Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2017

«Καλώς τους επενδυτές με την τρύπια τσέπη»

H δημοσιοποίηση του θέματος του Αεροδρομίου Δυτικής Κρήτης (άρα και των υπολοίπων της Χώρας) και η ανάδειξή της συνάντησης που έγινε στον Δημοτικό Κήπο Χανίων μεταξύ του Προέδρου της ΟΣΥΠΑ και του Ανοικτού Συντονιστικού Ενάντια στην εκχώρηση του Αεροδρομίου Δυτικής Κρήτης «Δασκαλογιάννης» ως πρώτο θέμα έγινε όχι μόνον από τα Χανιώτικα Νέα αλλά και από την Εφημερίδα των Συντακτών (φύλλο 8/2/2017).
Ευλόγα έσπευσε η «Καθημερινή» να μεταδώσει την είδηση ότι η Fraport έχει βρει τα χρήματα για το αεροδρόμιο1 δημοσιεύοντας το εξής άρθρο: «Συμφωνία Fraport με πέντε τράπεζες2» δίδοντας και την εξής εικόνα:







Συνεπώς το θέμα που ανέδειξε η προσπάθεια όλων όσων αντιστέκονται στην εκποίηση του αεροδρομίου (ο κ Αλεβιζόπουλος, η Πρωτοβουλία μας και όποιοι άλλοι..) ήταν τελικά αληθινό! Δεν είχε δηλαδή τα χρήματα η Fraport ή κάτι σαν αυτό το «Λεφτά υπάρχουν…» αλλά….

Ας δούμε όμως ποιες τράπεζες είναι αυτές οι περίφημες πέντε που εμφανίσθηκαν σύμφωνα με το δημοσίευμα της «Καθημερινής» ως χρηματοδότες της Fraport δηλαδή της ιδιωτικής - για αυτούς που δεν ξέρουν- ή της γερμανικής – για αυτούς που ξέρουν- επιχείρησης3 . Μήπως τελικά όλα τα χρήματα θα έρθουν από Ξένες Τράπεζες «Τύπου Δ.Ν.Τ» που πλουτίζουν από τις εισφορές των άβουλων πολιτών, μαζί και των Ελλήνων και χειρίζονται κατά το δοκούν τα κεφάλαια τους;

Αςδούμε:

Η πρώτη τράπεζα είναι η European Bank for Reconstruction and Development. Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της τράπεζας 4 συστάθηκε για να βοηθήσει στην ανοικοδόμηση, μετά τον Ψυχρό Πόλεμο εποχή, την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Ιδρύθηκε το 1991 και υπάρχει ιστορικό υλικό της Βασίλισσας Ελισάβετ ΙΙ η οποία χαιρετίζει την Τράπεζα στο Λονδίνο. Η ΕΤΑΑ ανήκει σε 65 χώρες από πέντε ηπείρους, καθώς και στην Ευρωπαϊκή Ένωση και της Ευρωπαϊκή Τράπεζας Επενδύσεων.
Δείτε μερικές χώρες με % συμμετοχής:





Η δεύτερη Τράπεζα International Finance Corporation είναι θυγατρική ποιάς άλλης; Μα της γνωστής μας Παγκόσμιας Τράπεζας!! Δείτε το ίδιο το λογότυπο από την επίσημη ιστοσελίδα5 :



Να θυμίσουμε πως το πρώτο δάνειο που έδωσε αυτή η Τράπεζα ήταν το 1957 προς την Βραζιλία Δείτε όμως ποιος ήταν ο προμηθευτής : «1957: Το πρώτο δάνειο της IFC: $ 2 εκατομμύρια για να βοηθήσει την Βραζιλία σε ηλεκτρικό εξοπλισμό. Κατασκευαστής μια θυγατρικής της Siemens» !!!! Η πηγή της πληροφορίας αυτής βρίσκεται πάλι στην επίσημη ιστοσελίδα της ίδιας της Τράπεζας 6.

Η τρίτη τράπεζα είναι η «Black Sea Trade and Development Bank» με έδρα την…. Θεσσαλονίκη7 !!! Πρόκειται για την «Παρευξήνια Τράπεζα
η οποία μας είχε κάνει και επίσκεψη εδώ στα Χανιά, για να βρει επενδυτές, πριν περίπου ένα χρόνο σε ξενοδοχείο του Κολυμβαρίου και όποιος ήταν παρών κατάλαβε καθαρά πόσο μακριά ήταν οι στόχοι της τράπεζας αυτής από τις πρωτοβουλίας των τοπικών μας επιχειρήσεων.. Δείτε όμως και το ποσοστό συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο όπου πρώτη είναι η Ελλάδα μαζί με την Τουρκία και την Ρωσία (από 16,5% η κάθε μία) 8 :






Πάμε και στην τέταρτη τράπεζα την οποία δεν θα περιγράψουμε: Την Alpha Bank. Δηλαδή οι δικές μας καταθέσεις….

Τελικά, ποιος είναι ο επενδυτής και τίνος τα χρήματα θα επενδύσει η αλήθεια είναι πως αδυνατώ να καταλάβω. Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι γίνεται κηδεία με ξένα κόλλυβα.
Ας αντιπαρέλθω του γεγονός πως θα πάρουμε 1,2 δις αλλά έχουμε δώσει 500 εκατομμύρια σε επενδύσεις (βλέπε π.χ. τα περίπου 50 εκατομμύρια της επένδυσης του «Δασκαλογιάννης» …

Γιατί λοιπόν να σχολιάσω και το γεγονός ότι το κράτος αναλαμβάνει αν αποζημιώσει όλες τις υφιστάμενες συμβάσεις που θα διακοπούν με την έλευση της Γερμανικής Fraport; Τι θα γίνει π.χ. που τα «Αφορολόγητα ΑΕ» έχουν σύμβαση 32 ετών και προκύπτει αποζημίωση 400 εκατομμυρίων; Και αν στο τίμημα εμπεριέχει και ΦΠΑ γνωρίζουν ότι η Γερμανική εταιρεία έχει το δικαίωμα της επιστροφής του;

Γιατί να το σχολιάσω;

Για να μου μείνει «μηδέν εις το πηλίκον» και ίσως και κάποια υποψία περί επερχόμενης ποινικής δίωξης για απάτη εις βάρος του Δημοσίου;

Σταυρουλάκης Αρτεμ. Κωνσταντίνος
Οικονομολόγος Ανωτάτης Βιομηχανικής Σχολής Θεσ/κης
Λογιστής-Φοροτεχνικός Α’ Τάξης

----
[1] Σημειωτέον η Πρωτοβουλία ενάντια στην εκχώρηση των Αεροδρομίου Δυτικής Κρήτης είναι κάθετα αντίθετη στο ξεπούλημα του «Δασκαλογιάννης» χωρίς να μας ενδιαφέρει αν η Fraport βρει ή δεν βρει τα χρήματα …
[2] http://www.kathimerini.gr/895335/article/oikonomia/epixeirhseis/symfwnia-fraport-me-pente-trapezes
[3] Την πλειοψηφία των μετοχών ( αρκετά πάνω από το 50% ) κατέχουν το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Κρατίδιο του Εσσε, το Επιμελητήριο του Εσσε και η Γερμανική Lufthansa
[4] http://www.ebrd.com/home
[5] http://www.ifc.org/wps/wcm/connect/corp_ext_content/ifc_external_corporate_site/home
[6] https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=el&prev=search&rurl=translate.google.gr&sl=en&sp=nmt1&u=http://www.ifc.org/wps/wcm/connect/corp_ext_content/ifc_external_corporate_site/about%2Bifc_new/ifc%2Bhistory/50s%2Band%2B60s&usg=ALkJrhhjnnYhKSMox8c4i4vGRGYSEicUXw
[7] https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Sea_Trade_and_Development_Bank
[8] https://www.idfc.org/Members/bstdb.aspx Στοιχεία που τα ακούσαμε και όσοι ήμασταν παρόντες στην αναφερόμενη εκδήλωση της Τράπεζας στο ξενοδοχείο του Κολυμβαρίου.

Πηγή: Taxheaven © Δείτε περισσότερα https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/33599

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου