Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014

Δ Ι Α Κ H Ρ Υ Ξ Η ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣIΑΣ ΤΑΞΙ

Συναδέλφισσες-συνάδελφοι
 Επειδή δεν μπορούμε πλέον να είμαστε παθητικοί θεατές της καταστροφής
που συντελείται γύρω μας, αλλά και να παραμένουμε αδιάφοροι μπροστά
στους σωρούς των κοινωνικών ερειπίων που δημιουργούν στη χώρα μας οι
νεοφιλελεύθερες πολιτικές της τρόικας και της υποτελούς κυβέρνησης
Σαμαρά - Βενιζέλου.
 Επειδή δεν μπορούμε να παραμένουμε άλλο με σκυμμένο το κεφάλι όταν η
χώρα μας μετατρέπεται σε αποικία χρέους των διεθνών τοκογλύφων.
 Επειδή συνειδητοποιούμε, κάθε μέρα όλο και περισσότερο, οτι αν δεν
αντισταθούμε στην ολομέτωπη επίθεση που δεχόμαστε από το κόσμο των
καρτέλ, των πολυεθνικών και του διεθνούς χρηματιστικού κεφαλαίου, το
μέλλον μας, δεν μπορεί να είναι τίποτα άλλο πέρα από μια συνεχή κατάσταση
μόνιμης εξαθλίωσης.

 Επειδή δεν ανεχόμαστε να βλέπουμε το επάγγελμά μας, το ΤΑΞΙ, να

μαραζώνει, τους αυτοαπασχολούμενους ταξιτζήδες να φτωχοποιούνται, το

μεροκάματο να έχει γίνει καθημερινός Γολγοθάς, και τα χρέη στις τράπεζες,

στην εφορία και στον ΟΑΕΕ, να έχουν γίνει θηλιά στο λαιμό μας.

 Επειδή δεν μπορούμε να δεχόμαστε άλλο να μας φορολογούν με 26% από

το πρώτο ευρώ, να μας τιμωρούν με πρόστιμα και χαράτσια, να μη μας

παρέχουν γιατρούς και φάρμακα και από πάνω να μας απειλούν με

κατασχέσεις.

 Επειδή δεν μπορούμε να ανεχόμαστε άλλο να ποδοπατιέται καθημερινά η

αξιοπρέπειά μας και να γεμίζει η ζωή μας αβεβαιότητα αγωνία και απόγνωση.

 Επειδή δεν μπορούμε να συμβιβαζόμαστε άλλο με τον γραφειοκρατικό

εκφυλισμό των συνδικαλιστικών μας οργάνων, και να δεχόμαστε

αδιαμαρτύρητα την μετατροπή τους σε θύλακες παραγοντισμού και

κομματισμού, που καθηλώνουν το κλάδο σε μια κατάσταση απόλυτης

αφωνίας, αδράνειας και αποδοχής όλων των αρνητικών ρυθμίσεων που μας

επιβάλλονται.

 Επειδή μας είναι ΑΔΥΝΑΤΟ να σφυρίζουμε ΑΔΙΑΦΟΡΑ όταν στο κλάδο μας

εκκολάπτεται το ΑΥΓΟ ΤΟΥ ΦΙΔΙΟΥ και αναφύονται ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΕΣ,

ΞΕΝΟΦΟΒΙΚΕΣ και ΝΕΟΝΑΖΙΣΤΙΚΚΕΣ αντιλήψεις που μας εκθέτουν και μας

ΣΤΙΓΜΑΤΙΖΟΥΝ στα μάτια όλης της κοινωνίας.

 Επειδή τέλος δεν έχουμε άλλο τρόπο να αλλάξουμε τις αποφάσεις που

παίρνονται για τη ζωή μας, τη δουλειά μας και το μέλλον μας παρά μόνο τη

συλλογική μας δράση.

Αυτοαπασχολούμενοι ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ, από όλη την Ελλάδα, προερχόμενοι από τον

χώρο της ευρύτερης ριζοσπαστικής αριστεράς, τον ανεξάρτητο αγωνιστικό

συνδικαλισμό(Ενιαίο Ενωτικό, Τομή, Αλληλεγγύη) και τον ευρύτερο δημοκρατικό

προοδευτικό χώρο, προχωρήσαμε στην ίδρυση νέας συνδικαλιστικής παράταξης με

την ονομασία ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ. Φιλοδοξούμε η νέα μας

συνδικαλιστική παράταξη να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ενός ενωτικού

ΜΕΤΩΠΙΚΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ αριστερών ριζοσπαστικών και προοδευτικών

δυνάμεων στο κλάδο, που θα αγωνιστεί να ξαναγίνει το ΤΑΞΙ βιώσιμο επάγγελμα

στα χέρια των επαγγελματιών μικροϊδιοκτητών, ενάντια στις νεοφιλελεύθερες

μνημονιακές πολιτικές που το καταστρέφουν.

ΤΙ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ

-Η πίστη μας στον αγωνιστικό προσανατολισμό που πρέπει να έχει το

συνδικαλιστικό κίνημα.

-Η πίστη μας στην ανεξαρτησία και την αυτονομία του συνδικαλιστικού κινήματος

απέναντι σε κάθε κομματική εξάρτηση και κηδεμονία.

-Η πίστη μας ότι οι διάσπαρτες ΑΡΙΣΤΕΡΕΣ, ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ και προοδευτικές

δυνάμεις, πρέπει να αποκτήσουν κοινό βηματισμό, όταν στο κλάδο μας, μετά τα

αλλεπάλληλα πλήγματα που έχουμε δεχτεί, βρίσκει πρόσφορο έδαφος και σηκώνει

κεφάλι ο αποκρουστικός χρυσαυγίτικος φασισμός. Κοινός βηματισμός στη δράση

σημαίνει για μας, εξυγίανση της λειτουργίας του συνδικαλιστικού κινήματος, με σκοπό

την άνοδο της μαχητικότητάς του, αλλά και την αναβάθμιση της αποτελεσματικότητάς

του, έτσι ώστε ενωτικά, να αποκρουστεί η νεοφιλελεύθερη λαίλαπα που καταστρέφει

τη δουλειά μας και τη ζωή μας. Μια τέτοια προσπάθεια ενότητας στη δράση, δεν

έρχεται να ακυρώσει τις όποιες ιδεολογικές διαφορές υπάρχουν, ούτε έχει στόχο τη

δημιουργία ενός αρχηγικού εκλογικού μηχανισμού με μοναδικό σκοπό να καταλάβουν

κάποιοι ή να κρατήσουν κάποιοι άλλοι τις καρέκλες τους. Δίνει έμφαση στην ανάγκη

ανασυγκρότησης του συνδικαλιστικού κινήματος, και την αποκατάσταση στο

εσωτερικό του, των συλλογικών δημοκρατικών λειτουργιών, που έχουν

κατακουρελιαστεί από την σημερινή γαλαζοπράσινη ηγεσία. Δίνει έμφαση τέλος στην

ανάγκη να αλλάξουν οι συσχετισμοί μέσα στο κλάδο για να ξεκολλήσουμε από το

τέλμα της απραξίας και της αδράνειας στο οποίο μας έχουν καταδικάσει, τα τελευταία

χρόνια, τα φερέφωνα του νεοφιλελευθερισμού.

ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΣ

ΘΕΣΜΙΚΑ

- Ο μνημονιακός και νεοφιλελεύθερης κοπής νόμος 4070/2012, ήρθε να

ανατρέψει πλήρως το ιδιοκτησιακό καθεστώς των αδειών (μέχρι δύο άδειες

ανά επαγγελματία οδηγό) . Άνοιξε το δρόμο, να φύγει σταδιακά το ταξί από τα

χέρια των αυτοαπασχολούμενων μικροϊδιοκτητών και να περάσει στο μεγάλο

κεφάλαιο. Στόχος, η αντικατάσταση της μικρής ιδιοκτησίας από τη μεγάλη και η

μετατροπή των σημερινών μικροϊδιοκτητών σε φτηνούς μισθωτούς των 300

και 500 ευρώ.

- Η ταφόπλακα του μεταφορικού έργου που ανήκει στα ΤΑΞΙ ήρθε στη συνέχεια

με το ν. 4093/2012 του Χατζηδάκη όπου απελευθερώθηκε πλήρως το

μεταφορικό έργο που ανήκε στα ΤΑΞΙ , δίνοντας τη δυνατότητα μεταφοράς

προσώπων στους ΞΕΝΟΔΟΧΟΥΣ, στα ΓΡΑΦΕΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΕΩΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ και στα ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ με ΕΙΧ αυτοκίνητα καθώς και

με ειδικής μίσθωσης επταθέσια ή εννιαθέσια.

ΠΡΟΤΑΣΗ

- Οι προαναφερόμενοι μνημονιακοί νόμοι, πρέπει να καταργηθούν, και να

αντικατασταθούν από ένα νέο θεσμικό πλαίσιο, που θα εγγυάται την άδεια

ως περιουσιακό στοιχείο με διατήρηση του δικαιώματος μεταβίβασης, θα

διασφαλίζει την προστασία του μεταφορικού έργου, θα προστατεύει την

απασχόληση των μικροϊδιοκτητών ΤΑΞΙ και θα ενθαρρύνει και ενισχύει την

αυτοοργάνωσή τους σε συνεταιριστική βάση , ενώ παράλληλα θα θέτει

κανόνες βιωσιμότητας του ΤΑΞΙ σε μια ριζοσπαστική και προοδευτική

κατεύθυνση.

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ

- Να επανέλθει το αφορολόγητο των 12.000

- Να ρυθμιστούν σε πολλές δόσεις χωρίς προσαυξήσεις οι οφειλές προς την

εφορία.

- Δίκαιο Φορολογικό σύστημα με βάση τα πραγματικά εισοδήματα και

κλιμακούμενους φορολογικούς συντελεστές

- Να σταματήσει ο οικονομικός στραγγαλισμός των ρ/τ με την επιβολή

23% ΦΠΑ στις συνδρομές των μελών τους. Τα ρ/τ δεν προβαίνουν σε καμία

εμπορική πράξη για να επιβάλλεται ΦΠΑ στις συνδρομές. Δεν πουλάνε στα

μέλη τους την επικοινωνία. Τα μέλη δημιουργούν τις ενώσεις των ρ/τ για να

μοιράζονται από κοινού τα έξοδα λειτουργίας του κέντρου. Αλλά ακόμα και αν

θεωρήσουμε ότι παρέχεται η υπηρεσία της επικοινωνίας στα μέλη, αυτή είναι

συνυφασμένη με την εκτέλεση του μεταφορικού τους έργου στο οποίο ο ΦΠΑ

είναι 13% και όχι 23%.

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ

- Να παγώσουν τα παλαιά χρέη στον ΟΑΕΕ, και να ρυθμιστεί η αποπληρωμή

τους σε πολλές μηνιαίες δόσεις, χωρίς τις προσαυξήσεις και το ποσό που

αντιστοιχεί στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Δεν μπορούν να μας ζητάνε

να πληρώσουμε, και μάλιστα με προσαυξήσεις, όταν δεν μας θεωρούσαν το

βιβλιάριο υγείας και επομένως δεν είχαμε πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας.

- Στους διακανονισμούς, η αποπληρωμή παλιών οφειλών να αποσυνδεθεί από

την πληρωμή των τρεχουσών εισφορών έτσι ώστε η όποια καθυστέρηση των

τρεχουσών εισφορών να μη προκαλεί συνολική διακοπή του διακανονισμού.

- Ελεύθερη επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας

- Να καταργηθεί η προσωποκράτηση και οι κατασχέσεις- πλειστηριασμοί για

οφειλές στον ΟΑΕΕ και στο δημόσιο

- Διασφάλιση ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης, για όλους

τους ασφαλισμένους με ληξιπρόθεσμα χρέη, με την εφ’ άπαξ καταβολή δύο

τουλάχιστον μηνιαίων δόσεων το χρόνο.

- Να έχεις δικαίωμα συνταξιοδότησης αν η κύρια οφειλή σου είναι μέχρι 50.000

ευρώ, ποσό το οποίο θα αποπληρώνεις σε ίσες μηνιαίες δόσεις με την

καταβολή της σύνταξης.

ΚΛΑΔΙΚΑ

- Να υπερασπιστούμε τον αυτοαπασχολούμενο μικροϊδιοκτήτη και να

εμποδίσουμε, όσο είναι καιρός, την συγκέντρωση των ταξί σε χέρια

επενδυτών, πολυεθνικών και καρτέλ.

- Να αλλάξει ριζικά ο κανονισμός λειτουργίας του ΤΑΞΙ, με παράλληλη

δημιουργία πειθαρχικού δεύτερου βαθμού

- Να μην υπάρξει καμία αύξηση των προστίμων για πειθαρχικές παραβάσεις

του κανονισμού λειτουργίας. Δεν γίνεται την ώρα που το μεροκάματο έχει

μειωθεί κατά 50%, να καταθέτουν νομοσχέδιο, όπου με πρόσχημα την

ταξινόμηση των παραβάσεων σε τέσσερις κατηγορίες(ελαφρές, σοβαρές, πολύ

σοβαρές, ιδιαζόντως σοβαρές) να επιχειρούν την αναπροσαρμογή των

προστίμων από 50 έως 3.000 ευρώ.

- Να υπάρξει άμεσα νομοθετική ρύθμιση που θα παύει την ποινική δίωξη των

συναδέλφων που συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις του καλοκαιριού του 2011

εναντία στο νόμο Ραγκούση.

- Να καταργηθεί η κατάσχεση του αυτοκινήτου για μεταφορά μεταναστών

χωρίς χαρτιά, σύμφωνα με τον ν.3772/2008 , πριν τελεσιδικίσει η υπόθεση.

Δεν μπορεί ο οδηγός του ταξί να ξέρει τι είναι ο κάθε επιβάτης.

- Να υπάρξει κούρεμα στα δάνεια που πήραν πολλοί συνάδελφοι για την αγορά

του ταξί τους και δεν μπορούν να πληρώσουν τις δόσεις στις τράπεζες. Δεν

γίνεται εδώ που έφεραν το ταξί να ζητάνε την πλήρη εξόφλησή τους.

- Να δημιουργηθούν λειτουργικές πιάτσες που θα υποστηρίξουν μια νόμιμη

και αξιοπρεπή λειτουργία του ταξί και να σταματήσει το κυνηγητό της τροχαίας.

- Να αντιμετωπισθεί άμεσα το ζήτημα των εταιρειών, που αξιοποιώντας

καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές ανταγωνίζονται αθέμιτα τα ράδιο –

ταξί , καταστρατηγώντας χωρίς κανέναν έλεγχο το κανονισμό λειτουργίας του

ταξί. Από πού αντλούν το δικαίωμα να παροτρύνουν τους πελάτες, αλλά και

τους οδηγούς ταξί, να βαθμολογούν ο ένας τον άλλο και να δημοσιοποιούν

αυτή τη βαθμολογία επηρεάζοντας έτσι το εισόδημα των μεν και την

εξυπηρέτηση των δε; Η ειδική κάρτα που έχει παραχωρήσει η πολιτεία στον

οδηγό ταξί γι’ αυτούς δεν αντιπροσωπεύει τίποτα; Γνωρίζουν ότι επιτρέποντας

στα μέλη των ρ/τ να δουλεύουν και με την εφαρμογή τους, διευκολύνουν την

ιδιοποίηση πελατών, κάτι εντελώς υπονομευτικό για τα ράδιο-ταξί; Αν τους

αφήσουμε και γιγαντωθούν θα ελέγξουν ένα μεγάλο κομμάτι μεταφορικού

έργου και θα εκμεταλλεύονται τον οδηγό ταξί ζητώντας του όλο και μεγαλύτερη

προμήθεια.

Η τεχνολογία μπορεί να είναι καλή αλλά δεν είναι ουδέτερη. Εξαρτάται από

ποιον και προς όφελος ποιανού εφαρμόζεται.

Απευθύνουμε αγωνιστικό κάλεσμα, σε όλους τους συναδέλφους και τις

συναδέλφισσες, που έχουν τις ίδιες ή ανάλογες ανησυχίες με εμάς, να ενώσουμε τις

δυνάμεις μας και να παλέψουμε από κοινού να αλλάξουμε τα πράγματα στο κλάδο

μας και στη χώρα μας.

Σήμερα πρέπει να γίνει συνείδηση στο καθένα μας ότι αν δε σταματήσουν και

δεν ανατραπούν οι πολιτικές των μνημονίων, της λιτότητας, και του

εξανδραποδισμού των εργαζόμενων και των αυτοαπασχολούμενων

μικρομεσαίων που εφαρμόζονται κατ’ επιταγή της τρόικας, δεν υπάρχει

μέλλον.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΤΟΥ ΤΑΞΙ

ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΤΟ ΤΑΞΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ

Τρεις είναι οι αρχές που εμπνέουν και να καθορίζουν τη δράση μας.

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ - ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ

Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ:

Σάκουλης Κωνσταντίνος(μέλος Δ.Σ ΠΟΕΙΑΤΑ), Κρεμμύδας Γιάννης (μέλος Δ.Σ

ΣΑΤΑ), Θεριανός Σπύρος, Βενέτης Κωνσταντίνος, Κοντολάτης Σπύρος,

Φραντζής Γιώργος, Λαμπρόπουλος Γιώργος, Καραγιώργος Γιώργος,

Σισμανίδης Αλέκος, Σιαμέτης Κωνσταντίνος, Αναγνώστου Μάκης,

Νικολόπουλος Μάριος, Σαραφόπουλος Νίκος, Καΐρης Πέτρος, Δάλλας Βασίλης,

Ακριτίδης Θεόδωρος, Γεωργιάδης Στέλιος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου