Κυριακή 27 Αυγούστου 2017

Εξωδικαστικός συμβιβασμός βάσει του Ν. 4469/2017 (Η κόλαση είναι άδεια και όλοι οι διάβολοι είναι εδώ)

του Γιάννη Περάκη οικονομολόγου

Το σημερινό οικονομικό περιβάλλον μπορεί να περιγραφεί με δύο λέξεις: «Η Ελλάδα δεν πτώχευσε αλλά πτώχευσαν οι Ελλήνες».

Τα στοιχεία το αποδεικνύουν:

Α. Φόροι:

Μπαράζ φόρων ύψους 29,2 δισ. ευρώ μέσα στο επόμενο εξάμηνο2. Αν συνυπολογιστούν και οι έμμεσοι φόροι, τα ποσά που θα καταβάλουν οι φορολογούμενοι και οι επιχειρήσεις στο κράτος ανέρχονται σε 29,2 δισ. ευρώ. Ειδικότερα, οι φόροι ύψους 14,83 δισ. ευρώ που θα καταβληθούν το δεύτερο εξάμηνο του έτους κατανέμονται ως εξής:
Φόρος εισοδήματος. Συνολικά 2,5 εκατ. φορολογούμενοι καλούνται να πληρώσουν 3,7 δισ. ευρώ σε τρεις δόσεις.
ΕΝΦΙΑ. Το ποσό που πρέπει να καταβάλουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων ανέρχεται στα 3,4 δισ. ευρώ..
Τους κρίσιμους μήνες οι οφειλέτες του Δημοσίου θα πληρώνουν ταυτόχρονα με όλα τα ανωτέρω και τη δόση για την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Συνολικά, μέχρι το τέλος του έτους υπολογίζεται να καταβληθούν περισσότερα από 800 εκατ. ευρώ. Βέβαια αρκετοί ενδεχομένως να χάσουν τη ρύθμιση.
Επίσης, τον Δεκέμβριο θα πρέπει να καταβληθεί ποσό ύψους 1,1 δισ. ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίαςτου 2018.
Φόρους ύψους 14,83 δισ. ευρώ καλούνται να πληρώσουν μέσα στους επόμενους έξι μήνες φορολογούμενοι και επιχειρήσεις για τα ακίνητα που διαθέτουν, τα αυτοκίνητα, το εισόδημα, τον φόρο μισθωτών υπηρεσιών, την αυξημένη εισφορά αλληλεγγύης και τα τέλη κυκλοφορίας. Mάλιστα, οι περισσότεροι εξ αυτών θα καταβληθούν εντός του καλοκαιριού.

B. Χρέη σε ασφαλιστικά ταμεία:

Σύμφωνα με την έκθεση του Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) 3, από την αρχή λειτουργίας του μέχρι 30 Ιουνίου 2017 εντάχθηκαν συνολικά:

499.558 οφειλέτες του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (95% των οφειλετών του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ)

136.678 οφειλέτες του τ. ΟΑΕΕ, 232.105 οφειλέτες του τ. ΟΓΑ


και 3.134 οφειλέτες του τ. ΕΤΑΑ.

Τα χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία, τα οποία «αγγίζουν» τα 34 δισ. ευρώ.

Τα συγκεντρωτικά στοιχεία της ένταξης οφειλετών στο Κ.Ε.Α.Ο. ανά Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης:
Υπάρχει συγκέντρωση πλήθους οφειλετών στις χαμηλότερες κλίμακες οφειλών με 591.004 οφειλέτες (74% των οφειλετών) να έχουν οφειλή έως 15.000 ευρώ ο καθένας.
Το 84% των οφειλετών (674.784 οφειλέτες) έχουν οφειλή έως 30.000 ευρώ ο καθένας.
Μεγάλο μέρος του υπολοίπου οφειλών αφορά 64.326 οφειλέτες που έχουν οφειλή από 50.000 - 100.000 ευρώ (περίπου 20% του τρέχοντος υπολοίπου).
Το μεγαλύτερο μέρος των οφειλών αφορά λίγους μεγαλο-οφειλέτες με οφειλές άνω του 1εκ. ευρώ (1.634 οφειλέτες συγκεντρώνουν το 28% του υπόλοιπου οφειλών).

Γ. Κόκκινα Δάνεια

Από το σύνολο των περίπου 105 δισ. ευρώ προβληματικών δανείων, τα περίπου 48 δισ. ευρώ έχουν ήδη «κοκκινίσει», άλλα 30 δισ. ευρώ είναι σε καθεστώς αβέβαιης είσπραξης και πάνω από 27 δισ. ευρώ είναι σε καθυστέρηση άνω των 90 ημερών.
Εχετε μήνυμα απο την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ): Τελεσίγραφο κατασχέσεων σε 761.000 φορολογούμενους.

Δεκαπέντε ημέρες προθεσμία για την τακτοποίηση των φορολογικών ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων, με τη διακριτική υπενθύμιση της δυνατότητας των προϊσταμένων των ΔΟΥ να προχωρήσουν στη λήψη διοικητικών, αναγκαστικών και διασφαλιστικών μέτρων για την είσπραξη των χρεωστουμένων. Ρυθμίστε την οφειλή ή αλλιώς έρχεται κατάσχεση.

Οι φόροι όμως συνεχίζουν να μένουν απλήρωτοι, με τα ληξιπρόθεσμα να αυξάνονται κατά περίπου 700 εκατ. κάθε μήνα. Αν ο φορολογούμενος δεν ρυθμίσει έγκαιρα την οφειλή του οι κατασχέσεις καραδοκούν απειλώντας ευθέως το όποιο κομπόδεμα έχει παραμείνει εγκλωβισμένο λόγω capital controls στην τράπεζα για ώρα ανάγκης.

Το ραβασάκι είναι τυποποιημένο. Αρχικά οι οφειλέτες ενημερώνονται πως διαπιστώθηκε «μετά από έλεγχο που διενεργήθηκε στα ηλεκτρονικά αρχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων στις 19 Αυγούστου 2017, ότι εκκρεμούν οφειλές οι οποίες κατέστησαν ληξιπρόθεσμες, επειδή δεν καταβάλατε στις προβλεπόμενες προθεσμίες τα ποσά των δόσεων που αντιστοιχούν σε αυτές». Στη συνέχεια, οι φορολογούμενοι καλούνται να μεριμνήσουν για την τακτοποίηση των οφειλών «εντός 15 ημερών από την έκδοση της ειδοποίησης» και παραπέμπονται στην εφαρμογή του Taxisnet «Προσωποποιημένη Πληροφόρηση» όπου θα αναζητήσουν το ύψος του απλήρωτου χρέους στα «Στοιχεία οφειλών εκτός ρύθμισης».

ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΝ

Νοικοκυριά και επιχειρήσεις επιχειρούν να επιβιώσουν σε ένα περιβάλλον ακραίας υπερφορολόγησης η οποία σε συνδυασμό με τον επικείμενο επανυπολογισμό των ασφαλιστικών εισφορών για τους ελεύθερους επαγγελματίες από το φθινόπωρο έχει ήδη βάλει νάρκες στην ομαλή εκτέλεση του προϋπολογισμού στο σκέλος των εσόδων.

Πριν καλά καλά ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, οι απλήρωτοι φόροι στο πρώτο εξάμηνο έφτασαν τα 4,2 δισ. διαμορφώνοντας στα 95 δισ. το στοκ των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο.

Ο νόμος 4469/2017

Ας προσπαθήσουμε να μπούμε στην στην ψυχολογία ενός κατεστραμμένου απο την κρίση οφειλέτη, ο οποίος ψάχνει απεγνωσμένα μια λύση να σωθεί. Ερχεται «ο απο μηχανής θεός» να τον σώσει, ο νόμος 4469/2017.

Σωσίβιο στον «ναυαγό» ή σπρώξιμο δεμένο χειροπόδαρα χωρίς σωσίβιο μεσοπέλαγα σε τρικυμιώδη θάλασσα για να πνιγεί;

Ας δούμε ορισμένες διατάξεις του:

1. Ποιοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση για τον εξωδικαστικό μηχανισμό;

Αίτηση για υπαγωγή στη διαδικασία μπορεί να υποβάλει κάθε φυσικό πρόσωπο που μπορεί να υπαχθεί σε πτώχευση και κάθε νομικό πρόσωπο που αποκτά εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, εάν έχει φορολογική κατοικία στην Ελλάδα, εφόσον κατά την 31 Δεκεμβρίου 2016 είχε οφειλή προς χρηματοδοτικό φορέα από δάνειο ή πίστωση σε καθυστέρηση τουλάχιστον 90 ημερών (ή οφειλή που ρυθμίστηκε μετά την 1 Ιουλίου 2016) ή είχε ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη Φορολογική Διοίκηση ή Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΦΚΑ) ή άλλο ΝΠΔΔ, περιλαμβανομένων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ή είχε βεβαιωθεί η μη πληρωμή επιταγών εκδόσεώς του λόγω μη επαρκούς υπολοίπου ή είχαν εκδοθεί διαταγές πληρωμής ή δικαστικές αποφάσεις λόγω ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων εις βάρος του.

2. Αρκούν μόνο οι παραπάνω προϋποθέσεις;

Όχι, καθώς, όπως ορίζει ο νόμος, η επιχείρηση σε μία τουλάχιστον από τις τελευταίες 3 χρήσεις πριν από την υποβολή της αίτησης είχε:

α) θετικό καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, εάν πρόκειται για οφειλέτη που τηρεί απλογραφικό λογιστικό σύστημα ή

β) θετικά αποτελέσματα προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων ή θετική καθαρή θέση, εάν πρόκειται για οφειλέτη που τηρεί διπλογραφικό λογιστικό σύστημα

Το δόλωμα: Διαγράφονται τα εξής σε περίπτωση ολικής αποπληρωμής των χρεών
το σύνολο των τόκων υπερημερίας των πιστωτών του ιδιωτικού τομέα,
ποσοστό 95% των απαιτήσεων του Δημοσίου από πρόστιμα που έχουν επιβληθεί από τη φορολογική διοίκηση και ποσοστό 85% των απαιτήσεων του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης από προσαυξήσεις ή τόκους εκπρόθεσμης καταβολής.

Η φάκα:

Για να ξεκινήσει η διαδιακασία του εξωδικαστικού πρέπει να κάνει την πρώτη κίνηση ο οφειλέτης (ελεύθερος επαγγελματίας και επιχείρηση) μπαίνοντας στην ειδική εφαρμογή με τους κωδικούς Taxisnet και δηλώνοντας πόσα και σε ποιους οφείλει.
Πριν από όλα όμως, θα έχει δηλώσει και συναινέσει να αρθεί έναντι των πιστωτών του κάθε μυστικότητα που προστατεύει την ιδιωτική περιουσία του (τα στοιχεία που υποβάλλονται αφορούν τον οφειλέτη καθώς και τους συνοφειλέτες και όλοι μαζί δηλώνουν υποχρεούνται να δηλώσουν τα στοιχεία όλων των συγγενών β βαθμού όπως και τις επιχειρήσεις που διαθέτουν) Και όχι μόνον. Ουσιαστικά εξουσιοδοτεί τους πιστωτές του να έχουν πλήρη πρόσβαση στις πληροφορίες για την οικονομική κατάσταση και δραστηριότητά του:

1. Για Φυσικό πρόσωπο: Ο οφειλέτης, εγγυητής, συνοφειλέτης, και όσοι εμπλέκονται στενά βάσει συγγένειας προσκομίζουν δικαιολογητικά που αφορούν από το 2012 έως και 31/12/2016 οικογενειακή κατάσταση Ε1,Ε9,Ε2, ΕΝΦΙΑ,ΜΕ ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ στοιχείων από εκτιμητή (ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ 1) προκειμένου να εκτιμηθεί η αξία ρευστοποίησης της περιουσίας με όλα τα βάρη και μεταβιβάσεις που υπάρχουν, καθώς και ανάλυση αμοιβών για τα συνδεδεμένα ή όχι πρόσωπα με τον οφειλέτη και σε βάθος 24μηνών. Για την επιχείρηση που εφαρμόζει απλογραφικό σύστημα Ε3, Εκκαθαριστικό,ΦΠΑ (τελευταίου έτους), ρυθμίσεις που διατηρεί και βεβαιωμένες οφειλές σε Δ.Ο.Υ και Κοινωνική Ασφάλιση. Επιπλέον οι τράπεζες-πιστωτές μπορούν να ζητήσουν εμπειρογνώμων προκειμένου την εκπόνηση αξιολόγησης βιωσιμότητας και του σχεδίου αναδιάρθρωσης οφειλών. Ο εμπειρογνώμων συντάσσει την πρόταση για το συνολικό ποσό που πρέπει να πληρωθεί σε κάθε πιστωτή, αποδίδει την αξία ρευστοποίησης των περιουσιακών στοιχείων, και το ποσό που προτείνεται να καταβάλει μηνιαία και τα έξοδα (ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ 2) προστίθενται στη ρύθμιση του οφειλέτη για τις υπηρεσίες του.

2. Εάν η εταιρεία εφαρμόζει διπλογραφικό σύστημα επιπλέον προσκομίζει Ν,Ε5 Χρηματοοικονομικές καταστάσεις, ισοζύγιο αναλυτικό 4βαθμιο και εδώ ο εμπειρογνώμων βάση του αρθ.11 είναι απαραίτητος. Επίσης ΓΕΜΗ περί μη λύσης-Πρωτοδικείο περί μη μεταβολών, περί μη πτώχευσης ( ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ 3). Και μέχρι εδώ αναμενόμενο καθώς και η άρση απορρήτου των τραπεζικών και φορολογικών δεδομένων του οφειλέτη για κοινοποιήσεις. Όμως βάσει του Αρθρ.8 παρ 11 ο οφειλέτης μπορεί να αρνηθεί να αποκαλύψει σε πιστωτή επιχειρηματικά απόρρητα σε οφειλέτη με οφειλή μικρότερη του 25%. Εν τω μεταξύ θα έχει οριστεί και συντονιστής με αμοιβή ύψους 200 ή 400 ευρώ (ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ 4) ανάλογα την κατηγορία της επιχείρησης. Εδώ να αναφέρουμε πως με Υ.Α μπορούν να ζητήσουν επιπλέον στοιχεία σύμφωνα με την παραγρ.9 του παρόντος άρθρου. (εισοδήματα, ακίνητα, φορολογικές δηλώσεις Ε1 και Ε3, καταθέσεις κλπ).
Οταν δηλώσει ο οφειλέτης πόσα και σε ποιους οφείλει, θα ειδοποιούνται οι πιστωτές (με βάση το ΑΦΜ τους) να μπουν και αυτοί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα για να διαπραγματευτούν πόσα και πώς θα εισπράξουν. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν ο οφειλέτης είναι π.χ. μια εταιρία που χρωστά δεδουλευμένα σε δεκάδες ή εκατοντάδες εργαζομένούς της, θα πρέπει και ο κάθε εργαζόμενος να μην χάσει την ειδοποίηση που θα του σταλεί, ώστε να προλάβει να μπει και αυτός στη ρύθμιση διεκδικώντας το μερίδιό του στις πληρωμές. Οι πιστωτές (τράπεζες, εργαζόμενοι προμηθευτές, συναλλασσόμενοι κλπ) που περιμένουν να διεκδικήσουν τα οφειλόμενα, δεν έχουν άλλον τρόπο να μάθουν ότι ο οφειλέτης ξεκίνησε την διαδικασία ένταξης στον εξωδικαστικό, παρά μόνον αν λάβουν την σχετική ειδοποίηση μέσα από την ηλεκτρονική εφαρμογή. Ο οφειλέτης είναι σχεδόν βέβαιον ότι δεν θα παραλείψει να εντάξει στην δήλωσή του όσους πιστωτές τον απειλούν με δικαστικά μέτρα, προκειμένου να τα παγώσει και να ηρεμήσει από το «κυνήγι» των πιστωτών του. Δεν αποκλείεται όμως έτσι και να «ξεχάσει» να δηλώσει κάποιους άλλους πιστωτές που είναι πιο διαλλακτικοί, τον εμπιστεύονται περισσότερο ή δεν έχουν τα μέσα για να κινηθούν νομικά σε βάρος του (πληρώνοντας δικηγόρους κλπ). Σε τέτοια περίπτωση, αυτοί οι πιστωτές δεν θα ειδοποιηθούν αυτόματα ότι ξεκίνησε η διαδικασία, αν δεν έχει δηλωθεί και ο δικός τους ΑΦΜ στην πλατφόρμα από τον οφειλέτη. Ο κίνδυνος τότε για τους πιστωτές αυτούς, είναι να ολοκληρωθεί μέσα σε 2-3 μήνες αφότου ξεκίνησε η όλη διαδικασία διαπραγμάτευσης του οφειλέτη με τους υπόλοιπους πιστωτές, και να έχει καταλήξει σε αποτέλεσμα χωρίς να έχουν ληφθεί υπόψιν οι δικές τους απαιτήσεις. Αν αντιληφθούν πχ μετά από 2-3 μήνες ότι η διαδικασία τελείωσε ερήμην τους, ακόμα και αν αποφασίσουν να σταφούν και αυτοί νομικά, το πιθανότερο είναι να μην βρουν και πολλά για να διεκδικήσουν τότε, αφού όλοι οι άλλοι θα έχουν μπει «στη σειρά» για να εξοφληθούν.
Και αντίστροφα όμως, μπορεί καλόπιστα ένας οφειλέτης να δηλώσει τα πάντα για να μπει στον εξωδικαστικό, προσδοκώντας σε μια ρύθμιση. Αν όμως τελικά το αποτέλεσμα δεν οδηγήσει σε συμφωνία και η διαδικασία κριθεί άκαρπη, τότε δεν θα έχει μεν πετύχει καμία διευκόλυνση για να εξυπηρετήσει τα χρέη του, αντιθέτως δε όλοι οι πιστωτές του θα έχουν πλήρη πρόσβαση στα οικονομικά στοιχεία του για να διεκδικήσουν επιθετικά την είσπραξη των οφειλών. Έτσι, για παράδειγμα, το δημόσιο, οι τράπεζες, οι προμηθευτές και κάθε άλλος πιστωτής θα ξέρει ότι μπορεί να κινηθεί στοχευμένα για να κατασχέσει σπίτια, λογαριασμούς, απαιτήσεις έναντι τρίτων, ενοίκια και όποιο άλλο οικονομικό στοιχείο «γυαλίσει» σε αυτούς, χωρίς να μπορεί να κρατήσει πλέον «άμυνες» ο οφειλέτης. Σε κάθε περίπτωση, οι πιστωτές θα έχουν το δικαίωμα να ελέγξουν όχι μόνον τον οφειλέτη για το τι έχει και το τι τυχόν άλλο κρύβει, αλλά ακόμα και…. όλους τους άλλους πιστωτές, αν νόμιμα διεκδικούν μερίδιο που «κόβει» από το δικό τους.

Οπως αποδεικνύεται δηλαδή, ο εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων δεν είναι τίποτ’ άλλο από ακόμη μια προσπάθεια των τραπεζών να παγιδέψουν τους επιχειρηματίες με κόκκινα δάνεια.

ΣΤΑΔΙΟ 14. Εάν δεν υπάρχει απαρτία των συμμετεχόντων πιστωτών σύμφωνα με την παρ 2 ο συντονιστής συντάσσει πρακτικό αποτυχίας της διαδικασίας και θεωρείται άκαρπη.

ΣΤΑΔΙΟ 2. Μετά την έγκριση αναδιάρθρωσης και αφού έχεις τελειώσει με όλα τα παραπάνω έρχεται το στάδιο της ψηφοφορίας αφού απαιτείται η συμφωνία των 3/5 των συμμετεχόντων πιστωτών. Η ψήφος του Δημοσίου μετράει πάντα υπέρ του οφειλέτη δηλαδή θετική. Σε περίπτωση που δεν επέλθει συμφωνία η διαδικασία θεωρείται άκαρπη από τον συντονιστή και συντάσσει πρακτικό αποτυχίας. Όσοι πιστωτές δηλώσουν ένσταση αλλά η πλειοψηφία συμφωνήσει η διαδικασία συνεχίζει και η ένσταση των πιστωτών καταγράφεται ώστε να κατατεθεί σε ύστερη φάση στο δικαστήριο.

ΣΤΑΔΙΟ 3. Σε συμμετέχων πιστωτή με οφειλή μικρότερη του 25%, σε περίπτωση που ζητήσει σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας πρόσθετα δικαιολογητικά ο οφειλέτης μπορεί να αρνηθεί εφόσον θεωρεί πως θα αποκαλυφθούν επιχειρηματικά απόρρητα και θα υποστεί βλάβη. Οι πιστωτές που έχουν πλειοψηφικά το 60% αποφασίζουν επί της διαφωνίας και εάν ο οφειλέτης ξανααρνηθεί η διαδικασία θεωρείται ως περατωθείσα άκαρπη και συντάσσεται πρακτικό αποτυχίας.

ΑΡΘ.9 (ν.4469/21017)

Αφού επήλθε περαίωση της διαδικασίας με τα παραπάνω στάδια σε αυτό το σημείο αρχίζει η μεταξύ πιστωτών και οφειλέτη ανταλλαγή προτάσεων προκειμένου την ύπαρξη συμφωνίας μεταξύ των μερών. Εδώ έχουμε το παζάρι όπου οι πιστωτές για την ρύθμιση των χρεών λαμβάνουν ποσά, ανταλλάγματα ισάξια με τα ποσά που θα λάμβαναν από ρευστοποίηση περιουσιακών στοιχείων. Στο αρθρο 4, αναφέρεται ότι ρυθμίζεται το δικαίωμα του πιστωτή να εγγράψει υποθήκη, προσημείωση υποθήκης, ειδικό περιουσιακό προνόμιο στον οφειλέτη και συνοφειλέτη για εξασφάλιση των απαιτήσεων με την ΣΥΜΒΑΣΗ ΡΥΘΜΙΣΗΣ.

Κρατήστε τη λέξη σύμβαση και όχι αίτηση…. στο σημείο αυτό έχουμε την κατάληξη του τρόπο καταβολής, τον αριθμό δόσεων, το ύψος αυτών, καθώς επίσης και συμψηφισμό με καταβολή σε είδος, εγγυήσεις, υποθήκες, προσημειώσεις και κλείδωμα του εναπομείναντος ποσού. Εννοείται ότι σε κάθε διαφωνία η εκάστοτε πρόταση καταψηφίζεται εως ότου φτάσουμε στο σημείο συμφωνίας.

Παράδειγμα.

Ο οφειλέτης έχει δύο κτίρια, το ένα το δίνει στην τράπεζα αντί χρημάτων και η τράπεζα το εκτιμάει σε τιμή ρευστοποιήσιμη ισάξια τουλάχιστον με τα ποσά που θα λάμβαναν για βεβαρημένα περιουσιακά στοιχεία στα πλαίσια της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης και το αφαιρεί από το σύνολο του ποσού. Για άλλα ανταλλάγματα όπως μηχανήματα, αποθήκες, αυτοκίνητα, φορτηγά κλπ που μπορούν να δοθούν ως έναντι λειτουργούν με την παραπάνω τακτική, προκειμένου να μειώσουν (κουρέψουν) το ύψος της οφειλής και το εναπομείναν ανεξόφλητο ποσό μπαίνει στην ρύθμιση.

ΠΡΟΣΟΧΗ:

Βάσει των διατάξεων του παρόντος άρθρου και παρ2 ββ «τα ποσά διαγράφονται μετά την ολοσχερή εξόφληση όλων των οφειλών με βάση την σύμβαση αναδιάρθρωσης» το κούρεμα από τόκους υπερημερίας από πιστωτές, και τους τόκους και προσαυξήσεις του Δημοσίου τους έχουν σε αναμονή και διαγράφονται στην τελευταία αποπληρωμή της ρύθμισης. Μήπως να προβληματιστούμε ενθυμούμενοι παρόμοιες ρυθμίσεις (κυρίως Δημοσίου) των 100 δόσεων και τελικά σχεδόν το 70% των οφειλετών έχασε τις ρυθμίσεις; Αποτέλεσμα τότε ήταν η επιπλέον επιβάρυνση από την 8% προσαύξηση επί του συνόλου και η επαναφορά τόκων και προστίμων. Εδώ τι επιπτώσεις θα έχουμε; …

Μέχρι εδώ έχει καλώς και συνεχίζεις μέχρι το τέλος της διαδικασίας αν και υπάρχει περίπτωση οι πιστωτές να μην έρθουν σε τελική συμφωνία. Μερικοί από τους λόγους που μπορεί να συμβεί είναι:

Διαφωνία στα ποσά που θα ορισθούν προς αποπληρωμή της ρύθμισης, στην κινητή & ακίνητη περιουσία που θα δοθεί ως αντάλλαγμα προκειμένου να μειωθεί το ποσό και να μείνουν λιγότερες οφειλές οι οποίες θα ρυθμιστούν με τον παρόν εξωδικαστικό, ενώ διαφωνίες μπορεί να υπάρξουν στις επιπλέον εγγυήσεις και προσημειώσεις και νέων ακινήτων ή κινητών περιουσιών και όλα αυτά πριν από το δικαστήριο.

ΑΡΘΡ. 12. Αφού η αίτηση μετατραπεί σε ΣΥΜΒΑΣΗ και υπογραφεί από όλα τα μέρη, σειρά έχει το Πολυμελές Πρωτοδικείο. Η υπόθεση εκδικάζεται με έκδοση απόφασης για την επικύρωση της. Η ΣΥΜΒΑΣΗ δεσμεύει τον οφειλέτη και τον συνοφειλέτη και τον εγγυητή απέναντι στους πιστωτές.

Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΙΤΛΟ ΕΚΤΕΛΕΣΤΟ. Με αυτή την κίνηση οι ΠΙΣΤΩΤΕΣ πέτυχαν την σύναψη σύμβασης μέσω δικαστηρίου. ΔΗΛ. ΧΡΩΣΤΑΣ ΠΛΕΟΝ ΜΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ …

ΑΡΘΡ 14. ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΗ ΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ

Εάν ο οφειλέτης δεν καταβάλει προς πιστωτή οποιοδήποτε από τα συμφωνημένα ποσά για χρονικό διάστημα μέχρι και 90 ημερών ο πιστωτής δικαιούται να ζητήσει ακύρωση της σύμβασης ως προς όλους. Με την ακύρωση της σύμβασης ΑΝΑΒΙΩΝΟΥΝ ΟΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΝΟΦΕΙΛΕΤΗ. Ο Πιστωτής ζητάει από το δικαστήριο να ληφθούν ασφαλιστικά μέτρα τα οποία και διατάσσονται αφού ο τίτλος έγινε εκτελεστός σύμφωνα με την απόφαση και πλέον αυτοδικαίως επέρχεται ανατροπή της σύμβασης .

Για όλους τους φορείς που λάμβαναν μέρος επέρχεται αναβίωση των απαιτήσεων καθίσταται άμεσα ληξιπρόθεσμο το σύνολο της ανεξόφλητης οφειλής μαζί με τους αναλογούντες τόκους και τις προσαυξήσεις. Τη ρύθμιση επίσης μπορείς να την χάσεις εάν παραλείψεις να υποβάλεις δηλώσεις εισοδήματος, ΦΠΑ, εντος 3 μηνών από την παρέλευση υποβολής τους. Ετσι το Δημόσιο έχει το δικαίωμα να καταστήσει εκπιπτέα τη σύμβαση με ακύρωση αυτής με αποτέλεσμα να ακυρωθεί η συμφωνία ως προς όλους τους πιστωτές. Εάν σκεφτούμε ότι έχει κατατεθεί ένα project βιωσιμότητας για τα επόμενα χρόνια λειτουργίας των εταιρειών ενώ δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει την επόμενη ημέρα καθώς θα πρέπει να εξυπηρετούνται από τον οφειλέτη όλες οι παλαιές και νέες ρυθμίσεις όπως και κάθε νέα οφειλή που προκύπτει (φόροι, τέλη, ενφια , κλπ), κατά πόσο θεωρούμε εφικτή την τήρηση όλων αυτών ???. Σε περίπτωση που δεν καταφέρει ο οφειλέτης να τηρήσει τη σύμβαση, έχει χάσει εκ προιμίου τα ανταλλάγματα που έχει συμφωνήσει ενώ το χρέος επανέρχεται και μετά δικαστικής αποφάσης.

«Κοινωνική» πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ ή αφελληνισμός της περιουσίας των Ελλήνων βάσει σχεδίου των μνημονιακών κομμάτων.

1. Γουίλιαμ Σαίξπηρ, 1564-1616 (από την «Τρικυμία»)

2. Η Καθημερινή

3. Πηγή: Taxheaven

4. Βασιλειάδης Πολύκαρπος, Οικονομολόγος

.sxedio-b.gr
 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου