ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΧΑΡΑΤΣΙ ΤΗΣ "ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ" (ΚΟΣΤΟΣ 1,5 ΔΙΣ)! Ανεπαρκής, μισή αλλά και κατάφωρα άδικη για τους οικονομικά πιο αδύνατους θα πρέπει να χαρακτηριστεί η εκπρόθεσμος τροπολογία εξπρές που κατέθεσε άρον - άρον η κυβέρνηση και η οποία προβαίνει στην πολυδιαφημισμένη ρύθμιση των εκρηκτικών ληξιπρόθεσμων οφειλών φυσικών και νομικών προσώπων προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία. Στην ίδια κυβερνητική τροπολογία εξπρές, που πρόκειται να ψηφισθεί άρπα-κόλα το μεσημέρι της Παρασκευής (24/10) και η οποία κάθε άλλο παρά αντιμετωπίζει τον εφιάλτη των ιλιγγιωδώς αυξανόμενων ληξιπρόθεσμων οφειλών στο δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, υπάρχει απαράδεκτη διάταξη με την οποία επεκτείνεται για δύο χρόνια, το 2015 και 2016, η λεγόμενη "εισφορά αλληλεγγύης" μειωμένη απλώς κατά 30%.
Να σημειώσουμε ότι το κόστος για τους πολίτες της παράτασης για δύο έτη της "εισφοράς αλληλεγγύης" ξεπερνάει το υπέρογκο ποσό του 1,5 δις ευρώ.
Ανεπαρκή για την επίλυση του προβλήματος των ληξιπρόθεσμων χρεών, κρίνει η Αντιπολίτευση τη νέα ρύθμιση που κατέθεσε η κυβέρνηση και προβλέπει εξόφληση έως 100 δόσεις.
Εκφράζοντας ενστάσεις ως προς τις προβλέψεις της, αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι το ύψος της δόσης δεν συνδέεται με την οικονομική δυνατότητα του οφειλέτη, αλλά και ότι οι περικοπές τωνπροσαυξήσεων μειώνονται όσο αυξάνονται οι δόσεις, με αποτέλεσμα οι πιο ευάλωτοι που είναι αναγκασμένοι να εξαντλήσουν τον αριθμό των δόσεων να επιβαρύνονται περισσότερο.
Τη θέση αυτή συμμερίζονται απόλυτα και οι Εφοριακοί.Όπως λέει στο Αθηναϊκό Πρακτορείο (ΑΠΕ-ΜΠΕ) ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Εφοριακών, Τρύφων Αλεξιάδης, η πρόταση των εφοριακών είναι να υπάρξει «μια γενναία ρύθμιση η οποία να μη σχετίζεται με έναν αριθμό δόσεων, αλλά με τομηνιαίο διαθέσιμο ποσό κάθε πολίτη».
Το ΚΚΕ απορρίπτει τη ρύθμιση, τονίζοντας ότι το θέμα δεν είναι ο αριθμός των δόσεων, αλλά το ότι οι πολίτες δεν έχουν λεφτά. Μιλώντας χαρακτηριστικά για «εκτέλεση» σε δόσεις, ζητά κούρεμα χρεών καικατάργηση άδικων και αντιλαϊκών φόρων και χαρατσιών.
Για εξαπάτηση των οφειλετών του Δημοσίου μέσω ρυθμίσεων παράλογων και απαγορευτικών για την πλειοψηφία, μιλούν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες.
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΩΝ 100 ΔΟΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ
TΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
Κατατέθηκε στη Βουλή από τους υπουργούς Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη και Εργασίας Γιάννη Βρούτση η τροπολογία που καθορίζει το νέο τρόπο ρύθμισης βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τη φορολογική διοίκηση και τα ασφαλιστικά ταμεία.
Η ρύθμιση προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι το ελάχιστο ποσό της μηνιαίας δόσης δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 50 ευρώ, ενώ η αίτηση υπαγωγής μπορεί να γίνει μέχρι 31 Μαρτίου. Στη ρύθμιση υπάγονται οφειλές έως ένα εκατομμύριο ευρώ, με ευνοϊκό επιτόκιο που ανέρχεται σε 4,56% ετησίως.
Η τροπολογία που κατατέθηκε εκπρόθεσμα στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για τη « Ανοικτή διάθεση και περαιτέρω χρήση εγγράφων» θα ψηφισθεί τηνΠαρασκευή (24/10).
Για τη ρύθμιση βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων οφειλών που είχαν οι φορολογούμενοι προς τη φορολογική διοίκηση έως την 1η Οκτωβρίου 2014, αλλά και για τομεταβατικό πλαίσιο ρυθμίσεως οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης πλην του ΝΑΤ, για ληξιπρόθεσμες οφειλές μέχρι την30-9-2014 οι διατάξεις προβλέπουν απαλλαγές από τις προσαυξήσεις ,τους τόκους και τα πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής που φτάνουν μέχρι και το 100%, αλλά και αποπληρωμή από 12 έως και 100δόσεις.
Ειδικότερα:
Εφάπαξ εξόφληση οδηγεί σε μείωση των προσαυξήσεων κατά 100%.
Εξόφληση σε 12 μηνιαίες δόσεις οδηγεί σε μείωση των προσαυξήσεων κατά 90%.
Εξόφληση σε 24 μηνιαίες δόσεις οδηγεί σε μείωση των προσαυξήσεων κατά 80%.
Εξόφληση σε 36 μηνιαίες δόσεις οδηγεί σε μείωση των προσαυξήσεων κατά 70%.
Εξόφληση σε 48 μηνιαίες δόσεις οδηγεί σε μείωση των προσαυξήσεων κατά 60%.
Εξόφληση σε 60 μηνιαίες δόσεις οδηγεί σε μείωση των προσαυξήσεων κατά 50%.
Εξόφληση σε 72 μηνιαίες δόσεις οδηγεί σε μείωση των προσαυξήσεων κατά 30%.
Εξόφληση σε 100 μηνιαίες δόσεις οδηγεί σε μείωση των προσαυξήσεων κατά 20%.
Εξαιρετικά, για την υπαγωγή στη ρύθμιση των 100 δόσεων το ποσό της ρυθμιζόμενης οφειλής δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 15.000 ευρώ. Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης της ρύθμισης δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 50 ευρώ.
Σημειώνεται, ότι προκειμένου να εξασφαλισθεί η ευρύτερη δυνατή συμμετοχή στη ρύθμιση και η διευκόλυνση των φορολογουμένων ώστε να εκπληρώσουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, δεν τίθενται περιοριστικές προϋποθέσεις υπαγωγής στη ρύθμιση.
Στη ρύθμιση υπάγονται οφειλές φυσικών και νομικών προσώπων έως 1 εκατ. ευρώ με ευνοϊκό επιτόκιο που ανέρχεται σε 4,56% ετησίως, έναντι 8,75% σήμερα.
Η σχετική αίτηση θα υποβάλλεται στην εφορία μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Μαρτίου 2015. Προϋπόθεση υπαγωγής αποτελούν η υποβολή των προβλεπομένων από το νόμο φορολογικών δηλώσεων και η φορολογική τους ενημερότητα καθ’ όλη τη διάρκεια της ρύθμισης.
Στη ρύθμιση υπάγεται υποχρεωτικά το σύνολο των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων έως την 1η Οκτωβρίου 2014 οφειλών που δεν έχουν τακτοποιηθεί κατά νόμιμο τρόπο με αναστολή πληρωμής ή διευκόλυνση ή άλλη νομοθετική ρύθμιση τμηματικής καταβολής. Επίσης, δύνανται να υπαχθούν μετά από επιλογή του οφειλέτη και βεβαιωμένες έως και την 1η Οκτωβρίου 2014 οφειλές που κατά την ημερομηνία της αίτησης τελούν σε αναστολή, διοικητική ή δικαστική ή εκ του νόμου ή δεν έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες ή έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής, η οποία είναι σε ισχύ.
Η ρύθμιση προβλέπει πως όσοι κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του νέου νόμου έχουν υπαχθεί στη ρύθμιση της «νέας αρχής» και τηρούν τους όρους της ρύθμισης αυτής, υπόκεινται αναδρομικά, από 1-1-2013, σε επιτόκιο ύψους 4,56% και τυγχάνουν των εκπτώσεων επί των προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής, δικαιούμενοι να επιλέξουν να υπαχθούν στη νέα ρύθμιση. Ακόμη, έχουν ως πρόσθετο ευεργέτημα τη μείωση κατά ποσοστό 20% των προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής αναδρομικά από την ημερομηνία ένταξής τους στη ρύθμιση.
Η ρύθμιση χορηγείται ανά οφειλέτη και αφορά και τις οφειλές για τις οποίες αυτός ευθύνεται αλληλεγγύως. Πρόσωπα που ευθύνονται αλληλεγγύως για την καταβολή μέρους της οφειλής δικαιούνται να ρυθμίσουν το εν λόγω μέρος.
Στην περίπτωση που ο οφειλέτης επιλέξει σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης να εξοφλήσει εφάπαξ τις υπόλοιπες δόσεις των ρυθμισμένων οφειλών , τυγχάνει απαλλαγής επί του εναπομείναντος ποσού των προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής, σε ποσοστό ίσο με αυτό που αντιστοιχεί στον αριθμό των μηνιαίων δόσεων που τελικά διαμορφώνεται με την εξόφληση.
Η ΥΠΑΓΩΓΗ
Με την υπαγωγή και συμμόρφωση του οφειλέτη στην εν λόγω ρύθμιση τμηματικής καταβολής χορηγείται από τη φορολογική διοίκηση αποδεικτικό ενημερότητας και βεβαίωση οφειλής, αναβάλλεται η εκτέλεση της ποινής που επιβλήθηκε κατά τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 και αναστέλλεται η παραγραφή του αδικήματος κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής της ποινικής δίωξης.
Παράλληλα, αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης καθώς και η λήψη άλλων διασφαλιστικών μέτρων. Οι ήδη επιβληθείσες κατασχέσεις στα χέρια τρίτων αίρονται μετά από αίτηση του οφειλέτη, αφού εξοφληθεί το 50% της αρχικής βασικής ρυθμιζόμενης οφειλής.
Η παραγραφή των οφειλών, για τις οποίες υποβάλλεται αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση αναστέλλεται από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και για ολόκληρο το χρονικό διάστημα που αφορά η ρύθμιση ανεξαρτήτως καταβολής οποιουδήποτε ποσού και δεν συμπληρώνεται πριν παρέλθει ένα έτος από τη λήξη του έτους της τελευταίας δόσης αυτής.
Η φορολογική διοίκηση προβαίνει σε συμψηφισμό των χρηματικών απαιτήσεων του οφειλέτη κατά του Δημοσίου και μέχρι την κάλυψη του ποσού που αντιστοιχεί στο 1/7 των εναπομεινασών δόσεων και μετά τη συμμόρφωση του οφειλέτη στη ρύθμιση τμηματικής καταβολής που του χορηγήθηκε .
Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΡΥΘΜΙΣΗΣ
Η μη εμπρόθεσμη καταβολή δόσης, έχει ως συνέπειες την απώλεια των ευεργετημάτων της ρύθμισης, την υποχρέωση άμεσης καταβολή του υπολοίπου της οφειλής, σύμφωνα με τα στοιχεία βεβαίωσης, συνυπολογιζομένων των προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής, τα οποία αναβιώνουν, και την άμεση επιδίωξη της είσπραξής της με όλα τα προβλεπόμενα από την ισχύουσα νομοθεσία μέτρα.
Πάντως, εάν ο οφειλέτης, μετά την πάροδο εξαμήνου από την ένταξη σε ρύθμιση και την πλήρωση των όρων αυτής δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα μέχρι δύο δόσεις ανά έτος προγράμματος ρύθμισης, ή δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα μία δόση της ρύθμισης ανά έτος προγράμματος ρύθμισης για χρονικόδιάστημα μέχρι δύο μήνες δεν χάνει τη ρύθμιση, αλλά θα βαρύνεται με μηνιαία προσαύξηση 2%.
Σε περιπτώσεις απώλειας της ρύθμισης για λόγους ανωτέρας βίας, ο οφειλέτης δύναται εντός δύο μηνών από την απώλεια αυτής να υποβάλει άπαξ αίτηση επανένταξής του στη ρύθμιση με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις και για τον εναπομείναντα αριθμό δόσεων αυτής. Το αίτημα επανένταξης υποβάλλεται εγγράφως και περιέχει τα στοιχεία που θεμελιώνουν την ανωτέρα βία.
Η φορολογική διοίκηση αποφαίνεται επί του αιτήματος εντός 15 εργασίμων ημερών από την αίτηση. Εάν η Φορολογική Διοίκηση δεν αποφανθεί εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος, το αίτημα θεωρείται, ότι έχει απορριφθεί.
ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΑΠΩΛΕΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ «ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ»
Η διετής επέκταση της ειδικής "εισφοράς αλληλεγγύης" έως το 2016, η οποία επήλθε μετά από τις επίμονες πιέσεις της τρόικας στην κυβέρνηση για την κάλυψη δημοσιονομικών κενών, θα οδηγήσει τους φορολογουμένους σε πρόσθετη απώλεια εισοδήματος 1,53 δισ. ευρώ.
Μπορεί η ειδική εισφορά αλληλεγγύης να μειώνεται κατά 30% από την 1η Ιανουαρίου 2015, αλλά οι αθροιστικές επιβαρύνσεις για τα εισοδήματα των πολιτών από τον «έκτακτο» αυτό φόρο που θεσπίστηκε το 2011 θα ανέλθουν συνολικά στα 5,438 δισ. ευρώ.
Συγκεκριμένα, η τροπολογία που κατατέθηκε εκπρόθεσμα στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για την «Ανοικτή διάθεση και περαιτέρω χρήση εγγράφων» και θα ψηφισθεί την Παρασκευή, προβλέπει την επέκταση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης φυσικών προσώπων στα εισοδήματα που αποκτώνται κατά τα φορολογικά έτη 2015 και 2016, με μειωμένους από την 1η Ιανουαρίου 2015 συντελεστές υπολογισμού της κατά 30%.
Πάντως, η εκτίμηση του ΓΛΚ είναι μετριοπαθής. Σημειώνεται πως φέτος έχουν προϋπολογιστεί να εισπραχθούν από την εισφορά αλληλεγγύης 1,178 δισ. ευρώ, όταν το 2013 εισπράχθηκαν 1,22 δισ.ευρώ και το 2012 οι εισπράξεις είχαν διαμορφωθεί στο 1,51 δισ. ευρώ.
Εάν ο στόχος του προϋπολογισμού 2014 επιτευχθεί, τότε το 70% των εσόδων της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης αντιστοιχεί σε φόρο 824,6 εκατ. ευρώ κατ' έτος, δηλαδή σε έσοδα 1,64 δισ. ευρώ στη διετία.
Βάσει της πρόβλεψης του Γενικού Λογιστηρίου στη προσεχή διετία το Δημόσιο θα εισπράξει το 93% του ποσού αυτού.
Εάν το μακροοικονομικό σενάριο της κυβέρνησης επιβεβαιωθεί και η ανεργία υποχωρήσει στην διετία2015-2016, η αύξηση της απασχόλησης θα επιδράσει θετικά στη φορολογική βάση και θα φέρει πρόσθετα έσοδα από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης υπερβαίνοντας το 1,53 δισ. ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση μόνον από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης η συνολική επιβάρυνση των φορολογουμένων στο διάστημα 2012 -2016 υπολογίζεται αθροιστικά σε 5,438 δισ. ευρώ (3% του ΑΕΠ).
ΕΦΟΡΙΑΚΟΙ: ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΠΟΛΛΩΝ ΟΦΕΙΛΕΤΩΝ
Την εκτίμηση ότι από την νέα ρύθμιση αποπληρωμής των οφειλών με έως και 100 δόσεις ενδέχεται να αποκλειστούν πολλοί φορολογούμενοι που δεν μπόρεσαν να πληρώσουν την παλιά ρύθμιση του Οκτωβρίου ή και του Νοεμβρίου διατυπώνει ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Εφοριακών, Τρύφωνας Αλεξιάδης σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
«Από ό,τι φαίνεται, αυτοί θα αποκλειστούν. Ελπίζουμε να επικρατήσει η λογική, να υπαχθούν όλοι όσοι θέλουν στη ρύθμιση, διότι αυτή τη στιγμή έχουμε φορολογούμενους με 2-3 παλιές ρυθμίσεις. Να δώσει το υπουργείο Οικονομικών τη δυνατότητα για μια νέα αρχή διότι όπως συζητάνε οι πάντες για το αν είναι βιώσιμο το χρέος της χώρας πρέπει να καταλάβει το ΥΠΟΙΚ ότι τα χρέη προς το υπουργείο δεν είναι βιώσιμα για τις επιχειρήσεις, ξεπεράσανε πλέον τα 70 δισ. ευρώ» τονίζει ο κ. Αλεξιάδης.
Η πρόταση των Εφοριακών είναι να υπάρξει «μια γενναία ρύθμιση η οποία να μη σχετίζεται με έναν αριθμό δόσεων, αλλά με το μηνιαίο διαθέσιμο ποσό κάθε πολίτη» υπογραμμίζει ο κ. Αλεξιάδης.
«Φοβούμαστε ότι και αυτή η ρύθμιση όταν συνδέεται με έναν απόλυτο αριθμό και δεν συνδέεται με το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα του πολίτη δεν θα έχει αποτέλεσμα. Δυστυχώς, το ΥΠΟΙΚ έχει αποφασίσει να λειτουργεί όπως στο παρελθόν και τώρα, χωρίς διάλογο με τους εφοριακούς, τους λογιστές, τους οικονομολόγους» τονίζει ακόμη.
ΣΥΡΙΖΑ: Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΕΙ
Ανεπαρκή για την επίλυση του προβλήματος των ληξιπρόθεσμων οφειλών που συνεχώς αυξάνονταικρίνει ο ΣΥΡΙΖΑ τη ρύθμιση που κατέθεσε η κυβέρνηση, αν και αναγνωρίζει πως είναι καλύτερη από τις προηγούμενες που άλλωστε -όπως λέει απέτυχαν παταγωδώς.
Όπως εξηγεί ο Ευκλείδης Τσακαλώτος υπεύθυνος Οικονομίας για τον ΣΥΡΙΖΑ, «έπειτα από πάμπολλες καθυστερήσεις και από την πίεση που άσκησε ο ΣΥΡΙΖΑ με την Πρόταση Νόμου που κατέθεσε πρόσφατα για τη ρύθμιση οφειλών, η κυβέρνηση αναγκάστηκε να φέρει προς ψήφιση σχετική τροπολογία.»
» Η ρύθμιση που προτείνει η κυβέρνηση είναι μεν ευνοϊκότερη από την υφιστάμενη, η οποία επί της ουσίας έχει αποτύχει, καθώς ελάχιστοι οφειλέτες έχουν υπαχθεί σε αυτή. Ωστόσο, η πρόταση της κυβέρνησης δεν επαρκεί για την επίλυση του προβλήματος των ληξιπρόθεσμων οφειλών, που συνεχίζουν να αυξάνονται, ούτε και για την ανακούφιση των χιλιάδων πολιτών που χρωστούν».
Και αυτό, εξηγεί ο κ. Τσακαλώτος, διότι:
«- Συνεχίζεται η επιβολή επιτοκίου στο ποσό της οφειλής, ενώ και οι περικοπές στις προσαυξήσειςμειώνονται όσο αυξάνονται οι δόσεις. Με άλλα λόγια, αυτοί που χρειάζονται περισσότερες δόσεις, οι πιο ευάλωτοι σήμερα, θα καταβάλλουν τελικά υψηλότερο ποσό.
- Δεν συνδέεται το ποσό της δόσης με τη δυνατότητα αποπληρωμής του οφειλέτη. Μπορεί έτσι δύο οφειλέτες με διαφορετικό εισόδημα να πληρώνουν το ίδιο ποσό δόσης».
Επιπλέον, προσθέτει, «αξίζει να σημειωθεί ότι στην ίδια τροπολογία επιβάλλεται και νέο μέτρο: η συνέχιση της εφαρμογής της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για τα επόμενα 2 χρόνια».
Η Πρόταση Νόμου που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνει ο κ. Τσακαλώτος, «απαντά με καλύτερο τρόπο στo πρόβλημα της υπερχρέωσης των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων, καθώς βασική φιλοσοφία της είναι η σύνδεση των δόσεων με το διαθέσιμο εισόδημα του οφειλέτη, χωρίς την επιβολή επιτοκίου. Με αυτό τον τρόπο όχι μόνο θα δοθεί σημαντική ανάσα σε όσο το δυνατό περισσότερο κόσμο, αλλά και θα ενισχυθούν τα δημόσια έσοδα».
ΚΚΕ: «ΕΚΤΕΛΕΣΗ» ΣΕ ΔΟΣΕΙΣ
«Η ρύθμιση της κυβέρνησης δεν αφορά την πραγματική ανακούφιση του λαού, αλλά να εισπραχθούν, με κάθε τρόπο, οι οφειλές των λαϊκών οικογενειών προς την εφορία και τα ασφαλιστικάταμεία, οι οποίες έχουν διογκωθεί εξαιτίας των αβάσταχτων και άδικων φόρων, της ανέχειας και τηςανεργίας» σημειώνει το ΚΚΕ.
«Για τους εργαζόμενους, ανέργους, τους αυτοαπασχολουμένους το πρόβλημα δεν είναι ο αριθμός των δόσεων, αλλά το ότι δεν έχουν να πληρώσουν τους φόρους, τις εισφορές σε ασφαλιστικά ταμεία, όλα τα χαράτσια, που είναι αντιλαϊκά και άδικα και γι' αυτό πρέπει να καταργηθούν. Πολύ περισσότερο που αυτά τα χαράτσια έχουν πλέον μονιμοποιηθεί και θα ξεζουμίζουν το λαό και για τα επόμενα χρόνια.»
Επιπλέον το ΚΚΕ και προσθέτει: «Μοναδική λύση για τους εργαζόμενους, τους άνεργους, το σύνολο των λαϊκών οικογενειών είναι να οργανώσουν τους αγώνες τους για να βάλουν στη ημερήσια διάταξη την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, ξεκινώντας απ' την άμεση ανάκτηση απωλειών λόγω της κρίσης.»
» Να διεκδικήσουν πραγματικά μέτρα ανακούφισης, όπως είναι η πλήρης κατάργηση των αντιλαϊκών φόρων και χαρατσιών, το κούρεμα χρεών για τα λαϊκά στρώματα, η απαγόρευση κατασχέσεων και πλειστηριασμών και άλλα μέτρα που περιέχονται στις προτάσεις νόμου του ΚΚΕ».
«Να πληρώσει η πλουτοκρατία με φορολόγηση 45% στα διανεμόμενα και μη κέρδη του μεγάλου κεφαλαίου και κατάργηση όλων των φοροαπαλλαγών για το μεγάλο κεφάλαιο» καταλήγει το ΚΚΕ.
ΑΝ.ΕΛ: Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΞΑΠΑΤΑ ΤΟΥΣ ΟΦΕΙΛΕΤΕΣ
«Στον προεκλογικό της πανικό η συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ εξαπατά τους οφειλέτες του Δημοσίου με τροπολογία που περιλαμβάνει απαγορευτικές ή παγίδες ρυθμίσεις για την πλειοψηφία και το σύμπτωμα της ψυχασθένειας (με εντολή της τρόικας) να προβλέπονται 100 δόσεις για όσους χρωστούν λιγότερα και 72 δόσεις για όσους χρωστούν περισσότερα!» δήλωσε ο Τέρενς Κουίκ, εκπρόσωπος των Ανεξάρτητων Ελλήνων.
Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες «επιμένουμε στη ρεαλιστική μας πρόταση για Εθνικό Λογαριασμό Οφειλετών του Δημοσίου» πρόσθεσε.
Να σημειώσουμε ότι το κόστος για τους πολίτες της παράτασης για δύο έτη της "εισφοράς αλληλεγγύης" ξεπερνάει το υπέρογκο ποσό του 1,5 δις ευρώ.
Ανεπαρκή για την επίλυση του προβλήματος των ληξιπρόθεσμων χρεών, κρίνει η Αντιπολίτευση τη νέα ρύθμιση που κατέθεσε η κυβέρνηση και προβλέπει εξόφληση έως 100 δόσεις.
Εκφράζοντας ενστάσεις ως προς τις προβλέψεις της, αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι το ύψος της δόσης δεν συνδέεται με την οικονομική δυνατότητα του οφειλέτη, αλλά και ότι οι περικοπές τωνπροσαυξήσεων μειώνονται όσο αυξάνονται οι δόσεις, με αποτέλεσμα οι πιο ευάλωτοι που είναι αναγκασμένοι να εξαντλήσουν τον αριθμό των δόσεων να επιβαρύνονται περισσότερο.
Τη θέση αυτή συμμερίζονται απόλυτα και οι Εφοριακοί.Όπως λέει στο Αθηναϊκό Πρακτορείο (ΑΠΕ-ΜΠΕ) ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Εφοριακών, Τρύφων Αλεξιάδης, η πρόταση των εφοριακών είναι να υπάρξει «μια γενναία ρύθμιση η οποία να μη σχετίζεται με έναν αριθμό δόσεων, αλλά με τομηνιαίο διαθέσιμο ποσό κάθε πολίτη».
Το ΚΚΕ απορρίπτει τη ρύθμιση, τονίζοντας ότι το θέμα δεν είναι ο αριθμός των δόσεων, αλλά το ότι οι πολίτες δεν έχουν λεφτά. Μιλώντας χαρακτηριστικά για «εκτέλεση» σε δόσεις, ζητά κούρεμα χρεών καικατάργηση άδικων και αντιλαϊκών φόρων και χαρατσιών.
Για εξαπάτηση των οφειλετών του Δημοσίου μέσω ρυθμίσεων παράλογων και απαγορευτικών για την πλειοψηφία, μιλούν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες.
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΩΝ 100 ΔΟΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ
TΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
Κατατέθηκε στη Βουλή από τους υπουργούς Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη και Εργασίας Γιάννη Βρούτση η τροπολογία που καθορίζει το νέο τρόπο ρύθμισης βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τη φορολογική διοίκηση και τα ασφαλιστικά ταμεία.
Η ρύθμιση προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι το ελάχιστο ποσό της μηνιαίας δόσης δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 50 ευρώ, ενώ η αίτηση υπαγωγής μπορεί να γίνει μέχρι 31 Μαρτίου. Στη ρύθμιση υπάγονται οφειλές έως ένα εκατομμύριο ευρώ, με ευνοϊκό επιτόκιο που ανέρχεται σε 4,56% ετησίως.
Η τροπολογία που κατατέθηκε εκπρόθεσμα στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για τη « Ανοικτή διάθεση και περαιτέρω χρήση εγγράφων» θα ψηφισθεί τηνΠαρασκευή (24/10).
Για τη ρύθμιση βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων οφειλών που είχαν οι φορολογούμενοι προς τη φορολογική διοίκηση έως την 1η Οκτωβρίου 2014, αλλά και για τομεταβατικό πλαίσιο ρυθμίσεως οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης πλην του ΝΑΤ, για ληξιπρόθεσμες οφειλές μέχρι την30-9-2014 οι διατάξεις προβλέπουν απαλλαγές από τις προσαυξήσεις ,τους τόκους και τα πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής που φτάνουν μέχρι και το 100%, αλλά και αποπληρωμή από 12 έως και 100δόσεις.
Ειδικότερα:
Εφάπαξ εξόφληση οδηγεί σε μείωση των προσαυξήσεων κατά 100%.
Εξόφληση σε 12 μηνιαίες δόσεις οδηγεί σε μείωση των προσαυξήσεων κατά 90%.
Εξόφληση σε 24 μηνιαίες δόσεις οδηγεί σε μείωση των προσαυξήσεων κατά 80%.
Εξόφληση σε 36 μηνιαίες δόσεις οδηγεί σε μείωση των προσαυξήσεων κατά 70%.
Εξόφληση σε 48 μηνιαίες δόσεις οδηγεί σε μείωση των προσαυξήσεων κατά 60%.
Εξόφληση σε 60 μηνιαίες δόσεις οδηγεί σε μείωση των προσαυξήσεων κατά 50%.
Εξόφληση σε 72 μηνιαίες δόσεις οδηγεί σε μείωση των προσαυξήσεων κατά 30%.
Εξόφληση σε 100 μηνιαίες δόσεις οδηγεί σε μείωση των προσαυξήσεων κατά 20%.
Εξαιρετικά, για την υπαγωγή στη ρύθμιση των 100 δόσεων το ποσό της ρυθμιζόμενης οφειλής δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 15.000 ευρώ. Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης της ρύθμισης δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 50 ευρώ.
Σημειώνεται, ότι προκειμένου να εξασφαλισθεί η ευρύτερη δυνατή συμμετοχή στη ρύθμιση και η διευκόλυνση των φορολογουμένων ώστε να εκπληρώσουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, δεν τίθενται περιοριστικές προϋποθέσεις υπαγωγής στη ρύθμιση.
Στη ρύθμιση υπάγονται οφειλές φυσικών και νομικών προσώπων έως 1 εκατ. ευρώ με ευνοϊκό επιτόκιο που ανέρχεται σε 4,56% ετησίως, έναντι 8,75% σήμερα.
Η σχετική αίτηση θα υποβάλλεται στην εφορία μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Μαρτίου 2015. Προϋπόθεση υπαγωγής αποτελούν η υποβολή των προβλεπομένων από το νόμο φορολογικών δηλώσεων και η φορολογική τους ενημερότητα καθ’ όλη τη διάρκεια της ρύθμισης.
Στη ρύθμιση υπάγεται υποχρεωτικά το σύνολο των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων έως την 1η Οκτωβρίου 2014 οφειλών που δεν έχουν τακτοποιηθεί κατά νόμιμο τρόπο με αναστολή πληρωμής ή διευκόλυνση ή άλλη νομοθετική ρύθμιση τμηματικής καταβολής. Επίσης, δύνανται να υπαχθούν μετά από επιλογή του οφειλέτη και βεβαιωμένες έως και την 1η Οκτωβρίου 2014 οφειλές που κατά την ημερομηνία της αίτησης τελούν σε αναστολή, διοικητική ή δικαστική ή εκ του νόμου ή δεν έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες ή έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής, η οποία είναι σε ισχύ.
Η ρύθμιση προβλέπει πως όσοι κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του νέου νόμου έχουν υπαχθεί στη ρύθμιση της «νέας αρχής» και τηρούν τους όρους της ρύθμισης αυτής, υπόκεινται αναδρομικά, από 1-1-2013, σε επιτόκιο ύψους 4,56% και τυγχάνουν των εκπτώσεων επί των προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής, δικαιούμενοι να επιλέξουν να υπαχθούν στη νέα ρύθμιση. Ακόμη, έχουν ως πρόσθετο ευεργέτημα τη μείωση κατά ποσοστό 20% των προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής αναδρομικά από την ημερομηνία ένταξής τους στη ρύθμιση.
Η ρύθμιση χορηγείται ανά οφειλέτη και αφορά και τις οφειλές για τις οποίες αυτός ευθύνεται αλληλεγγύως. Πρόσωπα που ευθύνονται αλληλεγγύως για την καταβολή μέρους της οφειλής δικαιούνται να ρυθμίσουν το εν λόγω μέρος.
Στην περίπτωση που ο οφειλέτης επιλέξει σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης να εξοφλήσει εφάπαξ τις υπόλοιπες δόσεις των ρυθμισμένων οφειλών , τυγχάνει απαλλαγής επί του εναπομείναντος ποσού των προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής, σε ποσοστό ίσο με αυτό που αντιστοιχεί στον αριθμό των μηνιαίων δόσεων που τελικά διαμορφώνεται με την εξόφληση.
Η ΥΠΑΓΩΓΗ
Με την υπαγωγή και συμμόρφωση του οφειλέτη στην εν λόγω ρύθμιση τμηματικής καταβολής χορηγείται από τη φορολογική διοίκηση αποδεικτικό ενημερότητας και βεβαίωση οφειλής, αναβάλλεται η εκτέλεση της ποινής που επιβλήθηκε κατά τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 και αναστέλλεται η παραγραφή του αδικήματος κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής της ποινικής δίωξης.
Παράλληλα, αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης καθώς και η λήψη άλλων διασφαλιστικών μέτρων. Οι ήδη επιβληθείσες κατασχέσεις στα χέρια τρίτων αίρονται μετά από αίτηση του οφειλέτη, αφού εξοφληθεί το 50% της αρχικής βασικής ρυθμιζόμενης οφειλής.
Η παραγραφή των οφειλών, για τις οποίες υποβάλλεται αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση αναστέλλεται από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και για ολόκληρο το χρονικό διάστημα που αφορά η ρύθμιση ανεξαρτήτως καταβολής οποιουδήποτε ποσού και δεν συμπληρώνεται πριν παρέλθει ένα έτος από τη λήξη του έτους της τελευταίας δόσης αυτής.
Η φορολογική διοίκηση προβαίνει σε συμψηφισμό των χρηματικών απαιτήσεων του οφειλέτη κατά του Δημοσίου και μέχρι την κάλυψη του ποσού που αντιστοιχεί στο 1/7 των εναπομεινασών δόσεων και μετά τη συμμόρφωση του οφειλέτη στη ρύθμιση τμηματικής καταβολής που του χορηγήθηκε .
Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΡΥΘΜΙΣΗΣ
Η μη εμπρόθεσμη καταβολή δόσης, έχει ως συνέπειες την απώλεια των ευεργετημάτων της ρύθμισης, την υποχρέωση άμεσης καταβολή του υπολοίπου της οφειλής, σύμφωνα με τα στοιχεία βεβαίωσης, συνυπολογιζομένων των προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής, τα οποία αναβιώνουν, και την άμεση επιδίωξη της είσπραξής της με όλα τα προβλεπόμενα από την ισχύουσα νομοθεσία μέτρα.
Πάντως, εάν ο οφειλέτης, μετά την πάροδο εξαμήνου από την ένταξη σε ρύθμιση και την πλήρωση των όρων αυτής δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα μέχρι δύο δόσεις ανά έτος προγράμματος ρύθμισης, ή δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα μία δόση της ρύθμισης ανά έτος προγράμματος ρύθμισης για χρονικόδιάστημα μέχρι δύο μήνες δεν χάνει τη ρύθμιση, αλλά θα βαρύνεται με μηνιαία προσαύξηση 2%.
Σε περιπτώσεις απώλειας της ρύθμισης για λόγους ανωτέρας βίας, ο οφειλέτης δύναται εντός δύο μηνών από την απώλεια αυτής να υποβάλει άπαξ αίτηση επανένταξής του στη ρύθμιση με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις και για τον εναπομείναντα αριθμό δόσεων αυτής. Το αίτημα επανένταξης υποβάλλεται εγγράφως και περιέχει τα στοιχεία που θεμελιώνουν την ανωτέρα βία.
Η φορολογική διοίκηση αποφαίνεται επί του αιτήματος εντός 15 εργασίμων ημερών από την αίτηση. Εάν η Φορολογική Διοίκηση δεν αποφανθεί εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος, το αίτημα θεωρείται, ότι έχει απορριφθεί.
ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΑΠΩΛΕΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ «ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ»
Η διετής επέκταση της ειδικής "εισφοράς αλληλεγγύης" έως το 2016, η οποία επήλθε μετά από τις επίμονες πιέσεις της τρόικας στην κυβέρνηση για την κάλυψη δημοσιονομικών κενών, θα οδηγήσει τους φορολογουμένους σε πρόσθετη απώλεια εισοδήματος 1,53 δισ. ευρώ.
Μπορεί η ειδική εισφορά αλληλεγγύης να μειώνεται κατά 30% από την 1η Ιανουαρίου 2015, αλλά οι αθροιστικές επιβαρύνσεις για τα εισοδήματα των πολιτών από τον «έκτακτο» αυτό φόρο που θεσπίστηκε το 2011 θα ανέλθουν συνολικά στα 5,438 δισ. ευρώ.
Συγκεκριμένα, η τροπολογία που κατατέθηκε εκπρόθεσμα στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για την «Ανοικτή διάθεση και περαιτέρω χρήση εγγράφων» και θα ψηφισθεί την Παρασκευή, προβλέπει την επέκταση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης φυσικών προσώπων στα εισοδήματα που αποκτώνται κατά τα φορολογικά έτη 2015 και 2016, με μειωμένους από την 1η Ιανουαρίου 2015 συντελεστές υπολογισμού της κατά 30%.
Πάντως, η εκτίμηση του ΓΛΚ είναι μετριοπαθής. Σημειώνεται πως φέτος έχουν προϋπολογιστεί να εισπραχθούν από την εισφορά αλληλεγγύης 1,178 δισ. ευρώ, όταν το 2013 εισπράχθηκαν 1,22 δισ.ευρώ και το 2012 οι εισπράξεις είχαν διαμορφωθεί στο 1,51 δισ. ευρώ.
Εάν ο στόχος του προϋπολογισμού 2014 επιτευχθεί, τότε το 70% των εσόδων της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης αντιστοιχεί σε φόρο 824,6 εκατ. ευρώ κατ' έτος, δηλαδή σε έσοδα 1,64 δισ. ευρώ στη διετία.
Βάσει της πρόβλεψης του Γενικού Λογιστηρίου στη προσεχή διετία το Δημόσιο θα εισπράξει το 93% του ποσού αυτού.
Εάν το μακροοικονομικό σενάριο της κυβέρνησης επιβεβαιωθεί και η ανεργία υποχωρήσει στην διετία2015-2016, η αύξηση της απασχόλησης θα επιδράσει θετικά στη φορολογική βάση και θα φέρει πρόσθετα έσοδα από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης υπερβαίνοντας το 1,53 δισ. ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση μόνον από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης η συνολική επιβάρυνση των φορολογουμένων στο διάστημα 2012 -2016 υπολογίζεται αθροιστικά σε 5,438 δισ. ευρώ (3% του ΑΕΠ).
ΕΦΟΡΙΑΚΟΙ: ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΠΟΛΛΩΝ ΟΦΕΙΛΕΤΩΝ
Την εκτίμηση ότι από την νέα ρύθμιση αποπληρωμής των οφειλών με έως και 100 δόσεις ενδέχεται να αποκλειστούν πολλοί φορολογούμενοι που δεν μπόρεσαν να πληρώσουν την παλιά ρύθμιση του Οκτωβρίου ή και του Νοεμβρίου διατυπώνει ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Εφοριακών, Τρύφωνας Αλεξιάδης σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
«Από ό,τι φαίνεται, αυτοί θα αποκλειστούν. Ελπίζουμε να επικρατήσει η λογική, να υπαχθούν όλοι όσοι θέλουν στη ρύθμιση, διότι αυτή τη στιγμή έχουμε φορολογούμενους με 2-3 παλιές ρυθμίσεις. Να δώσει το υπουργείο Οικονομικών τη δυνατότητα για μια νέα αρχή διότι όπως συζητάνε οι πάντες για το αν είναι βιώσιμο το χρέος της χώρας πρέπει να καταλάβει το ΥΠΟΙΚ ότι τα χρέη προς το υπουργείο δεν είναι βιώσιμα για τις επιχειρήσεις, ξεπεράσανε πλέον τα 70 δισ. ευρώ» τονίζει ο κ. Αλεξιάδης.
Η πρόταση των Εφοριακών είναι να υπάρξει «μια γενναία ρύθμιση η οποία να μη σχετίζεται με έναν αριθμό δόσεων, αλλά με το μηνιαίο διαθέσιμο ποσό κάθε πολίτη» υπογραμμίζει ο κ. Αλεξιάδης.
«Φοβούμαστε ότι και αυτή η ρύθμιση όταν συνδέεται με έναν απόλυτο αριθμό και δεν συνδέεται με το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα του πολίτη δεν θα έχει αποτέλεσμα. Δυστυχώς, το ΥΠΟΙΚ έχει αποφασίσει να λειτουργεί όπως στο παρελθόν και τώρα, χωρίς διάλογο με τους εφοριακούς, τους λογιστές, τους οικονομολόγους» τονίζει ακόμη.
ΣΥΡΙΖΑ: Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΕΙ
Ανεπαρκή για την επίλυση του προβλήματος των ληξιπρόθεσμων οφειλών που συνεχώς αυξάνονταικρίνει ο ΣΥΡΙΖΑ τη ρύθμιση που κατέθεσε η κυβέρνηση, αν και αναγνωρίζει πως είναι καλύτερη από τις προηγούμενες που άλλωστε -όπως λέει απέτυχαν παταγωδώς.
Όπως εξηγεί ο Ευκλείδης Τσακαλώτος υπεύθυνος Οικονομίας για τον ΣΥΡΙΖΑ, «έπειτα από πάμπολλες καθυστερήσεις και από την πίεση που άσκησε ο ΣΥΡΙΖΑ με την Πρόταση Νόμου που κατέθεσε πρόσφατα για τη ρύθμιση οφειλών, η κυβέρνηση αναγκάστηκε να φέρει προς ψήφιση σχετική τροπολογία.»
» Η ρύθμιση που προτείνει η κυβέρνηση είναι μεν ευνοϊκότερη από την υφιστάμενη, η οποία επί της ουσίας έχει αποτύχει, καθώς ελάχιστοι οφειλέτες έχουν υπαχθεί σε αυτή. Ωστόσο, η πρόταση της κυβέρνησης δεν επαρκεί για την επίλυση του προβλήματος των ληξιπρόθεσμων οφειλών, που συνεχίζουν να αυξάνονται, ούτε και για την ανακούφιση των χιλιάδων πολιτών που χρωστούν».
Και αυτό, εξηγεί ο κ. Τσακαλώτος, διότι:
«- Συνεχίζεται η επιβολή επιτοκίου στο ποσό της οφειλής, ενώ και οι περικοπές στις προσαυξήσειςμειώνονται όσο αυξάνονται οι δόσεις. Με άλλα λόγια, αυτοί που χρειάζονται περισσότερες δόσεις, οι πιο ευάλωτοι σήμερα, θα καταβάλλουν τελικά υψηλότερο ποσό.
- Δεν συνδέεται το ποσό της δόσης με τη δυνατότητα αποπληρωμής του οφειλέτη. Μπορεί έτσι δύο οφειλέτες με διαφορετικό εισόδημα να πληρώνουν το ίδιο ποσό δόσης».
Επιπλέον, προσθέτει, «αξίζει να σημειωθεί ότι στην ίδια τροπολογία επιβάλλεται και νέο μέτρο: η συνέχιση της εφαρμογής της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για τα επόμενα 2 χρόνια».
Η Πρόταση Νόμου που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνει ο κ. Τσακαλώτος, «απαντά με καλύτερο τρόπο στo πρόβλημα της υπερχρέωσης των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων, καθώς βασική φιλοσοφία της είναι η σύνδεση των δόσεων με το διαθέσιμο εισόδημα του οφειλέτη, χωρίς την επιβολή επιτοκίου. Με αυτό τον τρόπο όχι μόνο θα δοθεί σημαντική ανάσα σε όσο το δυνατό περισσότερο κόσμο, αλλά και θα ενισχυθούν τα δημόσια έσοδα».
ΚΚΕ: «ΕΚΤΕΛΕΣΗ» ΣΕ ΔΟΣΕΙΣ
«Η ρύθμιση της κυβέρνησης δεν αφορά την πραγματική ανακούφιση του λαού, αλλά να εισπραχθούν, με κάθε τρόπο, οι οφειλές των λαϊκών οικογενειών προς την εφορία και τα ασφαλιστικάταμεία, οι οποίες έχουν διογκωθεί εξαιτίας των αβάσταχτων και άδικων φόρων, της ανέχειας και τηςανεργίας» σημειώνει το ΚΚΕ.
«Για τους εργαζόμενους, ανέργους, τους αυτοαπασχολουμένους το πρόβλημα δεν είναι ο αριθμός των δόσεων, αλλά το ότι δεν έχουν να πληρώσουν τους φόρους, τις εισφορές σε ασφαλιστικά ταμεία, όλα τα χαράτσια, που είναι αντιλαϊκά και άδικα και γι' αυτό πρέπει να καταργηθούν. Πολύ περισσότερο που αυτά τα χαράτσια έχουν πλέον μονιμοποιηθεί και θα ξεζουμίζουν το λαό και για τα επόμενα χρόνια.»
Επιπλέον το ΚΚΕ και προσθέτει: «Μοναδική λύση για τους εργαζόμενους, τους άνεργους, το σύνολο των λαϊκών οικογενειών είναι να οργανώσουν τους αγώνες τους για να βάλουν στη ημερήσια διάταξη την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, ξεκινώντας απ' την άμεση ανάκτηση απωλειών λόγω της κρίσης.»
» Να διεκδικήσουν πραγματικά μέτρα ανακούφισης, όπως είναι η πλήρης κατάργηση των αντιλαϊκών φόρων και χαρατσιών, το κούρεμα χρεών για τα λαϊκά στρώματα, η απαγόρευση κατασχέσεων και πλειστηριασμών και άλλα μέτρα που περιέχονται στις προτάσεις νόμου του ΚΚΕ».
«Να πληρώσει η πλουτοκρατία με φορολόγηση 45% στα διανεμόμενα και μη κέρδη του μεγάλου κεφαλαίου και κατάργηση όλων των φοροαπαλλαγών για το μεγάλο κεφάλαιο» καταλήγει το ΚΚΕ.
ΑΝ.ΕΛ: Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΞΑΠΑΤΑ ΤΟΥΣ ΟΦΕΙΛΕΤΕΣ
«Στον προεκλογικό της πανικό η συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ εξαπατά τους οφειλέτες του Δημοσίου με τροπολογία που περιλαμβάνει απαγορευτικές ή παγίδες ρυθμίσεις για την πλειοψηφία και το σύμπτωμα της ψυχασθένειας (με εντολή της τρόικας) να προβλέπονται 100 δόσεις για όσους χρωστούν λιγότερα και 72 δόσεις για όσους χρωστούν περισσότερα!» δήλωσε ο Τέρενς Κουίκ, εκπρόσωπος των Ανεξάρτητων Ελλήνων.
Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες «επιμένουμε στη ρεαλιστική μας πρόταση για Εθνικό Λογαριασμό Οφειλετών του Δημοσίου» πρόσθεσε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου