Το Διεθνές φεστιβάλ ποπ μουσικής του Monterey (Monterey International Pop Music Festival) ήταν ένα από τα σημαντικότερα μουσικά γεγονότα της χρυσής δεκαετίας του ΄60, μια συναυλία που κράτησε τρείς ημέρες από τις 16 έως τις 18 Ιουνίου του 1967 στο αγρόκτημα της κομητείας του Μόντερει στην Καλιφόρνια. Ήταν το πρώτο μεγάλο φεστιβάλ του είδους, που παρακολούθησαν, όπως εκτιμάται, σταθερά 55.000 χιλιάδες άνθρωποι, ενώ στην κορύφωσή του το βράδυ της Κυριακής παραβρέθηκαν γύρω στα 90.000 άτομα. Το φεστιβάλ ενσωμάτωσε όλη την κουλτούρα της Καλιφόρνια, ως εστίας της λεγόμενης αντικουλτούρας και θεωρείται γενικά ως αφετηριακό σημείο του Καλοκαιριού της Αγάπης («Summer of Love») εκεί στα 1967 και αποτέλεσε το πρότυπο για τα επόμενα μουσικά φεστιβάλ, και κυρίως γι΄ αυτό του Γούντστοκ (Woodstock) δυο χρόνια μετά. Το φεστιβάλ έμεινε διάσημο για τις πρώτες μεγάλες εμφανίσεις στις ΗΠΑ του Jimi Hendrix , των Who και του Ravi Shankar, την πρώτη εμφάνιση σε ευρύ κοινό της Janis Joplin, και την εμφάνιση για πρώτη φορά του Otis Redding σε μεγάλο, λευκό ως επί το πλείστον, ακροατήριο. Το φεστιβάλ σχεδίασαν μέσα σε επτά εβδομάδες ο διοργανωτής εκδηλώσεων Lou Adler, ο παραγωγός Alan Pariser, ο John Phillips των The Mamas & the Papas και ο εκδότης Derek Taylor. Η τοποθεσία του Monterey ήταν γνωστή ως τόπος διεξαγωγής για πολλά χρόνια του Monterey Jazz Festival και του Monterey Folk Festival. Οι διοργανωτές είδαν την ιδέα ενός ποπ φεστιβάλ στον ίδιο τόπο, σαν ένα τρόπο να δώσουν στη ροκ μουσική μια αξία μορφής τέχνης ανάλογης με εκείνη που η jazz και η folk αντιπροσώπευαν. Το φεστιβάλ είχε μια επιτυχία πολύ μεγαλύτερη και των πιο φιλόδοξων προσδοκιών και έμεινα στην ιστορία της ροκ μουσικής σαν ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα, ιδιαίτερα την εποχή της μεγάλης αμφισβήτησης και των κινημάτων της νεολαίας της εποχής. Οι καλλιτέχνες συμμετείχαν δωρεάν με την εξαίρεση του Ravi Shankar που πήρε $3,000 για τη μακράς διάρκειας ερμηνεία του στο σιτάρ και των Country Joe and the Fish που έλαβαν $5,000 όχι από τα έσοδα του φεστιβάλ, αλλά από αυτά του ντοκυμαντέρ του D.A. Pennebaker. Τα έσοδα του φεστιβάλ διατέθηκαν σε φιλανθρωπικές οργανώσεις. Συγκροτήματα και καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο – κυρίως τον αγγλοσαξωνικό (Η.Π.Α. και Η.Β.) – συνέρρευσαν για να παίξουν μουσική 24 ώρες την ημέρα σε μια προβολή και προώθηση «της Μουσικής, της Αγάπης και των Λουλουδιών», που ήταν το μότο του φεστιβάλ.
Ερμηνευτές και τραγούδια
Παρασκευή απόγευμα 16 Ιουνίου
The Association
Along Comes Mary
Windy
The Paupers
?
Lou Rawls
Love Is A Hurtin’ Thing
Dead End Street
Tobacco Road
Beverly [ First UK Act]
?
Johnny Rivers
?
Eric Burdon & The Animals
San Francisco Nights
Hey Gyp
Simon & Garfunkel
?
Σάββατο απόγευμα 17 Ιουνίου
Canned Heat
Rollin’ And Tumblin’
Dust My Broom
Bullfrog Blues
Big Brother & The Holding Company
Down On Me – Big Brother & The Holding Company
Combination Of The Two – Big Brother & The Holding Company
Country Joe & The Fish
Not So Sweet Martha Lorraine
Al Kooper
?
The Butterfield Blues Band
Look Over Yonders Wall
Mystery Train
Quicksilver Messenger Service
?
The Steve Miller Band
Mercury Blues
The Electric Flag
Groovin Is Easy
Wine
Σάββατο βράδυ 17 Ιουνίου
Moby Grape
?
Hugh Masekela
Balabula Bonke (Healing Song)
[with the Byrds]
The Byrds
Renaissance Fair
Have You Seen Her Face
Hey Joe (Where You Gonna Go)
He Was A Friend Of Mine
Lady Friend
Chimes Of Freedom
So You Want To Be A Rock N Roll Star
The Butterfield Blues Band
Look Over Yonders Wall
Mystery Train
Born In Chicago
Double Trouble Mary Ann
Laura Nyro
Eli’s Coming
The Confession
Jefferson Airplane
1.Somebody To Love – Jefferson Airplane
2. Other Side Of Life, The – Jefferson Airplane
3. White Rabbit – Jefferson Airplane
4. High Flying Bird – Jefferson Airplane
5. She Has Funny Cars
Booker T & The MG’s (with the Mar-Keys)
Booker Loo
Hip Hug-Her
Philly Dog
Otis Redding
Shake
Respect
I’ve Been Loving You Too Long (To Stop Now)
Satisfaction – Otis Redding
Try A Little Tenderness
Κυριακή απόγευμα 18 Ιουνίου
Ravi Shankar [όλο το απόγευμα]
Dhun Fast Tenntal
Κυριακή βράδυ 18 Ιουνίου
The Blues Project
Wake Me, Shake Me
Big Brother & The Holding Company & Janis Joplin
Harry
Road Block
Ball And Chain
The Group With No Name
Buffalo Springfield
The Who
Substitute
Summertime Blues
Pictures Of Lily
Quick One While He’s Away, A
Happy Jack
My Generation
The Grateful Dead
Viola Lee Blues
«The Beatles aren’t here» (Peter Tork)
Cold Rain and Snow
Alligator
Caution
The Jimi Hendrix Experience
Killing Floor
Foxy Lady
Like A Rolling Stone
Rock Me Baby
Hey Joe
Can You See Me
Wind Cries Mary
Purple Haze
Wild Thing
Scott McKenzie
San Francisco (Be Sure To Wear Flowers In Your Hair)
The Mamas & The Papas
Straight Shooter
Got A Feelin’
California Dreamin’
I Call Your Name
Monday, Monday
Dancing In The Street
ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
Σήμερα δεν είχα ύπνο και ξύπνησα ξημερώματα. Ψάχνοντας τα κιτάπια μου ανακάλυψα κάτι που θεώρησα σωστό να το μοιραστώ μαζί σας. Τώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές εσείς θα κοιμάστε και εγώ γράφω μια ιστορία από τις σημαντικότερες στιγμές του καλοκαιριού της Αγάπης (*) που νομίζω ότι θα σας αρέσει.
Πάμε 49 χρόνια πίσω στο 1967. Μοντερέι. Ένα παραθαλάσσιο μέρος στην Καλιφόρνια. Εκεί διοργανώνεται ένα 3ημερο φεστιβάλ ποπ μουσικής. Θα μείνει στην ιστορία ως το σημαντικότερο φεστιβάλ στην ιστορία του ροκ. Σε αυτό το φεστιβάλ θα κάνει την εμφάνιση μπροστά σε ευρύ κοινό του ο Jimi Hendrix, για πρώτη φορά στην Αμερική. Έχει στις αποσκευές του την παρθενική του δουλειά, το άλμπουμ με τον ευρηματικό τίτλο : Είσαι έμπειρος;
Το ARE YOU EXPERIENCED έχει πάει ήδη στο #2 του καταλόγου των πωλήσεων δίσκων στην Αγγλία.
Σαν σήμερα λοιπόν o Hendrix παρουσιάζεται στην σκηνή του φεστιβάλ του Μοντερέι και φυσικά κλέβει την παράσταση. Πρόκειται για την καλύτερη ζωντανή εμφάνιση όλων των εποχών, που έχει κάνει ποτέ μουσικός της ροκ. Στο τέλος της παράστασης καίει τελετουργικά την κιθάρα του. Το γεγονός το απαθανατίζει φωτογραφικά ένας 17 χρονος νεαρός θεατής. Η φωτογραφία αυτή που απεικονίζει τον Hendrixγονατιστό μπροστά στη καιόμενη κιθάρα θα χαρακτηριστεί ως μια από τις πιο εμβληματικές του ροκ.
Ο Μάικλ Λίντον θεωρείται μια από τις αυθεντίες πάνω στη μουσική του ΄60. Ιδρυτικός συντάκτης του περιοδικού Rolling Stone, που παρακολούθησε νυχθημερόν το Μοντερέι Ποπ Φέστιβαλ έγραψε για την εμφάνιση του Hendrix :
Κατά περίεργο τρόπο είναι όμορφος και κακάσχημος συγχρόνως σαν τον παροιμιώδη Άνθρωπο του Βόρνεο. Φορούσε πανταλόνι σε χρώμα βυσσινί και μια ζώνη από δέρμα βόα στο ίδιο χρώμα, πουκάμισο από μουσελίνα, κιτρινόμαυρο γιλέκο κι από πάνω ροζ τζάκετ….
Ντυμένος έτσι- και παίζοντας με πρωτόγονη αγριότητα- η δράση του στη σκηνή ξεπέρασε τα ακροβατικά του Έλβις. Εκτείνονταν στο άπειρο. Ένα τέτοιο όργιο ήχων, που σε μια στιγμή φοβήθηκα ότι η γεννήτρια που τροφοδοτούσε με ρεύμα τα μηχανήματα δεν θα αντέξει και θα χρειαστεί ατομική ενέργεια. Ο Χέντριξ δεν σκάλιζε απλώς τις χορδές με τα δάκτυλά του, τις χτύπαγε με την παλάμη του, τις έγδερνε, τις έξυνε με το μικρόφωνο και τις βάραγε με το πάνω μέρος των μηρών του πάνω στον ενισχυτή. Κι όταν γονάτισε μπροστά την κιθάρα του που έμοιαζε σαν αρνάκι έτοιμο να θυσιαστεί, την κατάβρεξε με ένα εύφλεκτο υγρό και της έβαλε φωτιά. Ήταν σίγουρα μια θυσία. Ήταν η θυσία της αγαπημένης και μονάκριβης κιθάρας του, η καταστροφή της οποίας θα του έδεινε δύναμη να συνεχίσει.
Αυτή λοιπόν η καλά σχεδιασμένη εμφάνιση έκανε γνωστό τον Hendrix στην Αμερική. Έκτοτε δεν έκαψε ποτέ την κιθάρα του. Αρκούσε που έβαλε φωτιά στις ψυχές όσων ήταν σε θέση να τον αντιληφθούν. Μια φωτιά που καίει ακόμα και δεν νομίζω να σβήσει ποτέ.
Εδώ το στιγμιότυπο της «θυσίας»
https://youtu.be/_-7toYWFEyk
Από αυτή την θρυλική εμφάνιση, η οποία κυκλοφορεί σε dvd το μοναδικό τραγούδι που κυκλοφορεί πλέον ελεύθερα στο διαδίκτυο
https://youtu.be/WaQBz3yvEq0
(*)Το καλοκαίρι του 1967 γράφτηκε στην ιστορία ως το «Καλοκαίρι της Αγάπης» και σημάδεψε τη δεκαετία του ’60. Ήταν η αρχή του χίπικου
Κινήματος. Ένα κοινωνικό πείραμα. Όλοι για όλους, και όλα για όλους. Με κοινοβιακή ζωή, ελεύθερο έρωτα, ψυχοτρόπες ουσίες, μουσική, πολιτικές ζυμώσεις και αυτοέκφραση.
πηγή: Sharon Lawrence: Jimi Hendrix
Ερμηνευτές και τραγούδια
Παρασκευή απόγευμα 16 Ιουνίου
The Association
Along Comes Mary
Windy
The Paupers
?
Lou Rawls
Love Is A Hurtin’ Thing
Dead End Street
Tobacco Road
Beverly [ First UK Act]
?
Johnny Rivers
?
Eric Burdon & The Animals
San Francisco Nights
Hey Gyp
Simon & Garfunkel
?
Σάββατο απόγευμα 17 Ιουνίου
Canned Heat
Rollin’ And Tumblin’
Dust My Broom
Bullfrog Blues
Big Brother & The Holding Company
Down On Me – Big Brother & The Holding Company
Combination Of The Two – Big Brother & The Holding Company
Country Joe & The Fish
Not So Sweet Martha Lorraine
Al Kooper
?
The Butterfield Blues Band
Look Over Yonders Wall
Mystery Train
Quicksilver Messenger Service
?
The Steve Miller Band
Mercury Blues
The Electric Flag
Groovin Is Easy
Wine
Σάββατο βράδυ 17 Ιουνίου
Moby Grape
?
Hugh Masekela
Balabula Bonke (Healing Song)
[with the Byrds]
The Byrds
Renaissance Fair
Have You Seen Her Face
Hey Joe (Where You Gonna Go)
He Was A Friend Of Mine
Lady Friend
Chimes Of Freedom
So You Want To Be A Rock N Roll Star
The Butterfield Blues Band
Look Over Yonders Wall
Mystery Train
Born In Chicago
Double Trouble Mary Ann
Laura Nyro
Eli’s Coming
The Confession
Jefferson Airplane
1.Somebody To Love – Jefferson Airplane
2. Other Side Of Life, The – Jefferson Airplane
3. White Rabbit – Jefferson Airplane
4. High Flying Bird – Jefferson Airplane
5. She Has Funny Cars
Booker T & The MG’s (with the Mar-Keys)
Booker Loo
Hip Hug-Her
Philly Dog
Otis Redding
Shake
Respect
I’ve Been Loving You Too Long (To Stop Now)
Satisfaction – Otis Redding
Try A Little Tenderness
Κυριακή απόγευμα 18 Ιουνίου
Ravi Shankar [όλο το απόγευμα]
Dhun Fast Tenntal
Κυριακή βράδυ 18 Ιουνίου
The Blues Project
Wake Me, Shake Me
Big Brother & The Holding Company & Janis Joplin
Harry
Road Block
Ball And Chain
The Group With No Name
Buffalo Springfield
The Who
Substitute
Summertime Blues
Pictures Of Lily
Quick One While He’s Away, A
Happy Jack
My Generation
The Grateful Dead
Viola Lee Blues
«The Beatles aren’t here» (Peter Tork)
Cold Rain and Snow
Alligator
Caution
The Jimi Hendrix Experience
Killing Floor
Foxy Lady
Like A Rolling Stone
Rock Me Baby
Hey Joe
Can You See Me
Wind Cries Mary
Purple Haze
Wild Thing
Scott McKenzie
San Francisco (Be Sure To Wear Flowers In Your Hair)
The Mamas & The Papas
Straight Shooter
Got A Feelin’
California Dreamin’
I Call Your Name
Monday, Monday
Dancing In The Street
antifonies.gr
ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
Σήμερα δεν είχα ύπνο και ξύπνησα ξημερώματα. Ψάχνοντας τα κιτάπια μου ανακάλυψα κάτι που θεώρησα σωστό να το μοιραστώ μαζί σας. Τώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές εσείς θα κοιμάστε και εγώ γράφω μια ιστορία από τις σημαντικότερες στιγμές του καλοκαιριού της Αγάπης (*) που νομίζω ότι θα σας αρέσει.
Πάμε 49 χρόνια πίσω στο 1967. Μοντερέι. Ένα παραθαλάσσιο μέρος στην Καλιφόρνια. Εκεί διοργανώνεται ένα 3ημερο φεστιβάλ ποπ μουσικής. Θα μείνει στην ιστορία ως το σημαντικότερο φεστιβάλ στην ιστορία του ροκ. Σε αυτό το φεστιβάλ θα κάνει την εμφάνιση μπροστά σε ευρύ κοινό του ο Jimi Hendrix, για πρώτη φορά στην Αμερική. Έχει στις αποσκευές του την παρθενική του δουλειά, το άλμπουμ με τον ευρηματικό τίτλο : Είσαι έμπειρος;
Το ARE YOU EXPERIENCED έχει πάει ήδη στο #2 του καταλόγου των πωλήσεων δίσκων στην Αγγλία.
Σαν σήμερα λοιπόν o Hendrix παρουσιάζεται στην σκηνή του φεστιβάλ του Μοντερέι και φυσικά κλέβει την παράσταση. Πρόκειται για την καλύτερη ζωντανή εμφάνιση όλων των εποχών, που έχει κάνει ποτέ μουσικός της ροκ. Στο τέλος της παράστασης καίει τελετουργικά την κιθάρα του. Το γεγονός το απαθανατίζει φωτογραφικά ένας 17 χρονος νεαρός θεατής. Η φωτογραφία αυτή που απεικονίζει τον Hendrixγονατιστό μπροστά στη καιόμενη κιθάρα θα χαρακτηριστεί ως μια από τις πιο εμβληματικές του ροκ.
Ο Μάικλ Λίντον θεωρείται μια από τις αυθεντίες πάνω στη μουσική του ΄60. Ιδρυτικός συντάκτης του περιοδικού Rolling Stone, που παρακολούθησε νυχθημερόν το Μοντερέι Ποπ Φέστιβαλ έγραψε για την εμφάνιση του Hendrix :
Κατά περίεργο τρόπο είναι όμορφος και κακάσχημος συγχρόνως σαν τον παροιμιώδη Άνθρωπο του Βόρνεο. Φορούσε πανταλόνι σε χρώμα βυσσινί και μια ζώνη από δέρμα βόα στο ίδιο χρώμα, πουκάμισο από μουσελίνα, κιτρινόμαυρο γιλέκο κι από πάνω ροζ τζάκετ….
Ντυμένος έτσι- και παίζοντας με πρωτόγονη αγριότητα- η δράση του στη σκηνή ξεπέρασε τα ακροβατικά του Έλβις. Εκτείνονταν στο άπειρο. Ένα τέτοιο όργιο ήχων, που σε μια στιγμή φοβήθηκα ότι η γεννήτρια που τροφοδοτούσε με ρεύμα τα μηχανήματα δεν θα αντέξει και θα χρειαστεί ατομική ενέργεια. Ο Χέντριξ δεν σκάλιζε απλώς τις χορδές με τα δάκτυλά του, τις χτύπαγε με την παλάμη του, τις έγδερνε, τις έξυνε με το μικρόφωνο και τις βάραγε με το πάνω μέρος των μηρών του πάνω στον ενισχυτή. Κι όταν γονάτισε μπροστά την κιθάρα του που έμοιαζε σαν αρνάκι έτοιμο να θυσιαστεί, την κατάβρεξε με ένα εύφλεκτο υγρό και της έβαλε φωτιά. Ήταν σίγουρα μια θυσία. Ήταν η θυσία της αγαπημένης και μονάκριβης κιθάρας του, η καταστροφή της οποίας θα του έδεινε δύναμη να συνεχίσει.
Αυτή λοιπόν η καλά σχεδιασμένη εμφάνιση έκανε γνωστό τον Hendrix στην Αμερική. Έκτοτε δεν έκαψε ποτέ την κιθάρα του. Αρκούσε που έβαλε φωτιά στις ψυχές όσων ήταν σε θέση να τον αντιληφθούν. Μια φωτιά που καίει ακόμα και δεν νομίζω να σβήσει ποτέ.
Εδώ το στιγμιότυπο της «θυσίας»
https://youtu.be/_-7toYWFEyk
Από αυτή την θρυλική εμφάνιση, η οποία κυκλοφορεί σε dvd το μοναδικό τραγούδι που κυκλοφορεί πλέον ελεύθερα στο διαδίκτυο
https://youtu.be/WaQBz3yvEq0
(*)Το καλοκαίρι του 1967 γράφτηκε στην ιστορία ως το «Καλοκαίρι της Αγάπης» και σημάδεψε τη δεκαετία του ’60. Ήταν η αρχή του χίπικου
Κινήματος. Ένα κοινωνικό πείραμα. Όλοι για όλους, και όλα για όλους. Με κοινοβιακή ζωή, ελεύθερο έρωτα, ψυχοτρόπες ουσίες, μουσική, πολιτικές ζυμώσεις και αυτοέκφραση.
πηγή: Sharon Lawrence: Jimi Hendrix
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου