Έγινε και αυτό. Η κυβέρνηση Σύριζα κατέρριψε το ρεκόρ της κωλοτούμπας που κατείχε από το καλοκαίρι του 2015, όταν το “δεν υπογράφω μνημόνια και θα σεβαστώ το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος” έγινε ΝΑΙ σε όλα. Η υπουργική επιτροπή μεγάλων έργων που αποτελείται από 7 υπουργούς του Σύριζα, κάλεσε τη Τρίτη 1η Μάρτη τους δημάρχους της περιφέρειας Πελοποννήσου για να τους αναγγείλει ότι τελικά θα προχωρήσει το ΣΔΙΤ της ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο. Ο Σύριζα θα υπογράψει το έργο για το οποίο έχει προσφύγει στο ΣτΕ ζητώντας την ακύρωση του (υπόθεση που θα εκδικαστεί με αναβολές τον Απρίλη), που έχει παρέμβει με 2 ενστάσεις στο ελεγκτικό συνέδριο ζητώντας την ανάκληση της απόφασης έγκρισης του, το έργο που ο Σύριζα είχε ανακοινώσει την ακύρωση του με δηλώσεις του υπουργού περιβάλλοντος στις 15 Δεκέμβρη, το έργο που έχει καταγγείλει από το 2014 ως καταστροφικό για το περιβάλλον, ως φαραωνικό και οικονομικά επιζήμιο για τους πολίτες, το έργο το οποίο η επιτροπή περιβάλλοντος του ΣΥΡΙΖΑ καθώς και οι συνεργαζόμενοι Οικολόγοι Πράσινοι, έχουν αναθεματίσει με όλες τις εκφράσεις που μπορεί να σκεφτεί κανείς, το έργο το οποίο είναι διαμετρικά αντίθετο με τον νέο ΕΣΔΑ που η κυβέρνηση έχει ως σημαία από το καλοκαίρι του 2015 όταν όπως όλοι θυμόμαστε, ο υπουργός περιβάλλοντος Τσιρώνης τσακωνόταν μπροστά στις κάμερες με τον Τατούλη. Στην περίπτωση όμως του ΣΔΙΤ Πελοποννήσου δεν υπάρχουν ούτε Τρόικες, ούτε πιέσεις από τα έξω, ούτε καμία δικαιολογία. Ο βασιλιάς είναι γυμνός.
Ενώ όλοι λοιπόν περιμέναν μέσα στο Δεκέμβρη την τελική ακύρωση του ΣΔΙΤ Πελοποννήσου, ενώ ο Τατούλης έδινε ραντεβού για την υπογραφή της σύμβασης (15, 22, 23, 24, 30 Δεκέμβρη) και φυσικά δεν υπέγραφε τίποτα, ξαφνικά στο προσκήνιο εμφανίστηκε η νέα υπουργική επιτροπή μεγάλων έργων με πρόεδρο τον Α. Φλαμπουράρη η οποία στις 30 Δεκέμβρη 2015 αντί να ακυρώσει το έργο όπως είχαν όλοι εξαγγείλει 15 μέρες νωρίτερα, με μια στροφή συριζέικη ανακοινώνει ότι ξεκινά τη διαπραγμάτευση με την ΤΕΡΝΑ αλλά με 4 απαράβατους όρους. Με μια κόκκινη γραμμή δηλαδή, συριζέικη και αυτή. Οι 4 απαράβατοι όροι της διαπραγμάτευσης ήταν οι ακόλουθοι :
α) Μείωση της εγγυημένης ποσότητας των 150.000 τόνων ανά έτος
β) Μείωση των ετών της σύμβασης (28 χρόνια)
γ) Μείωση της τιμής του τόνου (80,5 ευρώ χωρίς μεταφορικά)
δ) Δημιουργία 2 επιπλέον εργοστασίων σε Κόρινθο και Αργολίδα ώστε το έργο να σπάσει σε μικρότερα κομμάτια για να μειωθούν οι αποστάσεις και να μην επιβαρύνει την περιοχή της Παλιόχουνης Αρκαδίας που σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό δέχεται τα απορρίμματα και της Κορίνθου και της Αργολίδας και του μεγαλύτερου μέρους της Αρκαδίας.
Κι ενώ η διαπραγμάτευση διαφημιζόταν από τους τοπικούς παράγοντες ως προσχηματική γιατί η ΤΕΡΝΑ δε θα δεχόταν ποτέ τους όρους της κυβέρνησης, ενώ η κυβέρνηση καλούσε τους δημάρχους να καταστρώσουν άμεσα τα τοπικά σχέδια διαχείρισης έγινε το αναμενόμενο :
Μετά από δυο μήνες διαπραγμάτευσης σε κλειστές αίθουσες με την ΤΕΡΝΑ καταστρατηγώντας κάθε έννοια διαφάνειας και εξαφανίζοντας κάθε ψήγμα αξιοπιστίας, πριν λίγες μέρες με μια σύντομη ανακοίνωση, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της διαπραγμάτευσης τα οποία όχι μόνο δεν ακυρώνουν το αρχικό έργο, όχι μόνο δεν ικανοποιούν τους 4 απαράβατους όρους αλλά είναι η επιτομή της εξαπάτησης και του ξεπουλήματος.
α) Η εγγυημένη ποσότητα μειώνεται από 150.000 σε 100.000 με σύμφωνη γνώμη των τραπεζών που χρηματοδοτούν (δηλαδή διαπραγμάτευση και με τις τράπεζες;)
β) Η τιμή του τόνου παραμένει ίδια. (η τιμή που ο Σύριζα σε όλους τους τόνους έλεγε ότι είναι παράλογα ασύμφορη για τον πολίτη και καταστροφική για τους δήμους)
γ) Τα έτη της σύμβασης μειώνονται σε 20 + 8 = 28… δηλαδή δεν μειώνονται
δ) ΔΕΝ δημιουργούνται άλλα εργοστάσια παρά μόνο σταθμοί μεταφόρτωσης και μάλιστα καταργείται το εργοστάσιο της Μεσσηνίας που σημαίνει ότι η Παλιόχουνη πλέον θα δέχεται τα απορρίμματα ΟΛΩΝ των νομών πλην Λακωνίας!
Δηλαδή η σύμβαση υπογράφεται χωρίς να δίνει τίποτα η ΤΕΡΝΑ που ίσα ίσα κερδίζει καθώς δε θα φτιάξει το ένα από τα τρία εργοστάσια ενώ δε θα δώσει δεκάρα για τους Σταθμούς μεταφόρτωσης που θα τους πάρει προίκα! Η ακύρωση έγινε διαπραγμάτευση, κι η διαπραγμάτευση του Σύριζα για να βελτιώσει ένα φαραωνικό και καταστροφικό για το περιβάλλον έργο, καταλήγει να το κάνει ακόμα πιο φαραωνικό και επικερδές για τον εργολάβο του!
H ΑΝΤΑΡΣΙΑ ΣΤΟ ΜΩΡΙΑ καλεί το λαό της Πελοποννήσου αγωνιστική ετοιμότητα, να μην επιτρέψει με κάθε τρόπο να συντελεστεί το επερχόμενο περιβαλλοντικό και κοινωνικό έγκλημα. Είναι ώρα να σηκώσουμε κεφάλι, να οργανωθούμε σε κάθε πόλη και χωριό και να υπερασπιστούμε τη γη, το περιβάλλον και το δικαίωμα μας να ζούμε στον τόπο μας χωρίς σκουπίδια και μόλυνση, για να μη ζήσουμε την κοινωνική καταστροφή που αυτή θα επιφέρει.
Η ΑΝΤΑΡΣΙΑ ΣΤΟ ΜΩΡΙΑ πιστεύει πως το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί χωρίς συνολική σύγκρουση με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, το οποίο είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της άρχουσας τάξης και της λειτουργίας του καπιταλιστικού συστήματος, ώστε να μεταφέρονται όλα τα οικονομικά και άλλα κόστη της διαχείρισης των απορριμμάτων και του περιβάλλοντος στη λαϊκή πλειοψηφία.
Ο ΜΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ να διασφαλιστεί ο ουσιαστικός δημόσιος και κοινωνικός χαρακτήρας της διαχείρισης των απορριμμάτων, είναι ένα σύστημα που δεν θα βασίζεται στο κέρδος, άρα θα είναι εξ ολοκλήρου δημόσιο, με ενδιάμεσες διαδημοτικές δομές και πλήρη πρόληψη, μείωση, διαλογή στην πηγή, ανακύκλωση, επαναχρησιμοποίηση, με προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας των κατοίκων. Χωρίς αύξηση των δημοτικών τελών, και με προστασία των θέσεων και των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων καθώς και δημιουργία νέων θέσεων μόνιμης και αξιοπρεπούς εργασίας στην αποκομιδή και διαχείριση των απορριμμάτων.
Ενώ όλοι λοιπόν περιμέναν μέσα στο Δεκέμβρη την τελική ακύρωση του ΣΔΙΤ Πελοποννήσου, ενώ ο Τατούλης έδινε ραντεβού για την υπογραφή της σύμβασης (15, 22, 23, 24, 30 Δεκέμβρη) και φυσικά δεν υπέγραφε τίποτα, ξαφνικά στο προσκήνιο εμφανίστηκε η νέα υπουργική επιτροπή μεγάλων έργων με πρόεδρο τον Α. Φλαμπουράρη η οποία στις 30 Δεκέμβρη 2015 αντί να ακυρώσει το έργο όπως είχαν όλοι εξαγγείλει 15 μέρες νωρίτερα, με μια στροφή συριζέικη ανακοινώνει ότι ξεκινά τη διαπραγμάτευση με την ΤΕΡΝΑ αλλά με 4 απαράβατους όρους. Με μια κόκκινη γραμμή δηλαδή, συριζέικη και αυτή. Οι 4 απαράβατοι όροι της διαπραγμάτευσης ήταν οι ακόλουθοι :
α) Μείωση της εγγυημένης ποσότητας των 150.000 τόνων ανά έτος
β) Μείωση των ετών της σύμβασης (28 χρόνια)
γ) Μείωση της τιμής του τόνου (80,5 ευρώ χωρίς μεταφορικά)
δ) Δημιουργία 2 επιπλέον εργοστασίων σε Κόρινθο και Αργολίδα ώστε το έργο να σπάσει σε μικρότερα κομμάτια για να μειωθούν οι αποστάσεις και να μην επιβαρύνει την περιοχή της Παλιόχουνης Αρκαδίας που σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό δέχεται τα απορρίμματα και της Κορίνθου και της Αργολίδας και του μεγαλύτερου μέρους της Αρκαδίας.
Κι ενώ η διαπραγμάτευση διαφημιζόταν από τους τοπικούς παράγοντες ως προσχηματική γιατί η ΤΕΡΝΑ δε θα δεχόταν ποτέ τους όρους της κυβέρνησης, ενώ η κυβέρνηση καλούσε τους δημάρχους να καταστρώσουν άμεσα τα τοπικά σχέδια διαχείρισης έγινε το αναμενόμενο :
Μετά από δυο μήνες διαπραγμάτευσης σε κλειστές αίθουσες με την ΤΕΡΝΑ καταστρατηγώντας κάθε έννοια διαφάνειας και εξαφανίζοντας κάθε ψήγμα αξιοπιστίας, πριν λίγες μέρες με μια σύντομη ανακοίνωση, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της διαπραγμάτευσης τα οποία όχι μόνο δεν ακυρώνουν το αρχικό έργο, όχι μόνο δεν ικανοποιούν τους 4 απαράβατους όρους αλλά είναι η επιτομή της εξαπάτησης και του ξεπουλήματος.
α) Η εγγυημένη ποσότητα μειώνεται από 150.000 σε 100.000 με σύμφωνη γνώμη των τραπεζών που χρηματοδοτούν (δηλαδή διαπραγμάτευση και με τις τράπεζες;)
β) Η τιμή του τόνου παραμένει ίδια. (η τιμή που ο Σύριζα σε όλους τους τόνους έλεγε ότι είναι παράλογα ασύμφορη για τον πολίτη και καταστροφική για τους δήμους)
γ) Τα έτη της σύμβασης μειώνονται σε 20 + 8 = 28… δηλαδή δεν μειώνονται
δ) ΔΕΝ δημιουργούνται άλλα εργοστάσια παρά μόνο σταθμοί μεταφόρτωσης και μάλιστα καταργείται το εργοστάσιο της Μεσσηνίας που σημαίνει ότι η Παλιόχουνη πλέον θα δέχεται τα απορρίμματα ΟΛΩΝ των νομών πλην Λακωνίας!
Δηλαδή η σύμβαση υπογράφεται χωρίς να δίνει τίποτα η ΤΕΡΝΑ που ίσα ίσα κερδίζει καθώς δε θα φτιάξει το ένα από τα τρία εργοστάσια ενώ δε θα δώσει δεκάρα για τους Σταθμούς μεταφόρτωσης που θα τους πάρει προίκα! Η ακύρωση έγινε διαπραγμάτευση, κι η διαπραγμάτευση του Σύριζα για να βελτιώσει ένα φαραωνικό και καταστροφικό για το περιβάλλον έργο, καταλήγει να το κάνει ακόμα πιο φαραωνικό και επικερδές για τον εργολάβο του!
H ΑΝΤΑΡΣΙΑ ΣΤΟ ΜΩΡΙΑ καλεί το λαό της Πελοποννήσου αγωνιστική ετοιμότητα, να μην επιτρέψει με κάθε τρόπο να συντελεστεί το επερχόμενο περιβαλλοντικό και κοινωνικό έγκλημα. Είναι ώρα να σηκώσουμε κεφάλι, να οργανωθούμε σε κάθε πόλη και χωριό και να υπερασπιστούμε τη γη, το περιβάλλον και το δικαίωμα μας να ζούμε στον τόπο μας χωρίς σκουπίδια και μόλυνση, για να μη ζήσουμε την κοινωνική καταστροφή που αυτή θα επιφέρει.
Η ΑΝΤΑΡΣΙΑ ΣΤΟ ΜΩΡΙΑ πιστεύει πως το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί χωρίς συνολική σύγκρουση με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, το οποίο είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της άρχουσας τάξης και της λειτουργίας του καπιταλιστικού συστήματος, ώστε να μεταφέρονται όλα τα οικονομικά και άλλα κόστη της διαχείρισης των απορριμμάτων και του περιβάλλοντος στη λαϊκή πλειοψηφία.
Ο ΜΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ να διασφαλιστεί ο ουσιαστικός δημόσιος και κοινωνικός χαρακτήρας της διαχείρισης των απορριμμάτων, είναι ένα σύστημα που δεν θα βασίζεται στο κέρδος, άρα θα είναι εξ ολοκλήρου δημόσιο, με ενδιάμεσες διαδημοτικές δομές και πλήρη πρόληψη, μείωση, διαλογή στην πηγή, ανακύκλωση, επαναχρησιμοποίηση, με προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας των κατοίκων. Χωρίς αύξηση των δημοτικών τελών, και με προστασία των θέσεων και των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων καθώς και δημιουργία νέων θέσεων μόνιμης και αξιοπρεπούς εργασίας στην αποκομιδή και διαχείριση των απορριμμάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου