι σε έναν ανάπηρο, για να μπορεί να ανέβει για να πάρει το τρένο και μια σειρά άλλα τέτοια φαινόμενα, δεν πρέπει να υπάρξουν ξανά.
Πρέπει να σας πω και θέλω να το πω προς κάθε κατεύθυνση, ότι δεν πρόκειται στο ζήτημα αυτό, να υπάρξει από τη δική μου πλευρά καμία υποχώρηση. Τα έργα είναι για να δουλεύουν και να εξυπηρετούν τους πολίτες και όλοι όσοι συμμετέχουν σε αυτά και κυρίως οι κατασκευαστές και οι διαχειριστές τους, οφείλουν να σέβονται αυτά που εισέπραξαν από το δημόσιο, να εξυπηρετούν τους πολίτες μαζί με μας που είμαστε υποχρεωμένοι από το Σύνταγμα και τους νόμους να το κάνουν.
Το τέταρτο θέμα το οποίο θέλω να θέσω είναι ότι μιλάμε για προαστιακό σιδηρόδρομο. Ακούστηκαν εδώ «ταχύτητες», όπως πολύ σωστά είπε ο κ. Χαλβατζής. Ακούστηκαν θέματα για αστρονομικές ταχύτητες, για 200 και 250 χιλιόμετρα. Τι να τα κάνουμε αυτά; Υπάρχει κανένας λόγος να έχουμε τέτοια πράγματα, για να φτάσουμε 3 ή 5 λεπτά νωρίτερα ενδεχομένως στο Λαύριο;
Για ποιο λόγο μιλάμε για προαστιακό, δηλαδή μιλάμε για ένα τρένο φιλικό στο περιβάλλον, απλό , λιτό και γρήγορο, με 120 χιλιόμετρα που περνάει από τις πόλεις μας για να εξυπηρετήσει τους ανθρώπους. Το πιο σημαντικό είναι ότι συνδέει το μητροπολιτικό συγκρότημα με το λιμάνι του Λαυρίου, που είναι ο τελικός προορισμός. Μια σημαντική υποδομή της χώρας, η οποία δεν λειτουργεί όσο πρέπει για πάρα πολλούς λόγους, τεχνικούς λόγους που αφορούν το ίδιο το λιμάνι και λόγους που έχουν σχέση με τη σύνδεσή του.
θέματος της Αττικής οδού και των επεκτάσεων, θέλω να πω ότι είναι ένα θέμα που θέλουμε να δούμε το επόμενο διάστημα. Να δούμε πως θα ολοκληρώσουμε ή θα συμπληρώσουμε τις υποδομές ούτως ώστε η σπουδαία υποδομή της Αττικής οδού να επεκταθεί προς νοτιοανατολικά. Αυτή είναι λοιπόν η φιλοσοφία μας, ένα αστικό τραίνο, φιλικό προς το περιβάλλον, ασφαλές, γρήγορο και αποτελεσματικό που πρέπει να κάνουμε το επόμενο χρονικό διάστημα. Θέλω να σας πω ότι ακούμε χρόνια γι’ αυτό το έργο – κι εγώ το ακούω και το άκουγα πριν πάω στο Υπουργείο – και έγινε απόλυτα προσωπική μου απόφαση μαζί με τις υπηρεσίες του Υπουργείου να αναλάβουμε υπεύθυνα και αυτό, διότι ότι κάνουμε οφείλουμε να το κάνουμε ολοκληρωμένο και να λειτουργεί.
Τα δίκτυα έχουν πολύ μεγάλη αξία για τη χώρα μας, διότι πρόκειται για μια χώρα τουριστική και μια χώρα που έχει συγκεντρώσει δυστυχώς το 40% του πληθυσμού της στο μητροπολιτικό κέντρο Αττικής και μια χώρα που το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα γίνει επίκεντρο της μεταφοράς προϊόντων και από θαλάσσης και μέσω σιδηροδρόμου. Ήδη ξεκίνησε από τον Πειραιά και το Λαύριο θα αποτελέσει ακόμη ένα επίκεντρο δραστηριοτήτων logistics και διαμεταφορικών λειτουργιών. Συνεπώς ο στόχος είναι μεγάλος και μεγάλη είναι και η πρόκληση για την Ανατολική Αττική και για την Ελλάδα συνολικότερα, γιατί τα δίκτυα μας ενώνουν και δικτυώνουν τις δραστηριότητές μας. Αυτή η λογική κυριάρχησε και σε μένα προσωπικά ως αρμόδιο Υπουργό και στις υπηρεσίες και εντάξαμε αυτό το έργο στα εθνικά προγράμματα. Το αναφέρω επειδή με ρώτησε και ο κ. Φιλίππου, πρόκειται για εθνικό πρόγραμμα ενταγμένο στον κεντρικό σχεδιασμό και θα εγκριθεί σε λίγες μέρες από την ΕΕ.
Δεν έχει καμία συμμετοχή η Περιφέρεια, αλλά εάν χρειαστεί κάποια συμπληρωματική συμβολή από την Περιφέρεια με ενδεχόμενα έργα σχετικά με το σιδηρόδρομο, θα το δούμε. Προς το παρόν όμως, δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα σχετικά με την Περιφέρεια. Συνεχίζω με τα επιμέρους ζητήματα, αλλά ξεκαθαρίζω κ. Πρόεδρε ότι δεν θέλω να υπεισέλθω λεπτομερώς στα καθαρά τεχνικά θέματα που αναφέρθηκαν στην αίθουσα και θα προσπαθήσω να απαντήσω γενικότερα μιλώντας με σκοπό στα επιμέρους ζητήματα να προκύψουν ακριβείς απαντήσεις από τις συναντήσεις που θα κάνουμε με τους φορείς.
Επειδή με ρώτησε η κυρία Ουζουνίδου, αλλά αναφέρθηκε και ο κ. Πετράκος ως Πελοποννήσιος που ασχολείται με τα ευρύτερα θέματα της περιοχής, φέτος στο καινούριο πρόγραμμα δίνουμε μεγάλη έμφαση στο να καλύψουμε την υποδομή από την Πάτρα μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Θέλουμε να υπάρξει ένα ενιαίο, ολοκληρωμένο δίκτυο και αυτή τη στιγμή υπάρχουν διάφορες κατασκευές του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα εν εξελίξει και θα υπάρξουν και επιμέρους παρεμβάσεις εντός της πόλης της Πάτρας αλλά και στο Ρίο, ούτως ώστε να ολοκληρωθούν όλες οι υποδομές που έχουν κατάληξη στο λιμάνι της Πάτρας. Στη συνέχεια, θα υπάρχει ο άξονας Πάτρας-Καλαμάτας στον οποίο αναφέρθηκε ειδικότερα και ο κ. Πετράκος, όπως επίσης κι ένα τμήμα του σιδηροδρόμου από την Κόρινθο ως την Τρίπολη και την Καλαμάτα, που ίσως θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για τουριστικούς σκοπούς.
Αυτό που θέλω να τονίσω, είναι ότι το 2020 ουσιαστικά ολοκληρώνεται η σιδηροδρομική υποδομή στη χώρα, μια υποδομή που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια. Δυστυχώς το μοντέλο που είχε επιλεγεί είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα στην Ελλάδα εδώ και δεκαετίες δεν εξυπηρετούσε τέτοιους αναπτυξιακούς στόχους, αλλά ποτέ δεν είναι αργά. …..
….
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ – (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ναι βεβαίως. Όπως επίσης θα συζητηθεί και αυτό που ζήτησε και ο κ. Πετράκος και η κυρία Ουζουνίδου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου