Παρασκευή 14 Ιουλίου 2017

Τσέχοφ: Ο ποιητής του θεάτρου και της σιωπής!


Ο Αντόν Πάβλοβιτς Τσέχοφ (29 Ιανουαρίου 1860 – 15 Ιουλίου 1904) ήταν Ρώσος θεατρικός συγγραφέας και διηγηματογράφος, ο οποίος θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους συγγραφείς στην ιστορία. Επίσης σπούδασε και εργάστηκε ως γιατρός.
Γεννήθηκε (17 Ιανουαρίου με το παλαιό ημερολόγιο) στην κωμόπολη Ταγκανρόγκ, στη νότια Ρωσία. Πέθανε (14 Ιουλίου στη γερμανική πόλη Μπαντενβέιλερ και τάφηκε στη Μόσχα στις 22 Ιουλίου 1904. Θεωρείται από τις πιο σημαντικές μορφές της παγκόσμιας δραματουργίας και άσκησε μεγάλη επίδραση στη θεατρική λογοτεχνία του 20ού αιώνα. Στα έργα του αποτυπώνεται η διαρκής φθορά της καθημερινής ζωής. Οι ήρωές του είναι άνθρωποι της ανώτερης κυρίως τάξης, που «ξοδεύουν» τη ζωή τους μέσα στην πνιγηρή ατμόσφαιρα της ρώσικης επαρχίας.
Ήταν το τρίτο από τα έξι παιδιά της οικογένειάς του (Αλέξανδρος, Νικόλαος, Ιβάν, Μαρία, Μιχαήλ) και μεγάλωσε σε πολύ αυστηρό και θρησκευτικό περιβάλλον. Ο παππούς του Τσέχοφ ήταν δουλοπάροικος, που εξαγόρασε τη ελευθερία του. Ο πατέρας του (Πάβελ Εγκόροβιτς) δούλευε ως λογιστής και διατηρούσε τυροκομείο. Το

«Ντανταϊσμός: Το πιο ανατρεπτικό κίνημα αντι-τέχνης»


Ο Ντανταϊσμός (dadaisme) είναι το πιο αντισυμβατικό κίνημα στην Ιστορία της Τέχνης και ιδρύθηκε επίσημα το 1916 στο «Καμπαρέ Βολταίρ» στη Ζυρίχη - έναν γνωστό τόπο συνάντησης ποιητών, καλλιτεχνών και διανοουμένων - από τους Τριστιάν Τζάρα, Ούγκο Μπαλ και Χανς Αρπ. Το όνομα Νταντά (dada) είναι αβέβαιης ετυμολογίας, ίσως προέρχεται από μια λέξη διαλεγμένη τυχαία από το λεξικό ή από μια κοροϊδευτική επανάληψη της ρωσικής λέξης «ντα» (ναι), ή όπως γράφει ο ίδιος ο Τζάρα, «δεν σημαίνει τίποτα», είναι μόνο ένας ήχος (flatus vocis).
Πρόκειται για ένα κίνημα αντι-τέχνης, αναρχικό, μηδενιστικό και ανατρεπτικό, αφού επιδιώκει να αποδεσμεύσει τον άνθρωπο από τις καταστροφικές συμβάσεις του περιβάλλοντος, όλες τις παραδοσιακές αντιλήψεις για το καλό γούστο στη λογοτεχνία και τις καλές τέχνες, όλα τα πολιτικά πρότυπα και σύμβολα μιας κοινωνίας που τη θεωρούσαν ετοιμοθάνατη και μοιάζει πολύ με τη δική μας!
Το ενδιαφέρον τού κινήματος επικεντρώνεται στις πρωτόγονες τέχνες, ενώ αμφισβητεί και προσεγγίζει ειρωνικά τις αρχές της μοντέρνας κοινωνίας, αντιδρά στον πόλεμο και τις καταστροφές, ενώ σε όλα αυτά αντιπροτείνει το χιούμορ, τον παραλογισμό και τα σκάνδαλα. Οι Ντανταϊστές επιδίωκαν να σοκάρουν και να ενοχλήσουν το

Πέμπτη 13 Ιουλίου 2017

Γκλομπαλιστές εναντίον “Λαϊκιστών”


Η σύγκρουση που θα κρίνει το μέλλον της Δύσης

του Λεωνίδα Χ. Αποσκίτη*
Τα τεκτονικά οικονομικά ρήγματα που ενεργοποιήθηκαν με την οικονομική κρίση του 2008 αποκάλυψαν, εκτός των άλλων, ότι βρισκόμαστε σ' ένα στάδιο θεμελιώδους ιστορικής μετάβασης όπου μαίνεται ένας υπόγειος πόλεμος για τον έλεγχο του πλανήτη.

Ο Φώτης Κόντογλου και η Νεοελληνική Ζωγραφική

Ο Φώτης Κόντογλου, ή με το πραγματικό του όνομα Φώτιος Αποστολέλης (8-10-1895/ 13-7-1965) θεωρείται ως ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους της Γενιάς του ΄30. 

Nικοάου Ζία, Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης Πανεπιστημίου Αθηνών

Η νεοελληνική τέχνη, χώρος μέχρι πριν δυο τρία χρόνια σχεδόν άγνωστος, αρχίζει σιγά-σιγά να γίνεται αντικείμενο μελέτης και σπουδής και ίσως δεν είναι μακρυά η ημέρα που θα έχουμε μια γενική εικόνα της και θα γνωρίζουμε το έργο και τη συμβολή του κάθε καλλιτέχνη στην πορεία της. Τότε

Τετάρτη 12 Ιουλίου 2017

Δημοκρατική Συμπαράταξη: Η συγκόλληση των αποτυχημένων

Γιάννης Ανδρουλιδάκης
Ολοκληρώθηκε πριν από λίγες μέρες το προγραμματικό και πολιτικό συνέδριο της «Δημοκρατικής Συμπαράταξης», με το οποίο ο λεγόμενος κεντροαριστερός χώρος θα έδινε το νέο του στίγμα , θα χάραζε τις κατευθυντήριες γραμμές για μια προοδευτική διακυβέρνηση και θα κατέθετε τις προτάσεις του για την έξοδο της χώρας από την κρίση. Το συνέδριο αυτό, βεβαίως, όπως ήταν αναμενόμενο, προβλήθηκε υπέρ το δέον από γνωστά δημοσιογραφικά κέντρα τα οποία στήριξαν και συνεχίζουν να

Δευτέρα 10 Ιουλίου 2017

Αμβούργο: Τέσσερεις μέρες στο λιμάνι της αμαρτίας και της ελπίδας

του Κωστή Νάγια

Αμβούργο, τέσσερεις μέρες που δεν συγκλόνισαν μόνο την πόλη – σύμβολο του γερμανικού Βορρά αλλά και αποκάλυψαν τι υπάρχει πίσω από τη φαινομενική νηνεμία.
Δεν είναι μόνο οι 100.000 περίπου διαδηλωτές – κυρίως Γερμανοί, αλλά και Ολλανδοί και Γάλλοι – που γέμισαν τους δρόμους της πιο όμορφης πόλης του γερμανικού βορρά. Δεν είναι μόνο οι πάνω από 20.000 γερμανοί αστυνομικοί, τα ελικόπτερα και οι ειδικές δυνάμεις που κλήθηκαν να προστατέψουν τους 20 ηγέτες των κυριότερων καπιταλιστικών οικονομιών του

ΤΖΙΟΡΤΖΙΟ ΝΤΕ ΚΙΡΙΚΟ: Ο ΜΟΝΟΜΑΧΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ


Ο Τζίορτζιο ντε Κίρικο μικρό παιδάκι με φουστανέλα

Ο Τζίορτζιο ντε Κίρικο (Giorgio de Chirico) γεννήθηκε τον Ιούλιο του 1888 στον, λίγα μόλις χρόνια απελευθερωμένο, Βόλο. Την γέννηση του στην Ελλάδα την θεωρούσε σημάδι της μοίρας και σε κάθε σχεδόν έργο του γίνεται αναφορά σε αυτήν. Ήταν το πρώτο παιδί του Εβαρίστο και της Τζέμα. Η μητέρα του ήταν πρώην τενόρος της Όπερας. Το 1891 θα γεννηθεί και ο αδελφός του ο Αντρέα Αλμπέρτο, που θα γίνει και αυτός ζωγράφος, συγγραφέας αλλά και μουσικός, χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο Αλμπέρτο Σαβίνιο. Οι γονείς του ντε Κίρικο είχαν μακρινή καταγωγή από την Ιταλία, πολλές γενιές πριν. Τα παιδιά όμως διασκέδαζαν με το να λένε ότι οι γονείς τους ήταν Ιταλοί.
Ο Εβαρίστο ήταν μηχανικός και είχε σπουδάσει στη Φλώρινα και στο Τορίνο. Ο ντε Κίρικο θαύμαζε και αγαπούσε πολύ τον πατέρα του, στον οποίο χρωστούσε το θάρρος και την ευαισθησία που τον χαρακτήριζαν σαν άνθρωπο. Ο πατέρας μου, λέει, ήταν ένας άρχοντας από άλλες εποχές. Θαρραλέος, έντιμος, εργατικός, έξυπνος, καλός. Από όλη την ευρύτερη οικογένεια ευγενών που ήταν

Α. Αλαβάνος: «Ο Τσίπρας θα υπογράψει το δήθεν τέλος των μνημονίων όχι με μελάνι, αλλά με το αίμα του λαού»

Η κατάληξη της ομιλίας του Α. Αλαβάνου στο στρογγυλό τραπέζι με τη ζωή Κωνσταντοπούλου και τον Παναγιώτη Λαφαζάνη και με θέμα «Εναλλακτική Λύση Διεξόδου – Μέτωπο Ανατροπής», οργανωμένο από την ΛΑΕ.
«Είναι προκλητικό, αλλά και κωμικό μαζί, να μιλάει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ για τέλος των μνημονίων. Όταν έχει συμφωνήσει για νέα σκληρά μέτρα ενάντια στην κοινωνία, για τα φορολογικό, για το ασφαλιστικό, για τα εργασιακά, όπου όχι μόνο θα εμφανίζονται κάθε επόμενη Πρωτοχρονιά ως μακάβρια δώρα του Άη -Βασίλη, αλλά θα φτάσουν μέχρι το 2060, μισό

Κυριακή 9 Ιουλίου 2017

Πέρα από την αποανάπτυξη


Νίκος Ιωάννου

Η ταύτιση της εξουσίας με το κράτος εγκλωβίζει τη σκέψη των σύγχρονων διανοητών, με αποτέλεσμα την ελλιπή ανάγνωση από μεριάς τους της νέας κοινωνικής κίνησης. Όταν έχεις στο μυαλό σου την εξουσία μόνο ως μια μορφή κράτους και την οικονομία ως έναν ξεχωριστό τομέα όπου το κράτος θα προσπαθεί να την ελέγχει, έστω και με μια αναδιανεμητική γραφειοκρατία, τότε είναι αρκετά δύσκολο να ανιχνεύσεις

Ηριάννα Β.Λ: «Δεν είμαι ροζ ελέφαντας που ίπταται πάνω από τα κεφάλια τους»

Σε συνέντευξή της στην Εφημερίδα των Συντακτών η κατηγορούμενη για τρομοκρατία Ηριάννα Β.Λ μιλάει για την περιπέτεια που ζει από το 2011 και για όλα όσα την κρατάνε δυνατή.
Παρότι συνεργάστηκε από την πρώτη στιγμή με τις αστυνομικές αρχές και παρότι τα στοιχεία εναντίον της δεν επαρκούσαν η Ηριάννα Β.Λ καταδικάστηκε τελικά, με μοναδικό στοιχείο ένα αμφιλεγόμενο δείγμα DNA. Φαίνεται πως η υπόθεση της νεαρής κοπέλας, που εδώ και 7 χρόνια κατηγορείται ως τρομοκράτης,

Μερσέντες Σόσα: Η φωνή όσων δεν έχουν φωνή

H Αϊδέ Μερσέντες Σόσα (Haydée Mercedes Sosa) γεννήθηκε στις 9 Ιουλίου 1935 στο Σαν Μιγκέλ ντε Τουκουμάν, μία πόλη της βορειοδυτικής Αργεντινής, κοντά στα σύνορα με τη Βολιβία. Παιδί αγροτικής οικογένειας, έζησε τα παιδικά της χρόνια μέσα στη φτώχεια και την ανέχεια. «Γνώρισα τη φτώχεια», έλεγε η ίδια σε συνέντευξή της στον Ριζοσπάστη (21/9/1990). «Είδα τη φτώχεια του πατέρα και της μάνας μου. Είδα να 'ρχεται το τέλος του μήνα και να μην έχουν τίποτα σχεδόν να μας δώσουν να φάμε. Όμως, ήμαστε μια πραγματική οικογένεια, δεμένοι μεταξύ μας. Αυτή η ατμόσφαιρα μου επέτρεψε να μην τρέφω μνησικακία για τον κόσμο».

Η Ώρα της Αλήθειας στην Μέση Ανατολή - Το Κουρδικό Χαρτί του Ισραήλ


του Λεωνίδα Χ. Αποσκίτη*

Την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, στην Γενεύη συνεχίζονταν οι συνομιλίες για το Κυπριακό όπου μια μειοψηφία του 18%, με την ανοχή των “αφελών” της ελληνικής πλευράς, επιδιώκει θρασύτατα να αναδειχθεί σε ισότιμη με τον ελληνικό λαό της Κύπρου, να διαλύσει ένα ανεξάρτητο και κυρίαρχο κράτος, την Κυπριακή Δημοκρατία, και να κατασκευάσει μια διχοτομική και μη-βιώσιμη “Ομοσπονδία”.

Σάββατο 8 Ιουλίου 2017

ΟΞΥΤΑΤΕΣ ΔΙΑΜΑΧΕΣ ΚΥΡΙΑΡΧΟΥΝ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΚΟΡΥΦΗΣ ΤΩΝ G20 ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ


του Bill Van Auken από το wsws.org σε μετάφραση Φωτ.Τσ. Avantgarde | Κόκκινη Ορχήστρα Αθήνας / για την επανάσταση και το σοσιαλισμό

Η διήμερη σύνοδος κορυφής των G20 συνέρχεται στο Αμβούργο, ανοίγοντας αυλαία σήμερα σε ένα σκηνικό στο οποίο κυριαρχούν η διεθνής οικονομική και πολιτική κρίση, απειλές στρατιωτικής αντιπαράθεσης και πολύπλευρες γεωστρατηγικές διαμάχες. Η ατμόσφαιρα θυμίζει συνάντηση μεταξύ μεγαλύτερων και ελάσσονος σημασίας γκάνγκστερ στην

Αλέξανδρος Παπαναστασίου: ο αρχιτέκτονας της 1ης Δημοκρατίας

"Δεν είναι υπερβολή να πω ότι η πολιτική μου σκέψη και η πολιτική μου αντίληψη θα ήταν φτωχότερη αν έλειπε αυτός ο στενός σύνδεσμος και η στενή επαφή με το λαό της Αρκαδίας"
Αλέξανδρος Παπαναστασίου
Ο Αλέξανδρος Παπαναστασίου, πολιτικός και κοινωνιολόγος, είναι ένας από τους κορυφαίους πολιτικούς της νεώτερης Ελλάδας, γνωστός και ως ο "πατέρας της Δημοκρατίας".
Ο Αλέξανδρος Παπαναστασίου, γιος του Παναγιώτη και της Μαριγώς Παπαναστασίου από το Λεβίδι Αρκαδίας, γεννήθηκε στις 8 Ιουλίου 1876. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και κοινωνικές επιστήμες, φιλοσοφία και νομικά στα πανεπιστήμια

Τι κι αν κανείς δεν μας το λέει Ενάντια σε θεούς και δαίμονες, οι Καταλανοί ψηφίζουν την 1η Οκτωβρίου για την ανεξαρτησία τους!

Του Γιώργου Μητραλιά

Η Καταλονία ψηφίζει σε δημοψήφισμα για την ανεξαρτησία της την 1η Οκτωβρίου και οι ηγέτες της ανακοινώνουν ότι στην περίπτωση που κερδίσει το “Ναι”, η ανακήρυξη της “Ανεξάρτητης Δημοκρατίας της Καταλονίας” θα γίνει μέσα στις 48 ώρες που θα ακολουθήσουν το δημοψήφισμα! Είδατε ή ακούσατε πουθενά αυτή την είδηση; Στα ελληνικά και στα ξένα “μεγάλα” ΜΜΕ; Μήπως-έστω- ακούσατε κάποιο κόμμα ή ηγέτη κόμματος στην Ελλάδα ή κάπου αλλού στην Ευρώπη να αντιδρά σε αυτή την είδηση; Μάταιος

ΝΑ ΕΠΕΜΒΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ Η ΣΥΛΛΟΓΙΚΉ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ

Του Π. Θέμελη.

Η τελευταία πενταετία ήταν δραματική για τους εργαζόμενους της χώρας μας, αλλά και όλης της Ευρώπης. Τέσσερα μνημόνια με διαφόρων ειδών υπογραφές, και με διάφορα είδη εκτελεστών. Πογκρόμ ενάντια σε συντάξεις, μισθούς και εργασιακά δικαιώματα. Ορυμαγδός φορολογίας και ξεπούλημα δημοσίων επιχειρήσεων. Ο λαός αντέδρασε. Κατέβηκε στους δρόμους, και στις πλατείες με το μόνο πράγμα που του είχε απομείνει:
«μιά παλάμη τόπο κάτω ἀπό τ’ ἀνοιχτό πουκάμισο, μέ τίς μαῦρες τρίχες καί τό σταυρουδάκι τοῦ ἥλιου. Ὅπου είχε κράτος ἡ

Παρασκευή 7 Ιουλίου 2017

Αθώος για όλα ο Τάσος Θεοφίλου - Θα λογοδοτήσουν όσοι τον έβαλαν στη φυλακή χωρίς στοιχεία; #Tasos


ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΦΥΛΑΚΙΣΕΙ ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΝ ΤΑΣΟ ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΙΧΑΝ ΒΑΛΕΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟΣ ΣΤΗ ΦΥΛΑΚΗ ΓΙΑ 5 ΧΡΟΝΙΑ...ΘΑ ΛΟΓΟΔΟΤΗΣΟΥΝ ΠΟΤΕ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ;
ΘΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΔΙΩΞΕΙΣ ΔΙΚΑΣΤΩΝ ΚΑΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΑΝ ΜΙΑ ΑΘΛΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ...ΚΑΙ ΣΤΕΡΗΣΑΝ ΕΤΣΙ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ;
Σε αντίθεση με την εισαγγελική πρόταση το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων έκρινε σήμερα αθώο για όλες τις κατηγορίες τον Τάσο Θεοφίλου που είχε

Νίκος Ξυλούρης – 37 χρόνια από το θάνατο του «Αρχάγγελου» της Κρήτης


Τριάντα επτά χρόνια συμπληρώνονται φέτος από το θάνατο του «αρχάγγελου» της Κρήτης Νίκου Ξυλούρη (8 Φεβρουαρίου 1980).
Γεννήθηκε στις 7 Ιουλίου του 1936 στα Ανώγεια της Κρήτης. Είναι 5 χρονών όταν οι κατακτητές Γερμανοί καίνε το χωριό του και μεταφέρουν τους κατοίκους του, πρόσφυγες στο Μυλοπόταμο. Επιστρέφουν στ΄ Ανώγεια μετά την απελευθέρωση. Από πολύ μικρός δείχνει την κλίση του στο τραγούδι και στη λύρα.

Φεστιβάλ ΛΑ.Ε: Αλαβάνος–Κωνσταντοπούλου–Λαφαζάνης συζητούν για εναλλακτική και μέτωπο

Tην Παρασκευή (7/7) στο Αμαξοστάσιο ΟΣΥ στο Γκάζι ανοίγει την αυλαία του το διήμερο 
πολιτικό-πολιτιστικό Φεστιβάλ της Λαϊκής Ενότητας (ΛΑ.Ε), Unity Festival 2017, Ανυπότακτοι/ες θα νικήσουμε.
Το Σάββατο (8/7) το βράδυ θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του Φεστιβάλ ενδιαφέρουσα συζήτηση για την εναλλακτική πρόταση απέναντι στο μνημονιακό καθεστώς και το μέτωπο ανατροπής.
Στο τραπέζι της συζήτησης θα βρίσκονται και θα μιλήσουν 
οι Αλέκος Αλαβάνος, ΖωήΚωνσταντοπούλου και Παναγιώτης Λαφαζάνης.

Την προηγούμενη μέρα θα υπάρξει ειδική συζήτηση για την εναλλακτική προοπτική της Ευρώπης ενάντια στην ευρωζώνη και την ΕΕ με συμμετοχή αγωνιστών από Ελλάδα και διακεκριμένα στελέχη της Αριστεράς στην Ευρώπη.
Η πρόσκληση για παρουσία στο Φεστιβάλ της ΛΑ.Ε είναι προφανώς ανοικτή και ειδικά στη σημερινή συγκυρία η παρουσία όλων από τον αριστερό προοδευτικό δημοκρατικό χώρο, ανεξάρτητα από όποιες απόψεις και εντάξεις, έχει ευρύτερη σημασία για ένα ελπιδοφόρο μήνυμα αντίστασης, ενότητας και αγώνα.

ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΜΑΓΙΑΚΟΦΣΚΙ Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ

της Μαρίας Καϋμενάκη

ΟΚΤΩΒΡΗΣ του 1917
"Σήμερα
μέχρι το τελευταίο κουμπάκι στα ρούχα μας
αλλάζουμε ζωή".

"Αυτός είναι ο ποιητής που άνοιξε ρήγματα στο παρόν κι έδωσε στη ρωσική ποίηση – και όχι μόνο- μια άλλη υπόσταση. Ένας Μαγιακόφσκι ήταν απαραίτητος, ώστε κάποιες από τις δυνατότητες που ξάνοιγαν εκείνα τα χρόνια να πάρουν μορφές σύγχρονες, ζωντανές κι έναν πιο αδρό υπολογίσιμο χαρακτήρα. Αλλά το ίδιο θα πρέπει να τονιστεί αναφορικά και με τον ρόλο της εποχής. Της ήρθε γάντι. Σμίξανε δύο έκτακτα μεγέθη και η σύνθεση πήρε τον αυθεντικό χαρακτήρα

Ποιος αλήθεια θέλει ή δε θέλει να θυμάται εκείνο το δημοψήφισμα;

Παναγιώτης Μαυροειδής

Αν το ΝΑΙ ή ΌΧΙ έκρινε την «ευρωπαϊκή προοπτική»σύμφωνα με την κινδυνολογία του αστικού κόσμου και των κάθε λογής «ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΥΡΩΠΗ», σήμερα που η ήττα του ΟΧΙ είναι γεγονός, πως και δεν γιορτάζουν άραγε οι «νικητές»; Τόσο εύκολα προσπερνούν μια επέτειο «εθνικής σωτηρίας» ή/και «αποφυγής της εθνικής συντριβής»;

Ο Γιάννης Πανούσης μεσολαβητής νέας συγκυβέρνησης αυτή τη φορά ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ

Γρηγόρης Δ. Κλαδούχος 
1. ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΛΙΟΥ ΚΑΙ ΑΘΩΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Οι «πολιτικοί» μετρούν τις συνέπειες του λόγου τους. Οι διανοούμενοι θέλουν να έχουν ελευθερία έκφρασης στοχασμού. Χρησιμοποιούν το επιστημονικό, καλλιτεχνικό κύρος τους πολλές φορές ως εφόδιο κύρους των πολιτικών απόψεών τους.
Ο καθηγητής εγκληματολογίας κ. Γιάννης Πανούσης έχει διαμορφώσει μία εικόνα πολλαπλών πολιτικών εφαρμογών. Έχει την ικανότητα προσφοράς στον πλουραλισμό της ζήτησης. Αλλά, όπως για τον καθένα, η γενική

Πέμπτη 6 Ιουλίου 2017

Σύνοδος των G20: Η συμμορία συνεδριάζει πάλι...

του Τάκη Κυπραίου

Η σύνοδος των 20 πλουσιότερων κρατών έχει υποκαταστήσει τον ΟΗΕ, μεταφέροντας διεθνείς συλλογικές αποφάσεις στους κόλπους των ανεπτυγμένων καπιταλιστικών κρατών.
Ο Ζαν Ζιγκλέρ είναι μέλος του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Είναι Ελβετός καθηγητής κοινωνιολογίας στα πανεπιστήμια της Γενεύης και της Σορβόννης, καθώς επίσης ειδικός σύμβουλος για θέματα Τρίτου Κόσμου στον ΟΗΕ και επί δεκαετίες βουλευτής στο Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο της Ελβετίας.

Πού πήγαν οι ρατσιστές της Βρετανίας;

Του Άινταν Ο’ Μπράιαν -- Δουβλίνο·

Πριν από ένα χρόνο, η Βρετανία ψήφισε υπέρ της εξόδου από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πολλοί προοδευτικοί δεν μπορούσαν να καταλάβουν το γιατί. Διαπόμπευσαν τους Βρετανούς – ιδίως την εργατική τάξη της Αγγλίας και της Ουαλίας. Διέσυραν εκείνους που είχαν την τόλμη να απορρίψουν τις Βρυξέλλες. Όποιος ήθελε την αποχώρηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση θεωρήθηκε ρατσιστής, άνθρωπος των σπηλαίων, παράλογος εθνικιστής ακόμη και τρελός μεθύστακας.
Σήμερα όμως, ακριβώς ένα χρόνο αργότερα, μετά από την εκλογική επίδοση του Τζέρεμι Κόρμπιν

Αζίζ Νεσίν: Πάθος για ελευθερία

Ο Αζίζ Νεσίν ήταν Τούρκος σατιρικός συγγραφέας και πολιτικός ακτιβιστής. Ένας από τους πιο γνωστούς λογοτέχνες της Τουρκίας διεθνώς κι ένα από τα πιο φωτεινά μυαλά της γειτονικής χώρας.
Φιλολογικό ψευδώνυμο του Μεχμέτ Νουσρέτ Νεσίν (Αζίζ ήταν το όνομα του πατέρα του). Γεννήθηκε στη Χάλκη της Κωνσταντινούπολης στις 20 Δεκεμβρίου του 1915. Ο Αζίζ Νεσίν με πολλά προβλήματα υγείας άφησε την τελευταία του πνοή στις 6 Ιουλίου 1995.
Ο ποιητής τίμησε το ποίημά του “Σώπα, μη μιλάς” αφιερώνοντας τη ζωή και το έργο του σε μια ανειρήνευτη σύγκρουση με τις εκάστοτε δικτατορικές εναλλαγές της

Τετάρτη 5 Ιουλίου 2017

Λαφαζάνης: Συνωμότες πραξικοπηματίες οι Αλ. Τσίπρας και Π. Παυλόπουλος. Κατέλυσαν το Σύνταγμα για να μετατρέψουν σε ”ΝΑΙ” το ”ΟΧΙ” της 5ης Ιουλίου

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΝ. ΛΑΦΑΖΑΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ 2η ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΤΗΣ 5ης ΙΟΥΛΗ 2015
ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ ΠΡ. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΚΥΝΙΚΟΙ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑΤΙEΣ, ΚΑΤΕΛΥΣΑΝ ΩΣ ΚΟΙΝΟΙ ΣΥΝΩΜΟΤΕΣ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΤΗ ΛΑΪΚΗ ΕΤΥΜΗΓΟΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΟΥΝ ΤΟ ”ΟΧΙ” ΣΕ ”ΝΑΙ”
ΒΑΡΥΤΑΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΓΡΑΠΤΕΣ ΟΙ ΠΟΝΙΚΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥΣ
PLAN B ΩΣ ΕΞΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ. ΤΑ ΠΕΡΙ ”ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΥ ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΣ”, ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ, ΕΙΝΑΙ ΦΑΙΔΡΟΤΗΤΕΣ

ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΧΙ

Δύο χρόνια μετά το ιστορικό δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου 2015, οι συνέπειες της προδοσίας του συγκλονιστικού ΟΧΙ των εργαζομένων και της νεολαίας από τον Αλέξη Τσίπρα, την υπ’ αυτόν ηγετική ομάδα και το στελεχικό κορμό της προεδρικής πτέρυγας του ΣΥΡΙΖΑ στοιχειώνουν τις εξελίξεις.
Οι έωλες δι­καιο­λο­γί­ες και προ­φά­σεις εν αμαρ­τί­αις για την προ­δο­σία του ΟΧΙ και τη μνη­μο­νια­κή στρο­φή και εξαλ­λα­γή έχουν δια­λυ­θεί από την αμεί­λι­κτη πο­ρεία των γε­γο­νό­των. Ύστε­ρα από δύο αξιο­λο­γή­σεις του τρί­του μνη­μο­νια­κού προ­γράμ­μα­τος, που ψη­φί­στη­κε τον

O εμβληματικός δημιουργός του 20ου αιώνα Ζαν Κοκτό

Εικαστικός, ποιητής, μυθιστοριογράφος, θεατρικός συγγραφέας, σκηνοθέτης ο Ζαν Κοκτό γεννήθηκε στις 5 Ιουλίου 1889 και με την παρουσία του σφράγισε την καλλιτεχνική δημιουργία της εποχής του, πολύπλευρα και επιβλητικά, συμμετέχοντας ενεργά στα κινήματα της εποχής του. Ποιητής, μυθιστοριογράφος, θεατρικός συγγραφέας, ζωγράφος και σκηνοθέτης του κινηματογράφου.'Ενας από τους πιο πολυσχιδείς καλλιτέχνες του μεσοπολέμου. 

Κείμενο υπογραφών: Το «ΟΧΙ» του δημοψηφίσματος της 5ης Ιουλίου πιο επίκαιρο και ζωντανό από ποτέ

Την Τετάρτη, 5 Ιουλίου, κλείνουν δυο χρόνια από το ιστορικό δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου.
Η επέτειος του μεγάλου ΟΧΙ, του 62% του ελληνικού λαού στη μνημονιακή υποδούλωση της χώρας, στα μνημόνια της φτωχοποίησης και της καταστροφής καθώς και στις δανειακές συμβάσεις της ταπεινωτικής επιτροπείας από τους δανειστές.
Το ΟΧΙ αυτό, παρότι, με πλήρη παραβίαση του Συντάγματος και πραξικοπηματικά, προδόθηκε από την ηγεσία του μεταλλαγμένου,

Τρίτη 4 Ιουλίου 2017

Να θέσουμε ένα τέλος στα αθέμιτα ιδιωτικά και δημόσια χρέη

του Eric Toussaint

Κείμενο που παρουσιάστηκε στο 5ο θερινό Πανεπιστήμιο της CADTM Ευρώπης κατά την ολομέλεια έναρξης, στις 30 Ιουνίου 2017 στο Wépion (Namur) του Βελγίου.

Ο στόχος είναι να πολεμήσουμε ένα καπιταλιστικό σύστημα που λεηλατεί την Φύση.
Πρέπει να πολεμήσουμε το καπιταλιστικό σύστημα που, δυο αιώνες μετά την λεγόμενη βιομηχανική επανάσταση, έχει συσσωρεύσει στην ατμόσφαιρα όσα προκαλούν την υπερθέρμανση του πλανήτη.

Οι γυναίκες του 1917

Megan Trudell | μετάφραση Κατερίνα Σεργίδου αναδημοσίευση από The Women of 1917/Jacobin

Η Megan Trudell έχει ασχοληθεί με την περίοδο του Α΄ παγκοσμίου πολέμου και τη Ρώσικη Επανάσταση. Αυτή την περίοδο κάνει έρευνα για το 1919 στην Ιταλία.
Την πα­γκό­σμια μέρα εορ­τα­σμού της γυ­ναί­κας, το 1917, οι ερ­γά­τριες της υφα­ντουρ­γί­ας στην πε­ρι­φέ­ρεια Βί­μποργκ του Πέ­τρο­γκραντ, ξε­κί­νη­σαν απερ­γία, πα­ρά­τη­σαν τα ερ­γο­στά­σια και κατά εκα­το­ντά­δες πή­γαι­ναν από ερ­γο­στά­σιο σε

Εκδήλωση ΛΑ.Ε Κορινθίας: Ομιλητές – Αλ. Αλαβάνος, Δεσ. Σπανού -Τετάρτη 5/7, SF Lounge Bar, 19:30 Όσες και όσοι αγωνιζόμαστε για απελευθέρωση από την Ευρωζώνη είμαστε περήφανοι. Και να το δείχνουμε

του Αλέκου Αλαβάνου

Είναι τιμή μου που κλήθηκα να πω δυο κουβέντες στην παρουσίαση του βιβλίου των Καλτσώνη, Μαριόλη, Παπουλή «Μετωπικό Πρόγραμμα Δι-Εξόδου από την Κρίση».. Θα ήθελα απλά να τονίσω πέντε σημεία.

1.Εμείς έχουμε πρόγραμμα, αυτοί είναι τσιράκια

Καμία πολιτική δύναμη από αυτές που είναι στο κοινοβούλιο και έχουν δεχτεί τον ρόλο της μαριονέτας των ξένων – ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ΝΔ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ, ΠΟΤΑΜΙ, ΛΕΒΕΝΤΗΣ- δεν έχει το δικό της, στοιχειώδες έστω, πρόγραμμα επιβίωσης και ανασυγκρότησης της χώρας. Ούτε μία σελίδα. Το μόνο που κάνουνε είναι να μεταφράζουν από τα αγγλικά τις εντολές που τους έρχονται από τις Βρυξέλλες και το Βερολίνο και να τις περνάνε στα γρήγορα από την δήθεν Βουλή.
Ακόμη και η Τρόικα δεν έχει ένα συγκροτημένο πρόγραμμα, παρά μόνο μία αρχή: να γκρεμίζει με βαναυσότητα κάθε κατάκτηση του κόσμου της εργασίας στην χώρας μας. Από την αρχή της κρίσης μέχρι το τέλος της κρίσης.

Τζουζέπε Γκαριμπάλντι: Ο Τσε Γκεβάρα του 19ου αιώνα

του Τομ ΜπίανΟ Τζουζέπε Γκαριμπάλντι (4 Ιουλίου 1807 – 2 Ιουνίου 1882) ήταν ο εθνικός ήρωας ο οποίος ηγήθηκε του κινήματος που ένωσε την Ιταλία στα μέσα του 19ου αιώνα. Η Ιταλία έγινε ενιαίο κράτος μόνο στα χρόνια μεταξύ 1859 και 1871. Πριν, ήταν ένα μωσαϊκό από διαφορετικά κράτη.
“Εμείς οι Ιταλοί λατρεύουμε τον Γκαριμπάλντι, από την κούνια μάς μαθαίνουν να τον θαυμάζουμε”, έγραφε ο μεγάλος ιταλός μαρξιστής Αντόνιο Γκράμσι. “Αν κάποιος ρωτήσει ιταλούς νέους σε ποιον θα ήθελαν να μοιάσουν, η συντριπτική πλειονότητα σχεδόν σίγουρα

Δευτέρα 3 Ιουλίου 2017

Manu Chao: Οι μελωδίες μας στο πλευρό της Ηριάννας

Ακόμα μία προσωπικότητα τάσσεται στο πλευρό της Ηριάννας, της κοπέλας που βρίσκεται στη φυλακή με κάθειρξη 13 ετών για τρομοκρατία με εξαιρετικά αμφίβολα στοιχεία, με τον Manu Chao να παίρνει θέση, και περισσότερους από 20 Έλληνες μουσικούς και συγκροτήματα να συνυπογράφουν την παρέμβασή του

το κείμενο του Manu Chao:
«Η Ηριάννα, όπως λίγο πολύ πλέον όλοι ξέρετε, φυλακίστηκε για 13 χρόνια με αμφιλεγόμενο μερικό δείγμα dna και τη σχέση της με

Από τη «Δίκη» του Κάφκα στο σήμερα


Γράφει ο Θανάσης Μπαντές

O Φραντς Κάφκα (Franz Kafka, 3 Ιουλίου 1883 – 3 Ιουνίου 1924) ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς λογοτέχνες του 20ού αιώνα. Εβραϊκής καταγωγής, έζησε στη σημερινή Τσεχία και έγραψε όλα τα βιβλία του στη γερμανική γλώσσα.

Η «Δίκη» του Κάφκα είναι ίσως το βαθύτερο πολιτικό μυθιστόρημα της παγκόσμιας λογοτεχνικής παραγωγής. Ο Κ. κατηγορείται τελείως παράλογα από τους ανθρώπους του κράτους για ένα αδίκημα που δεν διευκρινίζεται ποτέ. Άνθρωποι της αστυνομίας εισβάλλουν στο σπίτι του, τον απειλούν, τον αναστατώνουν, τον οδηγούν στο τμήμα και τελικά του ανακοινώνουν ότι θα δικαστεί κι ότι πρέπει να βρει έναν καλό δικηγόρο. Ο Κ. εντελώς ανίσχυρος μπροστά στον ακατανόητο κυκεώνα απευθύνεται σ’ έναν καταξιωμένο δικηγόρο. Προσπαθεί να μάθει για τι πράγμα κατηγορείται. Ο δικηγόρος αναλαμβάνει να ξεκαθαρίσει το κουβάρι, προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες, αλλά τελικά αδυνατεί να βοηθήσει τον Κ. Βρισκόμαστε μπροστά στον σκοτεινό, καφκικό κόσμο του παραλόγου, όπου όλα κινούνται αποκλειστικά στα πλαίσια του ακατανόητου. Μπροστά σε απροσπέλαστα βουνά γραφειοκρατίας και απροσδιόριστους κρατικούς

Τιμωρός Καιρός


Η Ηώς στην Ελληνική Μυθολογία είναι η θεότητα-πρόδρομος του Ήλιου, στον οποίο άνοιγε κάθε αυγή την "Θύρα της Ανατολής".

του Λεωνίδα Χ. Αποσκίτη

Υπάρχουν στον κόσμο τούτο κρυμμένοι νόμοι σκληροί και απαραβίαστοι: ότι το κακό πάντα στην αρχή επικρατεί, μα πάντα στο τέλος νικιέται. Η ελευθερία δεν δωρίζεται, αντίθετα, με αίμα καταχτιέται. Ανυπόταχτη, ασυμβίβαστη δρασκελάει τις φοβισμένες χώρες και πηγαίνει στους γενναίους λαούς που την καλούν.

Κυριακή 2 Ιουλίου 2017

Ο Γκράμσι και η Ρώσικη Επανάσταση

Alvaro Bianchi και Daniela Mussi | μετάφραση Πέτρος Ψαρρέας
αναδημοσίευση από Gramsci and the Russian Revolution/Jacobin 
Τι σκεφτόταν ο νεαρός Αντόνιο Γκράμσι για τη Ρώσικη Επανάσταση; Ο Alvaro Bianchi είναι καθηγητής στο τμήμα πολιτικών επιστημών του Κρατικού Πανεπιστημίου της Καμπίνας (Unicamp). Είναι, επίσης, συγγραφέας του O Laboratório De Gramsci (Almeda, 2008) και συντάκτης του Blog Junho. Η Daniela Mussi είναι μετα-διδακτορική ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο

Κάλεσμα σε Παμπελοποννησιακή κινητοποίηση από την Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Περιφέρειας Πελοποννήσου στην Τρίπολη τη Δευτέρα 3 Ιούλη

Κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στην Παμπελοποννησιακή κινητοποίηση των μικρομεσαίων αγροτών και κτηνοτρόφων που διοργανώνει στην Τρίπολη, τη Δευτέρα 3 Ιούλη, απευθύνει η Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Περιφέρειας Πελοποννήσου (ΟΑΣΠΠ).
Παράλληλα η ΟΑΣΠΠ καλεί όλους τους Αγροτικούς και Κτηνοτροφικούς Συλλόγους της Περιφέρειας Πελοποννήσου, να προχωρήσουν σε συνεδρίαση των ΔΣ για να πάρουν απόφαση, για κατά τόπους κινητοποιήσεις τη Δευτέρα 26 Ιούνη.

ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΓΚΟΛΦΩ

Παρωδία μετά μουσικής από την εφηβική σκηνή του Συλλόγου μας.

Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη ΟΝΕΙΡΟ ΣΤΟ ΚΥΜΑ

Ήμην πτωχόν βοσκόπουλον εις τα όρη. Δεκαοκτώ ετών, και δεν ήξευρα ακόμη άλφα. Χωρίς να το ηξεύρω, ήμην ευτυχής. Την τελευταίαν φοράν οπού εγεύθην την ευτυχίαν ήτον το θέρος εκείνο του έτους 187... Ήμην ωραίος έφηβος, κ' έβλεπα το πρωίμως στρυφνόν, ηλιοκαές πρόσωπον μου να γυαλίζεται εις τα ρυάκια και τας βρύσεις, κ' εγύμναζα το ευλύγιστον, υψηλόν ανάστημα μου ανά τους βράχους και τα βουνά.

Τον χειμώνα που ήρχισ' ευθύς κατόπιν μ' επήρε πλησίον του ο γηραιός πάτερ Σισώης, ή Σισώνης, καθώς τον ωνόμαζον οι χωρικοί μας, και μ' έμαθε γράμματα. Ήτον πρώην διδάσκαλος, και μέχρι τέλους τον προσηγόρευον όλοι εις την κλητικήν “δάσκαλε”. Εις τους χρόνους της Επαναστάσεως ήτον μοναχός και διάκονος. Είτα ηγάπησε μίαν Τουρκοπούλαν, καθώς έλεγαν, την έκλεψεν, από ένα χαρέμι της Σμύρνης, την εβάπτισε και την

Από θεσμός της Δικαιοσύνης σε δικαιοσύνη των «θεσμών»

Αναδημοσίευση από το ThePressProject άρθρο του Θάνου Καμήλαλη 

Λίγες μέρες μετά το «βέτο» μερίδας των δανειστών στην καταβολή της δόσης προς την Ελλάδα εάν «δεν επιλυθεί το ζήτημα» των διώξεων συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ και ώρες μόνο μετά τον εκβιασμό του αντιπροέδρου της Κομισιόν, Ντομπρόφσκις για το θέμα, ο Άρειος Πάγος αναίρεσε το βούλευμα που παρέπεμπε τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ σε δίκη για την υπόθεση των 28 ακινήτων. Ίσως να πρόκειται για... σύμπτωση.

Ο «αιρετικός» κι αγαπημένος Έρνεστ Χέμινγουεϊ


Ο Έρνεστ Χεμινγουέι στις 2 Ιουλίου αυτοπυροβολήθηκε στο σπίτι του στο Αϊντάχο, γεννήθηκε στις 21 Ιουλίου 1899, σ’ ένα προάστιο του Σικάγο κι απ’ όταν ακόμα φοιτούσε στο λύκειο, έδειξε την ικανότητά του στο γράψιμο. Η συνέντευξη που ακολουθεί δημοσιεύτηκε το Σεπτέμβριο του 1958, στο περιοδικό Argosy και δόθηκε στον Ρόμπερτ Μίλτον Μάχλιν, Αμερικανό δημοσιογράφο που σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Μπράουν και στη παρισινή Σορβόννη. Υπήρξε διευθυντής του περιοδικού People το διάστημα 1958 - 1960 κι έκτοτε διευθυντής του Argosy. Έγραψε το «Αναζητώντας τον Μάικλ Ροκφέλερ» (1972) που μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο και το «Η προσωπική κόλαση του Χέμινγουεϊ» (1962). Το 1976 βραβεύτηκε με το ειδικό βραβείο Mistery Writers.
Στα 1917, πήγε στο Κάνσας κι εργάστηκε ως δημοσιογράφος σε μια εφημερίδα. Ο καημός του ήταν ότι δεν μπορούσε να καταταγεί στον στρατό, εξαιτίας ενός ελαττώματος στο μάτι.  Παρ’ όλ’ αυτά, κατόρθωσε να γίνει

Σάββατο 1 Ιουλίου 2017

Kώστας Λαπαβίτσας: Τρεις τράπεζες, δύο χώρες, μία Τραπεζική Οδηγία

Δύο ιταλικές τράπεζες, μια Τραπεζική Οδηγία
Στις 23 Ιουνίου 2017 η ΕΚΤ ανακοίνωσε ότι δύο ιταλικές τράπεζες, η Βένετο Μπάνκα και η Μπάνκα Ποπολάρε ντι Βιτσέντζα, ήταν στα πρόθυρα της κατάρρευσης λόγω κεφαλαιακής ανεπάρκειας. Το Ενιαίο Συμβούλιο Εξυγίανσης (ΕΣΕ), δηλαδή ο ευρωπαϊκός μηχανισμός εξυγίανσης τραπεζών που ιδρύθηκε μετά την κρίση της Ευρωζώνης, αποφάνθηκε ότι οι δυο τράπεζες δεν ικανοποιούν τους όρους «εξυγίανσης», όπως αυτοί ορίζονται από την Τραπεζική Οδηγία της ΕΕ του 2014, τον θεμέλιο

Στην Κομισιόν η υπόθεση της Ηριάννας με ερώτηση-παρέμβαση που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής της ΛΑΕ, Νίκος Χουντής

Ερώτηση προς την Κομισιόν για την υπόθεση της Ηριάννας κατέθεσε ο ευρωβουλευτής της ΛΑ.Ε, Νίκος Χουντής.

Πιθανή παραβίαση του τεκμηρίου αθωότητας που ορίζει η ευρωπαϊκή Οδηγία 2016/343

Άμεση αποφυλάκιση της Ηριάννας

Ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το ενδεχόμενο παραβίασης της κοινοτικής Οδηγίας 2016/343 κατέθεσε ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας,

Τσέχωφ: «Γιατί, τελικά, αυτή είναι η ζωή. Ή μήπως όχι;»


Αντόν Πάβλοβιτς Τσέχωφ (ρωσ. Анто́н Па́влович Че́хов)
* Μια άκρως ενδιαφέρουσα ανάρτηση, από το ιστολόγιο της Eva Psarrou

Ο υπογράφων, Α.Π. Τσέχοφ, γεννήθηκα στις 17 Ιανουαρίου 1860, στο Ταγκανρόγκ. Γράφτηκα πρώτα στο ελληνικό σχολείο της εκκλησίας του Αγίου Κωνσταντίνου κι ύστερα στο λύκειο του Ταγκανρόγκ. Το 1879 έγινα δεκτός στην ιατρική σχολή του πανεπιστημίου της Μόσχας. Γενικά τότε, δεν είχα ιδέα για τις πανεπιστημιακές σχολές και δεν θυμάμαι τώρα τους λόγους που μ’ έκαναν να επιλέξω αυτή τη σχολή, αλλά ούτε και το μετάνιωσα.

Από τον πρώτο χρόνο στο πανεπιστήμιο, άρχισα να γράφω για εβδομαδιαία περιοδικά και εφημερίδες, και στις αρχές της δεκαετίας του 1880 αυτές οι φιλολογικές μου ασχολίες είχαν πάρει χαρακτήρα μόνιμο και επαγγελματικό. Το 1888 μου απένειμαν το βραβείο Πούσκιν. Είμαι βέβαιος πως το γεγονός ότι ασχολήθηκα με την ιατρική έχει επηρεάσει σοβαρά τη λογοτεχνική μου δραστηριότητα. Δεδομένου ότι είμαι γνώστης των φυσικών επιστημών και της επιστημονικής μεθόδου, είμαι πάντοτε πολύ προσεκτικός. Δεν ανήκω στους συγγραφείς εκείνους που παίρνουν αρνητική θέση έναντι της επιστήμης, και δεν θα ήθελα, από την άλλη, να