Καταγγείλαµε την ελληνική κυβέρνηση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τη µη ενσωµάτωση της κοινοτικής οδηγίας που προβλέπει τη λήψη ειδικών µέτρων για την προστασία των ευπαθών οµάδων από την Ενεργειακή Πενία. Κάντε κι εσείς το ίδιο!
Το ΧΩΝΙ αποκάλυψε την προηγούµενη Κυριακή (φύλλο 25) πως ο νόµος 4001/2011 στο άρθρο 52, παράγραφος 2 προβλέπει:
● την παροχή µειωµένων τιµολογίων
● την εγκατάσταση µετρητών µε δυνατότητα προπληρωµής και
● την απαγόρευση διακοπής σύνδεσης σε κρίσιµες περιόδους.
Και όλα αυτά για µια σειρά από ευάλωτες οµάδες που χρήζουν ιδιαίτερης κοινωνικής φροντίδας. Στις κατηγορίες αυτές εντάσσονται οι:
● οικονοµικά ασθενείς οικιακοί πελάτες
● ασθενείς που χρήζουν µηχανικής υποστήριξης
● ηλικιωµένοι άνω των 70 ετών
● πελάτες µε σοβαρά προβλήµατα υγείας και
● πολίτες που κατοικούν σε αποµακρυσµένες περιοχές και ιδιαίτερα σε µη διασυνδεδεµένα νησιά.
ΕΥΑΙΑΣΘΗΣΙΑ… ΛΟΓΩ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ Ο∆ΗΓΙΑΣ
Το «περίεργο» είναι πως ο νόµος που υπεγράφη τον Αύγουστο του 2011 από τους υπουργούς της κυβέρνησης Παπανδρέου… έδειχνε τόση ευαισθησία! Κάτι στο οποίο δεν µας έχουν συνηθίσει οι κυβερνήσεις -ειδικά- των τελευταίων τριών ετών. Και αυτό µας κίνησε την περιέργεια.
Επειτα από ρεπορτάζ, ανακαλύψαµε ότι η εν λόγω ρύθµιση αποτελούσε Ευρωπαϊκή Οδηγία (2009/72/ΕΚ), την οποία η ελληνική κυβέρνηση ήταν υποχρεωµένη να ενσωµατώσει στο Εθνικό ∆ίκαιο. Συγκεκριµένα αναφέρει η οδηγία στο άρθρο 53 µεταξύ άλλων: Το ΧΩΝΙ έχει κάνει ήδη έγγραφη αναφορά στην επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κατά της Ελληνικής Κυβέρνησης με σκοπό την ανατροπή της αδικίας να μην παρέχεται μειωμένο τιμολόγιο της ΔΕΗ στις ευπαθείς ομάδες. Σας καλούμε να κάνετε το ίδιο!Είναι απλό:
Κατεβάστε και τυπώστε το υπόδειγμα που θα βρείτε ΕΔΩ
συμπληρώστε τα στοιχεία σας (Ονοματεπώνυμο, Πόλη, Οδό και Αριθμό) στην πρώτη σελίδα,
υπογράψτε την αναφορά και
στείλτε την στην διεύθυνση:
European Parliament
Committee on Petitions
The Secretariat
Rue Wiertz
B-1047 Brussels
Στρεφόμαστε κατά της νυν και πρώην Ελληνικής Κυβέρνησης.
Ανατρέπουμε την Αδικία.
Λέμε ΣΤΟΠ στον Αποκλεισμό.
Για μας και για τους συμπολίτες μας που υποφέρουν.
Το ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ
Το ΧΩΝΙ αποκάλυψε την προηγούµενη Κυριακή (φύλλο 25) πως ο νόµος 4001/2011 στο άρθρο 52, παράγραφος 2 προβλέπει:
● την παροχή µειωµένων τιµολογίων
● την εγκατάσταση µετρητών µε δυνατότητα προπληρωµής και
● την απαγόρευση διακοπής σύνδεσης σε κρίσιµες περιόδους.
Και όλα αυτά για µια σειρά από ευάλωτες οµάδες που χρήζουν ιδιαίτερης κοινωνικής φροντίδας. Στις κατηγορίες αυτές εντάσσονται οι:
● οικονοµικά ασθενείς οικιακοί πελάτες
● ασθενείς που χρήζουν µηχανικής υποστήριξης
● ηλικιωµένοι άνω των 70 ετών
● πελάτες µε σοβαρά προβλήµατα υγείας και
● πολίτες που κατοικούν σε αποµακρυσµένες περιοχές και ιδιαίτερα σε µη διασυνδεδεµένα νησιά.
ΕΥΑΙΑΣΘΗΣΙΑ… ΛΟΓΩ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ Ο∆ΗΓΙΑΣ
Το «περίεργο» είναι πως ο νόµος που υπεγράφη τον Αύγουστο του 2011 από τους υπουργούς της κυβέρνησης Παπανδρέου… έδειχνε τόση ευαισθησία! Κάτι στο οποίο δεν µας έχουν συνηθίσει οι κυβερνήσεις -ειδικά- των τελευταίων τριών ετών. Και αυτό µας κίνησε την περιέργεια.
Επειτα από ρεπορτάζ, ανακαλύψαµε ότι η εν λόγω ρύθµιση αποτελούσε Ευρωπαϊκή Οδηγία (2009/72/ΕΚ), την οποία η ελληνική κυβέρνηση ήταν υποχρεωµένη να ενσωµατώσει στο Εθνικό ∆ίκαιο. Συγκεκριµένα αναφέρει η οδηγία στο άρθρο 53 µεταξύ άλλων: Το ΧΩΝΙ έχει κάνει ήδη έγγραφη αναφορά στην επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κατά της Ελληνικής Κυβέρνησης με σκοπό την ανατροπή της αδικίας να μην παρέχεται μειωμένο τιμολόγιο της ΔΕΗ στις ευπαθείς ομάδες. Σας καλούμε να κάνετε το ίδιο!Είναι απλό:
Κατεβάστε και τυπώστε το υπόδειγμα που θα βρείτε ΕΔΩ
συμπληρώστε τα στοιχεία σας (Ονοματεπώνυμο, Πόλη, Οδό και Αριθμό) στην πρώτη σελίδα,
υπογράψτε την αναφορά και
στείλτε την στην διεύθυνση:
European Parliament
Committee on Petitions
The Secretariat
Rue Wiertz
B-1047 Brussels
Στρεφόμαστε κατά της νυν και πρώην Ελληνικής Κυβέρνησης.
Ανατρέπουμε την Αδικία.
Λέμε ΣΤΟΠ στον Αποκλεισμό.
Για μας και για τους συμπολίτες μας που υποφέρουν.
ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΝΑΦΟΡΩΝ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ
ΑΝΑΦΟΡΑ
Του / Της
________________________________________________________________________
κατοίκου ___________________________, οδός ____________________________, αριθ.
________.
Κοινοποιούμενη
στο γραφείο του Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων και στον Υπουργό Περιβάλλοντος,
Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
*********
Επειδή κάθε πολίτης μπορεί, ατομικά ή από κοινού με άλλους, να ασκήσει
οποιαδήποτε στιγμή το δικαίωμα αναφοράς στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, δυνάμει του
άρθρου 227 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Επειδή Κάθε πολίτης της
Ευρωπαϊκής Ένωσης ή κάτοικος κράτους μέλους μπορεί ατομικά ή από κοινού με
άλλους, να υποβάλει αναφορά στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για θέμα που εμπίπτει
στους τομείς δραστηριότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον αφορά άμεσα.
Οποιαδήποτε επιχείρηση, οργανισμός ή φορέας με έδρα την Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί
επίσης να ασκήσει το δικαίωμα αναφοράς, το οποίο εγγυάται η Συνθήκη.
Επειδή η οδηγία 2009/72/ΕΚ
του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους κοινούς
κανόνες για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενεργείας και για την κατάργηση της
οδηγίας 2003/54/ΕΚ ορίζει τα ακόλουθα στις παραγράφους 7, 37, 50 και 53 του
προοιμίου της :
(7) Τα κράτη μέλη λαμβάνουν κατάλληλα μέτρα για την προστασία
των τελικών πελατών και, ειδικότερα, μεριμνούν ώστε να υπάρχουν επαρκείς διασφαλίσεις για
την προστασία των ευάλωτων καταναλωτών. Στο πλαίσιο αυτό, κάθε κράτος μέλος
ορίζει την έννοια των «ευάλωτων
καταναλωτών», όπου μπορεί να γίνεται μνεία στην ενεργειακή φτώχεια, καθώς
και, μεταξύ άλλων, την απαγόρευση διακοπής σύνδεσης τέτοιων καταναλωτών σε
κρίσιμες περιόδους. Τα κράτη μέλη εξασφαλίζουν ότι τα δικαιώματα και οι
υποχρεώσεις που συνδέονται με τους ευάλωτους καταναλωτές τηρούνται και
ειδικότερα λαμβάνουν μέτρα προστασίας των τελικών πελατών σε απομακρυσμένες
περιοχές. Διασφαλίζουν υψηλά επίπεδα προστασίας των καταναλωτών, ιδίως όσον
αφορά τη διαφάνεια σχετικά με τους συμβατικούς όρους και προϋποθέσεις, τη
γενική πληροφόρηση και τους μηχανισμούς επίλυσης διαφορών. Τα κράτη μέλη
διασφαλίζουν ότι ο δικαιούχος πελάτης μπορεί πραγματικά να αλλάξει προμηθευτή
εύκολα. Όσον αφορά τουλάχιστον τους οικιακούς πελάτες, τα μέτρα αυτά
περιλαμβάνουν τα μέτρα που αναφέρονται στο παράρτημα Ι.
37)
Οι ρυθμιστικοί φορείς ενεργείας θα πρέπει επίσης να διαθέτουν την εξουσία να
συμβάλλουν στην εξασφάλιση υψηλών προτύπων καθολικής και δημόσιας υπηρεσίας
σε συμμόρφωση προς το άνοιγμα της αγοράς, την προστασία των ευάλωτων
καταναλωτών και την πλήρη αποτελεσματικότητα των μέτρων προστασίας των
καταναλωτών.
(50)Οι απαιτήσεις δημόσιας υπηρεσίας, συμπεριλαμβανομένων των
απαιτήσεων της καθολικής υπηρεσίας, και τα κοινά ελάχιστα πρότυπα που αυτές
συνεπάγονται θα πρέπει να ενισχυθούν περαιτέρω ώστε να διασφαλισθεί ότι όλοι
οι καταναλωτές, και ιδιαίτερα οι πιο ευάλωτοι, έχουν τη δυνατότητα να
επωφεληθούν από τον ανταγωνισμό και τις δικαιότερες τιμές. Οι απαιτήσεις
δημόσιας υπηρεσίας ορίζονται σε εθνικό επίπεδο, με συνεκτίμηση των εθνικών
συνθηκών και με παράλληλο σεβασμό του κοινοτικού δικαίου εκ μέρους των κρατών
μελών. Οι πολίτες της Ένωσης και, όταν αυτό κρίνεται σκόπιμο από τα κράτη
μέλη, οι μικρές επιχειρήσεις, θα πρέπει να μπορούν να απολαμβάνουν
υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας, ιδίως όσον αφορά την ασφάλεια εφοδιασμού και
τις εύλογες τιμές. Βασική πτυχή της προμήθειας των πελατών είναι η πρόσβαση
σε αντικειμενικά και διαφανή δεδομένα που αφορούν την κατανάλωση. Επομένως,
οι καταναλωτές πρέπει να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα κατανάλωσής τους, τις
συναφείς τιμές και τις δαπάνες εξυπηρέτησης, ώστε να μπορούν να ζητήσουν από
τους ανταγωνιστές να υποβάλουν προσφορές βάσει των δεδομένων αυτών. Οι
καταναλωτές θα πρέπει επίσης να έχουν το δικαίωμα ορθής ενημέρωσης σχετικά με
την ενέργεια που καταναλώνουν. Οι προπληρωμές θα πρέπει να αντανακλούν την
πιθανή κατανάλωση ηλεκτρικής ενεργείας και τα διάφορα συστήματα πληρωμής δεν
πρέπει να εισάγουν διακρίσεις. Η τακτική παροχή πληροφοριών σχετικά με το
κόστος της ενεργείας θα δημιουργήσει κίνητρα για εξοικονόμηση ενεργείας,
καθώς θα παρέχει στους πελάτες άμεση ενημέρωση σχετικά με τα αποτελέσματα των
επενδύσεων στην ενεργειακή απόδοση, και για την αλλαγή συμπεριφοράς. Από την
άποψη αυτή, η πλήρης υλοποίηση της οδηγίας 2006/32/ΕΚ του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 5ης Απριλίου 2006, σχετικά με την
ενεργειακή απόδοση κατά την τελική χρήση και τις ενεργειακές υπηρεσίες
(53) Η ενεργειακή φτώχεια είναι διογκούμενο πρόβλημα στην
Κοινότητα. Κατά συνέπεια, τα κράτη μέλη που πλήττονται από αυτήν και δεν το
έχουν ακόμη πράξει θα πρέπει να αναπτύξουν εθνικά προγράμματα δράσης ή άλλα
κατάλληλα πλαίσια δράσης για την αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας, που
αποβλέπουν στη μείωση του αριθμού των ανθρώπων που υποφέρουν από μια τέτοια κατάσταση.
Σε κάθε περίπτωση, τα κράτη μέλη θα πρέπει να διασφαλίζουν τον απαραίτητο
ενεργειακό εφοδιασμό των ευάλωτων καταναλωτών. Προς τούτο, θα μπορούσε να
χρησιμοποιηθεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση, π.χ. στο πλαίσιο της κοινωνικής
πολιτικής και τα μέτρα θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν κοινωνικές πολιτικές ή
βελτιώσεις της ενεργειακής απόδοσης για την κατοικία. Στο ελάχιστο, η παρούσα
οδηγία θα πρέπει να επιτρέπει εθνικές πολιτικές υπέρ των ευάλωτων καταναλωτών
|
Επειδή η οδηγία 2009/72/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου
2009 σχετικά με τους κοινούς κανόνες για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής
ενεργείας και για την κατάργηση της οδηγίας 2003/54/ΕΚ ορίζει τα ακόλουθα στις
παραγράφους 7 και 8 του άρθρου 3
7. Τα κράτη μέλη λαμβάνουν κατάλληλα μέτρα για την προστασία
των τελικών πελατών και, ειδικότερα, μεριμνούν ώστε να υπάρχουν επαρκείς
διασφαλίσεις για την προστασία των ευάλωτων καταναλωτών. Στο πλαίσιο αυτό,
κάθε κράτος μέλος ορίζει την έννοια των «ευάλωτων καταναλωτών», όπου μπορεί
να γίνεται μνεία στην ενεργειακή φτώχεια, καθώς και, μεταξύ άλλων, την
απαγόρευση διακοπής σύνδεσης τέτοιων καταναλωτών σε κρίσιμες περιόδους. Τα
κράτη μέλη εξασφαλίζουν ότι τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις που συνδέονται
με τους ευάλωτους καταναλωτές τηρούνται και ειδικότερα λαμβάνουν μέτρα
προστασίας των τελικών πελατών σε απομακρυσμένες περιοχές. Διασφαλίζουν υψηλά
επίπεδα προστασίας των καταναλωτών, ιδίως όσον αφορά τη διαφάνεια σχετικά με
τους συμβατικούς όρους και προϋποθέσεις, τη γενική πληροφόρηση και τους
μηχανισμούς επίλυσης διαφορών. Τα κράτη μέλη διασφαλίζουν ότι ο δικαιούχος
πελάτης μπορεί πραγματικά να αλλάξει προμηθευτή εύκολα. Όσον αφορά
τουλάχιστον τους οικιακούς πελάτες, τα μέτρα αυτά περιλαμβάνουν τα μέτρα που
αναφέρονται στο παράρτημα Ι.
8. Τα κράτη μέλη λαμβάνουν κατάλληλα μέτρα, όπως Εθνικά σχέδια
Ενεργειακής Δράσης, ευεργετήματα σε συστήματα κοινωνικής ασφάλισης, για την
εξασφάλιση του απαραίτητου ενεργειακού εφοδιασμού σε ευάλωτους πελάτες ή την
υποστήριξη των βελτιώσεων ενεργειακής απόδοσης, έτσι ώστε να αντιμετωπίζεται
η ενεργειακή φτώχεια όπου εντοπίζεται, μεταξύ άλλων και μέσα στο ευρύτερο
πλαίσιο της φτώχειας. Τέτοια μέτρα δεν εμποδίζουν το ουσιαστικό άνοιγμα της
αγοράς που ορίζεται στο άρθρο 33 ή τη λειτουργία της αγοράς και πρέπει να
γνωστοποιούνται στην Επιτροπή, όπου αρμόζει ,βάσει της παραγράφου 15 του
παρόντος άρθρου. Αυτή η γνωστοποίηση μπορεί επίσης να περιλαμβάνει μέτρα που
έχουν ληφθεί στο πλαίσιο του γενικού συστήματος κοινωνικής ασφάλισης.
|
Επειδή η οδηγία 2009/72/ΕΚ
του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους κοινούς
κανόνες για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενεργείας και για την κατάργηση της
οδηγίας 2003/54/ΕΚ ορίζει στο άρθρο 49 αυτής ότι τα κράτη μέλη θέτουν σε ισχύ τις νομοθετικές,
κανονιστικές και διοικητικές διατάξεις που είναι απαραίτητες για να
συμμορφωθούν προς την παρούσα οδηγία το αργότερο στις 3 Μαρτίου 2011.
Επειδή με τον Νόμο 4001/2011
(ΦΕΚ Α 179 ) που δημοσιεύθηκε στις 22.08.2011 ενσωματώθηκαν στην ελληνική
νομοθεσία οι διατάξεις της οδηγίας 2009/72/ΕΚ
Επειδή το άρθρο 53 του νόμου
4001/2011 ορίζει τα ακόλουθα:
Με αποφάσεις του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και
Κλιματικής Αλλαγής ή κοινές αποφάσεις του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας
και Κλιματικής Αλλαγής και του Υπουργού Οικονομικών, καθώς και κάθε άλλου
συναρμόδιου Υπουργού, ανάλογα με την περίπτωση, καθορίζονται τα κατάλληλα
μέτρα για την αντιμετώπιση της Ενεργειακής Πενίας, όπως ιδίως τα εθνικά
Σχέδια Δράσης, τα οποία καταρτίζονται με κοινή απόφαση του Υπουργού
Περιβάλλοντος, Ενέργειας και
Κλιματικής Αλλαγής και των καθ’ ύλην αρμόδιων Υπουργών έως την 31.7.2012,
ευεργετήματα σε συστήματα κοινωνικής ασφάλισης, όταν απαιτείται για τη
διασφάλιση του ενεργειακού σχεδιασμού σε Ευάλωτους Πελάτες και την υποστήριξη
των βελτιώσεων ενεργειακής απόδοσης.
|
Επειδή μέχρι και σήμερα, από
αδράνεια της Ελληνικής Κυβέρνησης δεν έχει εκδοθεί η προβλεπόμενη ανωτέρω
υπουργική απόφαση με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν για έναν ακόμη χειμώνα να
στερηθούν τα ευεργετήματα που προβλέπονται από τις ανωτέρω διατάξεις πρόσωπα τα
οποία αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα και έχουν περιέλθει σε άθλια
οικονομική κατάσταση
Επειδή η προθεσμία
προσαρμογής των ανωτέρω διατάξεων έχει ήδη παρέλθει ενώ η Ελληνική Κυβέρνηση
φαίνεται ότι είναι επιμελής μόνο στην επιβολή μέτρων που δυσχεραίνουν την
οικονομική κατάσταση των Ελλήνων Πολιτών, επιδεικνύοντας απαραδεκτη αργοπορία
στην υιοθέτηση μέτρων υπέρ των πολιτών της
Επειδή η παραπάνω αμέλεια
της Ελληνικής Κυβέρνησης συνιστά παραβίαση διατάξεων του κοινοτικού δικαίου,
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
Διαμαρτυρόμαστε για την παραπάνω έκνομη
συμπεριφορά της Ελληνικής Κυβέρνησης
Καλούμε τα αρμόδια κοινοτικά όργανα να
εκφράσουν την δυσαρέσκειά τους για την παραπάνω αμέλεια της Ελληνικής
Κυβέρνησης, ενόψει της παγκοσμίως γνωστής οικονομικής και κοινωνικής κρίσης που
πλήττει τον Ελληνικό Λαό, και να προκαλέσουν την καταδίκη της Ελληνικής
Κυβέρνησης ενώπιον του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων
Επιφυλασσόμαστε του δικαιώματος να ζητήσουμε
αποζημίωση για κάθε βλάβη που υπέστημεν ή θα υποστούμε από τη μη θέσπιση των
ανωτέρω ευεργετημάτων.
Ο / Η
ΑΙΤΩΝ / ΑΙΤΟΥΣΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου